Niet tevreden over Calibratie service!

Gestart door papaleo, januari 24, 2004, 16:33:08

Vorige topic - Volgende topic

papaleo

Hallo allemaal,

Zoals je wel ziet ben ik hier een Newbie,maar ik ben al meer dan een jaar een lezer/geinterreseerd in het Forum.
En al aardig op weg op het gebied van Home Cinema.

Nu ben ik sinds kort (5 dagen) de (gelukkige) eigenaar van de BenQ 8700 projector,Heb ik bij Frank gekocht, nu de levering dat ging al niet vlekkenloos door dat hij een aantal malen was uitgesteld(kon Frank niets aan doen).
Afgelopen Dindag was het dan zo ver ik kon m'n BenQ gecalibreerd en al op halen.
Dit is voor de eerste keer dat ik wat laat calibreren,ik hoorde daar zo veel positieve dingen over.
Ik had met Frank afgesproken dat hij een volledigge calibratie zou uitvoeren,nu ik de projector thuis aangesloten had ging ik de intputs langs om te kijken wat de beeld kwaliteit was van de; Component/DVI/SVIDEO ingangen.
De comp.in was echt geweldig,maar omdat ik een DVDplayer hebt aangeschaft met DVI-out en dat ik een Sat.receiver heb met svideo-out zijn dit de belangrijkste aansluitingen op mijn proj.
Laat nou toevallig die twee ingangen en dan vooral de svideo in qua beeld er echt niet uitzien.
Heb een paar PM gestuurd naar Frank over dat ik daar niet tevreden over was,krijg PM terug:citeer,"Door de tijds druk heb ik dat niet kunnen controleren"
(Ik neem aan dat onder een complete calibratie dat ook wordt gecalibreerd!?)
Of ik dit zelf maar even wilde instellen,nu heb ik gelezen hoe dat zou moeten gebeuren...daar heb ik geen kaas van gegeten.
ik weet dat Frank op 7 Febr. bij mij in de buur moet zijn met zijn Calibratie Tour en hem voorgesteld of hij dan even bij mij langs komt wippen om dat even te regelen want voor hem is dat een eitje.
NEE dus, daar is geen tijd voor.( schrijft Frank)
Ik had me zijn service wel anders voorgesteld, omdat ik de projector ergens anders(in mijn woonplaats) goedkoper kon krijgen.Ben ik overstag gegaan door zijn woorden toen;"maar wat is service voor jou waard goedkoper ergens anders kopen of bij mij kopen en dan hele goeie service krijgen."  

Dit wilde ik toch wel even kwijt....... :(

Leo.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Tjonge, dat is wel erg lullig wat je doet Leo.

De waarheid ligt totaal anders en dat weet je.....

Je hebt de BenQ bij mij besteld en ik heb op Dinsdag ochtend je unit binnen gekregen die ik dezelfde avond (in de AVOND) aan je heb afgeleverd gecalibreerd en al NA een tour, dus maw heb ik me gehaast om alles voor je in orde te krijgen, aangezien ik diezelfde avond ook nog weg moest, ik heb dus precies 20 minuten gehad om onder het calibreren te eten.

Ik heb HEEL DUIDELIJK aangegeven dat het beste is om je eigen DVD speler mee te nemen, helemaal als je DVI gebruikt, aangezien dit regelmatig verschilt. Aangezien je hem savonds wou ophalen heb ik geen keuze gehad als de component ingang voor je te calibreren.

De grayscale is stabiel op de andere inputs inclusief DVI.
Het ENIGE wat je moet doen (en dat heb ik je 2x gemailed) is je contrast en brightness + saturation in stellen op DVI en dit opslaan als geheugen 3.

Het feit dat ik niet bij je langs komt lijkt me niet meer dan normaal, ik heb die dag 7 calibraties dat betekend dat ik smorgens om 8:00 van huis moet en savonds rond 21:00 thuis ben.

Daarnaast is het zo dat ik geen huisbezoeken kan afleggen door heel Nederland als iemand de userinstellingen niet kan instellen.

