Algemeen NETFLIX ervaringen etc.

Gestart door Etiennevh, september 11, 2013, 08:43:00

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Akosoft

Als je nu had gezegd dat je vanaf een meter of 2 tot dicht voor het toestel wat meer details denkt waar te nemen, daar ga ik in mee. Maar nu moet ik gvd twee weken met een verschoten lachspier rondlopen...  >:( :)

Roeru117

Subtiliteit, fatsoen en respect voor de waarneming van een ander. Verfrissend   ???

De afgelopen paar dagen heb ik netflix via de chromecast gekeken en vooral de fijne details in gezichten zijn bij 4k scherper. Verder zijn de verschillen erg klein.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

maximus79

Ik zit op dik 5 meter afstand met een 65 inch en zie ook duidelijk verschil.
Waarom vraag je zulke dingen als je duidelijk al je antwoord voor je zelf hebt, en waarom überhaupt zo een reactie...... ???
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Akosoft

#728
Allereerst. Pfff, Dit ontgaat mij, maar als het je beter doet voelen. Mijn excuses, was zeer zeker niet zo bedoelt wie dan ook te beledigen. 
Maar je doet een statement die tegen elke tabel ingaat die aangeeft dat 4k pas nut heeft 2x dichterbij dan wat jij claimt. Mag ik dan even achter mijn oren krabben?

edit: https://www.youtube.com/watch?v=RodCjVf-5AE.

Eerlijkheid gebied te zeggen (maar zo ben ik ook dan weer) Het blijkt dus inderdaad dat sommige mensen met goede ogen wel degelijk iets kunnen waarnemen met een 65 inch scherm,
bij normale kijkafstanden (alleen wordt hier niet echt een afstand genoemd). Wow, dan is dat toch best knap dat je wel iets kunt zien.... :)

TopGun2010

Ben er zelf ook wel benieuwd naar, ga na de zomer een 4k tv kopen van 50". Ben mij nog aan het oriënteren op de tv met de volgende opties: Netflix 4K app, uitzendinggemist, YouTube. Niet bijzonder maar een en ander moet wel lekker vlot lopen.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Loondijke

Uhd op een 50" scherm heeft net zoveel zin als fhd op een 32" tv. Geen dus op een 3 meter kijk afstand.

Het klinkt leuk natuurlijk, maar je kan beter een top fhd paneel kopen dan een instap model uhd. Er zijn veel meer zaken bepalend voor de beeld kwaliteit dan alleen de resolutie.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

djaxx

Begin mij meer en meer te storen aan de "snelheid" waarbij sommige seizoenen op netflix beschikbaar worden. Zo is mijn dochter gek van violetta. Op netflix staat seizoen 1, op televisie zenden ze al s4 uit momenteel. Dit is met vele series zo. Voor de rest ben ik tevreden over netflix maar dat vind ik toch niet kunnen.

Akosoft

Helemaal mee eens. Las bv dat The Walking dead seizoen 5 pas begin 2016 hier op Netflix komt. Grrr. Onbegrijpelijk...

HJ

Idd, heb ik netflix genomen en moet ik daarnaast nog steeds van servers binnenhalen om de laatste seizoenen te kunnen kijken....

Nooff

Citaat van: Akosoft op april 18, 2015, 10:25:09
Helemaal mee eens. Las bv dat The Walking dead seizoen 5 pas begin 2016 hier op Netflix komt. Grrr. Onbegrijpelijk...
Zo onbegrijpelijk vind ik dat allemaal niet. Netflix released vrijwel altijd pas na de DVD/Blu-ray release om de verkopen niet in de weg te zitten. De filmmaatschappijen bepalen wanneer Netflix de content aan mag bieden, daar doet Netflix zelf weinig aan. Als je niet kunt wachten dan koop je alles op DVD/Blu-ray, dat is niet anders.

HJ

Waarom is het in de vs dan wel eerder op netflix?

Bozz

#736
Citaat van: Nooff op april 18, 2015, 11:49:47
Zo onbegrijpelijk vind ik dat allemaal niet. Netflix released vrijwel altijd pas na de DVD/Blu-ray release om de verkopen niet in de weg te zitten. De filmmaatschappijen bepalen wanneer Netflix de content aan mag bieden, daar doet Netflix zelf weinig aan. Als je niet kunt wachten dan koop je alles op DVD/Blu-ray, dat is niet anders.
Ik kan me goed vinden in deze reactie. Minder begrip heb ik voor hen die denken dat je voor 8 a 9 euro p/maand kan beschikken over de nieuwste uitgaven, m.i. getuigt dat van weinig realiteitszin.

Wat ik wel hoop is dat de entertainmentindustrie ooit het inzicht krijgt dat met Internet de regiogrenzen steeds meer vervagen. Het star vasthouden van auteursrechten per land zal het illegale circuit alleen maar in de hand blijven werken, dit dus graag wereldwijd regelen! Daarnaast zal er altijd wel een groep blijven die menen dat voor het werk van artiesten niet betaald hoeft te worden omdat het toch wel ergens (o.a. usenet, torrents, popcorn) gratis aangeboden wordt, wanneer hier in NL een boetesysteem komt vergelijkbaar als bij de Duitsers (zie o.a. http://nos.nl/artikel/2029491-downloadverbod-in-duitsland-big-business.html) heb ik daar dan ook alle begrip voor.
Denon AVR-3312 * Denon DBP-2012UD * Boston A25 + Rel Quake 2 (2.1) * Sony Bravia KDL-46EX521 * Apple TV 3 en 4 * Chromecast * divers klein spul

RobertVanWoerden

Na enkele weken het proefabo gehad te hebben toch niet verlengd. Ik weet niet of het aan mijn hardware ligt, maar ik had vaak last van vreemd beeld bij donkere scenes. Beeld dat deels stil staat bijvoorbeeld of schimmig beeld. Dat vond ik niet prettig kijken. Aangezien ik toch niet zoveel tv kijk maar weer opgezegd.

maximus79

Dns veranderen naar US server, geeft je al een stukje meer content. Dan nog zijn veel series niet bij.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

pietnoeck

Citaat van: Roeru117 op april 11, 2015, 21:50:01
Zijn er hier ook mensen met een Samsung TV die problemen hebben met het spelen van netflix? Het ging na een tijdje eindelijk weer een paar dagen goed, maar vanavond ligt het er weer uit.

Best waardeloos. Ben hier net aan het tweede seizoen van house of cards begonnen. En dat werkt verslavend. Nu 'afkicken' door normale TV te kijken  >:(

zet je DNS in de TV eens op 8.8.8.8, dan werkt het opnieuw als een speer.

pietnoeck

#740
Citaat van: Akosoft op april 16, 2015, 11:55:36
Allereerst. Pfff, Dit ontgaat mij, maar als het je beter doet voelen. Mijn excuses, was zeer zeker niet zo bedoelt wie dan ook te beledigen. 
Maar je doet een statement die tegen elke tabel ingaat die aangeeft dat 4k pas nut heeft 2x dichterbij dan wat jij claimt. Mag ik dan even achter mijn oren krabben?

edit: https://www.youtube.com/watch?v=RodCjVf-5AE.

Eerlijkheid gebied te zeggen (maar zo ben ik ook dan weer) Het blijkt dus inderdaad dat sommige mensen met goede ogen wel degelijk iets kunnen waarnemen met een 65 inch scherm,
bij normale kijkafstanden (alleen wordt hier niet echt een afstand genoemd). Wow, dan is dat toch best knap dat je wel iets kunt zien.... :)

En je hebt zelf al 4K gezien , of baseer je je enkel op wat je leest terwijl je achter je oren krabt ?

maximus79

Citaat van: pietnoeck op april 18, 2015, 19:26:20
En je hebt zelf al 4K gezien , of baseer je je enkel op wat je leest terwijl je achter je oren krabt ?

:withstupid:
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

djaxx

Citaat van: maximus79 op april 18, 2015, 19:10:30
Dns veranderen naar US server, geeft je al een stukje meer content. Dan nog zijn veel series niet bij.

Dit zal nog van korte duur zijn. Netflix heeft immers aangekondigt dit streng te gaan aanpakken.

Roeru117

Citaat van: pietnoeck op april 18, 2015, 19:20:59
zet je DNS in de TV eens op 8.8.8.8, dan werkt het opnieuw als een speer.

Heb het al gefixed door gewoon een paar minuten de stroom van de TV te halen. Geen idee wat het precies was, maar het werkt weer. De dns wijzigen had ik al geprobeerd, maar zonder resultaat.

Citaat van: pietnoeck op april 18, 2015, 19:26:20
En je hebt zelf al 4K gezien , of baseer je je enkel op wat je leest terwijl je achter je oren krabt ?

;D
Misschien dat het verschil bij netflix iets minder groot is, maar pak een demofilm van bv Samsung en dan valt het echt wel op. In ieder geval, dat is mijn mening.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Akosoft

Ik heb al genoeg 4k gezien om voor geen goud mijn mooie 55 inch plasma in te ruilen voor een 4k led van hetzelfde formaat. :) Ondanks dat ik maar 3 meter van mijn tv zit ga er gewoon niet op vooruit voor mijn gevoel want ik vind led een veel te hard plaatje geven. Plasma is ten opzichte van led zo mooi filmisch. Oled 4k, daar zie ik wel wat in maar nog onbetaalbaar voor het formaat dat ik interessant vind helaas. 4k derhalve in het algemeen voor tv's vind ik dus, vooralsnog, totaal niet spannend. Voor projectie is het een totaal ander plaatje, daar kun je met 4k echt iets aan hebben want groot is beter. Period. Echter, zelfs voor projectie kan ik het mij voorstellen dat mensen voorlopig aan full hd meer dan genoeg hebben en 4k voorlopig aan zich voorbij laten gaan. Ok, mensen die de cash hebben zijn natuurlijk al over, logisch, maar om nu te zeggen dat full hd ineens hopeloos eruit ziet, zelfs op een 100inch scherm gaat mij uit eigen ervaring echt te ver...:) Maar dat alles uiteindelijk minimaal 4k wordt juich ik ondanks mijn persoonlijke kritiek wel degelijk toe mocht je anders denken... :)

Citaat van: pietnoeck op april 18, 2015, 19:26:20
En je hebt zelf al 4K gezien , of baseer je je enkel op wat je leest terwijl je achter je oren krabt ?

