Probleem met stemgeluid uit Center speaker

Gestart door Father-Nurgle, april 14, 2014, 17:51:22

Vorige topic - Volgende topic

denoontje

Citaat van: Father-Nurgle op april 19, 2014, 13:04:52
Op links en rechts aangesloten hetzelfde effect. Het geluid blijft slecht. Center speaker uit de opstelling gehaald. Nu op zoek naar een vervangende Center.

Wil jullie bedanken voor alle tips.  ^^

haal dan in iedergeval een center van zelfde merk en uit dezelfde serie als je fronts.

Father-Nurgle

Ik heb stereo zuilen voor front en rear. BNS is over de kop. Ik zal op zoek moeten naar iets wat er bij past. Dus als jullie weten wat in de buurt van de BNS sound komt hou ik me aanbevolen.

denoontje

VTEC_genieter

Zit er in de instellingen van je bluray speler een optie voor dialoog-versterking?
Zo ja, probeer die eens aan/uit te zetten ;)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Father-Nurgle

We kijken blue ray via de ps3. Ik weet niet of die optie daar in zit. In de Horizon heb ik totaal geen geluidsopties kunnen vinden.

Die surround set is een beetje licht in vergelijk met wat ik nu heb van BNS. Zou ik dan geen ander probleem kunnen krijgen??

En een monitor als Center kan ook? Krijg je dan geen probleem met afscherming?

danielo

Citaat van: denoontje op april 22, 2014, 23:38:36
wat dacht je van marktplaats:

evt : http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m801586368-surround-speaker-set-van-bns.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

of anders gewoon een monitor ipv een echte center?

Als je echt denk dat een center met deze prijs iets kan doen dan zou ik inderdaad kijken naar een monitor of helemaal niet. Vaak is het beter dan gewoon met 2 stereo en een spook center te werken. Je hebt nu eenmaal het probleem dat het merk lastig te krijgen is en als je iets als audyssey gebruikt dan zou ik kijken naar een ander merk want met de eq trek je dat weer een heel eind recht. Let wel bij films komt +/- 60% van al het geluid uit de center neem het serieus of begin er niet aan.

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Father-Nurgle

Ik neem het zeker serieus. Daarom wil ik niet die goedkope Center van mp nemen. Degene die ik nu heb liggen is qua bouw en gewicht al een totaal ander niveau.

Zal is hier naar de markt kijken.

Als een forum lid iets heeft staan hou ik me aanbevolen!

danielo

Citaat van: Father-Nurgle op april 23, 2014, 09:41:16
Ik neem het zeker serieus. Daarom wil ik niet die goedkope Center van mp nemen. Degene die ik nu heb liggen is qua bouw en gewicht al een totaal ander niveau.

Zal is hier naar de markt kijken.

Als een forum lid iets heeft staan hou ik me aanbevolen!

Ik heb nog een 3x7" staan tannoy eyris dcc in het zwart.

http://liveimages.quicksales.com.au/quicksales/general/classified/gc5538181888628899197.jpg?width=830&aspect=fitwithin&padcolor=ffffff

Was niet direct van plan op te verkopen (ben nogal lui)  maar hoe groot wil je gaan ? Dit heeft nl al een aanzienlijke omvang.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.