Intel NUC: kan dit hét apparaat zijn?

Gestart door WilcoL, januari 15, 2014, 14:19:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

skank1

Citaat van: clicquot op januari 16, 2014, 13:08:23
Dees snap ik niet goed: als ik met xbmc een 3d speel, dan krijg ik dus 2 schermpjes naast elkaar, op de projector kies ik dan 3d samenvoegen en hup dan zie ik alles in 3d. Wil dat zeggen dat het eigenlijk de projector is die hier het 3d verhaal doet en xbmc hier voor niets tussenzit?

Voorts, in xbmc (op windows7), moet ik af en toe swappen van resolutie (24/25/50/60 hz) om bv schokkende beelden te vermijden -> via catalyst center bedoel ik dan... op de dune heb ik dat nog nooit moeten doen: je selecteert een mkv en vlam, dat speelt. Is er geen manier dat dit in xbmc automatisch kan, zonder telkens die resolutie te moeten veranderen?

ik heb nooit geen schokkende beelden met xbpc (win7) moet ook nooi refreshrate  veranderen.
Dan is er iets mis bij jou, maar daar is xbmc zeker niet in de fout.

Als je 3d sbs afspeelt met xbmc (gotham, nog in alpha) , zet hij idd 2 beelden naast mekaar, en de bril die je draagt voegt ze samen.
Klopt
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Spollie

XBMC heeft een optie om de refresh rate automatisch aan te passen aan de framerate van de film. Als je deze optie aanzet dan zet XBMC je desktop automatisch op 23 of 24 Hz zodra je een film start. Als je de film stopt dan zet XBMC de refresh rate weer vanzelf terug naar 60 Hz.

clicquot

Citaat van: Spollie op januari 16, 2014, 13:48:50
XBMC heeft een optie om de refresh rate automatisch aan te passen aan de framerate van de film. Als je deze optie aanzet dan zet XBMC je desktop automatisch op 23 of 24 Hz zodra je een film start. Als je de film stopt dan zet XBMC de refresh rate weer vanzelf terug naar 60 Hz.

Ik dacht dat ik dit al probeerde, zonder succes, maar ga toch nog eens nakijken, thx!
Het is eigenaardig hoor, als ik de windows op 60 Hz zet, dan heb ik de indruk dat het beeld van de hw55 ook een beetje 'flikkert' (vooral wit)... eens xbmc opstart is het weg dus geen erg en heb de indruk dat het beeld er gewoon beter uitziet ook. Maar dus bij sommige films schokt het dan...en moet ik naar 24 Hz gaan ofzo, via windows beeldinstellingen. Soms helpt hdmi sound omzetten naar coax ook... snap er de ballen van  ;D
Is een volledige nieuwe windows/xbmc setup zonder iets anders erop, met ati hd5450 1GB...misschien eens van hdmi kabel veranderen, dunnow.

merci skank re 3d

Ejorne

Citaat van: clicquot op januari 16, 2014, 14:28:08
Ik dacht dat ik dit al probeerde, zonder succes, maar ga toch nog eens nakijken, thx!
Het is eigenaardig hoor, als ik de windows op 60 Hz zet, dan heb ik de indruk dat het beeld van de hw55 ook een beetje 'flikkert' (vooral wit)... eens xbmc opstart is het weg dus geen erg en heb de indruk dat het beeld er gewoon beter uitziet ook. Maar dus bij sommige films schokt het dan...en moet ik naar 24 Hz gaan ofzo, via windows beeldinstellingen. Soms helpt hdmi sound omzetten naar coax ook... snap er de ballen van  ;D
Is een volledige nieuwe windows/xbmc setup zonder iets anders erop, met ati hd5450 1GB...misschien eens van hdmi kabel veranderen, dunnow.

merci skank re 3d

Ik heb vrij lang geleden ook eens dergelijke problemen gehad met Ati kaart. Het was bij mij toen over nadat ik de video-kaart drivers kaal heb geïnstalleerd, dus zonder catalyst-control-center. (maar ik weet niet meer de ins en outs, volgens mij was het wel met xbmc maar het kan ook met mediaportal geweest zijn)

skank1

Ik heb die zoiezo op 24hz staan.
Geen flikkeringen en dergelijke
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

johan d

#30
kost dat 300euro? zo' nuc...? of zijn er goedkopere versies die volstaan voor xbmc


Ejorne

#31
Citaat van: johan d op januari 16, 2014, 14:54:54
kost dat 300euro? zo' nuc...? of zijn er goedkopere versies die volstaan voor xbmc
[knip]

(Conrad is volgens mij geen sponsor en dan mag er geen link naar toe gezet worden, dacht ik)

Maar op de pricewatch van tweakers zijn ze goedkoper te vinden (en volgens mij ook het nieuwere model)

skank1

Citaat van: johan d op januari 16, 2014, 14:54:54
kost dat 300euro? zo' nuc...? of zijn er goedkopere versies die volstaan voor xbmc

Jij bent ook nog eeuwig op zoek he :)
Of niet?
Hoe ver sta je met je ruimte op zolder?

Voor xbmc kun je makkelijk toekomen met 100 euro (geen 3d)
Te zien wat je wil natuurlijk.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Spollie

#33
Ik denk dat mijn huidige HTPC de deur uit kan om vervangen te worden door een Haswell NUC. Ik heb even de review op AnandTech gelezen en het ziet er naar uit dat het belangrijkste probleem wat Intel in het verleden had (geen goede ondersteuning voor verschillende refresh rates) is opgelost in Haswell. Dus je hebt geen AMD of nVidia GPU/APU meer nodig om correcte framerates te krijgen.

Edit: zie ook http://www.anandtech.com/show/7566/intels-haswell-nuc-d54250wyk-ucff-pc-review/5.

Ejorne

Zou het mogelijk zijn om de twee hdmi uitgangen als volgt te gebruiken?

De ene hdmi voor het beeld naar de tv en de andere voor het geluid naar de receiver?

Dus zoiets;
hdmi1 -> eventueel 3d content -> tv
hdmi2 -> géén 3d content en liefst audio only meer kanaals LPCM -> receiver.

Mijn receiver kan niet overweg met de nieuwe surround formaten zoals DTS-MA maar kan wel tot 7.1 LPCM aan.
Tevens slikt mijn receiver geen 3d content.

johan d

Citaat van: skank1 op januari 16, 2014, 15:00:50
Jij bent ook nog eeuwig op zoek he :)
Of niet?
Hoe ver sta je met je ruimte op zolder?

Voor xbmc kun je makkelijk toekomen met 100 euro (geen 3d)
Te zien wat je wil natuurlijk.
Niet echt o pzoek, eerder op zoek naar iets nieuws. Ben eigelijk nog steeds tevreden over mijn Dune Lite.
De zolder is klaar, maar zal in de eerste plaats dienen als speelkamer voor de kinderen. Speakerkabels liggen klaar voor als er ooit een HT komt.
Als ik naar XBMC zou gaan moet het wel een degelijk aparaat zijn dat daarvoor zal dien en geen Raspberry PI. 3d hoeft niet.

skank1

Ik ben nooit voorstander om audio en beeld te splitsen, is volgens mij vragen om sync problemen.
Trakteer jezelf dan op een nieuwe versterker :p
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Citaat van: johan d op januari 16, 2014, 16:03:39
Niet echt o pzoek, eerder op zoek naar iets nieuws. Ben eigelijk nog steeds tevreden over mijn Dune Lite.
De zolder is klaar, maar zal in de eerste plaats dienen als speelkamer voor de kinderen. Speakerkabels liggen klaar voor als er ooit een HT komt.
Als ik naar XBMC zou gaan moet het wel een degelijk aparaat zijn dat daarvoor zal dien en geen Raspberry PI. 3d hoeft niet.

Mijn htpc van 100 euro doet alles behalve 3d
En is beter dan mn dune base die ik vroeger had ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Ejorne

#39
Citaat van: skank1 op januari 16, 2014, 16:04:10
Ik ben nooit voorstander om audio en beeld te splitsen, is volgens mij vragen om sync problemen.
Trakteer jezelf dan op een nieuwe versterker :p

Nee, een voorstander ben ik ook niet. Maar helaas kan ik nu niet genieten van het maximale uit mijn receiver. Momenteel staat de pc via hdmi naar de tv. En de tv met een optisch kabeltje naar de receiver. Op zich best wel een mooi geluid maar meer dan dd of dts zit er dan niet in.

Mijzelf op een nieuwe versterker trakteren is een goed idee. Helaas de komende tijd, wegens omstandigheden, niet mogelijk. En ik weet ook niet of ik wel binnen mijn budget een versterker/receiver kan vinden waarmee ik net ze tevreden ben als mijn huidige (op de nieuwe surround formaten na dan...)

WilcoL

Okay, veeeeeel nuttige replies waarvoor dank! Heb geen notificaties ontvangen dus komt als een verrassing  ;D

3D vind ik niet heel interessant, maar aangezien ik hier nog een mooi wireless keyboard heb liggen wat drivers vereist, denk ik dat er sowieso Win7 op gaat (waar ik vervolgens niets mee zal doen...).

Ik denk dat ik de change maar eens ga maken zodra ik een momentje tijd heb. Het klinkt allemaal enorm goed en veelbelovend!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

jeepee

Citaat van: skank1 op januari 16, 2014, 16:04:55
Mijn htpc van 100 euro doet alles behalve 3d
En is beter dan mn dune base die ik vroeger had ;)

Maar is zoiets eenmaal goed instellen altijd probleemloos werken, of moet je vaak drivers updaten. En loopt het weleens vast net als een compu. Ik zoek iets voor mijn bejaarde ouders. Is vooral voor muziek. Of kan ik beter volstaan met een squeezebox met nas. Dat kunnen ze wel bedienen al merk ik dat Squeezebox nas niet altijd kan vinden en dat je dan alles even uit en aan moet zetten.

skank1

ik moet nooit drivers updaten, vastlopen nog minder
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jeepee

Citaat van: skank1 op januari 16, 2014, 16:04:55
Mijn htpc van 100 euro doet alles behalve 3d
En is beter dan mn dune base die ik vroeger had ;)

En wat heb jij dan precies? En is dat makkelijk configureren?

skank1

zoek het hier even op het forum: 100 euro htpc
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

eduard


WilcoL

Citaat van: eduard op januari 16, 2014, 21:31:45
Er komen een aantal interessante bordjes aan met de bay trail chipset

http://liliputing.com/2014/01/gigabyte-brix-fanless-mini-pc-powered-bay-trail.html
http://www.neousys-tech.com/fanless-pc/poc-200/

Leuke systemen, maar een HDMI poort voor beeld en HD-audio vind ik eigenlijk wel een vereiste...

Intel NUC met Celeron CPU zou echt al voldoende zijn?
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

quattronl

Citaat van: jeepee op januari 16, 2014, 18:46:45Of kan ik beter volstaan met een squeezebox met nas. Dat kunnen ze wel bedienen al merk ik dat Squeezebox nas niet altijd kan vinden en dat je dan alles even uit en aan moet zetten.
Nooit last van. Heb een Syno met 3 Squeezeboxen (1 Touch en 2 Duets, bedraad en via wifi), al spelen ze nooit tegelijkertijd. De Syno gaat wel eens in slaapstand en dan duurt het even voordat ie wakker wordt. M'n Touch wacht dan gewoon. Maar da's eenmalig bij het aanzetten van de Touch, daarna loopt alles als een ti*t :)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

katwax

Ik zou toch aanraden om openelec (of andere xbmc distributie) de voorkeur te geven.
Openelec zet je op usbstick -> boot htpc -> next next next -> reboot -> done
Het is echt zo simpel
Daarna zijn het de instellingen voor geluid en beeld + de locatie van je filmen/series/muziek instellen
Updates kan je instellen om automatisch te doen of manueel downloaden via openelec -> deze installeren dan automatisch en je krijgt een melding dat het actie zal zijn na herstart.
Geen updates via OS (windows update) of drivers zitten downloaden en installeren.

Veel mensen willen er toch nog windows onder en sommige linux, maar ik zou dat enkel doen als het echt nodig is. De meeste frustraties/problemen komen van deze groep gebruikers, die er toch een 'vertrouwd' os onder willen steken, maar dan uiteindelijk enkel xmbc gebruiken en dus veel beter af zouden zijn met bv openelec.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

WilcoL

Citaat van: katwax op januari 17, 2014, 09:58:54
Ik zou toch aanraden om openelec (of andere xbmc distributie) de voorkeur te geven.
Openelec zet je op usbstick -> boot htpc -> next next next -> reboot -> done
Het is echt zo simpel
Daarna zijn het de instellingen voor geluid en beeld + de locatie van je filmen/series/muziek instellen
Updates kan je instellen om automatisch te doen of manueel downloaden via openelec -> deze installeren dan automatisch en je krijgt een melding dat het actie zal zijn na herstart.
Geen updates via OS (windows update) of drivers zitten downloaden en installeren.

Veel mensen willen er toch nog windows onder en sommige linux, maar ik zou dat enkel doen als het echt nodig is. De meeste frustraties/problemen komen van deze groep gebruikers, die er toch een 'vertrouwd' os onder willen steken, maar dan uiteindelijk enkel xmbc gebruiken en dus veel beter af zouden zijn met bv openelec.

Dat klinkt erg goed! Dit zijn de bemoedigende berichten....
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear