Set van Faxe

Started by Faxe, December 26, 2013, 22:27:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jahtari

Wow, mooie set en opstelling.  :clapping:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Xander32

Mooie ruimte, maar ik verwacht weinig effect van betreffende gordijnen; wil je enig effect hebben dan dienen ze dik  te zijn en enig gewicht te hebben. Dat heb je m.i. niet met duette gordijnen, maar ik vind het er zeker wil chique uit zien 👌🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kerre

Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat duetto gordijnen zeer weinig dempen. Daarvoor heb je inderdaad dikkere gordijnen nodig zoals hierboven ook al gezegd werd. Denk wel dat je panelen al heel veel goeds doen.  ;)
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Faxe

Nieuwe lamp gekocht voor bij de draaitafel.



Ledjes moeten nog even "inbranden" natuurlijk maar hij geeft al een mooi stukje licht.

Je kunt hem instellen op 3 kleurtemperaturen en helderheid.

Meer info kun je hier vinden: https://reliablecorporation.com/collections/lighting/products/3200tl
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Xander32

Een praktische aanvulling van de set 👍🏻 Klinkt het nu ook helderder?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Faxe

Quote from: Xander32 on February  3, 2023, 20:52:11Een praktische aanvulling van de set 👍🏻 Klinkt het nu ook helderder?

Uiteraard en ook warmer als ik hem op 2700k laat branden  :D
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

chansig

Licht inspelen is wel andere koek dan bv een kabel inspelen. Weinig over te vinden ook.

Maar mooie aanwinst. Je hebt sowieso 1 van de mooiere uitziende sets/ruimtes van het forum. Zo...kan je lekker het weekend in. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hannibal_

Je hebt een beetje een latente behoefte wakker geschud.
Lijkt me heel handig, zo'n lampje bij de draaitafel
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Rowdy

Quote from: Faxe on February  3, 2023, 20:48:31Nieuwe lamp gekocht voor bij de draaitafel.



Ledjes moeten nog even "inbranden" natuurlijk maar hij geeft al een mooi stukje licht.

Je kunt hem instellen op 3 kleurtemperaturen en helderheid.

Meer info kun je hier vinden: https://reliablecorporation.com/collections/lighting/products/3200tl
Waar heb je de lamp aangeschaft? Als ik kijk bij de Nederlandse importeur kost deze 119 euro. Op jouw gegeven site 59 dollar.
Ikzelf heb er één bij Ikea aangeschaft, omdat deze ook aan de wand gemonteerd kan worden.

Faxe

Heb hem gekocht bij een hifi winkel in Zuidlaren. In de USA is hij inderdaad veel goedkoper. Als je hem daar koopt ben je per saldo alleen niet veel goedkoper uit denk ik.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Rowdy


Faxe

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Rowdy

Ben daar nog nooit geweest, maar heb daar al mijn Atlas Cable bekabeling aangeschaft.

Faxe

Alhoewel het naaldje van mijn Adikt element nog niet helemaal was versleten toch een nieuw element gekocht. Het is de Brinkmann Pi geworden. Heb nu het eerste plaatje opstaan en klinkt niet verkeerd.



Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Xander32

"Klinkt niet verkeerd", dat komt niet laaiend enthousiast over 🤓
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Faxe

Quote from: Xander32 on April  8, 2023, 17:47:57"Klinkt niet verkeerd", dat komt niet laaiend enthousiast over 🤓

Ben een Drent, met roots in Groningen.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Xander32

Lol 😄, in dat perspectief 👌🏻


Ik ga waarschijnlijk een blonde vraag stellen; zijn er verschillen tussen naalden hoorbaar? Zelf heb ik nooit een dt gehad, heb daar geen ervaring mee.

Zo ja, dan kan je de set er ook ietwat mee (fine-) tunen (?)  ::)

Quote from: Faxe on April  9, 2023, 08:35:19Ben een Drent, met roots in Groningen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fietser

Ja. Kon een heel verhaal schrijven maar scrol in de link maa ff door naar naaldvormen

https://www.analogueservice.nl/elementaire-kennis/
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Xander32

Ik heb er diagonaal doorheen gelezen; wat een opties zijn er, wat een lijst aan zaken die de uitkomst beïnvloeden. Keuzestress, niets voor de gemiddelde audiofiel zo'n dt 😅

Quote from: fietser on April  9, 2023, 15:20:05Ja. Kon een heel verhaal schrijven maar scrol in de link maa ff door naar naaldvormen

https://www.analogueservice.nl/elementaire-kennis/
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

addesmo

Je kan met naalden of elementen ook niet even makkelijk uitproberen!
Dus wat je eigenlijk doet is je inlezen, budget bepalen en kijken dat het matcht met arm en apparatuur. Tenminste zo ben ik te werk gegaan.

Faxe

Brinkmann PI element nu paar week in gebruik. Klinkt prima. Nog wat gespeeld met instellingen op de Phono pre. Voor de gain klinkt 68 dB het beste en de impedantie op 600 (is ook de voorgeschreven waarde van Brinkmann.

Aangezien het een vrij zwaar element is met 15 gram nog even bekeken wat de resonantiefrequentie is door een nummer op te nemen met audacity en van het resultaat een spectrumanalyse te doen. Het resultaat was rond 7Hz. Wat als ik het goed begrepen heb nog een acceptabele waarde is.


Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

mmuetst

Tweedehands of oude voorraad? Zag op hun site dat dit een discontinued element is.

Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Faxe

Oude voorraad. Winkel waar ik hem gekocht heb is Brinkmann dealer en die vertelde dat zo af en toe dit element nog gemaakt wordt. Prijs was in ieder geval goed en hij klinkt prima.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Xander32

Voor een goede prijs een stap voorwaarts maken, missie geslaagd lijkt me 👍🏻

Waarschijnlijk een echte noob vraag, maar dient een nieuwe cartridge/ naald in te spelen? Ik heb echt geen flauw benul 🙄

Quote from: Faxe on May 10, 2023, 09:16:03Oude voorraad. Winkel waar ik hem gekocht heb is Brinkmann dealer en die vertelde dat zo af en toe dit element nog gemaakt wordt. Prijs was in ieder geval goed en hij klinkt prima.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Faxe

Volgens de dealer kan het tot 50 uur duren voordat het element is ingespeeld. Dat is de tijd die het duurt voordat de cantilever optimaal beweegt en daarmee het beste klinkt. Heb zelf het idee dat ik dit niet ga horen, daarvoor gaat het te geleidelijk.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter