welke is beter onder deze smartphones?

Gestart door stevefilmfreak54, maart 22, 2014, 10:42:23

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Ik heb het probleem in de Google+ en beide Facebook apps.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Kwabbernoot

Beide gebruik ik niet. Dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.

Groeten...

Siddartha

beide OS-en hebben voor- en nadelen. Heb een aantal Android devices gehad, waaronder de laatste keer een One X. Erg mooie telefoon, mooi, groot scherm en leuk geluid met Beats audio.
Ook een voordeel van Android is dat de telefoon in een netwerk zich als schijf gedraagt, ik kan dus met een Android van mijn nas bestanden halen en er op zetten. Bij iOS heb je altijd iTunes nodig en dat vind ik een nadeel.
Heb nu anderhalf jaar een 4S en ben daar gewoon heel erg tevreden over. De bouwkaliteit vind ik erg goed en een mooi ontwerp. Hij werkt altijd, terwijl ik bij Android wel eens vaker vastlopers had. iOS als OS is stabiel, maar beperkt, je moet het eens zijn met de keuzes die gemaakt zijn en dat ben ik ook niet altijd.

Echter de integratie met mijn MacBook en iPad zijn echt top. Sta ook voor de keus om te verlengen en de 5S blijft topfavoriet.

Nog 1 ding, Apple devices zijn over het algemeen duurder, dus je moet er voor willen betalen. Dit geldt voor zowel de telefoon als sommige apps.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

LittleNinja

Is er nou al eens iemand hier op het forum met lef geweest die een Oppo phone heeft gekocht? :D

stevefilmfreak54

Citaat van: LittleNinja op maart 24, 2014, 13:56:14
Is er nou al eens iemand hier op het forum met lef geweest die een Oppo phone heeft gekocht? :D

Die Oppo ziet er mooi uit, ben benieuwd wanneer hij op de markt komt

Xstream

Hoe kun je vrijheid nu een ZEER groot nadeel voor Android vinden en vervolgens voorbeelden van Sony apps geven terwijl er een store is met 101 kalender opties? Volgens mij is 't de bedoeling dat je die vrijheid gebruikt. Iets wat op Android niet helemaal naar wens werkt is doorgaans geheel naar smaak in te richten. Iets wat op iOS niet goed werkt betekend vaak dikke pech, dan houdt 't gewoon op. Bovendien zijn de meeste dingen die je noemt allemaal Sony bloatware die je, indien mogelijk, gewoon moet verwijderen. Een goede reden overigens om voor een Nexus bijv. te kiezen.

Ik heb nog nooit zoveel ellende gehad als met iOS7. Dat maak je vooralsnog bij Android niet mee.

Citaat van: LittleNinja op maart 24, 2014, 13:56:14
Koop 'm lekker zelf zou ik zeggen ;)
Zijn zat reviews over te vinden ...
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Automaat

Ik heb van mijn werk een Samsung smartphone en zelf een een Google Nexus 7 gekocht.
Zo beroerd als ik de Samsung vind werken, zo makkelijk vind ik de 'kale' Android op de tablet. Ik denk dat het veel te maken heeft met de skin/layer die smartphonefabrikanten over Android leggen.
Als ik zelf een smartphone zou moeten kiezen, werd het inderdaad de Google Nexus 5.
Reading the HTForum is learning every day!!

Midcall

Na jaaaaren een Iphone te hebben gehad, was ik wel een beetje klaar met de idioot opgeblazen prijzen voor redelijk middle of the road hardware/specs die je steeds voor een nieuw toestel moest neergooien. Nu bijna een jaar in het bezit van een S4, en het was even twee weken klooien, maar daarna kwam de gewenning. De amoled schermen zijn top, en 5 inch full-hd is een verademing als je van een Iphone af komt. Mijn vrouw gebruikt mijn oude Iphone, en ik zit daar nu als een stumpert op te emmeren, precies zoals Frank dat omschrijft zoals hij dat op een Android toestel zit te klooien. In tegenstelling tot Frank schrijf ik om mijn eigen onhandigheid en gebrek aan gewenning niet een heel OS af, ik weet dat ik er vroeger prima mee overweg kon. Kortom.... kwestie van wennen.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

