Euro1080 stream opnemen op HD

Gestart door jeroen_B, januari 29, 2004, 18:03:15

Vorige topic - Volgende topic

jeroen_B

Hi,

Ik ben een htpc aan het samenstellen en 1 van de dingen die hij moet kunnen doen is het opnemen van HD content dat uitgezonden word op euro1080. Een skystar2 kaart zou voldoen om euro1080 te ontvangen.

Maar hoe werkt het dan met het opnemen van de stream ?
Ik heb een leuk proggie op het oog www.countdownhd.com die de stream kan omzetten naar wm9 in 720p of 1080i die je dan op dvd kan branden.

(Het is het eerste programma die ik op dit moment zie die het hele process van omzetten en branden in eens doet. Op het avs staat een handleiding waar je weet ik hoeveel programma,s voor nodig hebt om dit te doen. Daar heb ik dus geen zin in.)

Countdown dvd beweert dat je een hardware based tuner kaart moet hebben en een skystar2 is een software bases kaart zover ik begrijp.
CountdownHD zal dan een idioot zwaar systeem moeten hebben om te werken met een skystar.

Is er een andere manier om de stream op te nemen met een htpc en hoe doe ik dat dan? In een later stadium zou je dan countdownhd kunnen gebruiken als transcoder naar wm9 had ik bedacht.
Het is dus de bedoeling de complete stream op te nemen dan

iemand een idee?

jeroen

Albert N

Hoi,

Je kan verschillende programma's gebruiken. Bv Progdvb of dvbviewer

Zelf gebruik ik dvbviewer.
Je drukt gewoon op de record knop en de stream wordt opgenomen in dezelfde kwaliteit als hij binnen komt. (mpeg 2 formaat)

Je hebt dan verschillende opties bv om de stream automatisch op te delen zodat je daarna direct naar DVD of CD kan branden.
Ook kan je een bepaalde tijd instellen voor automatische opname.

Daarna kan je het mpeg bestand gewoon omzetten naar wm9. Op het DVBviewerforum staat hier ook wel wat over.

Zal eens kijken naar countdown. Misschien dat ze bedoelen om de stream realtime te converteren. Dat zal misschien moeilijk worden omdat de SS2 al aardig wat processing power vraagt voor euro1080. (35% CPU op een P4-2.4).
Je kan wel een buffer instellen maar je wilt natuurlijk geen dropouts hebben.

Albert

Albert N

jeroen_B

Hoi albert,

Als je eens zou willen kijken en je bevindingen hier wilt plaatsen dan graag. Ik heb hier weinig kaas van gegeten allemaal van dat sattaliet gedoe.

Dus met dvbviewer de stream losless opnemen en daarna met countdownhd het spul converteren is dan dus ook een manier.

jeroen

jeroen_B

hi,

Ok , bedankt voor de link! Zo te zien is dat ook een manier met veel proggies en lekker omslachtig. Maar dat maakt niet uit. Als countdownHD niets word zal ik daar op terug moeten vallenv:D
jeroen