Promedion Note book voor € 799,00 (NIEUW !!!)

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 15, 2004, 11:59:06

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

D27ES notebook

Intel C 2.4Ghz
256MB geheugen
14" TFT 1024x768
56k6 faxmodem
10/100 LAN
PS/2, par, USB 2.0 (2x), IR, Firewire, koptelefoon, microfoon, Svideo uitgang.
1x PCMCIA slot Type II
Interne FDD

2 jaar carry in garantie.

Tijdelijk € 799,00

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

jaco

Heeft het ook een DVD/CD rom speler aan boord, of alleen FDD ?

Misschien willen mensen dat ook wel weten.

Jaco
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Erik

Jaco:
Even de specs voor je van de Promedion site van de D27ES gehaald.

Standaard is een dvdspeler. Echter voor 36 euro zou je een "DVD-CDRW combo" erbij krijgen ipv een dvd speler. Weet alleen niet wat dat voorsteld, een dvd lezer die ook cdrw kan lezen ??? Dacht dat ze dat allemaal wel hoorden te doen, of is het een cdrw brander.

Interessanter is of hij wel incl OS is (winxp) volgens de Promedion site is dat niet zo en nmoet je daarvoor wel €89 extra betalen. Onduidelijk is of die €89 incl installatie is van alles (xp en alle recente drivers) of dat je dat zelf moet doen.

Frank: mocht dit te negatief overkomen, ik wil de handel niet verpesten, dus edit gerust.

------------------------------------------------

Specificaties: Scherm: 14" TFT-scherm
XGA resolutie 1024x768
Processor: Intel Celeron 2,4GHz processor
Chipset: SiS 650 northbridge met 962L southbridge
Video: videochipset geïntegreerd in de chipset,
16MB tot 64MB shared videogeheugen ultra AGP
Audio: 3D surround audio met wavetable, 2 ingebouwde stereo speakers
Werkgeheugen: 256MB DDR266, uitbreidbaar tot 1GB DDR266
Harddisk: 20GB 4200rpm
Optische schijf: DVD-Rom inclusief software, uitbreidbaar tot
DVD-CDRW combo of DVD-(her)schrijver inclusief software

Communicatie: 56k fax/modem
10/100 mbps LAN ethernet
I/O Poorten: 1x PS/2 poort voor muis of keyboard
1x parallele poort
1x fast infrared poort
2x USB2.0 connector
1x IEEE 1394 firewire poort
koptelefoon uitgang
microphone ingang
VGA(dual-view) aansluiting
SVHS(video) uitgang
modem RJ11
ethernet RJ45
1x PCMCIA Type II poort
FDD: interne 1,44MB floppy drive
Stroom: AC-DC adapter 110-240V 120Watt
smart Li-Ion batterij 8 cells 4000mAH
Pointing device: touchpad
Garantie: 2 jaar carry-in garantie, uitbreidbaar tot 3 jaar pick-up & return garantie
Extra`s: luxe draagtas
Afmetingen: 308mm (B) x 254mm (D) x 37,5mm (H)
Gewicht: 3,0 kg
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Hi,

Het grote voordeel van Promedion is JUIST net als bij Jewel dat er geen OS bij geleverd wordt, je betaald daar namelijk ALTIJD voor, en je hebt wettelijk gezien het recht om je OS van je PC op de notebook te installeren.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zymotic

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 16, 2004, 20:13:49
Hi,

Het grote voordeel van Promedion is JUIST net als bij Jewel dat er geen OS bij geleverd wordt, je betaald daar namelijk ALTIJD voor, en je hebt wettelijk gezien het recht om je OS van je PC op de notebook te installeren.

MvrGr.
Frank

Is dat zo?
Volgens mij heb je voor elke pc een licentie nodig.

grt
Patrick.

Eddy

Vraag ik me ook af. En hoe gaat dat dan met die 2 activatie keys van XP, en de updates voor de desktop en de laptop?

Eddy

Erik

Ooit opgezocht op de MS site, met een echte (volledige ) winxp uit de winkel mag je hem op je pc EN op 1 laptop zetten.

Maar een QEM versie (zo'n pakket wat standaard bij elke nieuwe pc zit) mag alleen op die pc en dus niet op je laptop. Tenzij je gewone computer weggooid, dan misschien wel.  Zolang hij maar max 1 x geinstalleerd is.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Hi,

Ook de OEM versie wordt toestemming voor gegeven om hem op een laptop te zetten, en anders kun je die er alsnog bij kopen.

De ervaring bij ons in de shop is dat 80% van de laptops ZONDER OS worden gekocht, of die mensen het illegaal doen of legaal laat ik me niet over uit.

ITC is al jaren van mening dat je een PC moet aanbieden met een keuze, dus niet een OS er standaard bij stoppen, en voor mensen die ECHT denken dat je een OS gratis bij iets krijgt, sorry to burst the bubble maar je betaald er gewoon voor.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Sullivan

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 17, 2004, 16:21:45
De ervaring bij ons in de shop is dat 80% van de laptops ZONDER OS worden gekocht, of die mensen het illegaal doen of legaal laat ik me niet over uit.

Vergeet Linux niet, is gewoon gratis dus legaal ;).

mvg,
Frank

Erik

Sorry had net niet veel tijd, moest weg, vandaar het korte antwoord.

Ten eerste die voorwaarden op de MS site vind ik persoonlijk net iets te vaag, waardoor je ze op meer manieren kan uitleggen. Soms denk ik bewust vaag zodat je er te laat achter komt dat je moet upgraden bijbetalen voor wat je echt wilt.

ten tweede Frank heeft wel een punt met dat OS gebeuren want betaald er zelf voor of je het nu neemt of niet bv omdat je Linux erop wilt gooien.  Dus dat is zeker een goede deal.

Echter ik heb hier wel één kanttekening bij.
Juist omdat bijna elke zaak laptops verkoopt met een OS erop voorgeinstalleerd. Ga je bij advertenties wel van uit dat hij compleet is en dat je er niet pas in de winkel achterkomt dat er kleine lettertjes zijn. Of je maar even wilt bijbetalen, waardoor het bewuste koopje ineens een stuk duurder cq minder aantrekkelijker is geworden.
Ik zou het eerlijker vinden als de prijs compleet, dus incl btw en incl btw, wordt neergezet.
Maar met als mededeling dat hij ook zonder OS te krijgen is voor 100 euro minder.

- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Niet helemaal waar Erik, veel zaken VERMELDEN HET NIET !!!
Maar alle Jewels en Promedions worden STANDAARD zonder OS geleverd.
Als je het er wel bij doet is dit de keuze van de winkelier, wij laten dit liever aan de klant over.

We maken er trouwens geen geheim van, normaal vermeld ik het netjes, maar dit is een beetje erg snel gepost tussen wat klanten door.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Erik

- Winston Churchill

Erik

Hoi Frank,

1. Is die prijs eigenlijk wel incl btw?

2. Zou je kunnen ingaan op het optische schijf verhaal van jaco en mij want dat is me nog steeds niet duidelijk.

3. Zijn ze veilig te versturen? je zit namelijk ver weg en hij is vrij klein.  Of worden ze onderweg teveel gestolen cq beschadigd?

4. Kun je bij die aanbieding ook extra geheugen bijplaatsen, de 512 mb variant voor 53 euro extr?

5. ik zie ook dat je een AC adapter kunt bestellen, handig. Maar houdt dat in dat  je standaard alleen maar een batterij krijgt + batterijlader?
Dat als je batterij leeg is je niet meer verder kunt werken zonder hem eerst op te laden of eerst die AC adapter te kopen? Ik mag hopen dat hij er standaard wel bijzit.
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Hi,

De prijs klopt voor de bezoekers van dit forum.
Versturen is geen probleem, geheugen bijplaatsen ook niet.

Mail even naar Annewiek op [email protected] voor de verdere gegevens zij handelt de bestellingen af, en ze kan je ook de rest vertellen. Er zit inderdaad gewoon een DVD speler in.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Erik

- Winston Churchill

Erik

Ik begreep dat ze nog besteld moeten worden, wanneer worden ze eigenlijk uitgeleverd?
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Aflevering is nog voor dit weekend als alles goed gaat, morgen komen ze binnen.

Ze zijn trouwens nu OP.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Erik

- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Weet ik, je hebt als het goed is al het mailtje met de betalingsgegevens.
Custom installer

Erik

Frank: als het goed is wordt hij morgen afgeleverd op m'n werk.

Hij wordt weliswaar kaal geleverd, maar werkt hij toevallig ook onder linux of is hij alleen geschikt voor windows xp?
Drivers aanwezig voor beide systemen ??

Is hij toevallig wel al geformateerd?  NTFS of FAT32?

Als ik zowel XP en Linux wil installeren, met welke kan ik dan beter beginnen, moet ik nog eerst speciale partities aanmaken?

Heb ik morgen nog wat te doen op mijn werk ;D

- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Custom installer

Erik

Dat lijkt me niet meer dan normaal, dat het werkt als er drivers bij zitten.  ::)
Maar goed ik zoek bovenstaande wel zelf uit.
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Ik las even over de vraag heen, sorry :D
Ik zou beginnen met een Linux installatie en dan XP, XP kan uit zichzelf een dual boot aanmaken namelijk, aan de andere kant heb ik nooit met een dual boot met Linux gewerkt dus 100% zeker weet ik het niet.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Erik

Aan mijn kant ook sorry, iemand heeft me weer met een kt klus opgezadeld door afwezig te zijn op het kriteke mment. Dus ik was niet helemaal mijzelf toen ik dit schreef.
- Winston Churchill

Erik

Nou hij is binnen en ik moet zeggen het is mijn eerste laptop en hij bevalt me goed ondanks zijn lage prijs.

Deze deel ik nu met iemand. Het werkt wel relax op de bank, lijkt me best wel lekker om (draadloos) te surfen op de bank ipv de vaste computer plek in een hoek.

Officen (zeg maar echt werken) op de bank weet ik eerlijk gezegd nog niet, lijkt me toch minder productief.

Misschien koop ik er nog wel eens eentje helemaal voor mezelf

Nadelen: niet echt, lcd is relatief goed, maar wel supergevoelig voor hoekverandering in de kijkrichting. Vergeleken met mijn samung 191T.
Even voor de grap  een dvd opgezet, maar dat zag er niet uit.

oh ja en ik had een vastzittende blauwe pixel, maar die viel me pas na een uur op. Dus daar heb ik nauwelijks last van.

En hij werd voor een prikkie bezorgd (8,5 euro, alhoewel 5 euro afgesproken was), dus dat scheelde me een reis van twee uur met het OV  ^-^  :D

Eindelijk weet ik ook hoe een laptop werkt
- Winston Churchill

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Wat is de afkorting voor high dynamic range:
Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Sneltoetsen: gebruik ALT+S om te verzenden/posten, of ALT+P om te bekijken