Je mag altijd met je speler langskomen voor een gratis hercalibratie, IEDEREEN die een projector bij ons koopt heeft recht op gratis hercalibraties bij gebruik van nieuwe inputs, om de 1000 uur of bij het wisselen van een lamp.

Ik heb je dit ook gemailed en verteld, je moet alleen wel reeël blijven en snappen dat ik niet voor alles bij iemand maar aan huis langs kan komen.
Onze service is zeer goed en gaat HEEL ver maar dit kan natuurlijk niet.

Als je gewoon overdag had langsgekomen met je DVD speler had je op de calibratie kunnen wachten, dit is je eigen keuze geweest, dan moet je niet boos op mij worden.

Daarnaast NOGMAALS de grayscale is helemaal 100% in orde.
Je hoeft alleen maar de user instellingen voor je sat receiver en op DVI na te lopen, dat is toch geen moeite.....

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

papaleo

Heeel duidelijk verhaal,maar ........,

Maar er is aan mij nooit gevraagd of ik mijn DVD player wilde meenemen!!!
Ik hoorde pas voor het eerst van Grindtegel dat de calibratie pas goed uit gevoerd kan worden met je eigen DVD player !!!!
Als je in tijd nood was had dat dan gezegd,naar 3 keer uitstellen had ik echt wel 1 dagje extra kunnen wachten maar ook dat heb je mij niet gemeld.

Maar ja dat is jou woord tegen de mijne.....

Zo te zien kan je slecht tegen kritiek Frank, maar ik wil hier geen welles niettes verhaal van maken,het enige wat ik wil is dat mijn pj goed ingesteld/gecalibreerd  werd/of als nog wordt

Leo
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Hi,

Even beter lezen aub (voorkomt veel misverstanden).
De GRAYSCALE is helemaal perfect gecalibreerd, hier hoef je je dus geen zorgen om te maken.
Ik heb vanaf het begin af aan en op dit forum ook meerdemalen aangegeven dat het te adviseren is om altijd je eigen DVD speler mee te nemen als je afwijkende inputs gebruikt.

Maar überhaupt is er helemaal niets aan de hand, als je een afspraak met me maakt kun je op je calibratie van de DVD speler wachten, ik kan je ook een DVD opsturen waarmee je hetzelf kan doen user instellingen stelt helemaal niets voor, maar dan nog zul je je sateliet receiver zelf op het oog moeten doen, aangezien hier geen testpatronen worden uitgezonden.

Je moet de calibratie loszien van wat je nu denkt.
De calibratie bestaat uit 3 delen.
De grayscale, wat de klant NIET zelf kan doen, en wat ook in principe het belangrijkste is.
Het tunen van de DLP engine van de BenQ (uniek aan deze projector), dit is input en bron onafhankelijk.
De userinstellingen, wat je wel zelf kan doen.

Die userinstellingen zijn contrast, brightness en colorsaturation.
Deze verschillen PER device, alleen bij DVD spelers mag je ervan uit gaan dat de instellingen die WIJ kiezen redelijk uniform zijn en in 90% van de gevallen zelfs deadon. Dit komt omdat DVD spelers gelukkig redelijk gestandardiseerd zijn.
Bij DVI speelt wat heel anders, sommige apparaten clippen eerder dan andere, en bij DVI moeten we dus de userinstellingen (contrast) echt per apparaat instellen, brightness kan ook iets afwijken.

Bij Satreceivers, video's, Laserdisc spelers etc. zit een ENORME verscheidenheid aan instellingen die moet je echt zelf op het oog doen.

Wat mij betreft maak je een afspraak met me voor bv zaterdag of vrijdag avond en loop ik de userinstellingen van DVI voor je na, dat duurt ongeveer 4-5 minuten.

Op tours kan ik dit ONMOGELIJK inplannen, of je moet als tourdeelnemer mee doen, ik reken dan wel gereduceert tarief.

Alle hercalibraties van projectoren (na 1000 uur, na lampwissel of wanneer je van speler wisselt en je wilt het zeker weten) zijn GRATIS in Emmeloord.
Ik kan die service niet uitbreiden naar huis aan huis service, of je moet € 6000,00 voor de projectoren gaan betalen .

