PorscheHD Mancave Mini NAD grote Quadrals ;)

Gestart door PorscheHD, juli 20, 2018, 18:55:01

Vorige topic - Volgende topic

Jurgen79

Wat een coole dingen zijn dat zeg! Nu wil ik ook gelijk een setje voor de werkplek haha ;D
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

ruud2

wat voor de 1 een klein stapje mag zijn is voor jou een enorme opluchting?
mooi dat je weer de uitdaging hebt hervonden. :pompom: :clapping:
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Xander32

Je hebt het weer goed voor elkaar hoor  :thumbs-up: , nu maar genieten 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

PorscheHD

We klooien weer lekker en nee het is niet zoals vroeger.......

Maar kleine update!

Na 2 jaar pc gamen waar ik zeker van genoten heb besloten weer lekker terug naar de console te gaan. Meer ontspannen gamen en minder "geklooi" wat leuk is maar soms wil je dat ook gewoon niet. Dus pc verkocht kamer over de kop. KEF LSX2 met later een BK XLS400 er bij heerlijke combi en eindelijk dik tevreden.

Maar toen.... Aantal jaar geleden mijn Quadral Platinum M4 aan een vriend van me verkocht en toen gezegd: "Als je er ooit weer vanaf wil mij bellen" want heb ze altijd gemist. Voor mij de beste speakers die ik oooit gehad heb. Maar goed vrij onverwachts belde hij dus en dag later stond hier mijn oude stereo weer in de kamer. Quadral Platinum M4 dus met een Marantz PM7000N met allemaal Audioquest kabels.

Nu was het zo dat ik de KEFs heel goedkoop gekocht had en zowaar zonder verlies weer heb kunnen verkopen en mijn "oude" totale set was goedkoper dan alleen de KEFs. De XLS400 was ook niet meer nodig en samen met de Quadrals paste dat natuurlijk ook niet in dat kleine kamertje.

Hoe dan ook.... Nu de kamer ook maar eens goed aanpassen. Aparte groep voor de audio gelegd met Lapp Oflex kabel en een eigen groep in de meterkast natuurlijk. Zelf een verlengsnoer en power Cable gemaakt met dezelfde kabel en de muur grotendeels bekleed met van die hippe panelen.

Er was maar 1 probleem en dat was de Marantz. In eerste instantie vanwege niet (nog steeds niet!!!!) de mogelijkheid van Tidal Connect en 2 het klonk gewoon niet lekker in combinatie met deze versterker. Te dof te weinig detail te kleverig (probeer het maar te opschrijven ;)

Dus na 3 weken zo luisteren toch maar eens wat anders proberen mocht dat niks zijn kon het gewoon weer terug.

Dus iets met Tidal Connect en liefst mooi schermpje. Redelijk wat opties tegenwoordig maar wou het ook niet te duur maken. Ook weet ik nog van een probeersel toen dat Klasse D erg lekker klonk met deze speakers. Maar niet elke Klasse D is hetzelfde natuurlijk. Heb er wel een aantal gehad maar 1 nog niet... NAD. M10 beetje te duur C700 V2 beetje te duur en al zou Dirac hier denk ik wel wat toe kunnen voegen vind ik dat voor nu nog wat te gek. En daar was ie ineens een NAD C700 v1 nieuw voor 950,- dus proberen maar.

En om het kort te houden:  Wow......

Techniek staat niet stil. Dit klinkt enorm lekker en vele malen beter op de Quadrals dan de Marantz. Veel ruimtelijker beter plaatsing van links naar echts mega strakke en diepe bass (Klasse D natuurlijk, gewoon mega goed met de Quadrals die erg goeie laag weergave hebben mits goed aangestuurd) en veel meer details en zelfs in dit kleine kamertje wat toch de grootste bottleneck is klinkt het omwijs ruimtelijk iets waar de LSX2 zo goed in was in deze ruimte. Dit is nu terug en zelfs beter!

Over het stroom, dit gaf ook met de Marantz als verbetering dat het geluid wat rustiger klonkt geen gekkigheid maar wel hoorbaar.

Al met al na veel versies van de kamer is dit toch wel de beste geworden waar ik zowaar van echte goed geluid kan genieten ondanks de beperking van de kamer. De panelen hebben hier ook veel aan mee gewerkt!

Morgen zal ik proberen even wat foto's te schieten!

PorscheHD

Paar plaatjes, PS5 hangt achter op de tv en er zit verlichting op de achterwand achter de tv.

