Algemeen NETFLIX ervaringen etc.

Gestart door Etiennevh, september 11, 2013, 08:43:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijnst1990

Citaat van: Fox op september 15, 2013, 12:00:36
Ik begrijp dat het met een App werkt.

Ik kijk films op mijn Tv en niet op een telefoon, tablet of laptop!  8)

Van het lijstje heb ik alleen een laptop, en daar ga ik echt geen film of tv-serie op kijken  ::)

Het gaat mij om kwaliteit en beleving, niet om kwantiteit om te kunnen zeggen dat ik het gezien heb of om er bij te horen  :blush:
Op wat voor manier had jij dan verwacht Netflix te kunnen kijken zonder zo'n "Smart" apparaat? Er is natuurlijk sowieso een apparaat nodig waar een app op kan draaien, of dit nou een PS3, bluray speler, laptop, tablet of telefoon is. Kan ook wel rechtstreeks op de tv, maar dan heb je inderdaad een smart tv nodig. Anders zou je eventueel je laptop op je TV aan kunnen sluiten.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xstream

#101
Citaat van: Martijn90 op september 15, 2013, 12:03:53
Op wat voor manier had jij dan verwacht Netflix te kunnen kijken zonder zo'n "Smart" apparaat? Er is natuurlijk sowieso een apparaat nodig waar een app op kan draaien, of dit nou een PS3, bluray speler, laptop, tablet of telefoon is. Kan ook wel rechtstreeks op de tv, maar dan heb je inderdaad een smart tv nodig. Anders zou je eventueel je laptop op je TV aan kunnen sluiten.
Met een kastje zoals UPC/Ziggo dat doet bijv.? Met een smart card? Via bestaande TV leveranciers? Er zijn tal van mogelijkheden.
Toch niet zo gek dat mensen nog steeds zo denken? Zeker als je geen smart TV hebt of uberhaupt nooit mee gewerkt hebt.

Voor veel mensen is dit geen oplossing, zoals voor mij. Ik zou 't in de woonkamer wel kunnen doen met m'n smart tv, maar ik kijk films / series in m'n HT ruimte. Hier gebruik ik een TW9000 beamer en een Dune Smart (ongelukkige model naam ;)) die er geen app voor heeft. Dan zit je dus ... geen Netflix.

Sowieso is de ondersteuning nog matig. Zelfs op XBMC loopt 't niet goed als ik 't zo her en der lees.
Dus de enige optie is eigenlijk een smart TV en een paar mediaspelers die bijna niemand heeft ... (even los van tablet e.d. wat leuk voor erbij is, maar niet je main thing moet zijn).
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Nosoforos

Ik heb het dus op de AppleTV, een klein blokje van nog geen 100 euro met hdmi, kun je overal op aansluiten dus. Ik vind het een voordeel dat het niet via decoders van aanbieders werkt, aangezien je dan per se bij een bepaalde aanbieder moet zitten. Ik zou willen dat HBO ook gewoon als losse app werkte.

marcbons

Toch heeft xtream een punt. Je moet idd een apparaat hebben met smart functie. Laat ik dat nu hebben namelijk een philips tv. Toendertijd ook gekocht vanwege deze functie. (2011 model)

Dus je denkt ik kan netflix bekijken. Niet dus. Want philips heeft alleen de app uitgebracht voor hun 2013 modellen pas geleden. Kortom ook al heb je een smart tv het kan zijn dat het alsnog niet gaat als de fabrikant er niets mee doet.

Gelukkig heb ik ook nog een ps3 waarop dit wel mogelijk is.


Ik las ook nog een paar post terug dat iemand met ipad en dnla dit deed en dat klopt ook.

Als ik de ps3 aan heb ziet de ipad deze en kan ik streamen naar ps3. Dit wordt aangegeven daar er in netflix boven aan een blauwe balk is verschenen waaruit ik kan kiezen bekijken met ipad of ps3. Kortom heb je meerdere apparaten dan zullen deze zich ook in dat menu laten zien.

Xstream

Citaat van: Nosoforos op september 15, 2013, 13:13:06
Ik heb het dus op de AppleTV, een klein blokje van nog geen 100 euro met hdmi, kun je overal op aansluiten dus. Ik vind het een voordeel dat het niet via decoders van aanbieders werkt, aangezien je dan per se bij een bepaalde aanbieder moet zitten. Ik zou willen dat HBO ook gewoon als losse app werkte.
Ik doel ook niet op of of, maar op en en ;)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

rovinggecko

Mmm, geen plug in voor media center kunnen vinden. En ook niet op boxee. Maar eens kijken hoe dan eea af ga spelen...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

BJF

NAD M10 V2
Elac FS247

Nosoforos

Citaat van: Xstream op september 15, 2013, 19:45:42
Ik doel ook niet op of of, maar op en en ;)

Dat zou inderdaad mooi zijn, ben het er wel mee eens dat er anders een hele hoop mensen niet bereikt kunnen worden als doelgroep.

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

twani

#109
Citaat van: Fox op september 15, 2013, 12:00:36
Ik begrijp dat het met een App werkt.

Ik kijk films op mijn Tv en niet op een telefoon, tablet of laptop!  8)

Van het lijstje heb ik alleen een laptop, en daar ga ik echt geen film of tv-serie op kijken  ::)

Het gaat mij om kwaliteit en beleving, niet om kwantiteit om te kunnen zeggen dat ik het gezien heb of om er bij te horen  :blush:
Duhuhhhh, aansluiten op je TV natuurlijk. Bij mijn zoon is dat de PS3 en bij mij in de huiskamer de iPad die HDMI aan de TV hangt. Jee, waar heb jij gezeten de laatste jaren :P

quattronl

Ik heb zojuist de PS3 op de kamer boven gezet omdat ik 'm nooit gebruik.
Heb nu dus in de woonkamer geen device waarop ik Netflix kan ontvangen...
(tenminste, het is mij niet bekend dat het via een Dune Smart kan)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

_ MarcelloW _

Koop je toch een apple tv. Ik denk dat de aanschaf van de appletv een vlucht gaat nemen, zodra men in nl netflix begrijpt (en de content meer/beter is)

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Etiennevh

Ik heb er vandaag iig eentje gekocht, ik ben al om ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

quattronl

Citaat van: _ MarcelloW _ op september 16, 2013, 10:35:11
Koop je toch een apple tv.
Nope.
Kan ik net zo goed de PS3 weer beneden zetten.
Ik bedoel alleen maar dat niet iedereen automatisch een apparaat heeft waarmee ie Netflix kan bekijken.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Bas Akkerman

Ik ga het ook eens proberen. Eerst via de pc, maar later dit jaar wellicht via de PS4. Ik ben benieuwd!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

KillerbeeNL

ben benieuwd of de providers gaan klagen of het gebruik van data
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Nahpets

Dat denk ik wel. Bandbreedte is kosten. Video is veel bandbreedte.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Etiennevh

Fair Use Policies.

Als alle bandbreedtes gestaag groeien, is het nog steeds Fair Use :D

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Nahpets

Daar weten ze vast wel een draai aan te geven.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

LittleNinja

Ik denk dat ze er blij mee zullen zijn omdat men nu wellicht gaat kiezen voor hogere snelheden internet... Dus meer inkomsten.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Etiennevh

Er zal vast een mouw aan te passen zijn. Ik weet in ieder geval dat de backbone van KPN groot genoeg is om te groeien de komende jaren. Het zal eerder gelden voor partijen die via Ndix het Internet benaderen, aangezien die "bandbreedte inkopen" en dus ook verkopen. Een KPN bijvoorbeeld heeft zijn eigen ontsluiting naar het Internet.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

TopGun2010

Komt er binnenkort een nieuwe generatie Apple TV?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

TopGun2010

NF via mijn Sony tv vind ik namelijk erg langzaam.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

_ MarcelloW _

Citaat van: TopGun2010 op september 16, 2013, 12:50:00
Komt er binnenkort een nieuwe generatie Apple TV?

[glazenbolmodus]
ja, op 24 oktember 2013
[/glazenbolmodus]
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

twani

Citaat van: TopGun2010 op september 16, 2013, 12:50:00
Komt er binnenkort een nieuwe generatie Apple TV?
Daar ben ik ook erg benieuwd naar..