Mastered in 4k

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 15, 2013, 23:45:20

Vorige topic - Volgende topic

paaj

Misschien heeft Sony wel twee Reality Creation dingen en hebben jullie beiden gelijk  ;D
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C3

THX-UltraII

Citaat van: Kjelt op december 19, 2013, 11:27:53
Hi THX dat kan zo zijn maar daar gaat volgens mij het hele topic niet over, het gaat over Mastered in 4k blu ray discs.
Tsja, wanneer ga je off-topic in een thread en wanneer niet. Ik denk dat er in 95% van alle topics 'off-topic' wordt gegaan.

J.A.F._Doorhof

Probleem Thx is (en dat komt vaker voor bij je) is dat je gewoon niet eens wilt luisteren lijkt het. Misschien komt het in Text gewoon verdomd slecht over maar het lijkt alsof je een mening hebt en wat een ander ook zegt je gewoon blijft volhouden.

Ik duik echt goed in iets voordat ik een discussie aanga en laat je het ook via links zien maar je blijft stug doorgaan. Dan kan ik me tijd beter besteden. In het verleden al vaker gehad.

Dit staat simpel op papier en in meerdere reviews.
We hadden de eerste batch vw500s in nederland dus ik heb hem nu redelijk lang bekeken denk je echt dat ik dat soort dingen niet uitvoerig test ?
Heb jij daar bv een vw500 langer dan een dag gehad om echt alles door te lopen ?
Met de MI4k discs zou ik het bv ook verkeerd hebben gedaan, terwijl ik duidelijk aangaf vanaf post 1 de ps4 ook getest te hebben. Heb jij een ps4 staan ?
Uit je Posts leidde ik namelijk af dat jij wel verschil zag en dat ik dus iets fout gedaan moest hebben. Kan het verkeerd opgevat hebben natuurlijk maar zo komt het wel over (en niet alleen bij mij)

@job
Op de 1080p units ook nooit een fan van geweest, altijd uit gezet.
Op de 4k units is het echt anders. Tenminste op de vw500
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

THX-UltraII

Citaat van: paaj op december 19, 2013, 11:34:12
Misschien heeft Sony wel twee Reality Creation dingen en hebben jullie beiden gelijk  ;D

Wel een goede reply om het lekker luchtig te houden  :thumbs-up:

THX-UltraII

Ok Frank, jij hebt gelijk!

J.A.F._Doorhof

Tuurlijk Sony maakt het makkelijk voor de consument.

Daarom word er gesproken over : simpele upscaling naar 4k paneel of edge adaptieve interpolatie met RC geaktiveerd.

Als het makkelijk moest stond er wel : word mooier door iets wat u toch niet begrijpt.
Ik ga wat nuttigs doen, sorry.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

evilniek

Sony vind ik eigenlijk maar een stom bedrijf met hun proprietary flauwekul, reden genoeg om geen haast te maken met Sony apparaten(Ok, voor hun PJ's zou ik stiekem wel een uitzondering maken). Ik blijf vel tegenstander van allerlei lapmiddeltjes om het beeld zogenaamd mooier te maken, ik vond het met SD ook al een ellende om eerlijk te zijn, zal nu ook wel niet veel anders zijn.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

THX-UltraII

Laten we allemaal iets van elkaar proberen te leren en laten we vooral goed naar onszelf kijken en zo nu en dan proberen te zien dat een ander ook wel eens gelijk zou kunnen hebben of een punt zou kunnen hebben.

En laten we vooral zonder een al te hoge bloeddruk het nieuwe jaar ingaan!  :) :) :) :)

J.A.F._Doorhof

Evilniek,
Feit is wel dat Sony voorop loopt op dit moment, alleen soms claimen ze iets meer als waar is, feit is wel dat de MI4K titels wel een stuk beter zijn dan de eerste releases alleen meer als vroeger superbit maar goed ik lees erg veel over spiderman en Ghostbusters misschien heb ik net de verkeerde titels.

Als je bv de Clint Eastwood dirty Harry box bekijkt en iemand had me gezicht dat dit de winst was van MI4k dan was ik direct een fan geworden en een lovende review geschreven, die BDs zien er namelijk onwerkelijk veel beter uit als je ze door de RC van Sony haalt.
Custom installer

THX-UltraII

@evilniek. Als je het leuk vindt kunnen we best een keer een onderlinge M&G organiseren met een paar andere forumleden die dit leuk vinden? Ik kan je dan goed het verschil laten zien tussen

- De interne upscaler van Sony
- De interne upscaler van Sony + RC filter
- madVR JINC3AR upscaler
- madVR JINC3AR upscaler + RC filter
- Lumagen upscaler
- Lumagen upscaler + RC filter
- Oppo upscaler
- Oppo upscaler + RC filter

Qua PQ is bovenstaand lijstje als volgt onder te verdelen (van beste naar minste):
1. madVR JINC3AR upscaler
2. Lumagen upscaler
3. Oppo upscaler
4. De interne upscaler van Sony

Dit alles kan ik dan laten zien op een VW1000/VW1100 (vanaf begin februari 2014 is mijn VW1000 een VW1100  :thumbs-up:)

evilniek

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 19, 2013, 11:45:37
Evilniek,
Feit is wel dat Sony voorop loopt op dit moment, alleen soms claimen ze iets meer als waar is, feit is wel dat de MI4K titels wel een stuk beter zijn dan de eerste releases alleen meer als vroeger superbit maar goed ik lees erg veel over spiderman en Ghostbusters misschien heb ik net de verkeerde titels.

Als je bv de Clint Eastwood dirty Harry box bekijkt en iemand had me gezicht dat dit de winst was van MI4k dan was ik direct een fan geworden en een lovende review geschreven, die BDs zien er namelijk onwerkelijk veel beter uit als je ze door de RC van Sony haalt.

Maw, de transfer maakt het verschil, de encode van de DH films is sowieso al vrij goed(en wat jou betreft de Sony RC).

evilniek

Citaat van: THX-ultraII op december 19, 2013, 11:53:41
@evilniek. Als je het leuk vindt kunnen we best een keer een onderlinge M&G organiseren met een paar andere forumleden die dit leuk vinden? Ik kan je dan goed het verschil laten zien tussen

- madVR JINC3AR upscaler
- Lumagen upscaler
- Oppo upscaler

Qua PQ is bovenstaand lijstje als volgt onder te verdelen (van beste naar minste):
2. Lumagen upscaler
3. Oppo upscaler

Dit alles kan ik dan laten zien op een VW1000/VW1100 (vanaf begin februari 2014 is mijn VW1000 een VW1100  :thumbs-up:)

Bedankt voor het aanbod, maar hoe is je woonsituatie als ik vragen mag, ik zit namelijk in een achterlijk grote elro.

Kjelt

Citaat van: evilniek op december 19, 2013, 11:41:28
Sony vind ik eigenlijk maar een stom bedrijf met hun proprietary flauwekul
Ieder bedrijf heeft proprietary implementaties op protocollen zitten, ik werk in een totaal andere sector maar wel technisch bij een ander bedrijf maar ook hier zijn standaarden met heel veel andere bedrijven en ieder van die bedrijven doet bovenop het afgesproken protocol proprietary zaken om bepaalde dingen voor elkaar te krijgen waar de spec niet in voorziet (behalve dat de spec wel ruimte biedt voor deze zaken ivm compatibiliteit maar dat is bij bluray ook zo). Oftewel proprietary addities aan standaarden is eigenlijk schering en inslag, beter gezegd eerder regel dan uitzondering.

THX-UltraII

Citaat van: evilniek op december 19, 2013, 12:01:58
Bedankt voor het aanbod, maar hoe is je woonsituatie als ik vragen mag, ik zit namelijk in een achterlijk grote elro.
eh, die vat ik even niet. Wat is een 'achterlijk grote elro'.

Ik heb een dedicated pitch black HT ruimte waarin werkelijk ALLES matzwart is. Ruimte is 4,5 x 9 meter en er wordt geprojecteerd op een Imasque volledig automatisch masking scherm van 3,20meter breed.

Wellicht is het handiger om dit even via PM te doen om dit topic niet verder te vervuilen.

evilniek

Sorry, elektrische rolstoel.

THX-UltraII

Citaat van: evilniek op december 19, 2013, 12:27:24
Sorry, elektrische rolstoel.
dat wordt lastig idd. 2 trappen op bij mij!

vervelend om te horen trouwens

J.A.F._Doorhof

Je vind de OPPO upscaling beter dan de RC van Sony.....
Verassend aangezien nagenoeg iedereen die ik spreek/lees de OPPO redelijk standaard vind qua upscaling naar 4K en juist de RC van Sony erg goed. Misschien minder dan een dedicated scaler maar wel beter dan de OPPO, misschien moet je de test toch even herhalen na je upgrade......of op een vw500
Custom installer

evilniek

Citaat van: THX-ultraII op december 19, 2013, 12:31:59
dat wordt lastig idd. 2 trappen op bij mij!

vervelend om te horen trouwens

Geen probleem hoor, ik weet niet beter. :)

THX-UltraII

papaleo

Citaat van: THX-ultraII op december 19, 2013, 11:53:41

- madVR JINC3AR upscaler
- Lumagen upscaler
- Oppo upscaler

2. Lumagen upscaler
3. Oppo upscaler

Mocht ik ook gebruik kunnen maken van je M&G uitnodiging,dan zou ik dat ook graag (door de ogen van een/jouw VW1100) willen zien...

(Waar/in welke regio woont jouw HT?)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

THX-UltraII

Citaat van: papaleo op december 19, 2013, 16:45:15
Mocht ik ook gebruik kunnen maken van je M&G uitnodiging,dan zou ik dat ook graag (door de ogen van een/jouw VW1100) willen zien...

(Waar/in welke regio woont jouw HT?)

Sure! Ik start vanavond of morgen wel een M&G topic. Woon in Brabant.

Job

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 19, 2013, 11:35:02

@job
Op de 1080p units ook nooit een fan van geweest, altijd uit gezet.
Op de 4k units is het echt anders. Tenminste op de vw500
Bij een 4K-bron op een 4K-panel zou je die onzin niet moeten willen. Als onderdeel van een scaler is het iets anders.

J.A.F._Doorhof

Correct op 4k heb ik het ook uit staan ;)
Custom installer