Thesqualer

Oeh nice.
Heb zelf ook Quadrals platinums en ben er erg over te spreken.
Nu zie ik dat jij de bodemplaat (sierplaat) heb weggelaten en iets heb gemaakt om spikes te monteren.
Een brutale vraag waarmee of waar heb je deze vandaan?
Ben zelf namelijk ook opzoek naar zoiets om er isoacoustics onder te monteren
Huiskamer:
Mcintosh MA5200 | Marantz SR7015 | Quadral Platinum M5, M1Base | B&W ASW750 | Qed Silver Anniversary XT | Akai AP-001C | LG OLED77G45LW | Apple TV 4k | Audioquest Pearl 48 HDMI

Fr@nk

Top speakers, helaas ondergewaardeerd of vaak niet gekend.
Hier komt niks anders binnen.  ;)

Veel luisterplezier met de mooie set.  :headbanging:
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (2M Black/AT VM750SH) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Eversolo DMP-A6 -  Qobuz - AQ - QED.
RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE-1000 V2 Stealth  - Sennheiser HD600 Avantgarde - HD650 - HD660s - HD800s -Beyerdynamic T1 3rd gen. - DT1770 Pro - DT1990 Pro -  Amiron Home - Amiron Copper Wireless.

PorscheHD

Eens zoals ik zei, ik heb een hoop gehad maar nooit iets beters als dit.

Dit is mijn tweede set, eerste heeeel lang geleden nieuw gekocht en deze jaar of 4 geleden gebruikt.

Enigste wat ik anders zou willen is de kleur.

PorscheHD

Nou een kleine verandering.... En ik hoop dat ik het (geestelijk) werkend krijg.

De mancave is veranderd in een mancave maar dan met mijn andere hobby, pc/gamen. Consoles zijn leuk maar met beperkingen pcs zijn duur maar houden je bezig. Had een Playstation 5 Pro 30th Edition kunnen kopen. Erg blij mee maar kwam er al snel achter dat er mensen waren die het liever wouden dan ik.... Voor 3200,- verkocht en er een dikke pc van gebouwd! Beetje onverwacht maar kon de kans ook niet laten lopen. Normaal moet ik soort van kiezen tussen hobbys en nu kan het eens allebij.

De Quadral Platinum M4 zijn verhuist naar waar ze horen, namelijk de woonkamer waar ze veel beter tot hun recht komen, moest wel even wat doen aan de ondergrond want die zwevende houten vloer is niet bepaald goed voor het geluid. Bij de Hornbach 2 zware tegels en rubber matjes gehaald en de bass is weer zoals het hoort strak en diep.

Nog steeds samen met de NAD C700 die eigenlijk nog steeds erg goed bevalt en genoeg nooit vermogen te kort. Bluesound werkt gewoon super met Tidal Connect en het klinkt gewoon allemaal erg plezierig. Mis soms wel de Marantz sound van de Model 40N die ik ooit had maar HEOS mis ik dan weer totaal niet.

Maar zoals ik al zei mis ik eigenlijk niks met de NAD C700 vergeleken met alles wat ik ooit gehad heb behalve dan dat er niet echt wat staat zeg maar het is klein, weinig opvallend niet echt dikke audio uitstraling zeg maar. Wel mooi scherm. Maar goed als het werkt en goed klinkt?

Dan de pc kamer waar ik wel het meeste tijd door breng in mijn vrije tijd. En daar begon het wat te wringen want daar wil ik ook wel eens muziek luisteren. Setje Edifier S1000 MK2 neer gezet en klonk prima en soms zelfs goed met een SMSL C200 Dac er tussen. Maar altijd dacht ik weer de set in de woonkamer klinkt beter dus ik wil hier niet luisteren maar het idee van de cave was daar mijn eigen plekje te hebben. Dus de hele Quadral zet in dat kamertje geduwd achter mn bureau voller dan vol klonk aardig maar is natuurlijk niet ideaal en in de kamer waren die Edifies niet goed genoeg voor mij. Dus Quadral gewoon weer terug naar de woonkamer. Maar wat dan?

Met de kerst bij mij ouders gezellig geweest waar ik overigens waar even verliefd werd op Klipsch RP8000 maar goed snel weer vergeten. Daar had mijn vader nog een B&W P7 en P9 liggen dus even geluisterd en goh dat klinkt toch ook wel lekker en is toch weer anders muziek luisteren je hoort dan toch weer meer dan losse luidsprekers wat ook wel weer leuk is. De P9 bij mij vader gelaten en gezegd dat ie die moet gaan gebruiken en de P7 mee genomen naar huis.

Thuis in de SMSL C200 geplugt en dat klonk toch verdomd goed maar ik heb 1 probleem met die B&Ws altijd of soort gelijke hoofdtelefoons zoals de Denon D5200/D7200 die ik in het verleden ook gehad heb en dat is dat ze te zwaar en te warm zijn voor mij ga me daar aan irriteren en erger nog krijg het te warm van bij de oren. Leer ik ook niet wat ik echt fijn vind al zou je dat nog kunnen oplossen met andere pads.

PorscheHD

Nou een kleine verandering.... En ik hoop dat ik het (geestelijk) werkend krijg.

De mancave is veranderd in een mancave maar dan met mijn andere hobby, pc/gamen. Consoles zijn leuk maar met beperkingen pcs zijn duur maar houden je bezig. Had een Playstation 5 Pro 30th Edition kunnen kopen. Erg blij mee maar kwam er al snel achter dat er mensen waren die het liever wouden dan ik.... Voor 3200,- verkocht en er een dikke pc van gebouwd! Beetje onverwacht maar kon de kans ook niet laten lopen. Normaal moet ik soort van kiezen tussen hobbys en nu kan het eens allebij.

De Quadral Platinum M4 zijn verhuist naar waar ze horen, namelijk de woonkamer waar ze veel beter tot hun recht komen, moest wel even wat doen aan de ondergrond want die zwevende houten vloer is niet bepaald goed voor het geluid. Bij de Hornbach 2 zware tegels en rubber matjes gehaald en de bass is weer zoals het hoort strak en diep.

Nog steeds samen met de NAD C700 die eigenlijk nog steeds erg goed bevalt en genoeg nooit vermogen te kort. Bluesound werkt gewoon super met Tidal Connect en het klinkt gewoon allemaal erg plezierig. Mis soms wel de Marantz sound van de Model 40N die ik ooit had maar HEOS mis ik dan weer totaal niet.

Maar zoals ik al zei mis ik eigenlijk niks met de NAD C700 vergeleken met alles wat ik ooit gehad heb behalve dan dat er niet echt wat staat zeg maar het is klein, weinig opvallend niet echt dikke audio uitstraling zeg maar. Wel mooi scherm. Maar goed als het werkt en goed klinkt?

Dan de pc kamer waar ik wel het meeste tijd door breng in mijn vrije tijd. En daar begon het wat te wringen want daar wil ik ook wel eens muziek luisteren. Setje Edifier S1000 MK2 neer gezet en klonk prima en soms zelfs goed met een SMSL C200 Dac er tussen. Maar altijd dacht ik weer de set in de woonkamer klinkt beter dus ik wil hier niet luisteren maar het idee van de cave was daar mijn eigen plekje te hebben. Dus de hele Quadral zet in dat kamertje geduwd achter mn bureau voller dan vol klonk aardig maar is natuurlijk niet ideaal en in de kamer waren die Edifies niet goed genoeg voor mij. Dus Quadral gewoon weer terug naar de woonkamer. Maar wat dan?

Met de kerst bij mij ouders gezellig geweest waar ik overigens waar even verliefd werd op Klipsch RP8000 maar goed snel weer vergeten. Daar had mijn vader nog een B&W P7 en P9 liggen dus even geluisterd en goh dat klinkt toch ook wel lekker en is toch weer anders muziek luisteren je hoort dan toch weer meer dan losse luidsprekers wat ook wel weer leuk is. De P9 bij mij vader gelaten en gezegd dat ie die moet gaan gebruiken en de P7 mee genomen naar huis.

Thuis in de SMSL C200 geplugt en dat klonk toch verdomd goed maar ik heb 1 probleem met die B&Ws altijd of soort gelijke hoofdtelefoons zoals de Denon D5200/D7200 die ik in het verleden ook gehad heb en dat is dat ze te zwaar en te warm zijn voor mij ga me daar aan irriteren en erger nog krijg het te warm van bij de oren. Leer ik ook niet wat ik echt fijn vind al zou je dat nog kunnen oplossen met andere pads.

Hoe dan ook de smaak wel een beetje te pakken geeft meer rust met luisteren vanwege omgevings geluiden en met gamen geeft het ook wel wat extras. Dus besloten om te proberen beide te willen hebben om een keus te hebben. In de cave goede head hifi wat beter in die ruimte past en in de woonkamer de stereo set voor die keer dat ik rustig een keer muziek kan luisteren op die set.

Dus Edifiers en B&W verkopen en na lang zoeken en lezen uitgekomen op de Meze 105 AER hoofdtelefoon. Deze moet nog binnen komen maar de hoop is dat dit me gaat geven wat ik zoek op die kamer. Deze gaat dus aangestuurd worden door de SMSL C200 met USB op de PC en dan Tidal Hifi als muziek bron.

Best of both worlds is dan het idee uiteindelijk..... Hoop dat het ook zo zal lukken want grootste probleem is en blijft mijn autisme namelijk dat ik het moeilijk vind om het te verdelen over 2 plekken en daar ook nog eens tussen moeten kiezen. Maar we gaan het zien. Het is de meest logisch en betaalbare oplossen zo denk ik.

Als mensen het leuk vinden fotos van de stereo set en de pc set laten jullie het maar weten dan zal ik doe gaan maken!