Akosoft

Wellicht het nadeel als een serie te goed bekeken wordt, wie zal het zeggen. Met Orphan Black bewijst men echter meteen dan ook dat weer dat het wel degelijk anders kan, gewoon elke week een aflevering van het nieuwste seizoen dat nu in de us loopt slechts 1 dag later hier te zien met nl subs. Erg netjes en leuke serie bovendien!... :)

Citaat van: Nooff op april 18, 2015, 11:49:47
Zo onbegrijpelijk vind ik dat allemaal niet. Netflix released vrijwel altijd pas na de DVD/Blu-ray release om de verkopen niet in de weg te zitten. De filmmaatschappijen bepalen wanneer Netflix de content aan mag bieden, daar doet Netflix zelf weinig aan. Als je niet kunt wachten dan koop je alles op DVD/Blu-ray, dat is niet anders.

Witalik

Citaat van: Bozz op april 18, 2015, 15:54:30
Ik kan me goed vinden in deze reactie. Minder begrip heb ik voor hen die denken dat je voor 8 a 9 euro p/maand kan beschikken over de nieuwste uitgaven, m.i. getuigt dat van weinig realiteitszin.

Wat ik wel hoop is dat de entertainmentindustrie ooit het inzicht krijgt dat met Internet de regiogrenzen steeds meer vervagen. Het star vasthouden van auteursrechten per land zal het illegale circuit alleen maar in de hand blijven werken, dit dus graag wereldwijd regelen! Daarnaast zal er altijd wel een groep blijven die menen dat voor het werk van artiesten niet betaald hoeft te worden omdat het toch wel ergens (o.a. usenet, torrents, popcorn) gratis aangeboden wordt, wanneer hier in NL een boetesysteem komt vergelijkbaar als bij de Duitsers (zie o.a. http://nos.nl/artikel/2029491-downloadverbod-in-duitsland-big-business.html) heb ik daar dan ook alle begrip voor.

Realiteitszin ? Bedoelt je hiermee dat het normaal is dat er mensen zijn die door een rolletje te spelen dus hele landen uit een financiele crisis zouden kunnen helpen? 

Ok, of is het zo dat de generatie ervoor flink heeft lopen graaien en de nakomelingen dit ook verwachten ? Als je ervoor betaald moet het gewoon up to date zijn anders heeft het toch geen nut om iets extra's te nemen ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

raindog

Citaat van: Witalik op april 21, 2015, 00:15:03
Realiteitszin ? Bedoelt je hiermee dat het normaal is dat er mensen zijn die door een rolletje te spelen dus hele landen uit een financiele crisis zouden kunnen helpen? 

Wat een non-argument zeg, van die hoge acteurssalarissen. Als dat een excuus zou zijn voor onrechtmatig auteursgebruik wat is dan nog meer 'gerechtvaardigd'? Skimmen bij de ABN-Amro vanwege de idiote loonsverhogingen bij de bestuurders? Proletarisch winkelen bij de AH omdat de topbestuurder daar 3.5 miljoen per jaar verdient? Een paar plastic stoeltjes afbreken in de Arena wanneer er voor 100 miljoen op het veld staat te stuntelen?

Citaat van: Witalik op april 21, 2015, 00:15:03
Als je ervoor betaald moet het gewoon up to date zijn anders heeft het toch geen nut om iets extra's te nemen ?
Van wie MOET dat? En waarom heeft het anders geen zin? Netflix is een prima streamingsdienst voor een ieder die een leuk aanbod van films en series wil, op een eerlijke manier en tegen een redelijke prijs. Vind je de prijs niet redelijk, of vind je de content te oud, dan maak je er geen gebruik van, die keuze heb je. Voor niks gaat de zon op en voor wonderen moet je in de kerk zijn.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

raindog

Wat mij bij Netflix de laatste tijd opvalt zijn de grote verschillen in beeldkwaliteit. Series als Better Call Saul en House Of Cards zijn erg goed. Maar The Walking Dead bijvoorbeeld is hier verschrikkelijk, soms slechter dan DVD-kwaliteit met veel compressie en hakkelende motion. Waarom zou dat verschil zo groot zijn?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Jumping Jack

Hmm, hier was het beeld erg goed. Wat wel soms voorviel, is dat het beeld in het begin van de aflevering slecht was, maar na de begingeneriek wel normaal...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs