Quadral Vulkan VIII R

Gestart door Ivo_205, december 16, 2013, 16:00:22

Vorige topic - Volgende topic

RvD

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Nucleus One + Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Vik

Thanks ziet er goed uit!

Ben benieuwd hoe het laag gaat worden.

Na de sessie bij Jan in de Confidence Mansion is mij duidelijk geworden hoe goed de Titan VIII presteert in het laag. Die kan in ieder geval met gemak mee met de Von Schweikert´s met aparte sub torens.

Citaat van: RvD op april 15, 2016, 23:47:48
http://www.hifi-forum.de/viewthread-30-35803.html

Ook zeker de moeite waard om te lezen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Cantodea

Ik heb sinds een 7tal weken een set Quadral Platinums staan, de serie net onder de Aurum en het verbaast mij nog altijd hoe goed en hoe miskend quadral is. Dit zijn werkelijk heel goede weergevers en dat laag die eruit komt is fenomenaal diep en strak. BTW, ik ken Quadral al sind eind jaren 80 en de toenmalige Phonologue reeks liet toen ook al een uitstekend geluid horen.
Ik kijk alvast uit naar die nieuwe Titan!
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Vik

De nieuwe 9 serie komt op de High end show in München volgende maand. Dus ook de Titan 9  ^^

De prijs kwaliteit verhouding van Aurum-Quadral is gewoon uitstekend. Ik heb veel luidsprekers gehoord de afgelopen jaren, maar vooral de druk in het laag, en dynamiek van de Titan en Vulkan, heb ik bij nog bij geen andere speaker mogen ervaren.  Zoals hierboven beschreven gelijkwaardig met Von Sweikert speakers met een aparte sub torens.

De Titan VIII is op 16hz gemeten in de oude demo ruimte van CineMike.

Citaat van: Cantodea op april 21, 2016, 08:44:18
Ik heb sinds een 7tal weken een set Quadral Platinums staan, de serie net onder de Aurum en het verbaast mij nog altijd hoe goed en hoe miskend quadral is. Dit zijn werkelijk heel goede weergevers en dat laag die eruit komt is fenomenaal diep en strak. BTW, ik ken Quadral al sind eind jaren 80 en de toenmalige Phonologue reeks liet toen ook al een uitstekend geluid horen.
Ik kijk alvast uit naar die nieuwe Titan!

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

chansig

Dat zou inderdaad erg knap zijn als ze een zelfde druk weten te creëren als 8 woofers
van 15 (?) inch + dan nog de woofers in de speakers zelf.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

djoeri

Ik ben benieuwd ga als het goed is naar München. Ik vond de titans in veel ruimtes wat teveel laag geven en de kleinere versies beter tot zijn recht komen. Je moet de speaker en de vloer goed ontkoppelen anders gaat alles meedoen.

Groet Djoeri

Vik

Meten is natuurlijk weten Hans  maar de beleving die ik heb ervaren is identiek. Ruimte en de rest van de apparatuur spelen natuurlijk ook een rol. En natuurlijk niet te vergeten de settings.

De Titans hebben 2 drivers van 26 cm per stuk, en gebouwd in een "Pressure Chamber" principe:

The pressure chamber / reflex principle
The TITAN, VULKAN, MONTAN, ORKAN and the BASE TITAN utilise a very special design construction in their enclosures: The rear of the membrane works on the principle of bass reflex by volume whilst the front of the membrane, in contrast, works and acts upon the principle of a pressure chamber. This technology derives originally from professional studio monitors and works unprecedented for hi-fi loudspeakers. The combination of a pressure chamber and the reflex principle makes an extensive depth possible combined with the highest precision. At very high levels the bass still stays contoured and sublime.

The   3-way
Design principle   pressure chamber/ bass reflex
Nominal/music power (W)   300/500 W
Frequency response (Hz)   16...65.000 Hz
Crossover frequency (Hz)   250/2.700 Hz

Citaat van: chansig op april 22, 2016, 08:27:42
Dat zou inderdaad erg knap zijn als ze een zelfde druk weten te creëren als 8 woofers
van 15 (?) inch + dan nog de woofers in de speakers zelf.

Gr Hans

Vik

Klopt de opstelling is belangrijk maar is in principe voor elke speaker een belangrijk punt.

De Vulkan VIIIR speelt wat sneller als de Titan VIII.

Citaat van: djoeri op april 22, 2016, 10:06:38
Ik ben benieuwd ga als het goed is naar München. Ik vond de titans in veel ruimtes wat teveel laag geven en de kleinere versies beter tot zijn recht komen. Je moet de speaker en de vloer goed ontkoppelen anders gaat alles meedoen.

Groet Djoeri

Cantodea

Mijn Quadral Platinum M40 halen hier ook de beloofde 28 Hz in room. Al verschillende malen gemeten.

Quadral Frequentiecurve 13-04-2016 by Johan Beeckaert, on Flickr
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Cantodea

Citaat van: Alex Groningen op april  7, 2016, 17:19:57

Even een oude topic afstoffen.

Even een vraagje: kan je mij misschien vertellen hoe dit merk matcht met Cambridge Audio Azur 851, Primare 34 serie en Musical Fidelity M6 serie?

Ik lees namelijk een hoop positieve verhalen ver de Aurum VulkanVIII R en kom weinig tot geen negatieve reviews tegen. Dit merk en type heeft dus mijn aandacht getrokken.

Ik heb een Primare I22 in combinatie met Quadral Platinum M4, geen Aurum, maar wel vergelijkbaar principe met drukkamer. Die combinatie matcht heel goed, de versterker heeft de speaker volledig onder controle! Je kan loeihard spelen zonder de minste stress, maar ook op laag volume blijft alles mooi overeind.

Cantodea

Citaat van: Cantodea op april 22, 2016, 16:00:04
Mijn Quadral Platinum M40 halen hier ook de beloofde 28 Hz in room. Al verschillende malen gemeten.

Quadral Frequentiecurve 13-04-2016 by Johan Beeckaert, on Flickr

Hierop DSP toegepast met Dirac Live met housecurve en dit is het resultaat:

Quadral 22 april 2016 (Housecurve) by Johan Beeckaert, on Flickr

Zoals je ziet halen de Quadrals Platinum M4 makkelijk 30 Hz "in room". Het lijkt me dan ook aannemelijk dat een veel grotere Quadral Aurum Titan, indien correct opgesteld in een ruimte die groot genoeg is, die 16 Hz kan halen. Of je het hoort is een andere zaak.. voelen waarschijnlijk wel.
Spijtig dat ik de nieuwe Titan hier in België nergens kan beluisteren, ik vind geen enkele Belgische dealer van Quadral.

Vik

Ik weet niet waar je precies zit in België, maar in omgeving Aachen (Simmerath Strauch) zit mijn Duitse partner en hij heeft ze na de High End show in München in huis. Je bent welkom om ze te beluisteren uiteraard.

Ik kan ze dan eventueel voor je leveren geen enkel probleem.   :thumbs-up:

Citaat van: Cantodea op april 23, 2016, 07:45:35
Hierop DSP toegepast met Dirac Live met housecurve en dit is het resultaat:

Quadral 22 april 2016 (Housecurve) by Johan Beeckaert, on Flickr

Zoals je ziet halen de Quadrals Platinum M4 makkelijk 30 Hz "in room". Het lijkt me dan ook aannemelijk dat een veel grotere Quadral Aurum Titan, indien correct opgesteld in een ruimte die groot genoeg is, die 16 Hz kan halen. Of je het hoort is een andere zaak.. voelen waarschijnlijk wel.
Spijtig dat ik de nieuwe Titan hier in België nergens kan beluisteren, ik vind geen enkele Belgische dealer van Quadral.

Vik

De spanning stijgt  :D

"Wir wolten einen der besten Bandchenhochtoner der Welt"
Also bauen wir ihn!

jasjenl

Citaat van: vik op april 28, 2016, 12:38:26
De spanning stijgt  :D

"Wir wolten einen der besten Bandchenhochtoner der Welt"
Also bauen wir ihn!

De ribbon tweeters van Quadral hebben mij altijd wel kunnen bekoren, ben dan ook benieuwd wat ze er nu van gemaakt hebben!
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Vik

De bandtweeters zijn voor het eerst ontworpen in "eigen"huis.

Persoonlijk ben ik altijd meer fan geweest van een coaxiale driver zoals de X-Jet van Elac.

We gaan het mee maken volgende week  :)

Citaat van: jasjenl op april 28, 2016, 12:57:51
De ribbon tweeters van Quadral hebben mij altijd wel kunnen bekoren, ben dan ook benieuwd wat ze er nu van gemaakt hebben!

Cantodea

Ik kijk er naar uit. Mijn vorige speaker (XTZ) was ook voorzien van een bandtweeter, een Fountek, waar ik zeer over te spreken was. De Quadral Platinum serie heeft een Ricom tweeter die mooi gedetailleerd is en in de meeste gevallen een aangename weergever is, maar bij sommige opnames kan hij nogal fel uit de hoek kan komen. Daarom dat ik in de toekomst misschien wel ga overgaan naar een model uit de Aurum serie. Ik vermoed dat de volledige Aurum serie wel vernieuwd gaat worden en de nieuwe tweeter gaat krijgen?

martien

vind je de huidige ribbon van de aurum serie (VIII)  dan wat tegenvallen?reve
de xtz staan iig ook goed aangeschreven ja.

Cantodea

Citaat van: martien op april 29, 2016, 09:08:37
vind je de huidige ribbon van de aurum serie (VIII)  dan wat tegenvallen?reve
de xtz staan iig ook goed aangeschreven ja.

De VIII serie heb ik nog nooit gehoord. Ik had het over de Platinum serie, die heeft een ringtweeter (Ricom), en deze kan bij mindere opnames nogal genadeloos zijn. De XTZ's hebben een Fountek bandtweeter en daar heb ik met genoegen drie jaar lang naar geluisterd. De huidige Quadral Platinum M4 die ik nu heb bevallen me uitstekend. Ik vind ze zeer dynamisch en vooral het mid en laag zijn zeer in balans en wat gaan ze laag! Maar goed, als ik ooit een Aurum Orkan/Vulcan VIII kan scoren van enkele jaartjes oud...

martien

Daar zit de montan nog tussen in, die lijkt mij dan weer top.
Als ik er een vind :smile:

Vik

De Titan, Base Titan en de Vulkan gegarandeerd. Zodra ik meer info heb zal ik het gelijk melden.

Citaat van: Cantodea op april 29, 2016, 08:42:59
Ik kijk er naar uit. Mijn vorige speaker (XTZ) was ook voorzien van een bandtweeter, een Fountek, waar ik zeer over te spreken was. De Quadral Platinum serie heeft een Ricom tweeter die mooi gedetailleerd is en in de meeste gevallen een aangename weergever is, maar bij sommige opnames kan hij nogal fel uit de hoek kan komen. Daarom dat ik in de toekomst misschien wel ga overgaan naar een model uit de Aurum serie. Ik vermoed dat de volledige Aurum serie wel vernieuwd gaat worden en de nieuwe tweeter gaat krijgen?

Vik

De prijzen van de Aurum 9 serie zijn bekend gemaakt:

http://www.areadvd.de/news/quadral-praesentiert-neue-aurum-9-familie-auf-der-high-end/

Prijzen per stuk:             Set prijs:

• AURUM TITAN 9               €7500                 €15000,-
  • AURUM VULKAN 9            €5250                 €10500,-
  • AURUM MONTAN 9           €3200                 €6400,- 
  • AURUM RODAN 9             €2500                 €5000,- 
  • AURUM SEDAN 9              €1250                 €2500,-
  • AURUM GALAN 9              €1000                  €2000,-
  • AURUM BASE TITAN 9      €6250                               
  • AURUM BASE MAXIME 9   €2200                             
  • AURUM BASE 9                 €1400                               
  • AURUM ORKUS 9              €1900                               

RvD

http://www.r9volution.com/en

Foto's van de nieuwe lijn zijn nu beschikbaar inclusief specs.

AURUM TITAN 9

TECHNICAL DATA
Type 3-way
Design principle pressure chamber/bass reflex
Nominal/music power 500/800 W
Frequency response 18 – 65.000 Hz
Size (w x h x d) 32 x 145 x 51 cm
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Nucleus One + Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Cantodea

Indrukwekkende speaker! 18Hz, bij hoeveel -dB zou dat zijn? Dit is iets wat je nooit terug vind bij Quadral. Langs de andere kant, bij mijn Platinum M4 staat 28 Hz, maar inroom haal ik toch echt wel 30Hz op 0dB!

RvD

Vik

:worship: :worship: :worship:

Erg mooi design hoor  :clapping: