Technics SL-1200 - welk element?

Gestart door kruzer, september 19, 2013, 14:10:31

Vorige topic - Volgende topic

kruzer

Hallo,
Ik heb sinds kort een gave SL-1200 aangekocht.  Momenteel zit er een Stanton 500 ALII - element gemonteerd.  Dit werkt, en is in goede staat, maar ik wil dit toch liever vervangen door een meer hifi-getint exemplaar.  Ik heb jammer genoeg geen ervaring met vinyl.
Mijn budget is niet zo hoog, aangezien ik niet vaak plaatjes draai.  Maximum 100 euro, maar minder mag ook uiteraard.
Ik heb al goeie dingen gelezen over de Ortofon 2M (rood).  Zijn er nog alternatieven?
De Technics staat aangesloten op een Marantz installatie + B&W CM7's.  Muziek op de platenspeler is vooral rock en jazz.
Graag jullie advies?

Paul Demo

grado, shore of ortofoon. Daar kom je terecht met je budget.

kruzer

Ik heb mijn keuze beperkt tot Ortofon MM Red of Shure M97xe.  Beide lijken me prima, maar zijn er opmerkelijke verschillen tussen deze 2, icm de Technics?

Wat betreft mijn keuze voor de SL-1200; ik weet dat deze niet de meest audiofiele draaitafel is, maar hij is heel handig en robuust in gebruik.  Ik heb ook een Thorens TD 160 staan, maar die is moeilijk af te regelen, en minder praktisch in gebruik, dus die laat ik even links...

Deleted Member 2

Citaat van: kruzer op september 23, 2013, 09:25:51
Ik heb mijn keuze beperkt tot Ortofon MM Red of Shure M97xe.  Beide lijken me prima, maar zijn er opmerkelijke verschillen tussen deze 2, icm de Technics?

Wat betreft mijn keuze voor de SL-1200; ik weet dat deze niet de meest audiofiele draaitafel is, maar hij is heel handig en robuust in gebruik.  Ik heb ook een Thorens TD 160 staan, maar die is moeilijk af te regelen, en minder praktisch in gebruik, dus die laat ik even links...