Smartphones in car

Started by skank1, January 7, 2014, 19:59:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

Sony heeft op elektronicabeurs CES een cradle voor smartphones gepresenteerd, waarmee de smartphone kan fungeren als touchscreen voor het in-car-entertainmentsysteem. De cradle werkt met Android-smartphones en iPhones.

De verbinding tussen het apparaat, de Sony XSP-N1BT, en Android-smartphones wordt gelegd via bluetooth, terwijl voor iPhones een usb-verbinding nodig is via een adapter. Dat werkt met zowel de Lightning-poort op nieuwere iPhones als de 30-pinsverbinding van de oudere.

Met de cradle kan de gebruiker het touchscreen van de telefoon in combinatie met een app gebruiken als in-car-entertainmentsysteem, waarmee onder meer de radio bediend kan worden of muziek van de telefoon over de luidsprekers van de auto kan worden afgespeeld. De cradle heeft een double-din-aansluiting om in de sleuf van de autoradio te klikken. Volgens Sony passen alle gangbare smartphones erin en zitten ze stevig.

Sony's eigen Xperia-smartphones hebben wel het voordeel dat ze tijdens het rijden kunnen laden. Dat gebeurt via de 'pogo pins', die magnetisch laden in zulke accessoires mogelijk maken.


Bron twéakers.



Nu zit. Ik alzeeeer lang te wachten op zoiets.
Geen externe gps meer, geen andere autoradio meer die ze kunnen stelen..
Gewoon een soort bay voor je smartphone en hop je kan filmpjes kijken, je hebt gps, muziek en spotify zoveel je wil met mooie albumart... Touchscreen enz en je kan bellen..


De vraag is , hoeveel gaat dit kosten?
Zijn er nu al reeds alternatieven?
Enige nadeel is het klein schermpje misschien..

Ik heb ooit es hier opt forum een filmpje gezet van iemand die xbmc had op zn smartphone.
Daarnaast had hij een pioneer radio met touchscreen die groot was en dit combineerde met zn smartphone.
Wat bestaat er nu al op de markt?
Dit is echt een gat in de markt volgens mij en gaat als zoete broodjes gaan denk ik.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Niemand die dergelijke functionaliteiten in zn auto wil?

Bij mij zou ik dit alles willen kunnen met 1 apparaat.

Autoradio
- moet spotify via mn smartphone kunnen afspelen (incl mooie coverart)
- Filmpjes op bekijken van smartphone (bijkomstig)
- gps hebben
- afneembaar zijn (ivm diefstal)
- handsfree bellen
- opladen connected smartphone
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Ghanzzzzz

Ik ben eigenlijk niet direct enthousiast...

Eigenlijk is het gewoon een veredelde telefoonstandaard (met oplaadfunctie) die je kunt koppelen aan de line-in van je autoradio.
Tenminste.. er zijn ook autoradio's waar je mee kunt bellen, films kijken (via DVD of telefoon) etc. Op mijn telefoon heb ik ook een autofunctie waar ik de meeste dingen gemakkelijk mee kan besturen. Daarnaast kun je met die radio's zelfs CD's afspelen ;)

Daarnaast kan een dock uiteraard ook gewoon gestolen worden en heeft een dief niet eens een frontje nodig ;)

Kortom: het is leuk, zo'n alles in 1. Maar ik zou er zelf niet te veel aan uitgeven.

skank1

Op welke dingen heb jij het dan?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Ghanzzzzz

Quote from: skank1 on January  9, 2014, 08:23:25
Op welke dingen heb jij het dan?

Eigenlijk alles wat ik met de telefoon kan wat betreft media, kan ik ook via usb in de (aftermarket) dubbeldin laden.
Spotify heb ik overigens niet, dus geen ervaring mee.

skank1

welke radio dan? bedoelde ik
en zit gps daar ook in?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

ritchard

Volgens mij heb ik het allemaal al gewoon via de bluetooth van mijn standaard radio.
En als ze die willen stelen zullen ze het dashboard mee moeten nemen, Ford Focus.
Verder doet me telefoon alles, alleen muziek gaat via een usb stick.
Vr. gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

skank1

Quote from: ritchard on January 12, 2014, 16:13:49
Volgens mij heb ik het allemaal al gewoon via de bluetooth van mijn standaard radio.
En als ze die willen stelen zullen ze het dashboard mee moeten nemen, Ford Focus.
Verder doet me telefoon alles, alleen muziek gaat via een usb stick.
Vr. gr. Ritchard

gps ook?
welke radio heb je? (ik heb een ford cmax vandaar)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Flavio

Het principe is wel goed maar als het als vervanger is bedoeld voor een af fabriek 2-DIN radio zal er toch ook een versterker in moeten zitten om de speakers aan te sturen. En wat als je gewoon radio wilt luisteren? Dan heb je ook nog een FM of een DAB+ ontvanger nodig want online radio luisteren kost je teveel MB's.
En voor welke telefoons is dit allemaal geschikt? En hoe zit de telefoon vast in deze houder?
Ik heb nu zelf een Pioneer 1-DIN radio en mijn telefoon is via Bluetooth gekoppeld. Muziek luister ik via USB d.m.v. een 1TB HD met mijn hele collectie. Bevalt prima zo.


EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

ritchard

GPS zit ook in me foon ;-)
En data verbruik maakt me niets uit bij Robin Mobile dat is onbeperkt, tot 8 gb 8,3 mb/s tot 12 gb 2 mb/s en daar boven 800kb/s.
Alleen muziek speel ik af van de ubs stick maar concerten b.v. staan op me foon.
T.V. kijk ik onderweg met een slingbox.
Al het geluid gaat via de bluetooth en werkt goed.
Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

Ghanzzzzz

Het is een Alpine dubbeldin die ik heb (type weet ik zo niet).
Heeft inderdaad GPS ivm navigatie.