Het Pink Floyd topic

Gestart door Joris1971, november 30, 2013, 08:48:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

drevox

Daarom hebben ze ook zo'n dik koor live op die valse stem proberen te verbloemen.
Wat pink floyd maakt zijn de koren en de drums, ach ja de bakken met effecten niet te vergeten. Een echte gitarist speelt zonder die effecten, gewoon akoestisch ram pam pam. :D
Die solos zijn ook uitermate simpel en veel herhaling. Als je gitaar wilt leren spelen uitermate geschikt om mee te soleren op een paar accoorden.
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

zoldar

Ha ha een pink floyd trolletje. Gewoon op de ignore lijst zetten.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

lynch1979

#227
Citaat van: Joris1971 op december  5, 2014, 09:35:49

Opera, nee dank je..dat kattegejank van die vrouwen
Ben geen ouwe l#l van 70

1: Dan heb je nog nooit een goede opera gehoord.
2: Daar hoef je geen ouder iemand voor te zijn om het te kunnen waarderen
3: Muzikale groei in verschillende soorten muziek
4: Ik ben 35 en kan op z'n tijd heel erg genieten van opera

Maar David Gilmour kan zingen, hij zingt zoals hij gitaar speelt.

Joris1971

#228
Citaat van: drevox op december  5, 2014, 09:41:03
Daarom hebben ze ook zo'n dik koor live op die valse stem proberen te verbloemen.
Wat pink floyd maakt zijn de koren en de drums, ach ja de bakken met effecten niet te vergeten. Een echte gitarist speelt zonder die effecten, gewoon akoestisch ram pam pam. :D
Die solos zijn ook uitermate simpel en veel herhaling. Als je gitaar wilt leren spelen uitermate geschikt om mee te soleren op een paar accoorden.

David Gilmour is één vd beste gitaristen.

Als je nu eerst eens weet waarover je praat, het enige nummer waar PF een koor bij heeft is Another Brick in The Wall (part 2), dus ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt dat PF goed is in koren, schijnbaar weet je helemaal niks van deze band.
IEDERE gitarist die elektrisch gitaar speelt, speelt met effecten, geloof mij als je geen gitaar kunt spelen helpen die effecten er niet toe dat het beter klinkt.
David speelt ook op akoestsiche gitaren (Taylor 712CE en een Martin D28), nooit wish you were here gehoord zeker of Shine on you crazy diamond akoestisch?




Solo van comfortably numb is alles behalve simpel en zit geen herhaling in.

Joris1971

Citaat van: lynch1979 op december  5, 2014, 09:48:40
1: Dan heb je nog nooit een goede opera gehoord.
2: Daar hoef je geen ouder iemand voor te zijn om het te kunnen waarderen
3: Muzikale groei in verschillende soorten muziek
4: Ik ben 35 en kan op z'n tijd heel erg genieten van opera

Maar David Gilmour kan zingen, hij zingt zoals hij gitaar speelt.

sorry Frank, was niet beledigend bedoeld.

Deleted Member 2

Citaat van: Joris1971 op december  5, 2014, 10:16:34
sorry Frank, was niet beledigend bedoeld.

Maar je flapt het er wel (telkens weer) uit.
Deze jonge god van 67 begrijpt er niks van dat zo'n inmiddels ook niet meer zo piep l*lletje van 43 zich telkens weer zo laat gaan ;D
Het zou verboden moeten worden :police:
8) ;)

Siddartha

Ben het niet eens met drevox, inderdaad wat hij schrijft is feitelijk onjuist, maar je mag het natuurlijk niets vinden.
Je kunt nauwelijks opera mer popmuziek gaan vergelijken. De perfectie en het klinische van operazangers vind ik ook niet mooi, maar nogmaals geen vergelijk.
Ik vind persoonlijk Bono bijvoorbeeld ook geen goede zanger, maar daarmee schop ik ook vaak tegen schenen.
Altijd loepzuiver zingen is niet altijd beter, soms moet er ook karakter in een stem zitten en een verhaal verteld worden. Van Gilmour kan ik dat hebben, van Bono niet...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Raymond187

Iemadn de nieuwe CD al gehoord?

lynch1979

Citaat van: Joris1971 op december  5, 2014, 10:16:34
sorry Frank, was niet beledigend bedoeld.

Geen sorry nodig, had het ook niet zo opgevat.

Het kan je smaak niet zijn, maar het is niet leeftijd gebonden  ;)

Raymond187

Citaat van: lynch1979 op december  5, 2014, 11:50:55
Het kan je smaak niet zijn, maar het is niet leeftijd gebonden  ;)
Idd onze zoon van 2 jaar vind klassiek ook mooi :)


RobertVanWoerden

Citaat van: Raymond187 op december  5, 2014, 11:35:24
Iemadn de nieuwe CD al gehoord?
Yep, en het is genieten :) Lekker veel instrumentaal. De surround mix heb ik nog niet gehoord.

drevox

Gaat heftig die emoties hier op het forum. Ik bied mijn excuses aan voor iedereen die ik op de tenen heb getrapt. Het is muziek en het blijft emotie. Ik ben muzikant en kan dat dus wel weten.
Vind het dan weer jammer dat ik meteen als trol word uitgemaakt terwijl ik alleen mijn mening over PF uit.
Heb zelf pulse 2cd en een verzamel cd van PF. Ik vind het oudere werk wel beter dan nieuwer werk.
Wat dat betreft heeft PF ook wel baanbrekend werk verricht kwa live opnames en performance, juist het gebruik van effecten enz.
Over het algemeen heb ik geleerd zonder effecten te spelen en dan haal je veel meer uit je muzikale potentie.
Vind hem zeker geen topgitarist als ik hem vergelijk met Brian May, Clapton, Alan Parsons project, John Petrucci, Bela Fleck,  Carlos Santana, Jeff Beck en zelfs Slash.

Nee sorry die stem voor mij is echt niks. Nogmaals de muziek vind ik leuk maar de stem verneukt het voor mij. Heh smaken verschillen.

Ik moet wel lachen om jullie reacties hoor hehe. :)
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

Criterionlover

#237
Ik moet om jou lachen als ik lees wie jij blijkbaar goede gitaristen vind  ;D

Speel jezelf ook gitaar ?
T+A ; Sonos

drevox

#238
Jep

Net een live cd vsn florence & the machine gehoord. Ik snap niet waarom ze dat uberhaubt erbij hebben durven te doen als dubbel cd. Echt slecht gezongen.

Op zich heeft gilmoor wel leuke solos maar ze zijn wel totaal diatonisch en daarnaast ook veel pentatonisch.
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

PuNkEnStEiN

Citaat van: drevox op december  5, 2014, 15:18:45Over het algemeen heb ik geleerd zonder effecten te spelen en dan haal je veel meer uit je muzikale potentie.
Vind hem zeker geen topgitarist
Nou, daar zal meneer Gilmour de komende tijd van wakker liggen. Wat zal hij een spijt hebben dat hij niet alles uit z'n muzikale potentie heeft gehaald in tegenstelling tot jou.  :laugh:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Criterionlover

Citaat van: drevox op december  5, 2014, 15:28:30




Op zich heeft gilmoor wel leuke solos maar ze zijn wel totaal diatonisch en daarnaast ook veel pentatonisch.

Ah, jargon: dat kenmerkt de ware kenner ! 
Kun je dat ook uitleggen voor een simpele liefhebber van het gitaarspel van David Gilmour ?
T+A ; Sonos

Joris1971

Citaat van: Criterionlover op december  5, 2014, 16:59:16
Ah, jargon: dat kenmerkt de ware kenner ! 
Kun je dat ook uitleggen voor een simpele liefhebber van het gitaarspel van David Gilmour ?
v

Heeft met toonladders te maken, totaal niet relevant, gaat erom hoe david de emotie in zijn gitaarspel legt en met het gevoel dat hij speelt.

Joris1971

#242
Citaat van: drevox op december  5, 2014, 15:18:45
Gaat heftig die emoties hier op het forum. Ik bied mijn excuses aan voor iedereen die ik op de tenen heb getrapt. Het is muziek en het blijft emotie. Ik ben muzikant en kan dat dus wel weten.
Vind het dan weer jammer dat ik meteen als trol word uitgemaakt terwijl ik alleen mijn mening over PF uit.

Meningen die nergens over gaan vooral die mening met die koren slaat als een tang op een varken, net zo dom als die opmerking dat mbt dat spelen met effecten. Vooral als je zel gitaar speelt weet je net zo goed dat dat onzin in, een gitaareffect geeft een bepaald effect aan de sound zoals chorus of distortion of delay, maar doet totaal niks aan het kwaliteit van het gitaarspelen.

ipv dat je dat nu eens onderbouwd kom je met lulkoek over pentatonische toonladders aanzetten.

jurrien1962

Citaat van: drevox op december  5, 2014, 15:18:45

Heb zelf pulse 2cd en een verzamel cd van PF. Ik vind het oudere werk wel beter dan nieuwer werk.
Wat dat betreft heeft PF ook wel baanbrekend werk verricht kwa live opnames en performance, juist het gebruik van effecten enz.

Ik moet wel lachen om jullie reacties hoor hehe. :)
Nota bene twee cds van PF! Een live en een verzamel-cd en dan zo'n evenwichtige mening. Ik zou willen dat ik die gave had.
Maar ja, ik speel ook geen pentatonische toonladders en dergelijke, dus kan ik het niet weten.

haythijs

Citaat van: drevox op december  5, 2014, 15:18:45
Gaat heftig die emoties hier op het forum. Ik bied mijn excuses aan voor iedereen die ik op de tenen heb getrapt. Het is muziek en het blijft emotie. Ik ben muzikant en kan dat dus wel weten.
Vind het dan weer jammer dat ik meteen als trol word uitgemaakt terwijl ik alleen mijn mening over PF uit.
Heb zelf pulse 2cd en een verzamel cd van PF. Ik vind het oudere werk wel beter dan nieuwer werk.
Wat dat betreft heeft PF ook wel baanbrekend werk verricht kwa live opnames en performance, juist het gebruik van effecten enz.
Over het algemeen heb ik geleerd zonder effecten te spelen en dan haal je veel meer uit je muzikale potentie.
Vind hem zeker geen topgitarist als ik hem vergelijk met Brian May, Clapton, Alan Parsons project, John Petrucci, Bela Fleck,  Carlos Santana, Jeff Beck en zelfs Slash.

Nee sorry die stem voor mij is echt niks. Nogmaals de muziek vind ik leuk maar de stem verneukt het voor mij. Heh smaken verschillen.

Ik moet wel lachen om jullie reacties hoor hehe. :)

Je eigen reactie isook wel humor. Je zegt dat je een gitarist bent en vd pure gitarist houdt.  Niet teveel effecten etc.  En dan noem je als eerste Brian May.  Als er iemand de koning vd effecten is, dan is het dr May wel. En ja, ik ben een  groot Queen en PF liefhebber , alsmede bewonderaar van zowel May en Gilmoure, en 1 die meer dan 1 live cd en best of cd heeft om je punt te maken. 
Natuurlijk mag je het niks vinden en Gilmoure kan uiteraard niet je stijl Zijn.  Maar gezien je eigen criteria, ondermijn je je je stelling/ smaak.  Vandaar de reacties op jouw betoog, en geef maar toe die aandacht vind je juist leuk om je kritische mening te mogen blijven ventileren 😉

Wat betreft dit album, , lekker achtergrondmuziekje. Productioneel klinkt het heerlijk, muzikaal is het leuk maar ik weet niet of ik dit album vaak in de cd speler glijdt hier.  Sympathiek gebaar van David en Nick naar hun oude bandmaatje, al dan niet vanuit een financieel oogpunt of om hun Pink Floyd carriere definitief af te sluiten.
Ik ga liever voor de periode Meddle tm The Wall, maar ieder voor zich uiteraard.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Denon Focal

Citaat van: drevox op december  5, 2014, 15:18:45
Vind hem zeker geen topgitarist als ik hem vergelijk met Brian May, Clapton, Alan Parsons project, John Petrucci, Bela Fleck,  Carlos Santana, Jeff Beck en zelfs Slash.

Brilliante gitarist die Alan Parsons Project  :confused:, wie bedoel je daar eigenlijk? Alan Parsons heeft overigens wel een en ander te danken aan Pink Floyd
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

remco320


Citaat van: Joris1971 op december  5, 2014, 17:06:58
Meningen die nergens over gaan vooral die mening met die koren slaat als een tang op een varken, net zo dom als die opmerking dat mbt dat spelen met effecten. Vooral als je zel gitaar speelt weet je net zo goed dat dat onzin in, een gitaareffect geeft een bepaald effect aan de sound zoals chorus of distortion of delay, maar doet totaal niks aan het kwaliteit van het gitaarspelen.

ipv dat je dat nu eens onderbouwd kom je met lulkoek over pentatonische toonladders aanzetten.
Altijd leuk deze discussies.. Een pentatonische toonladder is een bepaalde bezetting op de hals die goed klinkt. Als ik het me nog goed weet te herinneren zit deze rondom de 9 en 10 fret. Heel veel solo's worden gespeeld in deze toonladder of in een andere toonladder, juist om de tonen mekaar goed te laten opvolgen.
De gitaristen die genoemd worden zijn stuk voor stuk wereld gitaristen, maar niet een op een met elkaar te vergelijken. Brian may kachelt er heel wat effecten door heen en John Petrucci speelt veel meer shred. De hele lijst die genoemd wordt is een lijst vol appels en peren.
SRV speelde vrijwel altijd zonder effect pedalen en klonk toch fantastisch. De uitspraak dat iemand een mindere gitarist is heeft volgens mij niet zozeer te maken met kwaliteit, maar met smaak. Persoonlijk ben ik van mening dat een gitarist uitzonderlijk goed is (wat bij best een aantal gitaristen te benoemen is) als zijn geluid altijd herkenbaar is. Clapton is altijd te herkennen, Gilmour is altijd te herkennen, John Mayer is altijd te herkennen, Steve Vai is altijd te herkennen. Vaak worden nummers gecoverd of live door anderen gespeeld (Snowy White live bij THE wall met Waters) en die haalt gewoon de sound van gilmour niet. En daarmee is gilmour naar mijn idee een hele eigen en goede gitarist.

advr

Naast al die discussies over van alles en eigenlijk helemaal niets geniet ik heerlijk van de nieuwe cd (LP onderweg) en laat ik me lekker meeslepen met de muziek die 20 jaar geleden gemaakt is.  :music:

Ben blij dat ik maar een luisteraar ben, een techneut met wat gevoel voor ritme. :P 

Snap nog steeds niet dat 'men' niet kan genieten van de imperfectie. Het hele leven is een imperfectie en dan jagen we in muziek weergave perfectie na. Het zal aan mij liggen :withstupid:   

Geniet van de muziek hoe dan ook weergegeven, met wel of geen kattengejank op de achtergrond, wel of niet de beste gitarist die er is. Wat maakt het allemaal uit. Als de discussie elke keer hierover moet gaan dan snappen jullie weinig van het leven en hebben jullie waarschijnlijk weinig meegemaakt.  :-[

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

5061

Heeft met de leeftijd te maken!!!!!!!!!http://www.htforum.nl/yabbse/Smileys/classicOR/grin.gifhttp://www.htforum.nl/yabbse/Smileys/classicOR/grin.gif
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2