The Big Focal Thread

Gestart door Rha007, augustus 29, 2013, 17:58:32

Vorige topic - Volgende topic

Rha007

Bedankt voor de tip, maar de afstanden van de fronts kloppen wel. Deze heb ik nagemeten. De center heb ik niet nagemeten, dus ga ik van de week doen.
Maar waarom zou audessy de meting van de fronts wel goed kunnen doen en die van de center niet vraag ik me dan af.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

djaxx

Citaat van: Rha007 op oktober 20, 2013, 21:18:23
Bedankt voor de tip, maar de afstanden van de fronts kloppen wel. Deze heb ik nagemeten. De center heb ik niet nagemeten, dus ga ik van de week doen.
Maar waarom zou audessy de meting van de fronts wel goed kunnen doen en die van de center niet vraag ik me dan af.

Omdat aud. Rekening houd met de vertragingstijden die worden veroorzaakt door de akoestiek.
Ik begrijp niet waarom de mensen een meting uitvoeren om die meteen erna handmatig volledig te veranderen?

Rha007

Ik heb niks veranderd hoor, ik heb alleen voor de fronts nagemeten of het klopt wat audyssey gemeten had.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

evilniek

Citaat van: djaxx op oktober 21, 2013, 04:04:13
Omdat aud. Rekening houd met de vertragingstijden die worden veroorzaakt door de akoestiek.
Ik begrijp niet waarom de mensen een meting uitvoeren om die meteen erna handmatig volledig te veranderen?

Afstanden(delay) en volume kun je in principe straffeloos aanpassen, natuurlijk hoef je niks aan te passen als de afstanden gewoon kloppen. Wat ik niet snel zou aanpassen is de afstand van de subwoofer, wat je namelijk bijna altijd zult zien is dat de door Audyssey gemeten afstand/delay meer bedraagt dan de fysieke afstand van de subwoofer, dit is geen probleem.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Joske007

Gisteren op de beurs!

De nieuwe Focal-lijn vind ik zoals als altijd, weer heel netjes afgewerkt. Prijs/kwaliteit weer een topper dus [:)]
Volgens de dealer zou de nieuwe Focal lijn exact hetzelfde klinken als de voorgaande lijn, enkel het allerhoogste scherpe randje zo er nu af gefilterd zijn, zodat de nieuwe lijn en oude lijn perfect samen kunnen opgesteld worden.

Enkele foto's van de beurs

Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Leentje

Damn! Dat ziet er lekker uit zeg :clapping: :clapping:
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

cable-guy

Als eerste wil ik zeggen dat ik sinds de eerste kennismaking al een zwak heb voor het JM Lab / Point Source / Focal geluid.

Voor mijn hoofd speakers ben ik overgeschakeld van Electra 946 naar B&W 802 Di maar ik heb onlangs in de keuken weer een paar Focal's aangeschaft: de CMS50. Schitterende compacte actief boxen met een prachtig geluid.
Officieel slechts voor 50 cm luisterafstand maar dat ding kan werkelijk een grotere ruimte vullen met niet alleen het prachtige Focal hoog maar ook een verbluffende bas. Een aanrader!

En voor de prijs hoef je het niet te laten:
http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monitor/focal-cms-50-actieve-studio-monitor-per-stuk/product-details.html

echoes

Hoi, ook hier maar even mij laten horen.

Mijn in der loop der tijd vergaarde audio-video hardware:

Voorluidsprekers :  Focal Chorus V 816W
Achterluidsprekers : Dali Zensor 1
Subwoofer : Onkyo SKW-960
Middenluidspreker : Onkyo SKC-960C

Versterker : Onkyo TX-NR414
NAS : Synology Disk Station DS212
Blu-rayspeler: LG BP430
TV: Philips 42PFL9664

Voor films ben ik met bovenstaande apparatuur best wel tevreden.
Een ander verhaal is de stereo beleving.
Een jaar geleden heb ik de Focal speakers aangeschaft. In het kasteel, Venlo-Tegelen klonken ze perfect, thuis wat minder.

Ik denk dat de Onkyo TX-NR414 het probleem is
Wat is een goed alternatief voor deze versterker.

Met mijn huidige versterker maak ik gebruik van de volgende mogelijkheden:
- internet radio en aansturing met Android Phone
- afspelen FLAC bestanden en aansturing met Android Phone

Toekomst georienteerd:
- spotify mogelijkheden (gebruik ik nu nog niet)
- gapless afspelen van flac bestanden, ligt niet aan de Synology Disk Station (nl op PC geen probleem)

Wie kan mij een goed advies geven. Alvast bedankt.

