RZeemering's set

Gestart door RZeemering, augustus 6, 2014, 14:14:55

Vorige topic - Volgende topic

brt

Roon ARC werkt toch ook gewoon met bt neem ik aan?

Maar gefeliciteerd met je auto!
Heb jij echt zo'n bedrijfsauto nodig voor je fotografie? Past dat niet op de achterbank? (en dat bedoel ik echt niet lullig!)
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

RZeemering

Roon Arc werkt inderdaad ook met bluetooth. Maar bluetooth en mijn oude wagen was geen succes.
Daarbij is ARC tegenwoordig (of gaat komen met laatste update?) ook met Siri en voicecontrol, wel zo veilig.

Ik ben met bestelwagen begonnen te rijden toen ik naast fotografie ook video deed. Dan zat af en toe de bak tot de nok toe vol. Tegenwoordig doe ik alleen nog fotografie. Als ik alles mee neem (niet bij alle klussen gelukkig :P) dan zit de bak tot meer dan de helft vol. Ik heb 2 grote 150cm koffers vol met flitsers en statieven. Komt mijn gewone cameraroller nog bij (ook geen kleintje: https://www.thinktankphoto.com/products/logistics-manager-30-v2 ) Soms nog een achterwand systeem met rollen papier of doek. Her en der nog wat softboxen. Dat krijg ik niet op de achterbank kwijt ;)

Daarnaast rij ik er ook privé in. Dat is in mijn situatie goedkoper dan een stationwagen bijvoorbeeld.
Mijn vorige wagen was ik exclusief brandstof 350 euro per maand kwijt. Daar zat dan alles bij in. Moet voor deze nog even uitrekenen maar zal denk ik iets van 80 euro per maan duurder zijn.

En we hebben nog plannen om deze wagen gereed te gaan maken om ook in te kunnen slapen. Tentdoek met magneten over de achterdeuren en een opklapbaar plankje zodat ik er ook in de volle lengte in kan liggen. Voorlopig nog plannen maar wel een leuke gedachte dat als ik voor een festival bijvoorbeeld foto's maak ik dan in mijn eigen wagen kan pitten :)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"

Struis

Wow, dat is een hele onderneming als je ergens heen wil!
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

pameijer

Citaat van: Struis op juni  8, 2024, 21:21:15Wow, dat is een hele onderneming als je ergens heen wil!
Gelukkig is hij ondernemer  :headbanging:
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Struis

Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

RZeemering

Zeker al een week geen muziek geluisterd. Ik wilde net even relaxt op de bank de nieuwe Emilíana Torrini luisteren. Maar dat gaat natuurlijk zomaar niet! In Roon geen 'audio device' gevonden. Best vreemd. Want niks verandert. Alle utp kabeltjes maar een drukker gegeven in de diverse apparaten. Geen verbetering.
Mijn Auralic bleek vastgelopen. Dus die via de aan/ uit knop (in dit geval de uit/ aan knop) weer op gang gebracht. De G1 kon geen connectie maken. Dus ik druk op nogmaals connectie maken. Uiteindelijk was de boodschap op het scherm dat de DHCP server niet gevonden werd. Ik heb de ballen verstand van netwerken dus had al weer een diepe zucht. Wat schets mijn verbazing? Het scherm ging even op zwart en daarna kon ik gewoon een nummer selecteren. Schiet mij maar lek... ik heb niks verandert daarna zegt het apparaat dat het niet kan en vervolgens zonder iets te veranderen lukt het toch wel.
Ik heb veel respect voor de ICT'ers onder ons...
Dan nu maar even wegdromen bij Emilíana :)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.

Rob_Dingen

Standaard actie alles uitzetten met stekker liefst en weer aanzetten na een minuutje.

Rob

Nosferatu

De Auralic 'zoekt' naar je DHCP 'server' (access point ?) en niet elk apparaat is daar altijd even snel in. Heb hetzelfde met m'n Denon DNP-2000NE, als ik m'n Netgear router een reset geef, duurt het met de Denon, als deze aan staat, vrij lang voordat deze weer verbinding heeft gemaakt. Al het andere (telefoons, tablets, laptops) pakt de wifi verbinding direct weer op als de router weer online komt.
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Luxman D-07X SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Black Diamond XLR, Tellurium Q Ultra Black II RCA+ JKE Lo-Cap 55 RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

brt

Dat krijg je ervan als je een week geen muziek draait, je set voelt zich niet gezien en niet gewaardeerd en pakt je nu nog met een speldenprikje terug. Moet je eens kijken wat er gebeurt als je een maand geen muziek draait...
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Tabcam

Wie weet welke apparaten er een reset hebben gehad of een DHCP lease is verlopen. Dan kan je rare netwerkfouten krijgen en moet wel lachen als sommigen dat uitleggen als menselijke eigenschappen.

Meestal niet veel meer aan de hand dan alles even de tijd gunnen ofwel alles even resetten. Dat laatste voelt voor velen fijner omdat we dan invloed hebben op het proces, heel menselijk allemaal :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Struis

Ach, mijn netwerk switch van Netgear doet er iets van 3 minuten over om op te starten. Tegen de tijd dat DAT ding werkt, ben je allang gefrustreerd geworden omdat de streamer het niet doet ;) Maar wat ook kan inderdaad is dat 2x hetzelfde netwerkadres zijn afgegeven. Bv. Viva de IT...

brt

Jullie snappen het echt niet. Het is persoonlijk!

brt

Er staat trouwens een Freya + op mp @RZeemering

RZeemering

Citaat van: brt op juni 26, 2024, 10:05:48Dat krijg je ervan als je een week geen muziek draait, je set voelt zich niet gezien en niet gewaardeerd en pakt je nu nog met een speldenprikje terug. Moet je eens kijken wat er gebeurt als je een maand geen muziek draait...
Ervaring mee?
Leuk die mannen die aan levenloze dingen menselijkheid geven ;)

RZeemering

Citaat van: Nosferatu op juni 25, 2024, 23:04:41De Auralic 'zoekt' naar je DHCP 'server' (access point ?) en niet elk apparaat is daar altijd even snel in. Heb hetzelfde met m'n Denon DNP-2000NE, als ik m'n Netgear router een reset geef, duurt het met de Denon, als deze aan staat, vrij lang voordat deze weer verbinding heeft gemaakt. Al het andere (telefoons, tablets, laptops) pakt de wifi verbinding direct weer op als de router weer online komt.
Dit is tot nu toe ook altijd mijn ervaring. Even de tijd gunnen. Wat ik nu vooral heel raar vond is dat de Auralic aangeeft dat iets niet in orde is en dat ik daarna even met mijn ogen knipper dat het dan wel goed is.
Dat vind ik raar. Geef dan niet aan dat het niet goed is ;)

RZeemering

Citaat van: brt op juni 26, 2024, 18:50:19Er staat trouwens een Freya + op mp @RZeemering
Ja zag het inderdaad, thnx!

RZeemering

Citaat van: brt op juni 26, 2024, 18:50:19Er staat trouwens een Freya + op mp @RZeemering
Bod gedaan. Die werd afgewezen.
Hij wil er minstens 1200 euro voor hebben. Dat is incluis buizen. Maar volgens mij ook goed netsnoer en het is me niet helemaal duidelijk wat nog meer.
Voor 1200 heb ik het ook nieuw. Wanneer het weer geleverd kan worden, dat dan weer wel ;)

brt

Citaat van: RZeemering op juli  1, 2024, 21:25:39Bod gedaan. Die werd afgewezen.
Hij wil er minstens 1200 euro voor hebben. Dat is incluis buizen. Maar volgens mij ook goed netsnoer en het is me niet helemaal duidelijk wat nog meer.
Voor 1200 heb ik het ook nieuw. Wanneer het weer geleverd kan worden, dat dan weer wel ;)

Tjonge prijzig hoor! Wat ik zo zag aan buisjes was niet heel exclusief allemaal. Netsnoer herkende ik niet, maar ja, hij doet er dus allemaal dingen bij waar je helemaal niet op zit te wachten en je hem dus net zo goed nieuw kan kopen. Gewoon nog ff wachten. Met zo'n hoge vraagprijs daalt hij vanzelf een keer ;)

RZeemering

Ja, er mocht ook niet gecommuniceerd geworden. Alleen bieden.
had er nog wel een vraag bij gedaan maar ook geen reactie op.
Lol van marktplaats is ook juist een beetje kletsen over de hobby.
Ieder zijn recht hoor. Maar dan zoek ik wel naar iets anders of wachten tot de zwarte nieuwe weer beschikbaar zijn. Ik heb zelf wel goede netsnoeren en buizen is zelf uitzoeken ook nog eens veel leuker :)

Struis

Mja, precies. Geen reaktie, alleen bieden = volgend keer beter. Je moet toch zeker vragen kunnen stellen over het gebodene? Leeftijd, staat, wat voor merken aan spul erbij, noem het maar?

brt

Citaat van: RZeemering op juli  2, 2024, 12:20:40Ja, er mocht ook niet gecommuniceerd geworden. Alleen bieden.
had er nog wel een vraag bij gedaan maar ook geen reactie op.
Lol van marktplaats is ook juist een beetje kletsen over de hobby.
Ieder zijn recht hoor. Maar dan zoek ik wel naar iets anders of wachten tot de zwarte nieuwe weer beschikbaar zijn. Ik heb zelf wel goede netsnoeren en buizen is zelf uitzoeken ook nog eens veel leuker :)

Grappig, voor mij is heel vaak - een uitzondering daargelaten - kletsen over de hobby via mp als je iets verkoopt echt tijdsverspilling. Allemaal vragen en dan opeens radiostilte, laat staan kopen. Of eerst (uiteraard absurd laag) bieden, en daarna alsnog zo veel vragen die je geduldig beantwoordt en dan ook weer stilte. Gewoon onfatsoenlijk.

Ook vragen als wat is jouw mooiste buis of setting op deze versterker vind ik irritant. Het is geen forum als dit waar je smaakjes uitwisselt. De context is kopen of verkopen. Doe je huiswerk en als je geinteresseerd bent doe een serieus bod. Stel desnoods nog wat vragen over leeftijd etc en dan gewoon doorpakken. Ik vind het echt een hoop gezeik op mp en vraag zelf dan ook nooit zoveel tijd van verkopers. Maar het zal er wel bijhoren, vrees ik.

RZeemering

Citaat van: brt op juli  2, 2024, 22:28:07Grappig, voor mij is heel vaak - een uitzondering daargelaten - kletsen over de hobby via mp als je iets verkoopt echt tijdsverspilling. Allemaal vragen en dan opeens radiostilte, laat staan kopen. Of eerst (uiteraard absurd laag) bieden, en daarna alsnog zo veel vragen die je geduldig beantwoordt en dan ook weer stilte. Gewoon onfatsoenlijk.

Ook vragen als wat is jouw mooiste buis of setting op deze versterker vind ik irritant. Het is geen forum als dit waar je smaakjes uitwisselt. De context is kopen of verkopen. Doe je huiswerk en als je geinteresseerd bent doe een serieus bod. Stel desnoods nog wat vragen over leeftijd etc en dan gewoon doorpakken. Ik vind het echt een hoop gezeik op mp en vraag zelf dan ook nooit zoveel tijd van verkopers. Maar het zal er wel bijhoren, vrees ik.

Het ligt er een beetje aan. Vaak doe ik snel zaken. Ik doe een bod en geef aan wanneer ik het op kan halen. Dit vind ik zelf ook wel handig als het bij mij gebeurd.
Maar bij een uitzonderlijk aanbod als dit, met extra netsnoer en buizen, is het wel handig om even iets te kunnen vragen. Alleen al: kan het ook zonder? Soms ontstaat daar een leuk pm gesprek uit. Zo heb ik met 2 mensen een leuk gesprek over mijn (nog steeds te koop staande) Magnepans. Van beide weet ik dat ze het niet gaan kopen toch heb ik er een leuke uitwisseling over. Overigens is er een goed bod op mijn Magnepans maar die man zit nog in het buitenland.
Als de koop eenmaal gedaan is op MP kan het overigens vaak heel gezellig zijn bij anderen of bij mij thuis bij uitwisseling van geld en goederen. Dat vind ik dan echt superleuk. Een tijdje geleden een macmnini verkocht aan iemand die muzikant was, uiteindelijk luisterde hij ook nog even naar mijn hifi set. Dat vind ik superleuk :)

brt

Ja, soms kunnen er inderdaad leuke contacten ontstaan uit mp contact, dat heb ik ook weleens gehad. Superleuk!

Vaak laat iemand ook nog wel even weten hoe de aanschaf in zijn set uitpakt, dat vind ik ook leuk.

Ik doelde meer op het vooraf dralen en dan opeens radiostilte.

RZeemering

Ja, dat laatste is inderdaad irritant.

brt

Zou de Freya jouw PrimaLuna vv moeten vervangen Ronnie?