Hulp gevraagd voor aankoop multichannel eindversterker

Gestart door David Gilles, december 14, 2013, 17:22:11

Vorige topic - Volgende topic

David Gilles

Beste,

Onlangs kocht ik een Parasound Halo A21 2x250w/8ohm versterker omdat ik wil overstappen naar pre/pro i.p.v. een receiver. Ik ben nu op zoek naar een multichannel eindversterker zoals de Parasound Halo A51 maar vroeg me af of er geen goedkopere alternatieven zijn en even goed!
Als iemand hier ervaring mee heeft....

Bedankt!
Dark Room: JVC RS440, Beamax 16:9 106" Electric screen gain 1.0, ShieldTV Pro, Monster-Supra Cable-JIB,
7.3.4 L-C-R XTZ Cinema M6, Surround L-R-LB-RB XTZ Cinema S5 Tripole, Atmos F-B XTZ S2, XTZ Cinema 3x12 sub, Arcam AVR 850, Arcam P429, DIY 18" Dayton Audio Ultimax, Dayton Audio SA1000
TV Room: Panasonic 65" FZ800 Oled TV, ShieldTV Pro, PS4 Pro
Server:Unraid Pro 6.9.2 96TB 26xHDD

Vik

Een goedkoper alternatief met dit vermogen dan kom je uit bij Emotiva. Bijvoorbeeld de XPA-5.

Wat type voorversterker/ processor wil je gebruiken?

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

David Gilles

Ja, zeg niet dat Emotiva slecht is maar hier kun je nergens terecht voor service en intern is er ook een groot verschil met bvb. Parasound! En als ik dan al Emotiva zou kiezen zou het een XPR-5 worden.
Ik zoek eerder een alternatief dat ergens in Europa gemaakt wordt en je kan vergelijken met de kwaliteit van Parasound maar zonder de kosten van transport Noord- Amerika!
Dark Room: JVC RS440, Beamax 16:9 106" Electric screen gain 1.0, ShieldTV Pro, Monster-Supra Cable-JIB,
7.3.4 L-C-R XTZ Cinema M6, Surround L-R-LB-RB XTZ Cinema S5 Tripole, Atmos F-B XTZ S2, XTZ Cinema 3x12 sub, Arcam AVR 850, Arcam P429, DIY 18" Dayton Audio Ultimax, Dayton Audio SA1000

Joske007

Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

David Gilles

Citaat van: Raymond187 op december 15, 2013, 10:11:02
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=133344.0

Nette prijs toch :thumbs-up:

Ja had die al in het vizier! Vroeg me gewoon af of er andere goede Europese merken zijn en zo ja heeft iemand er ervaring mee!

Raymond187

Citaat van: siamsquare op december 15, 2013, 10:22:51
Ja had die al in het vizier! Vroeg me gewoon af of er andere goede Europese merken zijn en zo ja heeft iemand er ervaring mee!
Ahh ok. Je vroeg in je openings post alleen naar een goedkopere oplossing tov de A51. Vandaar mijn post ;)

Is bovenstaande Parasound dan niks voor je?

Joske007

Citaat van: Raymond187 op december 15, 2013, 10:24:40
Ahh ok. Je vroeg in je openings post alleen naar een goedkopere oplossing tov de A51. Vandaar mijn post ;)

Is bovenstaande Parasound dan niks voor je?
siamsquare heeft al goede ervaringen met Parasound, dus de stap is rap gezet, hé  ;D

Vik

Citaat van: siamsquare op december 15, 2013, 09:56:43
Ja, zeg niet dat Emotiva slecht is maar hier kun je nergens terecht voor service en intern is er ook een groot verschil met bvb. Parasound! En als ik dan al Emotiva zou kiezen zou het een XPR-5 worden.
Ik zoek eerder een alternatief dat ergens in Europa gemaakt wordt en je kan vergelijken met de kwaliteit van Parasound maar zonder de kosten van transport Noord- Amerika!

De Parasound waar jij het over hebt : 5 x 250 W bij 8 Ohm, 5 x 400 W bij 4 Ohm

Heb je dit vermogen ook werkelijk nodig?

Wat voor budget?

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

Citaat van: Raymond187 op december 15, 2013, 10:11:02
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=133344.0

Nette prijs toch :thumbs-up:

Idd.

Veel vermogen en een nette prijs. Beter als dit gaat niet lukken.

Ik kan mij wel herrineren van forum lid DVDMartinDVD dat deze versterkers behoorlijk warm worden.

David Gilles

Versterker is gewoon toekomst gericht, wil een deftige eindversterker kopen daar die niet zo onderhevig zijn aan nieuwe snufjes. Daarna komt er een nieuwe pre maar wacht nu liever op hdmi 2.0! Speakers ga ik ook upgraden om nog meer uit mijn versterker te kunnen halen.
Moet wel zeggen dat mijn huidige speakers al dag en nacht verschil klinken dan wanneer ze gewoon aan mijn receiver hangen...veel meer stabiel en detail, strakke bas, veel meer gecontroleerd ook bij hoge volumes!

Vik

Over wat voor budget praat je dan?

Alles heeft zijn prijs natuurlijk.

Citaat van: siamsquare op december 15, 2013, 11:32:46
Versterker is gewoon toekomst gericht, wil een deftige eindversterker kopen daar die niet zo onderhevig zijn aan nieuwe snufjes. Daarna komt er een nieuwe pre maar wacht nu liever op hdmi 2.0! Speakers ga ik ook upgraden om nog meer uit mijn versterker te kunnen halen.
Moet wel zeggen dat mijn huidige speakers al dag en nacht verschil klinken dan wanneer ze gewoon aan mijn receiver hangen...veel meer stabiel en detail, strakke bas, veel meer gecontroleerd ook bij hoge volumes!

David Gilles

Citaat van: vik op december 15, 2013, 13:31:06
Over wat voor budget praat je dan?

Alles heeft zijn prijs natuurlijk.

Het geld hangt hier niet aan de bomen natuurlijk maar ben altijd op de uitkijk naar deftig materiaal! Liefst 2dehands! Een nieuwe Parasound is ook niet goedkoop.
Maar heb zoiets van beter van de eerste keer een topproduct kopen dan na een jaar weer upgrade kriebels te krijgen!

Vik

Zoals met alles draait het om keuzes:

Mij lijkt de Parasound van HcHifi.nl gewoon een prima keuze.  Stereo is apart begrijp ik?

Je zegt "deftig maar het mag niet te duur zijn" ik zeg de Parasound.  ;)

Citaat van: siamsquare op december 15, 2013, 14:50:10
Het geld hangt hier niet aan de bomen natuurlijk maar ben altijd op de uitkijk naar deftig materiaal! Liefst 2dehands! Een nieuwe Parasound is ook niet goedkoop.
Maar heb zoiets van beter van de eerste keer een topproduct kopen dan na een jaar weer upgrade kriebels te krijgen!

David Gilles

Alvast bedankt voor de goede raad! De Parasound van HcHifi.nl staat bij mij in het vizier maar het is mogelijk dat ik aan een A51 kan geraken 2dehands....natuurlijk zou ik voorkeur geven aan deze indien de prijs interessant lijkt!

Joske007

Vik

Citaat van: siamsquare op december 15, 2013, 15:10:36
Alvast bedankt voor de goede raad! De Parasound van HcHifi.nl staat bij mij in het vizier maar het is mogelijk dat ik aan een A51 kan geraken 2dehands....natuurlijk zou ik voorkeur geven aan deze indien de prijs interessant lijkt!

Dit staat er bij de advertentie :

Deze 5kanaals eindversterker met 250Watt RMS per kanaal is het iets kleinere broertje van de bekende Parasound Halo A51 (van 6500 Euro)
Zeer veel gelijkenissen en bijna net zo krachtig en stabiel.
De eindversterker modules zijn namelijk bijna gelijk, gehoormatig zijn de verschillen gering de A51 heeft een iets grotere ringkern en vooral een mooier ''jasje''

Je moet je zelf afvragen of dit het prijsverschil waard is ten op zichte van de A51

Vik

Dit is ook een mooie set:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=138523.0

Enkel deze set heeft geen XLR ingangen.

Edit: de Parasound ook niet zie ik nu pas.  :omg:  dat is natuurlijk geen probleem maar als je echt met lange kabels gaat werken dan is de A51 misschien de betere keuze.

David Gilles

Joske007

Citaat van: siamsquare op december 15, 2013, 18:18:35
Dit lijkt mij ook wel iets : Sunfire Grand Signature 400 7x400watt/8ohm
Ik geef je toch de raad om voor zulke bedragen geen blinde koop te doen, alvorens je datgene wat je zoekt niet beluisterd hebt  ;D

jvanhambelgium

Als je dan toch Class-D in overweging neemt, want dat is die Sunfire (tracking downconvertor) mischien iets overwegen op Hypex basis ?
5 x UCD400 ofwel 3xUCD400 + 2xNCORE (voor de fronts) en dan heb je een niet te onderschatten eindbak...voor een betaalbare 2K ofzo.

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

David Gilles

Citaat van: jvanhambelgium op december 15, 2013, 18:44:19
Als je dan toch Class-D in overweging neemt, want dat is die Sunfire (tracking downconvertor) mischien iets overwegen op Hypex basis ?
5 x UCD400 ofwel 3xUCD400 + 2xNCORE (voor de fronts) en dan heb je een niet te onderschatten eindbak...voor een betaalbare 2K ofzo.

LOL Ik zie door het bos de bomen niet meer!  ???

Vik

Citaat van: siamsquare op december 15, 2013, 18:51:15
LOL Ik zie door het bos de bomen niet meer!  ???

Wat ook een optie is om bijvoorbeeld een Emotiva XPA-5 te laten modificeren.

Ik ken een bedrijf wat hier een fantastisch resultaat mee bereikt.

Voordelen:

** Veel vermogen
** Geen warmte
** Laag stroom verbruik
** Perfect voor stereo en surround

Een andere optie:

Een Marantz MM 8077 (deze heb ik dus)

Die koop je voor een mooie prijs bij onze forum sponsor.  2 kanalen laten bruggen (betere controle voor front speakers)en een 1 stage tuning  en je hebt een super versterker waarbij je helemaal klaar bent voor zowel stereo als surround.

Dan kan je je andere Parasound versterker verkopen.

Peerless Monster

Citaat van: siamsquare op december 15, 2013, 18:18:35
Dit lijkt mij ook wel iets : Sunfire Grand Signature 400 7x400watt/8ohm

http://www.sunfire.com/manuals/Cinema%20Seven%20Manual.pdf

Ik heb deze wat jaren gehad.
Is daarna naar Thommy gegaan.
Enorm krachtig en was instaat om mijn Acoustats One en One+ One (dus 4 electrostaten) op behoorlijk volume aan te sturen.
Klinkt erg goed, forward, detailvol en surround was there....

Kan je rustig zonder te beluisteren kopen. Het is wat het doet: versterkt.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

David Gilles

In ieder geval erg bedankt voor al deze info.

Heb een Parasound A51 op 't oog en indien de transportkosten niet te hoog zijn zou ik nog een elektronicus moeten kunnen vinden die hem ombouwt naar 240v. Volgens Parasound is het enkel een paar draden anders aansluiten aan de voeding en een andere zekering steken!
Maar we zien wel!