Volume film kijken

Gestart door Syphon, november 24, 2013, 12:12:57

Vorige topic - Volgende topic

Syphon

Heb sinds 3 dagen een subwoofer en heb al veel contact met de buren gehad.
Heb sinds gisteren een speciale plaat onder de sub gezet en de gain staat nu op een kwart ipv half.

Nu ben ik benieuwd wat een beetje normaal volume is en vanaf wanneer hebben jullie klagende buren

Meestal zit ik rond de -20 a 25 en heel soms -10 a -15db als iedereen weg is.
Zit is op een Yamaha receiver.

Ben heel benieuwd hoe hard jullie spelen in een woonkamer?

Iemand verder nog tips? Hoe doen jullie het met de buren? Ga zo even kijken hoe hard het daadwerkelijk is.
Als je een goede film hebt zoals Thor en je subwoofer is goed afgesteld dan horen ze max af en toe een explosie, lijkt mij?

rovinggecko

Volgens mij zijn er al aardig wat topics op het forum hierover.
Hoe woon je? Vrijstaand? Of in een appartementen complex?
Op welke tijd in de dag draai je?

Voor mij maakte een subdude hd een wereld van verschil doordat hij goed ontkoppelde van m'n vloer. Maar ik woon vrijstaand, dus de buren hebben iets minder excuus om te klagen.

In een appartementen complex dreunt het aardig door. Vergelijk met iemand die 4 appartementen verder staat te boren, daar wordt jij ook 's avonds laat niet blij van.

Als jij lekker in de film zit valt het laag niet zo op, maar als je alleen de bonk bonk hoort dan levert dat minder enthousiasme op.

Een goede relatie met de buren is belangrijk. Ik zou zeggen zet eens iets op en ga dan eens bij de buren luisteren, dan merk je vanzelf wat ze bedoelen.
Oh, en niet eerst op 90 db gaan zitten luisteren en dan even kort naar de buren, want dan ben je nog half doof en hoor je niet wat zij horen :)

En check effe of ze niet toevallig nacht dienst draaien en net proberen te slapen als jij lekker overdag uit je dak gaat...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Syphon

Goeie tips, woon in een marionette woning wel nieuwbouw dus dikke muren.
Werk normale tijden dus een film kijken ik in de avond maar ben wel benieuwd hoe hard iedereen speelt.

rovinggecko

Bij mij is muziek meestal tussen de 75-80db als ik er echt voor ga zitten. Film misschien iets harder, maar zelden meer dan 85db.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Op de luisterplek, om precies te zijn.
Roving Gecko's Woonkamer

Willem

Beste Syphon,

Ik speel mijn speelfilms tussen de -22,5 tot -10 t.o.v. refrence level 0. Ik stel meestal het volume zo af dat de stemmen op een voor mij normaal niveau staan.

Tevens zet ik hem iets zachter na 21:00 en om 22:00 staat hij zo zacht dat ik mijn buurman niet meer stoor.

Omtrent de opmerking over de nachtdienst. Ik zou niet weten wanneer mijn buurman nachtdienst heeft. Hij heeft zijn rooster nog niet besproken met mij.  ;)

Groet Willem.
Panasonic TX-P65VTW60 | Denon AVR-2310 | Mission: M35i (fronts), M3c2i (center) , M35i (rears) | B.K. XXLS 400 FF (subwoofer)(with modified Low Level ''Pass'' Filter: 30-90 Hz) | Oppo BDT-101CI (multizone) | PS3 | PS4 | Logitech Harmony® One+

evilniek

Dikke muren of niet, lage frequenties gaan simpelweg bijna overal doorheen, het enige wat echt helpt is een hermetisch afgesloten ruimte met behoorlijk wat absorbtie. Anders dan dat zul je rekening moeten houden met je buren, hoe hard anderen spelen is denk ik ook niet relevant, elke woonsituatie is weer anders.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

hitsenbits

Ik heb ook al eens zo'n topic gemaakt op dit forum , toen de buren een kleine kreeg was het aan mijn kant ook gebeurt met de pret en toen kon de pret aan hun kant beginnen (als je een kliene krijgt!!?? :hehe:)Ik draai in de avondt nooit meer een film meer serie's'maar dan zeg je weer door komt toch ook geluid uit?' ja tuurlijk maar het is anders dan een goeie film.
Als ik een goeie film wil kijken met goed geluid erbij doe ik het in de middag dan krijg ik geen klachten gelukkig.
Doe ik het laat op de avondt een film of serie dan doe ik wel een koptelefoon op.
William.