Benq W7500

Gestart door Toni71, januari 22, 2014, 18:20:26

Vorige topic - Volgende topic

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Mediasluis

Als DLP is deze zeer mooi.
ISF-Gekalibreerd, tevens een echte lichtkanon met modes om dat nog eens uit te buiten.
6x speed wheel , met Dark Chip 3.
Hor/Vert Lens Shift.
Vanuit de doos niet echt de extra kosten waard op bv. de BenQ W1500, maar na ISF-kalibratie zeer zeker wel.
Het zwart van deze projector gaat niet zo diep als de Ultra Black projectors zoals de Epson TW9200 of de Sony HW55, maar er valt toch best mee te leven vind ik.
Sowieso beter dan de lagere concurrerende modellen, op bv. LCD gebied.
Tijdens de wat lichtere scenes erg indrukwekkend.

Zeker een geweldige projector om met sfeerlicht, het mooiste achter je scherm van gemakkelijk 120", te kunnen gebruiken, tijdens het WK.

Er is een hoop over te zeggen maar ik heb al een uitgebreide review klaarliggen, en hopelijk komt deze volgende week online.
Ik was de eerste die deze projector mocht reviewen in Nederland.
Dat vind ik best wel leuk.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

squeek

Wat is de prijs van deze ?
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

MechanicalAnimal

2375 zo gauw even online.

zal dus wel bij de gemiddelde forumsponsor iets lager gaan liggen, incl calibratie

ben ik wel razend benieuwd hoe die zich verhoudt tegen de 7200, die is net bijna €400 goedkoper, deze Benq zit dus zelfs dichter tegen de 9200 aan qua prijsstelling.

zal wel een uberdik 3D plaatje moeten neerzetten en een fenomenale lagtime.

Toni71

Mooi, een review. Daar zat ik op te wachten.

Zo weinig dlp liefhebbers hier op het forum volgens mij.

Ik heb hem trouwens maar besteld, incl. een calibratie.
Het duurt alleen nog een weekje.

Tony

MechanicalAnimal

zo, jij durft  :pompom:  :D

zou je je bevindingen hier willen neerpennen?

Toni71

:) Ik had al zo een vraag verwacht.

Gekocht zonder te kijken.

Ik vond de specificaties van de projector dusdanig, dat ik de gok maar neem.

Als ik hem ontvang, zal ik even wat neertikken. Ook als hij tegenvalt.

Toni71

MechanicalAnimal

Citaat van: Tony71 op januari 31, 2014, 11:22:56

Thanks!!!!!

lapino

Citaat van: Tony71 op januari 31, 2014, 11:22:56

waar gekocht? zou deze nog durven overwegen als alternatief voor de Epson tw9200, vooral omdat 3D en inputlag voor mij heel belangrijk zijn.

MechanicalAnimal

Toni71

'Er is een hoop over te zeggen maar ik heb al een uitgebreide review klaarliggen, en hopelijk komt deze volgende week online.'

Nieuwsgierig.......:)

MechanicalAnimal

Matthiue van Mediasluis (if i am not mistaken) heeft ook nog de review van de 7200 + 9200 in de pijplijn, ben ook wel benieuwd naar beide.

Mediasluis: kun je misschien ook een vergelijkje trekken tussen de 7500 en de 7200, enigzins zelfde prijsklasse maar wel verschillende technieken (DLP vs 3LCD).

lapino

Tony, nog update? Aangezien 3D en inputlag voor mij belangrijk zijn, zou ik deze echt overwegen tov een 3lcd.

Toni71

Ik krijg hem eind van de week binnen.

Toni71

Het wordt na het weekend, denk ik. Er was een verkeerde levering naar de leverancier.
Helaas moet ik nog even geduld hebben.

MechanicalAnimal

Jammer! kan gebeuren! Nog maar even geduld hebben.

Toni71

Het beest is vanmorgen gearriveerd.

Wordt vervolgd...

MechanicalAnimal

Beter!  :pompom:

Ben benieuwd en alvast veel plezier gewenst!

lapino

Ben ook héél benieuwd. Mogelijk nog een kandidaat extra om uit te kiezen (momenteel keuze tussen de Benq w1300 en Epson TW7200). Ik zou toch eind deze maand de knoop willen doorhakken.

Toni71

Een lichtkanon, ongelofelijk.
Superscherp, de kleuren spatten echt van het scherm af.
Hij is gecalibreerd op een 2.70 cm breed scherm, en toen werd ik al getipt dat het een lichtkanon was, ook op die breedte.

Een kleine impressie, ik ben er natuurlijk blij mee, dus alles subjectief.

Ik zal later wat uitgebreider zijn, 3d kan ik nog niet zien, daar de brillen nog niet binnen zijn.
Calibratie gegevens zal ik later ook neertikken.

Later...

lapino

Kan je inputlag voor games ook testen? Uiteraard met alle snufjes zoals frame interpolation uit. Zeer benieuwd hoe die presteert voor games. Heb eens zitten kijken naar de calculator en deze zou net passen in mijn setup (wel met volle zoom).

THX-UltraII

Crt input lag test met de x7500: 32ms

lapino

Hoe zou deze zich verhouden tov de Epson TW7200?