Review HW55 van Sony

Gestart door J.A.F._Doorhof, november 12, 2013, 21:01:36

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Het ligt aan je voorkeur. Sommige mensen vinden het de meerprijs meer dan waard waar andere de 7200 kiezen omdat die toch wel heel veel biedt voor het geld.

Het is niet in te schatten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MechanicalAnimal

OK, thanks, daar was ik al bang voor  ;)

ik dacht als de sony/JVC nou hun "filmische"voordeel meer behaalden in een bioscoop en in een woonkamer het zichtbare verschil tussen de technieken verwaarloosbaar was dan was de keuze idd een makkelijker  ;D

Ik houd in de gaten wanneer de shoot-out gaat plaatsvinden, kom ik lekker eens de boel bekijken  :popcorn:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

maximus79

Citaat van: katwax op november 13, 2013, 10:49:07
Voor wat ik begrepen heb komt er geen opvolger voor de VW95. Is de HW55 dan de projector die Sony naar voor schuift als opvolger/vervanger?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, hoe staat hij tegen over de VW95 in 2d?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

J.A.F._Doorhof

De vw95 is en blijft een topper. Ik vind de vw95 iets scherper maar qua smoothness is de hw55 nu wel erg goed en ik denk zelfs iets beter bij bepaalde scenes. Diepte en microdetail is op de vw95 iets fijner.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cardas49

Nette grafiek voor calibratie. Is dat toeval, of verwacht je dat deze units standaard netjes uit de doos komen?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

J.A.F._Doorhof

Heb er nu 2 gemeten en gecalibreerd met soortgelijke resultaten, de 2e was IETS beter qua kleuren driehoek na de calibratie en had een iets hoger ansicontrast, maar zoals gezegd dit kan per unit verschillen en is met het oog gewoon weg niet te zien, we praten echt over zeer kleine afwijkingen. Het kan zijn dat als ze met de 200 uurs calibratie komen het omgekeerd is.
Custom installer

Kjelt

De lens van de VW95 is beter en het elektrische lensshift is een aardig pluspunt.
3D minder licht dan de HW50/55
3D geen FI (HW50/55 wel)
2D FI HW50/55 (veel) beter.
CR van VW95 is beter.

J.A.F._Doorhof

FI is al goed op de 95 maar smoother op de 55 inderdaad.
Verder goed lijstje ;)
Custom installer

katwax

Citaat van: Kjelt op november 14, 2013, 11:23:08
De lens van de VW95 is beter en het elektrische lensshift is een aardig pluspunt.
3D minder licht dan de HW50/55
3D geen FI (HW50/55 wel)
2D FI HW50/55 (veel) beter.
CR van VW95 is beter.

Dus 2D 95.
Maar als iemand nieuwe wil komt de 55 wel aardig in de buurt.
Is dat ongeveer de conclusie?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

J.A.F._Doorhof

De VW95 is er niet meer.
Op 2D gebied ligt het net waar je naar kijkt.
De VW95 is iets scherper en heeft iets meer detail, de HW55 heeft betere FI.
Laten we het zo zeggen, het is begrijpelijk dat er geen VW95 meer is.

Kun je nog een 2e hands 95 scoren dan moet je dat doen, maar als dat niet lukt dan is de HW55 gewoon top.
Custom installer

katwax

Als iemand bij mij een glimp zou opvangen van de VW95 en hierdoor op zoek gaat naar iets gelijkaardig kan ik de HW55 zonder veel probleem aanraden.
Het was vorig jaar al vrij close tussen de 50 en de 95, als je dan rekening ging houden met de meerprijs was de 50 toch de meest populaire keuze.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

J.A.F._Doorhof

Custom installer

Maro

Alles zo even snel doorlezend kan ik concluderen dat ik niet van de 50 naar de 55 hoef..  :happy:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

J.A.F._Doorhof

Er zit wel verschil in maar inderdaad upgrade is niet schokkend.
Custom installer

Kjelt

Frank komt er trouwens echt geen opvolger van de VW95?
Want er zit nu wel een heel groot gat tussen de 55 met €3200.- en de 500 met €10000.- adv. prijs.

J.A.F._Doorhof

Ik zou om eerlijk te zijn het niet weten.
Je moet je ook afvragen of het wel zin heeft, de HW55 zit enorm dicht tegen de VW95 aan, zou je echt 3000.00 meer willen betalen voor een iets betere lens etc. Ik niet tenzij er meer is zoals bv 4k ;)

Sony zal het gat misschien wel opvullen maar ik denk dat de HW55 wel een beetje het summon is op dit moment op 1080p SxRD voor een goed budget, wil je beter zal dit een kleine stap zijn voor waarschijnlijk flink wat geld.

Je ziet dat ook bij Epson gebeuren, vroeger waren de verschillen redelijk groot, nu zitten er tussen de 9200 en 7200 voor sommige mensen ook amper verschil (daar ben ik het niet mee eens maar goed ;)) ik denk dat we op een punt zijn aangeland dat de fabrikanten snappen/weten dat een sweetspot rond de 3000.00 ligt voor een high end projector en daarop inzetten met wat 2 jaar geleden misschien nog het dubbele koste.
Custom installer

riwi

Ik kan het wel met het lijstje van Kjelt eens zijn hoewel ik betwijfel of de FI van de hw50/55 in 2D echt _veel_ beter is. Volgens mij heeft de vw95 ook in 3D mode wel FI. In ieder geval ziet juist 3D er wel smooth uit vergeleken met andere projectoren.

Ik zou de electrisch lensshift en focus niet willen missen. Dat vind ik wel een gemis in de huidige product lijn : onder 10kEuro geen electrische shift en focus. Als ik de focus doe sta ik met mijn neus op het scherm. Dat kan niet als je tegelijk aan de lensring moet draaien, dwz je moet altijd met 2 personen zijn of telkens heen en weer lopen.

maxtrash

projectoren zijn redelijk uitontwikkeld, de echte revolutie is er wel af. Het is ook een niche-product, en dat wordt ook niet anders met de opkomst van goedkope steeds grotere platte televisies. Doordat het niche is ontbreken vermoedelijk ook de mega-budgetten om nog totaal nieuwe ontwikkelingen te bekostigen.
voor een dedicated ruimte blijft projectie natuurlijk fantastisch. En misschien wel gewoon goed genoeg

clicquot

Citaat van: john2910 op november 13, 2013, 14:35:31
Dit was met de ir brillen,

Ik krijg van de week ook de rf emitter ik zal kijken of dat wat verschil maakt ;)

Hey John, en... al kunnen testen? Wat zijn de bevindingen?

roelk79

Hoe verhoudt deze projector zich ten opzichte van anderen op het gebied van gaming? Maw is er goed op te gamen. Niet dat dat primair het doel is, maar wel een leuke bijkomstigheid.
homecinema: JVC N5, Blackdiamond G3 106", Marantz AV 7702mk2, Arcam FMJ P7, HDI Dune 3.0, HTPC (Madvr) front Elac 210ce jet, center Elac cc400, rear Elac 203.2, roof Elac WS 1665 sub: BK Monolith, Synology ds1513+,

Stereo: versterker Musical Fidelity A308, DAC Zodiac Antelope, Bluesound node 1,Siltech FTM3 G3, MIT-MH 750, Elac FS210A, HTPC, 55" LG Oled C7

john2910

Citaat van: clicquot op december 11, 2013, 12:42:24
Hey John, en... al kunnen testen? Wat zijn de bevindingen?

Hallo sorry voor mijn late reactie..

De rf brillen presteren Iets beter als de orginele meegeleverde ir brillen,Deze sony brillen geven eerder ghosting als je je hoofd heen en weer draait.

Ik heb nu de optoma rf brillen die zijn lekker licht en blijven natuurlijk altijd in sync..

Een bijkomend voordeel is dat je deze met de optoma emitter direct op de sony kunt aansluiten en het werkt!Zonder enige speciale kabels..(alleen degen die bij de sony word geleverd heb je nodig) ;)

john2910

Citaat van: roelk79 op december 21, 2013, 10:26:39
Hoe verhoudt deze projector zich ten opzichte van anderen op het gebied van gaming? Maw is er goed op te gamen. Niet dat dat primair het doel is, maar wel een leuke bijkomstigheid.

Hallo ik had hiervoor de epson tw9000..

Maar deze sony heeft iets minder lag met gaming..

Ik speel momenteel soms wat potjes battlefield 4 op de playstation 4 en dat gaat perfect....

Super beeld en zeer soepel en geen lag merkbaar ;)