J.A.F._Doorhof

Hoho niet te snel een conclusie trekken.
Ik heb beide toestellen nu 4-5 weken naast elkaar en ik heb daar een mening over, natuurlijk zijn er 101 andere dingen op een store te vinden maar het bewijst dus dat er geen uniformiteit is en dat het dus een kwestie is van uitproberen, na een week of 2 achterkomen dat het toch niet werkt en dan weer wat anders.... Sorry maar dat wil ik moet. Dan toch liever iOS. Nog nooit problemen gehad en in principe werkt alles dan ook.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Xstream

Android beoordelen op basis van Sony skin toevoegingen is ook niet echt fair. Na 4 a 5 weken zou je zeggen dat je wel iets verder was dan de Sony apps - klinkt misschien lulliger als ik 't bedoel.
Wil je uniformiteit kun je beter native Android draaien en gewoon de apps gebruiken die 5 sterren krijgen in de store en gewoon goed zijn.

Zo heb ik ook 10 video afspeel apps geprobeerd op iOS, nog tegen betaling ook waar 't op Android gratis is, voordat ik er 1 had gevonden die daadwerkelijk AC3 audio aankon - wat ze allemaal beweerden, maar geen van allen waar maakten.

Je beoordeeld Android op uniformiteit, waar ik dus al zeg dat Android meer vrij is en dus minder uniform is. Dat is juist 't essentiële verschil. Enige is dat als 't bij iOS mis gaat, je 't dus wel kunt schudden.
Bij iOS kan ik niet eens een bestandje opslaan in Chrome, en in Safari ook alleen met een hoop gekloot en/of in de cloud. Als dat geen basis dingen zijn dan weet ik 't ook niet meer. Doe mij dan maar de vrijheid van Android met evt. iets meer tijd om alles naar smaak in te richten (doe je ook 1x, daarna weet je de goede apps wel). Overigens heb ik hier ook 0 problemen met clipboard. Sterker nog, je kunt zelfs een clipboard lijstje bijhouden, iets wat ik op iOS nog niet gevonden heb.

Als iets niet kan op Android dan is er wel een app voor. Ik loop zelf tegen 0 beperkingen op. Maargoed, nogmaals, zoiets is gewoon persoonlijk. Je moet 't alleen wel beoordelen op wat 't is.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

LittleNinja

Zou ik graag willen, maar mijn baas moet het er ook mee eens zijn... Hij betaalt hem. :D

Citaat van: Xstream op maart 24, 2014, 18:05:34
Koop 'm lekker zelf zou ik zeggen ;)
Zijn zat reviews over te vinden ...

danielo

Het woord keuze is een grappig ding, het wordt vaak als een nadeel gezien terwijl het een voordeel is of andersom.

iOS/Apple
------------
iOS is minder flexible en apple hardware uniformer in aansluitingen, je gebruikers zitten bijna allemaal op de zelfde 'skin' en versie.

Dit houd in een stabieler platform voor externe developers, dus meer keuze in dingen als docks, maffe dingen die je kan aansluiten en lange tijd ook software.

Voor veel mensen is dit de beste keuze, je kan redelijk veel mensen (vaak vrienden) kunnen je snel vertellen wat de beste app voor iets is en er is een redelijke verwachting dat als je iemand wilt helpen de werking gelijk is.

Android
---------
Vanaf het begin is android bedacht voor de telefoon makers en telco's. Hun eind gebruikers voor android was nooit de gebruikers zoals bij apple maar deze bedrijven. Dit houd in een meer open platform maar ook bewust ook de macht bij de makers en telco's houd. Dit is de kern waarom android in principe meer kan, meer keuzes heeft in hardware, software en prijs. Maar je ook de pech hebt als developer dat je overgeleverd bent aan een andere 'baas'. Je hebt veel minder een garantie dat je gebruikers KUNNEN upgraden, welke interactie ze gewend zijn en waar je hardware uitbreidingen wel/niet op werken. Hiervoor merk je dat je 'fans' krijgt van samsung of sony ipv android en heeft er voor gezorgd dat het bedrijf met de meeste contracten met telco's en productie power (samsung) de markt bepaald waardoor er bijna een defacto standaard ontstaat. Dit is denk ik ook waarom je ziet dat mensen ipv bij apple gelijk een 'ja dit is voor mij of niet' een paar weken nodig hebben om deze flexible aanpak naar hun hand te zetten als dat lukt top als dat niet lukt dan gaan ze weg.

Google
--------
Een vreemde tussen wereld is google zelf, veel mensen die echt android aanhangen eisen bijna een 'kale' belevenis. Het woord kaal is hier wat vreemd wat ze bedoelen is de versie van android waar google de macht weer naar zich toe trekt. Zij bepalen de software skin, zij bepalen de upgrade cycle, de services en de hardware zo uitgebracht (vaak onder de nexus naam) wordt door vele als de 'echte' android gezien maar besef wel dat ze hier juist weer de tactiek van apple gebruiken in dat ze de macht bij de telefoon bedrijven en telco's weghalen voor uniforme ervaring.

Toekomst
-----------
Denk dat we bij apple weinig veranderingen zien, ze beginnen altijd gesloten en bepalen alles. Daarna langzaam en beperkt openen van iets geen twijfel wie de baas is dat is apple, niet de bedrijven in hun eco systeem en niet de telco's maar ook niet de gebruikers zij bepalen wat goed is voor iedereen en buigen slechts een beetje. Dit is voor een groot deel van de telco's, bedrijven en gebruikers een prima plan. Bij google is het wat lastiger uiteindelijk heeft google niets aan dat android overal gebruikt wordt als de gebruikers verdeeld worden en belangrijker hun services en reclame niet gebruiken (zie hoe amazon en nokia het nu gebruiken). Ze zijn dit aan het inperken om meer en meer delen uit het open deel te halen en als hun 'apps' te zien (search, gmail, googledocs, googlenow etc etc) hier is niets open aan als bedrijven deze willen hebben moeten ze veel meer naar google luisteren.

Beetje offtopic maar ben bang dat de begin vraag altijd wel in een ons vs hun discussie uitdraait.  aardige boeken over dit 'spel' wat zoveel gebracht heeft de laatste 10 jaar :

'Dogfight: How Apple and Google Went to War and Started a Revolution'
http://www.amazon.com/Dogfight-Apple-Google-Started-Revolution-ebook/dp/B00BIV1R98

en

'Digital Wars: Apple, Google, Microsoft and the Battle for the Internet'
http://www.amazon.com/Digital-Wars-Google-Microsoft-Internet/dp/0749464135

en

'The Everything Store: Jeff Bezos and the Age of Amazon'
http://www.amazon.com/The-Everything-Store-Bezos-Amazon-ebook/dp/B00BWQW73E

Gegroet,

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

Net alsof je iemand vraagt hoe laat het is en een uitleg krijgt over de werking en ontstaan van de tijd.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

Citaat van: Erik op maart 29, 2014, 18:27:15
Net alsof je iemand vraagt hoe laat het is en een uitleg krijgt over de werking en ontstaan van de tijd.

dacht dat het een zinnige toevoeging was ipv dat het verzand in x vs y als je het niets vind prima je hoeft het niet te lezen en de 3 boeken die ik aan geef zijn denk ik leuk voor iedereen die de laatste 10 jaar heeft meegemaakt en meer van de omslag van pc naar mobiel wil weten.

Daniel.

PS: ik had mijn mening op de eerste vraag al in het begin gegeven.

Kwabbernoot

Ik kon het iig wel waarderen. Fwiw.

Groeten...

Xstream

Prima verhaal hoor.
Al beschouw ik de versie van Google (namelijk gewoon Android) wel degelijk als de kale / originele versie. En dat is 't ook. Zij ontwikkelen Android, niet Samsung of Sony e.d.  Dat is helemaal geen vreemde tussenwereld. Dat is eigenlijk DE wereld als je naar 't web of Android kijkt (en inmiddels al veel meer). Bovendien toont Google al jaar en dag aan updates en releases vrijwel feilloos te doen. Nou, daar kunnen die Telco's en ook Apple nog wel e.e.a. van leren.

De skins van producenten voegen eigenlijk in de regel niks toe. Het ziet er soms anders/leuker uit, je kunt er een paar dingen extra mee, maar vaak veel meer dingen niet, omdat ze dat eruit gesloopt hebben. Ik heb de beste en meest stabiele ervaringen met native Android. Het voordeel is inderdaad dat Telco's er hun sausje overheen kunnen gooien en er iets van kunnen maken wat ze als uniek kunnen verkopen. In de praktijk blijkt echter dat ze totaal niet de kennis hebben er ook daadwerkelijk wat nuttigs mee te doen. Bovendien zorgt 't ervoor dat je vaak (enorm) achterloopt op native Android die veel sneller met leuke nieuwe dingen komen. Snellere updates betekend ook een veiliger systeem. Al kun je over de veiligheid twisten t.o.v. iOS. Al heb ik er nooit wat van gemerkt en vaker crashende of niet werkende features op iOS gehad dan op Android. Hell, zelfs de Apple App store wordt hier soms zelfs niet eens ingeladen.

Maargoed, de verschillen zijn duidelijk. Net voor een ieder wat die fijn vind.
Native Android is voor mij, zonder twijfel, het beste mOS. (zeker sinds de V4 ontwikkelingen)

En Google speelt hier de hoofdrol in, geen figurant. Alleen al de uniformiteit van de google diensten zijn een enorme USP in 't voordeel van Android. Op dat vlak vind ik iOS namelijk helemaal niet uniform met hun *** iTunes en *** Apple ID en andere zeik regeltjes en flut procedures. (ter info, ook gewoon een Apple gebruiker hoor :P) Bovendien is Google nu 't bedrijf die enorm innoveert en Apple die al jaar en dag niks nieuws gedaan heeft. Het momentum ligt niet meer bij Apple in ieder geval.

danielo

Citaat van: Xstream op maart 30, 2014, 11:26:41
Prima verhaal hoor.
Al beschouw ik de versie van Google (namelijk gewoon Android) wel degelijk als de kale / originele versie. En dat is 't ook. Zij ontwikkelen Android, niet Samsung of Sony e.d.  Dat is helemaal geen vreemde tussenwereld. Dat is eigenlijk DE wereld als je naar 't web of Android kijkt (en inmiddels al veel meer). Bovendien toont Google al jaar en dag aan updates en releases vrijwel feilloos te doen. Nou, daar kunnen die Telco's en ook Apple nog wel e.e.a. van leren.

Ik ga verder niet in op de andere punten dat was niet het doel van mijn verhaal. Maar heb bewust google los genoemd van android omdat slechts een klein deel zo gedaan wordt (denk minder dan 2% maar zal het moeten nazoeken) de rest komt in de mengvorm van android+eigen diensten of android+googleapps+eigen diensten. Ik ben net als de meeste andere gebruikers een voorstander van de google versies maar dit doen ze door zelf de releases op zich te nemen en net als apple op beperkte hardware dat maakt het verschil. Zonder in te gaan op wie er beter is denk ik dat apple en google beide hun eigen updates prima onder controle hebben dat kan je gewoon nazoeken in de statistieken alleen heeft google zelf niet zoveel te updaten want de meeste android machines moeten door zowel de telco's and telefoonmakers heen.

Daniel.

Xstream

Nou, iOS 7 was een hell in ieder geval. Dus ik ben 't niet met je eens dat Apple op dat vlak goed bezig is. Ik heb geen idee naar welke statistieken je dan verwijst.
Verder refereer ik dan meer naar OSX denk, want daar gaat ook altijd wel weer wat mis, tenzij je een jaar later pas update - wat uiteraard niet betekend dat ze 't dan goed voor elkaar hebben.
Op dat vlak doet Google 't echt wel consistenter in mijn ervaring.

Maar Apple heeft ook zo z'n voordelen. Al zie ik die minder dan in Android. Het grootste voordeel is denk wel dat er mooie Apps zijn op iOS die niet zo mooi/fijn werken op Android. Aan de andere kant, Apps op Android zijn vaak doeltreffender en werken doorgaans directer en flexibeler, maar ogen minder fancy. Met name op tablets schieten Android apps nog echt tekort. Voor tablet zou ik vooralsnog nog voor iOS kiezen.

danielo

Citaat van: Xstream op maart 31, 2014, 11:24:09
Nou, iOS 7 was een hell in ieder geval. Dus ik ben 't niet met je eens dat Apple op dat vlak goed bezig is. Ik heb geen idee naar welke statistieken je dan verwijst.
Verder refereer ik dan meer naar OSX denk, want daar gaat ook altijd wel weer wat mis, tenzij je een jaar later pas update - wat uiteraard niet betekend dat ze 't dan goed voor elkaar hebben.

Punt is dat zowel bij iOS als met OSX de problemen overdreven worden. Er zijn zeker problemen met een nieuwe versie en met iOS was/is dit erger dan normaal. Maar ik gebruik iOS op de meeste systemen bij ons en ook osx redelijk snel geupgrade. Moet iedereen dat doen ? Nee ik zou niet zomaar een mac upgraden als het een video productie systeem is maar voor normale mensen gaat het 99.9% goed.

Het woord hell is misschien wat overdreven volgens mij draait meer dan 87% van alle iOS devices die het kunnen draaien nu op iOS7 dat zijn gok ik meer devices dan er inwoners zijn in europa. Indien iedereen problemen had die hell waren denk ik dat we bestorming gezien hadden van apple winkels, verbranden van apple vlaggen en meer aanklachten dan na een wilders uitspraak.

Het is waar dat ik vind dat google hun software beter onder controle heeft vooral hun online diensten als developer heb ik daar diepe respect voor ze staan op dat gebied zonder twijfel op de eerste plaats. Maar zoals ik al aangaf is het probleem voor de meeste mensen met android (anders dan hun andere diensten) toegang krijgen tot de laatste en kale versie voor de meeste mensen zijn er obstakels door de telefoon makers en telco's opgeworpen.

Daniel.

LittleNinja

Steve,

Welke telefoon is het geworden?

Ik heb besloten om straks te gaan voor de QHD Oppo Find 7 (als hij beschikbaar komt).
Erg mooi toestel met zeer mooie features.

Kwabbernoot

Misschien is de Oneplus One nog een optie? Die is nog goedkoper en is grotendeels dezelfde telefoon.

Groeten...

LittleNinja

Klopt. Dat bedrijf is opgezet door een oud CEO van Oppo. Hij heeft zelfs wat voordelen in specificaties t.o.v. de Oppo. Echter is de ondersteuning van de internationale markten nog niet heel ver gevorderd. Ook is er nog weinig te vertellen over de stabiliteit van het apparaat. Ik denk dat dit wel goed gaat komen, maar sommige zaken zullen nog even duren.

Daarnaast wil ik gaan voor de 7 en niet de 7a. De 7 heeft ondermeer een QHD schermpje, wat meer (werk en opslag) geheugen en een snellere processor. De Oneplus One heeft een aantal van deze zaken ook, maar o.a. het QHD scherm niet. (Oppo is de eerste fabrikant met een 5.5" QHD scherm. QHD betekent hier 2560x1440 beeldpunten (538ppi), voor hen die het niet gevolgd hebben.)

Bama

Ik vind die oppo ook wel leuk, over 6 weken komt mijn dochter even thuis vakantie houden, misschien dat ik er haar wel 1 laat meenemen uit Hong Kong. Zal haar eens laten kijken wat hij daar kost.

LittleNinja

Dat is wellicht niet heel verstandig. Je hebt daar een afwijkend chinees model. Vandaar dat de internationale versie via Oppostyle vanuit Engeland verkocht wordt. Daar komt de internationale versie vandaan. Dit heeft ondermeer te maken met de frequenties waarop de telefoon moet kunnen werken.

Bama