Review BenQ W1400 / W1500

Gestart door Mediasluis, augustus 21, 2014, 19:46:59

Vorige topic - Volgende topic

Mediasluis

De BenQ W1400 en BenQ W1500 zijn eigenlijk hetzelfde, met het grote verschil, dat de W1500 ingebouwde Wireless HDMI heeft en tevens een veel betere garantie service meegeleverd krijgt wat het dan toch een mooier product maakt. De projector die ik hier bespreek is de BenQ W1500, maar op deze 2 extra's na geld alles uit deze review ook voor de BenQ W1400.
* De BenQ W1500 is qua basis dezelfde projector als de BenQ W1070die ik eerder heb gereviewd, maar dan met betere onderdelen. Daarom zul je het één en ander herkennen uit die review.
Het uiterlijk van deze projector is een beetje conventioneel. Kijk je naar zijn uiterlijk dan lijkt er op het eerste gezicht niets bijzonders aan te zijn. Zet je hem aan, dan zul je opkijken en meteen zien dat deze projector meer in huis heeft dan verwacht.

De look van het geprojecteerde beeld is niet zo filmisch zoals je in de bioscoop verwacht, maar meer zoals een TV oogt, maar dan levens groot. Een hoop mensen vinden dit juist geweldig, terwijl er ook veel mensen zijn die het zo filmisch mogelijk willen hebben en die zullen juist weer voor LCD of zelfs LCoS gaan. Wel heb je met deze projector als het ware wel een zeer indrukwekkende 3D TV van minstens 106".
De projector wordt compleet geleverd met 3D bril, Wireless HDMI en een mooie tas, wat hem ook nog eens handig maakt om mee te nemen.

Ik was erg verrast met hoe deze projector presteerde. Het dynamische beeld in de lichte scene's zijn erg mooi. Zoals ik al eerder had beschreven geeft deze DLP het gevoel alsof je naar een levensgrote TV zit te kijken. Ik kan me zo voorstellen dat gezien de prijs, veel jongeren ook deze projector verkiezen boven een TV op hun slaapkamer. Hiermee zul je zeker indruk maken op je vrienden tijdens sport, games of een filmavond. Je kunt het verschil tussen de kunstof lens van de W1070 en de gecoate glasen lens van deze W1500 duidelijk zien aan de extra diepte in het beeld.

Kijk je veel Sci-Fi of Horror waar veel donkere scenes in voorkomen, dan is dit natuurlijk geen vergelijk met de duurdere klasse Ultra Black Projectors. Een Iris-systeem zou hier misschien wat verbetering in kunnen aanbrengen. Toch vond ik het zwart van deze projector niet zo storend als veel concurerende modellen in deze prijsklasse. Ook de scherpte was indrukwekkend te noemen. DLP heeft met zijn enkele beeld-chip geen last van convergentie wat het beeld zachter maakt, daarom oogt DLP altijd erg scherp en dat is ook hier erg goed te zien.

Deze projector heeft veel vermogen om een helder beeld te toveren. Het is een projector die je gauw gewoon met wat matige sfeerverlichting, het best achter het scherm, zal gebruiken om gezellig met de familie een mooie avond te beleven. Het beeld blijft dan nog steeds erg dynamisch en behoud gezien het zwartniveau alle details.

Lees de uitgebreidere review met foto's en metingen bij Mediasluis hier:
http://www.mediasluis.nl/review/benq-w1400-benq-w1500

Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

williams

Mooi review van de BenQ ,wat ik alleen mis ,wat is het regenboogeffekt van deze projector .
Ik heb verleden jaar op een cinemabeurs in België de Benq W1070 gezien en was hier erg van onder de indruk .alleen hier zag ik ook duidelijk regenbogen in de ondertitels .

williams
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Mediasluis

Dan ben jij daar toch erg gevoelig voor.
Dit is een 6x Speedwheel en de meesten zien dat niet meer.
Een vriend van mij blijft het altijd wel zien en jij behoort dus bij dat kleine persentage.

Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

williams

Ik heb je reviews met veel plezier gelezen .
Wat ik leuk vind is het feit dat de DLP beamers ook is een keer onder de loep wordt genomen .

Williams.
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Mediasluis

Blij te horen en bedankt voor je commentaar.

williams

Ik heb op je site ook de reviews gelezen en ook dit ziet er erg goed uit .
Met welke meter en software doe je de calibraties ?

Williams

Mediasluis

Mediasluis

Aangezien ik nu  Sponsor ben van deze fantastische forum, heb ik meteen ook de link naar de review geplaatst.
Veel plezier.