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

lex

J.A.F._Doorhof

Niet.
Ik heb een paar keer geprobeerd contact met Leo te krijgen maar blijkbaar wil hij niets laten horen.
We hebben de beugel die we voor hem besteld hadden retour afzender gekregen.... ??

Een vreemde reactie als je bedenkt dat ik er alles aan heb gedaan om het op te lossen, alleen die dag was gewoon onmogelijk, als hij geduld had gehad was een andere tour eventueel wel mogelijk geweest of als hij langs was gekomen was het direct gedaan, daarbij komt dat ik ook gemailed heb of ik hem een DVD kon opsturen aangezien het in totaal nog geen 2 minuten werk is, maar ook daar heb ik niets op gehoord, tot deze post.

Heel vreemd en overtrokken.
Zover ik weet doen we alles voor klanten en zelfs soms teveel, maar goed zoals nu blijkt kun je niet voor iedereen het goede doen blijkbaar, jammer.

Dit is gewoon een zeer ongelukkige omstandigheid geweest, ik ben blijkbaar niet duidelijk genoeg geweest over wat ik nodig had en ik heb Leo blijkbaar verkeerd begrepen dat hij niet meer wilde wachten maar goed dan hebben hier 2 mensen hem verkeerd begrepen  ;), naar mijn mening heb ik ALLES gedaan wat ik kon en wat er nog miste kon hij heel makkelijk zelf doen, helemaal omdat hij zelf een afstel DVD heeft  ???.

Hoofdprobleem is geweest dat ik de BENQ nog NOOIT gecalibreerd had en alles binnen 2 uur voor elkaar moest hebben, ik heb toen alleen de component ingang aangepakt en de rest gecontrolleerd of de grayscale globaal was, toen dat zo bleek te zijn heb ik verder de DUIDELIJKE instructies gegeven dat voor de andere inputs alleen contrast en brightness/color na gelopen moesten worden.
En dat is redelijk standaard, elke sat receiver heeft een totaal andere output daar kun je geen standaard instelling voor maken.

Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik dit wel HEEL HEEL zwaar overtrokken vindt van Leo, gelukkig zijn er genoeg mensen op dit forum die weten hoe we de service doen, toch betreur ik het altijd als ik niet iedereen 100% gelukkig kan maken, maar zo is het leven.

MvrGr.
Frank
Custom installer

lex

ik vind het in ieder geval een zeer goede zaak, dat ook dit te lezen valt op het forum! Dit betekent een oprecht forum, zoals het hoort trouwens!

Groet,
lex

J.A.F._Doorhof

Ik zie geen reden om het weg te halen.
Nu kan ik met recht eerlijk zeggen tegen mensen dat ze voor ervaringen hier kunnen kijken, goed en slecht :D.
Ik zal mezelf alleen wel verdedigen natuurlijk :D.

MvrGr.
Frank
Custom installer

marz01

dit schreef hij in een ander topicop 29 jan:
Hallo,

Wat ik nog even wilde melden,vanavond is Rob Dingen toch nog bij mij langs geweest (ondanks het noodweer)om mijn instellingen te controleren/afstellen van DVI en Svideo,component hoefde niet want die had Frank al ingesteld.
Hij gebruikte de zelfde Test-Disc van Peter Finzel die ik ook 'n keer had aangeschaft maar niet echt wist hoe je die moest gebruiken,nu dus wel.Dat is het leuke van deze hobby dat je elke keer weer wat bij leerd als het maar in begrijpende taal aan je wordt uitgelegd.
Zo nu kan ik nog meer genieten van m'n pj,nu nog even dat ene probleempje oplossen en dan ben ik helemaal een gelukkig mens.
Ik wil langs deze weg toch nog even Rob hartelijk bedanken,dat hij GRATIS m'n pj afgesteld heeft,je kan merken dat Rob echt van zijn HT (hobby)houd.

:clapper:    :clapper:     

Groeten,
Leo

Dus ik neem aan dat het niet meer nodig is  :-\
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

J.A.F._Doorhof

Custom installer

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Wat is de afkorting voor high dynamic range:
Sneltoetsen: gebruik ALT+S om te verzenden/posten, of ALT+P om te bekijken