Denon AVR-X500 vs Pioneer VSX-323-K

Gestart door apophis, december 10, 2013, 13:06:07

Vorige topic - Volgende topic

apophis

Hallo allen,

ik sta op het punt een receiver aan te schaffen voor mijn Klipsch Quintet II 5.1 speakersset, en ik ben eigenlijk aan het twijfelen tussen twee modellen die exact evenveel kosten (nl. €169). Het lijken me beide wel prima receivers van gevestigde merken, dus ik heb eigenlijk geen idee wat voor mij nu de beste keuze wordt. Iemand enig advies of ervaring met een van beide? Dank!

H&C Hifi

Zal weinig uitmaken, gewoon diegene kopen waar je het beste gevoel bij hebt of het mooiste uiterlijk vind hebben.

apophis

Ok bedankt! Als ik overigens voor dezelfde prijs (welliswaar tweedehands, maar dat vind ik ok) een VSX-919AH-K kan vastkrijgen, is dat dan een betere deal? Of compleet onnodig voor mijn speakersset?
Ik vroeg me trouwens af: mijn subwoofer heeft een vermogen van 260 watt active Sub, maar de Denon AVR-X500 heeft 140W per speaker output, de Pioneer VSX-323-K 100W en de VSX-919AH-K ook 140W. Is dat een probleem dan voor die sub?

paaj

Geen probleem met de sub. Genoemde vermogens zijn wat ze maximaal kunnen geven en in praktijk eerder een reserve voor dynamiek dan een gefixeerde uitvoer.
Gain achterop zet je halverwege (12:00) en als je de setup doorloopt zal de versterker het uitgangsniveau zo aanpassen dat de sub netjes meespeelt. Daarna kun je de boel natuurlijk weer fijnstellen.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C3

apophis

Schitterend, heel erg bedankt voor die info :-). Stel ik (van beide overigens) erg op prijs!

En wat is jouw mening? Denon AVR-X500 / Pioneer VSX-323-K (nieuw) of toch de VSX-919AH-K (tweedehands)?

paaj

Ik verwacht niet dat het echt uitmaakt op de Klipsch set. Ligt een beetje aan je eisen verder. Gevoelsmatig zal de VSX919 beter zijn, vooral voor eventuele speakerupgrade, maar die lijkt 3D te missen. De VSX323 ondersteunt ARC, kan handig zijn als je TV dat ook heeft.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C3

apophis

Bedankt voor de hulp, dan wordt het toch maar de Pioneer VSX-323-K. Ben benieuwd!