Help; verdwaald in akoestische doolhof

Gestart door Robertwillem, mei 17, 2014, 12:06:06

Vorige topic - Volgende topic

Robertwillem

Niet actief

Citaat van: Robertwillem op mei 29, 2014, 12:05:19
Kent iemand dit produkt? Is een laag van Dikte 2 cm.

http://asona.com/NL/producten/sonaspray
Ja, ken ik. Wat wil je weten?
2cm dik is hoogstens een vorm van aanvullende absorptie, of correctie van een deel van de woonakoestiek. Voor correctie van het muziekspectrum schiet het tekort.

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Robertwillem

Citaat van: ThingMan op mei 29, 2014, 12:37:11
Ja, ken ik. Wat wil je weten?
2cm dik is hoogstens een vorm van aanvullende absorptie, of correctie van een deel van de woonakoestiek. Voor correctie van het muziekspectrum schiet het tekort.

Dus je schiet er niet zo veel mee op? Dan blijft er aan mogelijkheden niet zo veel over lijkt me.

Niet actief

Citaat van: Robertwillem op mei 29, 2014, 13:28:23
Dus je schiet er niet zo veel mee op? Dan blijft er aan mogelijkheden niet zo veel over lijkt me.
Jawel hoor. Het is er in grotere spuitdiktes en andere samenstellingen, waardoor ook andere absorptiewaarden ontstaan. Verder kan het op een speciale ondergrond worden aangebracht, waardoor ook laagabsorptie kan worden gegenereerd.
Er zijn echter goekopere oplossingen die beter akoestisch presteren en eveneens een strak uiterlijk hebben.

Passion4Sound

Vertel, ik ben zeer geintereseerd  :worship:
Zie PM

Niet actief

Citaat van: Robertwillem op mei 29, 2014, 13:28:23Dus je schiet er niet zo veel mee op? Dan blijft er aan mogelijkheden niet zo veel over lijkt me.
Je schiet er wel degelijk iets mee op, natuurlijk wel.
De vraag is wel of je in jouw situatie de specifieke absorptie nodig hebt die door een 2cm dunne lage spuitpleister kan worden gegenereerd...

In jouw situatie zouden plafondeilanden een betere optie zijn. Daarvan zijn ook 100 varianten voorhanden, maar ik doel in elk geval op die welke je zelf kunt aanbrengen en die akoestisch ook duidelijk effectiever zijn dan een peperdure 2cm dunne spuitlaag, die akoestisch minder doet dan het goedkoopste tapijt.