Martin778's set (Vintage JBL)

Gestart door martin778, november 23, 2013, 18:51:01

Vorige topic - Volgende topic

martin778

Erik, heb jij toevallig de Wyde Eye in de aanbieding?

erik s.

Citaat van: martin778 op mei 11, 2014, 01:33:38
Erik, heb jij toevallig de Wyde Eye in de aanbieding?
ik gebruik mijn wyde eye xlr zelf nog op mijn CEC loopwerk.
PM me maar voor een verkooppunt.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Kingpin

Er zijn 2 versies van de Wyde Eye.
De laatste (donker paars) kan een grotere bandbreedte aan en is meer geschikt voor hd of hogere resolutie audio (24/96 - 24/192) en heeft betere specificaties dan de oude (deze staan op de verpakking, wat al aangeeft dat het serieuze kabels zijn want welke fabrikant van kabels geeft deze mee).

Oud:

Nieuw:

Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

audiosetup

Martin, ik heb nog een twee meter Wyde Eye kabel liggen. Je moet er alleen zelf pluggen aan maken. Mag weg voor weinig. Kijk maar even.
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

martin778

Ik wist niet dat er 2 versies waren, bedankt Kingpin.

@diepenbroek, ik ga toch voor een kant en klare kabel ;)

Ik heb vanavond weer even aan de Vimak gewerkt en hij is zo goed als klaar  :clapping:

Hulde aan Philips dat de CDM9 lademechanisme universeel is, je kan de motor zo losklikken en naar de achterkant van het loopwerk (net zoals bij het origineel) verplaatsen!!
Wat ik uiteindelijk heb gedaan is gewoon de complete CDM9/65 incl. lade etc. uit de CD931 overgezet en dan de CD Engine II servo uit de Vimak gebruikt. Worked like a charm  :wub:
Helaas is er nog iets wat ik niet voor elkaar krijg en dat is het vastzetten van het loopwerk omdat de originele schroefjes missen  :-X

audiosetup

Prima Martin. Trouwens erg imposant jouw speakers! Ben zelf ooit met de L19 begonnen, ondanks het formaat een fantastische tijd mee gehad.
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

martin778

Vanmiddag een setje Quad ESL-63's opgehaald, in prima staat en nog niet zo lang geleden gereviseerd.

Bij de verkoper beluisterd, klonken fantastisch, kom ik thuis en 1 van de hoogpanelen vonkt, precies in het midden...
Hij heeft een ritje van 125km niet overleefd, balen zeg. Ze klonken zooooo mooi  :nopompom:

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

martin778

Ik baal als een stekker, want het zijn zulke mooie exemplaren en nog uit de laatste serie  :confused:

Spaarpotje staat weer op €0.00, nu maar hopen dat ik via Marktplaats een deel van de aanschafprijs nog terug kan krijgen, want nieuwe panelen bestellen ga ik echt niet aan beginnen :(

Mitch--

Is het niet te maken dan? of moeten de panelen dan echt helemaal vervangen?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

martin778

Ik heb werkelijk geen flauw idee hoe het gebeurd is, ze zijn niet gevallen of iets dergelijks.
Het andere exemplaar speelt dan ook perfect. De vorige eigenaar heeft alleen soms wat klassieke muziek erop gedraaid en voor wat zwaardere werk heeft hij een set Criterion 160 :D

Ik heb al licht tegen de frame getikt met de hoop dat er misschien iets tussen de folie is gekomen wat voor een kortsluiting zorgt, maar helaas.

Mitch--

Citaat van: martin778 op mei 17, 2014, 23:42:02
Ik heb werkelijk geen flauw idee hoe het gebeurd is, ze zijn niet gevallen of iets dergelijks.
Het andere exemplaar speelt dan ook perfect.

Ik heb al licht tegen de frame getikt met de hoop dat er misschien iets tussen de folie is gekomen wat voor een kortsluiting zorgt, maar helaas.

Waren ze niet heel stiekem al kapot dan? als je zo voorzichtig ben geweest...
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

martin778

Nee nee, hij begint al te tikken zodra er spanning op de folie komt.

Mitch--

Citaat van: martin778 op mei 17, 2014, 23:43:40
Nee nee, hij begint al te tikken zodra er spanning op de folie komt.

crap  :nopompom: hoop dat je er nog wat mee kan

martin778

Nou, ik ga mijn handjes er niet in stoppen met 5kV DC op de statoren  ;)

Mitch--

Citaat van: martin778 op mei 17, 2014, 23:52:37
Nou, ik ga mijn handjes er niet in stoppen met 5kV DC op de statoren  ;)

ff de stekker eruit halen ;) hehe

martin778

Sowieso ;)

Ik heb de hele middag zitten luisteren en nu hoor je het getik alleen bij hogere volume. Ik vermoed dat er toch een stator los is gekomen  :nopompom:
Ik heb geen zin om nog meer kosten op te maken dus ze staan weer te koop :(

martin778

Vanmiddag met een kennis naar de her(opening) van Solosound in Bussum geweest.

Ik heb het grote model beluisterd met ondersteuning van een flinke set ScanSpeak corner woofers tot 250Hz en Lyngdorf versterking (incl. roomperfect correctie). 
Helaas kon het geluid mij totaal niet bekoren, ik vond het allemaal erg donker klinken en met een zeer in your face middengebied. Er werd o.a Take Five gedraaid van Dave Brubeck maar het middengebied prikt gewoon in de oren.
Het tophoog was volledig 404  :nopompom: en eigenlijk het enige wat ik wel leuk vond was het laag van de enorme scans en dat het perfect matchte met de elektrostaat.

Neen, mijn JBL's doen het nog steeds malen beter zonder enkele vorm van akoestiekcorrectie....
Het hoog is gewoon niet vergelijkbaar beter bij de oude beesten.

marcush

Ik zou op z'n minst eens even informeren wat een reparatie van de quads gaat kosten. Echt zonde om ze direkt van de hand te doen. Bijv bij new transtec.  In duitsland zit meen ik ook een gerenormeerd revisiebedrijf voor esl's.

martin778

Ongeveer €1300 voor beide speakers het was dus gelijk 'laat maar zitten' voor mij.
Ik heb ze aan een ESL liefhebber verkocht die ze zelf kan opknappen met nieuwe folies etc.

martin778

Vanochtend naar een bevriende techneut in Almere geweest om de Krell te vergelijken met 3 andere versterkers:

- Sony FA50ES
- Sansui AU-X1
- Technics SE-9600

Als voorversterker hadden we een Kenwood L-07C II beschikbaar, een onopvallend zwart doosje met echt state of the art binnenwerk:
http://img4.hostingpics.net/pics/677994Dessusouvert.jpg

De gebruikte speakers waren van Chario, model Hiper 2000 uit Italie.

De numero uno voor mij was de Krell samen met de Sansui X1, de KSA-50 zette een waanzinnig groot stereobeeld neer met heel veel diepte en met de bekende 'magie' in het middengebied.
De Sansui daarentegen had iets meer detail en was onverslaanbaar qua dynamiek, echt niet te geloven hoe snel de X1 is!
Waarschijnlijk staat er niet voor niets "ultra high speed DC/DC" op de voorkant :wacko:

De Sony FA50ES klonk op zich erg mooi maar had in mijn beleving last van de 'moderne klank' dus stoer hoog en ietwat bonkerig laag. De grote Technics vond ik een grote tegenvaller, hoewel het laag oke was, waren de hoge tonen vrij schel en agressief, jammer!

De aanleiding van het vergelijk waren mijn twijfels of de Krell niet te donker klinkt voor mijn JBL's maar vergeleken met de drie andere versterkers kwam ik gauw tot de conclusie dat het absoluut niet het geval was en zo ligt het probleem dus ergens anders en ik weet nu voor 99% zeker dat het met de akoestiek te maken heeft.

We hebben voor de gein ook het stroomverbruik van de KSA-50 MkII op idle dus zonder aangesloten bron en speakers gemeten:

(piekwaarde was kort na het inschakelen 350W en naarmate de Krell warmer wordt zakt het stroomverbruik tot zo'n 280W).

Een foto vanaf de luisterplek:

Sony FA50ES:

Sansui AU-X1:

Overigens is een van de Audioquest King Cobras vervangen door zijn grotere broer, de Columbia 72V.
Over een paar dagen gaat de volgende KC het veld ruimen voor een setje Cheetah 72V.  O0

AirTimeDMC12

Al veel tijd met de Cheetahs door kunnen brengen? Ben erg benieuwd naar je ervaringen over je nieuwe aanwinst. Ben op dit moment ook bezig om een setje over te nemen. Ook bij mij zal deze een Columbia 72V vervangen. dus vandaar de interesse.
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

AirTimeDMC12

Citaat van: AirTimeDMC12 op juli  7, 2014, 14:05:13
Al veel tijd met de Cheetahs door kunnen brengen? Ben erg benieuwd naar je ervaringen over je nieuwe aanwinst. Ben op dit moment ook bezig om een setje over te nemen. Ook bij mij zal deze een Columbia 72V vervangen. dus vandaar de interesse.

De Cheetahs zojuist gekocht! In de verkoop de Jaguars!
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology

martin778

Feli, ik ben ook erg blij met de Cheetahs. Heb je ook de 72V uitvoering?
Bij mij hebben ze de King Cobra's vervangen, ik heb nu nog een setje KC's in gebruik tussen de crossover en de KSA50 maar die gaan binnenkort ook eruit.
De KC zijn uitstekende interlinks maar de Cheetah doet alles gewoon nog iets beter.

Hebben jouw Jaguars 36V DBS?

AirTimeDMC12

Citaat van: martin778 op juli  7, 2014, 15:59:09
Feli, ik ben ook erg blij met de Cheetahs. Heb je ook de 72V uitvoering?
Bij mij hebben ze de King Cobra's vervangen, ik heb nu nog een setje KC's in gebruik tussen de crossover en de KSA50 maar die gaan binnenkort ook eruit.
De KC zijn uitstekende interlinks maar de Cheetah doet alles gewoon nog iets beter.

Hebben jouw Jaguars 36V DBS?

Ben ook begonnen met de KC. Recent alle 3 de sets verkocht aan een forumlid. Zowel de Jaguars als de Cheetahs heb ik aangeschft met de 36v DBS-modules eraan. Had echter nog een paartje 72v, van het huidige type, over. Dit zitten nu op de Jaguars, maar verhuizen zodra ik de Cheetahs ontvang. De Jaguars gaan dan in de verkoop met de originele 36v pijpjes.
• HT: