Apple introduceert nieuwe iPhones en iOS 7

Gestart door neptune, september 11, 2013, 08:42:49

Vorige topic - Volgende topic

Audiofiel

Citaat van: WickedGame op september 12, 2013, 09:21:02
Je vingerafdruk is allang opgeslagen. Je moet die ook afgeven bij een nieuw paspoort, en bij de VS binnenkomen word deze ook geregistreerd. Dus tja... welke privacy hebben we het nu nog.

Niet iedereen is naar de VS geweest of heeft een nieuw paspoort met vingerafdrukken. Ik in ieder geval niet.

Maar het punt is: die telefoon is veel makkelijker te hacken dan dat paspoort.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

angel1978

Citaat van: Audiofiel op september 12, 2013, 10:02:46
Niet iedereen is naar de VS geweest of heeft een nieuw paspoort met vingerafdrukken. Ik in ieder geval niet.

Maar het punt is: die telefoon is veel makkelijker te hacken dan dat paspoort.

Heb zo'n vermoeden dat dat voor de NSA niet zoveel uitmaakt ;)

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

angel1978

gekkemarc

Al ben je geen crimineel dan nog kun je niet fijn vinden als overheden alles maar van je opslaan.

BJF

Citaat van: WickedGame op september 12, 2013, 09:21:02
Je vingerafdruk is allang opgeslagen. Je moet die ook afgeven bij een nieuw paspoort, en bij de VS binnenkomen word deze ook geregistreerd. Dus tja... welke privacy hebben we het nu nog. Overigens de vingerafdruk scanner is geen verplichting in de telefoon. Het kan, werkt goed! Maar je kan ook nog steeds met pincode en swipe ontgrendelen.
Ah, nu snap ik hoe de Amerikaanse dame achter de paspoort-afhaalbalie wist dat ik overweeg een iPhone 5S aan te schaffen  ;)
Niks. Oh nee? Nee. Oh.

Etiennevh

Ik moet zeggen dat ik iOS 7 er wel gaaf uit vind zien. Ben benieuwd of het ook gaaf werkt...
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

neptune

zet hier iets neer

Nahpets

Productie 5C gehalveerd wegens tegenvallende verkopen.

Dat zijn er dan nog steeds 150.000 per dag!
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

CineSmurf

Ik erger me blauw dat je met ios 7 een melding krijgt dat je een niet gecertificeerde kabel gebruikt. "Deze kabel of dit accessoire is niet gecertificeerd en werkt mogelijk niet goed met deze iPhone". Met de vorige ios had ik nergens last van.

Zelfs de adapter + kabel die ik bij de saturn heb gekocht is kennelijk niet officieel door Apple gecertificeerd. Echt belachelijk dat je als gebruiker hiermee geconfronteerd wordt. Voor een volgende telefoon ga ik toch maar eens voorzichtig naar een Samsung kijken, of heb je daar ook dit soort ellende?

Anderen hier ook last van?
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

angel1978

Citaat van: CineSmurf op oktober 10, 2013, 15:22:43
Ik erger me blauw dat je met ios 7 een melding krijgt dat je een niet gecertificeerde kabel gebruikt. "Deze kabel of dit accessoire is niet gecertificeerd en werkt mogelijk niet goed met deze iPhone". Met de vorige ios had ik nergens last van.

Zelfs de adapter + kabel die ik bij de saturn heb gekocht is kennelijk niet officieel door Apple gecertificeerd. Echt belachelijk dat je als gebruiker hiermee geconfronteerd wordt. Voor een volgende telefoon ga ik toch maar eens voorzichtig naar een Samsung kijken, of heb je daar ook dit soort ellende?

is het een officiële kabel ?

CineSmurf

Die van de saturn kwam daar uit het schap bij alle apple spullen en koste 20 euro. Voel me toch wel enigzins genaaid hier.

Die anderen vast niet dan... (een zwart kabeltje tussen mijn autoradio en telefoon). Kennelijk wil apple hier een rechtenkwestie over mijn hoofd spelen, omdat de producent van die kabel geen (goede) licentieovereenkomst heeft en vervolgens mij dwingen een te lange witte kabel te gebruiken in mijn auto?

Het was voor mij wel een verassing. Kennelijk is dit een van die geweldige functionaliteiten van IOS 7 (flink verdienen aan overprijsde kabels).
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Hanky Panky

Ja, fuk die mededeling. Mijn 3 meter lange laadkabel van € 12 doet het prima  :D

Het geeft wel weer typisch de insteek van Apple weer.... zucht.

En nu gaan er vast weer Fanboi's reageren dat het is om jezelf te beschermen, te voorkomen dat er fouten optreden en meer van dat soort 'rechtpraterij' van zaken die krom zijn  >:D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

CineSmurf

Een aantal jaar geleden ben ik gestart met telkens meer apple producten omdat ze zo gebruiksvriendelijk waren. Het begint me telkens meer op te vallen dat dit een beetje ten einde komt. Zo'n rechtenkwestie over de hoofden van gebruikers uitvechten, door het ongebruiksvriendelijk te maken?

Andere voorbeelden:
- Mijn appleTV kwam recent tijdens het kijken naar NetFlix ineens met de melding dat er een update klaar stond.
- Mijn airplay speakers (officieel apple) werden plotseling niet meer herkend door mijn iMac. Ik moest de mac opnieuw opstarten, toen vond ie ze weer.
- De remote app is geupdate en werkt ineens niet meer in Landscape modus, dit blijkt een foutje te zijn...

Dit soort dingen was ik van Microsoft gewend, niet van Apple. Tot een tijdje terug werkten apple spullen juist altijd waanzinnig goed met elkaar samen. Dan erger ik me er enorm aan als de ontwikkelcapaciteit van Apple gezet wordt op het voorkomen dat ik een te goedkoop kabeltje koop...

BJF

Yep, ergerlijk.
Zoals elders gezegd heb ik best wat Apple-dingen in huis en ben sinds de eerste iPhone fan van de iDevices. Maar ik ben niet blind en dit soort zaken hoort gewoonweg niet. Waar eerder besloten was(?) dat er één Europese standaard zou komen voor laders/connectoren gooide Apple er domweg een nieuwe lightning connector in en nu ook nog eens een certificering. Bah.
Niks. Oh nee? Nee. Oh.

angel1978

Citaat van: BJF op oktober 10, 2013, 16:07:14
Yep, ergerlijk.
Zoals elders gezegd heb ik best wat Apple-dingen in huis en ben sinds de eerste iPhone fan van de iDevices. Maar ik ben niet blind en dit soort zaken hoort gewoonweg niet. Waar eerder besloten was(?) dat er één Europese standaard zou komen voor laders/connectoren gooide Apple er domweg een nieuwe lightning connector in en nu ook nog eens een certificering. Bah.

Dat met die certificering is niet nieuw hoor, die kreeg ik 3 jaar geleden al. Blijkbaar al dit tijd mazzel gehad ;)

BJF

Ik heb begrepen dat met de introductie van iOS 7 die certificering daadwerkelijk 'gehandhaafd' wordt door Apple, maar kan me vergissen. Hoe dan ook een verkeerde ontwikkeling m.i.
Niks. Oh nee? Nee. Oh.

angel1978

Citaat van: BJF op oktober 10, 2013, 17:48:25
Ik heb begrepen dat met de introductie van iOS 7 die certificering daadwerkelijk 'gehandhaafd' wordt door Apple, maar kan me vergissen. Hoe dan ook een verkeerde ontwikkeling m.i.

Ik kreeg m bij de iPhone 3gs al.. wat was dat? IOS4?

Etiennevh

Mijn telefoon gaat zich met iOS 7 soms al bij 18% batterij afsluiten omdat hij vind dat hij leeg is. Wordt er schijtziek van..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Xstream

Ik sta op 't punt om m'n iPad te gaan verkopen. Zit zelfs al naar andere laptops te kijken dan een macbook ... zo klaar ben ik met Apple.
De afgelopen jaren alleen maar ingeboet terwijl Windows 't zowaar steeds beter begint te doen.
Zelfs Chrome OS begint interessanter te worden :) En anders is er Ubuntu wel.

En die nieuwe iPhone komen op mij ook zeer armoedig over, en dan zo'n prijs durven vragen.
En dan vergeten we nog maar de support verhalen die bijna tot rechtszaak aan toe liepen om een beetje support te krijgen.

tja ... inderdaad, ben er ook schijtziek van.

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Bart_M

Het begint erop te lijken dat IOS7 de Windows Vista van Apple wordt.

Ben blij dat ik mijn Iphone en Ipad nog niet heb geüpgrade...

paaj

Even afzien en met iOS8 echt een topper? ;)

ik vind het allemaal wel meevallen, werkt gewoon net als iOS6 behalve de itunes remote app die niet meedraait.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Xstream

Citaat van: paaj op oktober 11, 2013, 10:24:21
ik vind het allemaal wel meevallen, werkt gewoon net als iOS6 behalve de itunes remote app die niet meedraait.
Daar zijn de meningen nogal over verdeeld (vooral vrij negatief en ik ben niet de enige):
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=134252.250

Ik heb serieus delay met tikken. Moet om de haverklap rebooten om 't weer normaal te laten draaien, store krijg ik vaak geen verbinding mee, batterijduur is een heel stuk minder, grafische prestaties zijn stuk minder dan 6 etc ...
Noem 't maar niks ;)

Een hoop inlevering (zeer functionele) voor wat precies? Mooier vind ik 't ook niet. Ik kan geen nieuwe feature noemen dat ik denk, ja, dat is een handige toevoeging.
Alleen 't inzoomen in mapjes is leuk, maar voegt verder functioneel weinig toe.

Alleen de spel check correctie is bijna al een reden om nooit meer iOS te nemen, wat een drama ...
Android innoveert jaarlijks met goede toevoegingen en functionaliteiten (zoals spel check) die veel fijner werken. Zelfs praten tegen je telefoon die 't omzet naar chat werkt behoorlijk goed tegenwoordig.

Wat heeft iOS nou precies gedaan de laatste jaren? Ik begin 't serieus een achtergesteld OS te vinden. Waarbij de apps op Android inmiddels ook gewoon beter/uitgebreider zijn. En in veel vaker gevallen gratis.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Hanky Panky

Het begint een beetje te lijken op de wet van de remmende voorsprong...
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.