Former member 78

Even wat stof van het topic halen....

Leeft het merk nog een beetje op het forum?

eMVe

Dat is dus vragen naar de bekende weg. . . NEE!. . .  ;)
Maar begrijpelijk dat je, met zulke mooie speakers thuis, dit topic omhoog haalt.

Former member 78

Toch wel vreemd, want ze maken leuk spul.
En voor elk budget is er wel wat te krijgen.

eMVe

Dat ze leuk spul maken ben ik helemaal met je eens, maar de Utopia reeks is toch wel heel wat anders dan wat er onder zit. . . de Sopra klinkt ook heel fraai, maar van de vlas serie heb ik ook wel wat gehoord en was ik bepaald niet erg onder de indruk. Wat jij hebt staan heb ik niet beluisterd en kan ik dus geen oordeel over geven, behalve over het uiterlijk dan. . .

MAW

Citaat van: cable-guy op januari  5, 2014, 12:05:36
Als eerste wil ik zeggen dat ik sinds de eerste kennismaking al een zwak heb voor het JM Lab / Point Source / Focal geluid.

Voor mijn hoofd speakers ben ik overgeschakeld van Electra 946 naar B&W 802 Di maar ik heb onlangs in de keuken weer een paar Focal's aangeschaft: de CMS50. Schitterende compacte actief boxen met een prachtig geluid.
Officieel slechts voor 50 cm luisterafstand maar dat ding kan werkelijk een grotere ruimte vullen met niet alleen het prachtige Focal hoog maar ook een verbluffende bas. Een aanrader!

En voor de prijs hoef je het niet te laten:
http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monitor/focal-cms-50-actieve-studio-monitor-per-stuk/product-details.html

Heb je de KH 120's nog overwogen? Die heb ik onlangs aangeschaft als additioneel setje monitors.
Gr. Martijn

bert50

Een paar Focals Sopra No1 een machtig mooie luidspreker.

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

Aurender Ap 20 ,Rega P 10
Crystal Cable Minissimo Diamond Plixir 1500
Crystal connect the future dream luidsprekerkabel future dream powercord,
Crystal connect ethernetkabel Da Vinci en een Siltech 880 powercord.

Former member 78

bert50

Dat is het zeker in combinatie met Accuphase

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Former member 78

Krijgt die wel voldoende koeling in dat meubel?

bert50

Ik heb een fan op de na11 staan en die maakt geen herrie klasse A blijft lekker koel

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Former member 78

Vreemd om te lezen, dat een klasse A koel blijft :D

Nog even een foto om wat extra leven in het topic te krijgen :P

Robertus

Zijn er op dit forum mensen in het bezit van Focal Aria 948 luidsprekers die daarbij ook nog gebruik maken van een subwoofer?
(Niet in een HT opstelling maar voor stereo)
Focal Aria 948 || Rotel RA 1570 || Bluesound Vault 2 || Inakustik Premium 2,5 || AudioQuest Optilink Forest

Robertus

Focal Aria 948 || Rotel RA 1570 || Bluesound Vault 2 || Inakustik Premium 2,5 || AudioQuest Optilink Forest

Godtoh

Wel Aria926 en een Rythmik F12SE.
Helaas is mijn referentie niet lekker, vanwege enorme room gain gaan de 926 veel te laag en klinkt het niet fijn meer. Momenteel staat de crossover op 80hz en dan klinkt het netjes.
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

Robertus

Oké! Ik ben zelf ook tevreden met de 948 maar vroeg me af of het veel uitmaakt om in stereo wel of geen sub toe te voegen. Of het nog lager, voller en strakker kan zeg maar.

jahtari

Het kan natuurlijk altijd dieper en strakker. Ik heb de aria 948 een aantal maanden gehad en moet zeggen dat het laag van hun vervangers, de electra 1028 BE van Focal, toch wat strakker is en ongeveer even diep gaat. Ze hebben meer controle en detail in het laag. Als je een sub gaat gebruiken, kun je je ook afvragen waarom je dan de 948 hebt gekozen, want deze zijn best groot, juist om een goed laag te kunnen verkrijgen.

Ik denk dat een sub altijd een aanvulling kan zijn, alhoewel ik er met de 948 en nu de 1028 nooit behoefte aan had/heb.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Denon Focal

Ik heb bij mijn 826W's wel een sub maar voor stereo zet ik die uit. Geeft voor mij een beter geluidsbeeld.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks