Waarom doen importeurs zo moeilijk bij het opvragen van serienummers

Gestart door Lucyfer, oktober 28, 2013, 04:27:45

Vorige topic - Volgende topic

Lucyfer

Waarom doen importeurs zo geheimzinnig over serienummers en afkomst van apparatuur.
Onlangs met Acson gebeld om een serienummer van een platenspeler op te vragen.
Daar er geen bon en doos aanwezig was,had ik zo mijn twijfels bij desbetreffend apparaat.
Er werd mij alleen verteld dat het apparaat in Nederland gekocht was en verder kwam ik niet.
Mijn vraag is waarom doen importeurs zo spastisch altijd als het over serienummers gaat.
De Quad importeur is volgens mij een van de weinige importeurs die wel de benodigde info geeft over een door hun geleverd apparaat en dat vind ik klasse.
Als potentiele koper mag je toch wel weten of de in dit geval private partij die het apparaat verkoopt wel de waarheid verteld.

Nahpets

Het zal wisselen per importeur.

Zaken die in ieder geval spelen:
Niet elke importeur legt de serienummers vast
Bij een importeurswisseling wordt niet altijd de administratie mbt serienummers overgedragen

Daarnaast zou ik mij kunnen voorstellen dat een importeur hier niet zo veel moeite voor wil doen, het levert hem simpelweg niets concreets op.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Kjelt

Het kost hem tijd en dus geld. Stel dat het hem in totaal een uur kost, ga jij dan €100.- betalen voor die informatie?  :nowink:
Er zou eigenlijk een soort database van de fabrikant moeten zijn die je kunt raadplegen.