Schaapjes HT

Gestart door tipex, januari 14, 2004, 20:05:37

Vorige topic - Volgende topic

tipex

@peerless, goed man, vergeet geen foto's te posten, succes met je buurtjes alvast :)

@Oscar, fatboy's zijn errug relaxed, had er in het begin me twijfels over maar die dingen zijn erg fijn :) Foto's volgen zeker, dit weekend nog effies de barco ophangen, speakers neer plempen, kabels onder de vloer door trekken en nog wat van die zaakjes :)

Rappie

een verhuizing is pas definitief als de beamer erin hangt he ;)

Dit beloofde wel een mooi kamertje, al heeft ie veel weg van je "oude"
Eigenaar van Paulthé

tipex

Een beamer komt er bij ons niet in :) CRT wel :)

qua kleurstelling komt het wel overheen, maar die donkere muur is echt nieuw en de vorm van deze kamer is vele malen handiger, gewoon rechthoekig :) Kan ik me kabeltjes eindelijk gewoon netjes weg werken zonder dat ze midden in me woonkamer uitkomen :)

tipex

Gisteren eindelijk verhuisd naar ons nieuwe stekkie, hier alvast even een plaatje van hoe het er ongeveer uit gaat zien. Moet zelf nog effies betere pics maken want deze is niet echt super maar je krijgt toch wel een beetje een indruk. De barco hangt inmiddels ook maar alles moet nog aangesloten worden. Komend weekend de kabels onder de vloer door trekken en dan kan er eindelijk een filmpie gepakt worden.

OscarTango

hehe..ik moest gelijk aan zo'n cartoon denken, waarbij iemand onder een rots zit die *natuurlijk* loskomt... ;D Maar ik hoop het niet voor je, he  8)

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Dani1982

Tipex, Nice HT!

Ook de plasma/lcd hangt mooi en die kabels heb je mooi weggewerkt.

Ga je terug van je 7.1 naar 5.1? of staat de helft er nog niet?

TornadoGo

Wat zijn de afmetingen van de ruimte? Heb je een plattegrond?

Ben erg benieuwd...ga namelijk binnenkort ook verhuizen en de ruimte lijkt ongeveer hetzelfde te zijn als mijn toekomstige woonkamer.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

tipex

Heb wel wat meer info over de ruimte, het gaat om onze nieuwe woonkamer, deze is 5,40 x 6,00 meter (2,50 hoog zo uit me hoofd), vervolgens is er nog een tussenstukje en dan de keuken.

De muur waar het scherm langs hangt is de muur die 6 meter breed is, ik heb overwogen om in de lengte te projecteren maar dat was niet echt practisch en de kamer is bijna vierkant eigenlijk dus veel zal het niet schelen.

Ik heb wat nieuwe foto-tjes gemaakt die wellicht een beter overzicht geven. Ze zijn alle drie gemaakt vanaf raampartij bij de tuin, de hele oppervlakte bevat ramen van onder tot boven en van links naar rechts. Niet echt ideaal voor een ht maar mijn verduisterings gordijnen doen hun werk.

Op de eerste foto de muur waarop ik projecteer, daar zie je de deur naar de gang een stukje verder naar rechts kun je richting de keuken.

Op de tweede foto camera iets naar rechts gedraaid en kom je het tussen stukje tegen richting keuken en wordt de achterwand zichtbaar waar alle apparatuur komt te staan. De hptc heeft inmiddels zijn plekje gevonden maar nog geen tijd gehad om 1 en ander te testen.

Op de laatste foto een wat beter overzicht van de achterwand, er staan nog steeds 4 speaker, dus het blijft een 7.1 opstelling al wil ik de achterspeakers graag vervangen door een paar Nautilus SCM1 maar dat moet nog effies op zich laten wachten :)

Hopelijk schept dit wat meer duidelijkheid :)

Rappie

dat is nog eens een woonkamer, een bank, speakers en een barco  ;D  Altijd leuk zo'n kaal huis na een verhuizing ...

en een dual-xbox systeem   :-\
Eigenaar van Paulthé

B.J.

PaulB.

Hi,

Prachtige ruimte met zeer mooie spullen.
Vooral je (zo te zien, is moeilijk)philips 32PF9986 is prachtig mooi, zeker met het ambi-light :o

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

Oracle

Nu heb ik zelf een Barco op zolder staan, en ben daar inmiddels al aardig aan de omvang gewend, maar als ze zo aan het plafond hangen zet dat e.e.a. wel ineens in verhouding en dan is het toch ineens een enorm apparaat!  :o

Wel erg mooie HT/woonkamer zo! Veel plezier verder met kijken!

1 Vraagje: je hebt speakers nu in 7.1 staan, maar ik vind de achterste 4 wel erg dicht op elkaar staan. Blijft daar wel voldoende effect van over, m.a.w. zou je niet beter naar 5.1 gaan? (onder het motto: 'beter goede 5.1 dan slechte 7.1')  ???

Groet,
Mark

Yanmik

Heel mooie ruimte.
Waarom 2 X boxen ??
Kabels van plasma mooi weggewerkt maar toch hangt er precies nog eentje. Waarom niet alle kabels weggewerkt?
Ook de stand voor de center is knap (origineel B&W dacht ik maar staat niet meer in hun productenlijst)

Citeerspeakers nu in 7.1 staan, maar ik vind de achterste 4 wel erg dicht op elkaar staan. Blijft daar wel voldoende effect van over, m.a.w. zou je niet beter naar 5.1 gaan? (onder het motto: 'beter goede 5.1 dan slechte 7.1')
Lijkt me ook.
Sonos

Sjors

Citaat van: Yanmik op oktober 10, 2004, 23:25:34
Kabels van plasma mooi weggewerkt maar toch hangt er precies nog eentje. Waarom niet alle kabels weggewerkt?

Dat is waarschijnlijk het snoertje van de X-box die er even tijdelijk bij geprikt zit  ;)

Verder ziet het er al goed uit  :D en ook dat licht achter je plasma vandaan vind ik erg mooi  8)

tipex

Citaat van: PaulB. op oktober 10, 2004, 19:10:59
Prachtige ruimte met zeer mooie spullen.
Vooral je (zo te zien, is moeilijk)philips 32PF9986 is prachtig mooi, zeker met het ambi-light :o

Goed gezien, dat is hem idd bevalt erg goed tot nu toe, komt erg fijn plaatje vanaf, geluid is niet super maar dat gaat strax toch over de speakers.

@yannik, Kabeltje is van de xbox die er zoals sjors al zei er even tijdelijk was ingeprikt, alle apparatuur gaat strax naar de andere kant van de kamer. Heb 2 xbox-en, eentje om xbox-live te kunnen spelen en een omgebouwde. Weet wel dat je een switch erop kun krijgen maar dat is zo'n gedoe en ik zit niet te wachten op een gebande xbox.

@Mark, speakers staan nog niet op hun eindelijke plekkie, zo staan ze niet al te erg in de weg, kan ook best nog zo zijn dat ik voorlopig de achterste twee weg laat, moet het allemaal nog even gaan uitproberen de komende tijd.

@sjors, licht is het ambilight van mijn philips lcd, heb ik zelf weinig voor hoeven te doen :)

Sjors

Citaat van: tipex op oktober 11, 2004, 08:08:13

@sjors, licht is het ambilight van mijn philips lcd, heb ik zelf weinig voor hoeven te doen :)

Oh oké ik wist van philips dat ze dat ze bij sommige tc's lcd/plasma een soort background verlichting hebben zoals ik ook wel eens heb gezien bij een 37cm tv'tje dat de pootjes verlicht zijn, maar het ziet er goed uit  ;)

Sjors

MrPink

Om nog even een oud plaatje qua speakeropstelling uit de kast te halen:

Groetjes,
Oscar

tipex

Ik ken het plaatje, in de 5.1 opstelling kan ik me helemaal vinden maar de 7.1 opstelling vond ik in elk geval in mijn oude apartement niet echt geweldig. Daar had ik de 5.1 op stelling en dan de twee rear speakers achter en dat klonk vele malen beter. Ik probeer liever gewoon uit wat voor mij de beste resultaten geeft, elke kamer is toch weer anders ten slotte.

MrPink

En uiteraard je goed recht. ;)

Groetjes,
Oscar

kermit

Ziet er super mooi uit. Mijn complimentjes .
Kermit

tipex

Zo we zijn gisteren eindelijk bezig geweest met het wegwerken van de kabel, op de eerder getoonde foto's lag er nog totaal geen bekabeling. Gisteren de nodige gaten in de vloer gemaakten zie hier het resultaat, je ziet nog steeds geen kabels, maar deze keer hebben we wel geluid :)

Sjors

Ziet er zéér goed uit erg mooi  8) de snoeren van je front's gaan dus door de kruipruimte of?

En hoe staat het met de audio heeft die al een mooi plaatsje  ;D

Groet, Sjors

tipex

De kabels gaan nu idd door de kruipruimte, dat was de enigste mogelijkheid aangezien de vloer er al lag toen we verhuizden. Voor de apparatuur wil ik nog een nieuw meubel en nieuwe apparatuur maar dat moet nog even wachten. Meubel ga ik komende tijd eens over nadenken en daar volgen nog wel pics van.

tipex

Hier dan een filmpje van wel heel dubieuze kwaliteit (lees mijn telefoon) van hoe de woonkamer uiteindelijk is geworden.  Kwaliteit is ronduit slecht (van het filmpje) maar het geeft toch een beetje een indruk :)

http://www.schaaps.com/ht.wmv

Sjors

Citaat van: tipex op januari 12, 2005, 14:23:07
Hier dan een filmpje van wel heel dubieuze kwaliteit (lees mijn telefoon) van hoe de woonkamer uiteindelijk is geworden.  Kwaliteit is ronduit slecht (van het filmpje) maar het geeft toch een beetje een indruk :)

http://www.schaaps.com/ht.wmv

Harstikke leuk idee man 8) zo krijg je idd een goed idee hoe het er uit ziet!

Groet, Sjors