Eddye v2.0 - door met Akoestiek

Gestart door Eddye, augustus 17, 2013, 10:59:38

Vorige topic - Volgende topic

twani

Citaat van: AbZ op december 16, 2013, 15:35:02
Over klasse D gesproken, heb een Lyngdorf gehad, vond ik wel erg goed.  Met popmuziek kan een beetje extra warmte wel lekker zijn maar voor akoestisch heb ik het liever onversneden/eerlijk.  Ik verwacht geen 'emotie' van een apparaat (WTF zou dat moeten zijn??) en ook geen 'live gevoel' van muziek uit blik (idem ditto).  Voorts is hutspot echt smerig, warm of koud.
En toch is juist Lyngdorf een goed voorbeeld van, "effe een hype", maar kennelijk is er toch iéts waardoor het nooit helemaal van de grond komt/is gekomen.

Dat is overigens met heel veel merken zo, mijn Leben versterker word hier in NL niet of nauwelijks verkocht. Zal ook wel iets mee zijn dan :tounge2:

Ik snap de verdere consternatie ook niet zo. Het ging oorspronkelijk over Jan die de Devialet gaat proberen. Die uitslag interesseert me heel erg omdat deze 2 merken mijlen vér uit elkaar liggen, waarbij bedacht moet worden dat Jan erg blij is met Naim.

Er zit dus verder niets van een kwade gedachte achter, slechts een ongezonde dosis wantrouwen/onzekerheid bij een aantal Devialet eigenaren wellicht :D

AbZ

Nou die Lyngdorf amps (en voorganger van Tact) zijn best succesvol geweest.  Er zijn er een hoop verkocht en zo vaak zie je ze 2ehands nu ook weer niet, dus lang niet iedereen doet ze snel weg.  Ik kan me trouwens wel voorstellen dat mensen het niks vinden; je 'hoort' de amp eigenlijk niet.

De vergelijking met Naim is interessant idd, maar denk dat geen van beide partijen snel van z'n geloof afvalt  ;-)

twani

Citaat van: AbZ op december 16, 2013, 17:58:46
Nou die Lyngdorf amps (en voorganger van Tact) zijn best succesvol geweest.  Er zijn er een hoop verkocht en zo vaak zie je ze 2ehands nu ook weer niet, dus lang niet iedereen doet ze snel weg.  Ik kan me trouwens wel voorstellen dat mensen het niks vinden; je 'hoort' de amp eigenlijk niet.

En dan is de cirkel weer rond, wil je dat de amp "kleurt" of niet ;D. Oftewel het lekkere "warmgroene" van Naim of het "kleurloze" van Devialet :D

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 16, 2013, 13:42:06
Ik kan me niet voorstellen Jan, dat je de Devialet sound kan waarderen. Een Devialet naast een Supernait "1" is gelijk een pan hutspot vergelijken met een heerlijke delicieuze oriëntaalse maaltijd.

Beiden goed maar wel "effe" wat anders zeg maar  :D

Maar goed je weet nooit natuurlijk en vrijblijvend luisteren is altijd leuk. :pompom:

Het maakt wel weer het één en ander los hier, zoals ik vanmiddag in de ''spaarzame'' tijd van de baas al even kon lezen  ;D

Tja, over klasse D heb ik eerder ook al (voor)oordelen gelezen natuurlijk. Ik moet daarbij wel opmerken dat ik (losstaande van het merk Devialet) ook een keer de mogelijkheid heb gehad om een keer de NAD M2 (eveneens klasse D) redelijk uitvoerig  te kunnen beluisteren en dat klonk toen zeer zeker goed.
Sterker nog, als een ex forum sponsor wat meer klantvriendelijkheid (lees minder arrogantie !) had getoond destijds had het zomaar kunnen zijn dat de M2 hier had gestaan en misschien nog steeds...  ;)

Waarmee ik dus wil aangeven dat het best wel ''gevaarlijk'' kan zijn om teveel op (voor)oordelen van anderen af te gaan zonder daadwerkelijk zelf een persoonlijk oordeel te hebben ervaren.
In dat kader vind ik het voorstel van Eddye om de Devialet hier achter de Adam,s te mogen beluisteren dan ook een mooi en interessant aanbod.
Wat dat betreft sta ik er dus geheel neutraal, maar tevens nieuwsgierig in  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 16, 2013, 18:09:16
En dan is de cirkel weer rond, wil je dat de amp "kleurt" of niet ;D. Oftewel het lekkere "warmgroene" van Naim of het "kleurloze" van Devialet :D

Mijn Adam,s kleuren niet of nauwelijks en daarom hoor je zo goed het (lekkere) gekleurde van Naim.... :tounge2:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Sonority audio

compleet klasse D op de adams.. :omg:

op een passief systeem pakt dat eigenlijk prima uit.

op het volledige actieve systeem van adam heeft men op het hoog niet voor niks een in eigen huis ontworpen klasse A/b versterker gemonteerd.

http://www.adam-audio.com/en/technology/ab-amplifier

CiteerPDFPDFSend as e-mailShare on FacebookShare on Twitter

New A/B amplifiers for the X-ART tweeter

Every progress comes with new questions and difficulties. The new X-ART tweeter with its extended frequency band up to 50 kHz (-3 dB point) caused an interesting kind of problem: PWM amplifiers need a low pass filter to separate the modulation frequency from the audio band, and this may limit the reproduction capabilities of the new tweeter. So ADAM spared no efforts and decided to design its own high frequency power amp to allow the new high frequency unit to live up to its unique talents.
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

weust

Godgloeiende#%$&^ heb ik een heel verhaal getypt, druk ik op Post, blijk er ondertussen een reply bij te zijn gekomen.
En uiteraard sluit ik het venster meteen.

Geen zin om het opnieuw in te typen.
Ik ga eten.

Edit: en alweer bijna...
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Sonority audio

Citaat van: weust op december 16, 2013, 18:23:35
Godgloeiende#%$&^ heb ik een heel verhaal getypt, druk ik op Post, blijk er ondertussen een reply bij te zijn gekomen.

Ik ga eten.

eetse!
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

AbZ

Grappig, dat van die ART tweeters.  Wie weet wat ze laten horen op >40kHz?  :hehe:

Heb zo'n vermoeden dat Devialet net als Belcanto een tikke ronder/vriendelijker is dan Lyngdorf.
Althans die indruk wekken de beschrijvingen.

weust

De Devialet is dan ook geen pure D-klasse versterker.
Het is een klasse A welke verder word versterkt door de klasse D versterker.
Het gaat niet over van A naar D zoals bij een A/B versterker dat wel gebeurt.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

twani

Citaat van: YamahaRXV op december 16, 2013, 18:13:38
Het maakt wel weer het één en ander los hier, zoals ik vanmiddag in de ''spaarzame'' tijd van de baas al even kon lezen  ;D

Tja, over klasse D heb ik eerder ook al (voor)oordelen gelezen natuurlijk. Ik moet daarbij wel opmerken dat ik (losstaande van het merk Devialet) ook een keer de mogelijkheid heb gehad om een keer de NAD M2 (eveneens klasse D) redelijk uitvoerig  te kunnen beluisteren en dat klonk toen zeer zeker goed.
Sterker nog, als een ex forum sponsor wat meer klantvriendelijkheid (lees minder arrogantie !) had getoond destijds had het zomaar kunnen zijn dat de M2 hier had gestaan en misschien nog steeds...  ;)

Waarmee ik dus wil aangeven dat het best wel ''gevaarlijk'' kan zijn om teveel op (voor)oordelen van anderen af te gaan zonder daadwerkelijk zelf een persoonlijk oordeel te hebben ervaren.
In dat kader vind ik het voorstel van Eddye om de Devialet hier achter de Adam,s te mogen beluisteren dan ook een mooi en interessant aanbod.
Zoals gezegd Jan ben ik zéér nieuwsgierig. Ik ken jouw smaak inmiddels redelijk en kan me dan, tov een voor mij onbekende recensent, wat meer voorstellen bij hetgeen jij omschrijft over de Devialet klank.

En vwb de "hete" reacties hier: we leggen écht geen druk op je schouders nu hoor :D. Echt niet  :tounge2::tounge2:

AbZ

Citaat van: weust op december 16, 2013, 18:38:12
De Devialet is dan ook geen pure D-klasse versterker.
Het is een klasse A welke verder word versterkt door de klasse D versterker.
Het gaat niet over van A naar D zoals bij een A/B versterker dat wel gebeurt.
De power komt gewoon van klasse D.  De rest is mij niet helemaal duidelijk meer, maar heb de indruk dat hier wat onmatig veel gedoe over is, want verschil tussen A en A/B hoeft ook niet hoorbaar te zijn.  Klasse A voortrap is ook niet zeldzaam.

YamahaRXV

Citaat van: Sonority audio op december 16, 2013, 18:23:13

op het volledige actieve systeem van adam heeft men op het hoog niet voor niks een in eigen huis ontworpen klasse A/b versterker gemonteerd.

Ja, ja ze kunnen het wel daar bij Adam Audio  ;) ;D

Eddye

Citaat van: twani op december 16, 2013, 14:55:57
Ik schrijf echt nergens dat ik het slechte apparatuur vind en als je overtuigd bent van je eigen keuze zou het je al helemaal niet moeten uitmaken lijkt me.

Mijn gedachten kwamen naar voren omdat Jan de Devialet gaat proberen, welnu ik ben erg benieuwd wat hij daar als "Naimie" van vind. C'est tous.
Ik heb het over smaak afkraken, zoals het er staat. Dat heeft helemaal niets te maken met overtuigd zijn van eigen keuzes. Ik denk dat je dat ook wel snapt.

Citaat van: lynch1979 op december 16, 2013, 15:25:57
Dat is heeeeeeeeeeeeeerlijk  ;)
Ik vind het gruwelijk. Geen geintje...

Citaat van: AbZ op december 16, 2013, 15:35:02
Over klasse D gesproken, heb een Lyngdorf gehad, vond ik wel erg goed.  Met popmuziek kan een beetje extra warmte wel lekker zijn maar voor akoestisch heb ik het liever onversneden/eerlijk.  Ik verwacht geen 'emotie' van een apparaat (WTF zou dat moeten zijn??) en ook geen 'live gevoel' van muziek uit blik (idem ditto).  Voorts is hutspot echt smerig, warm of koud.
De laatste keer dat ik Lyngdorf heb gehoord was dat erg goed, maar dat zal toen ook met de gebruikte roomcorrection te maken hebben gehad.

Citaat van: YamahaRXV op december 16, 2013, 18:13:38

Het aanbod staat nog steeds, hoor. Ik ben gewoon nieuwsgierig naar weer een nieuwe combi. Elke speaker die ik gehoord heb op de Devialet klinkt goed tot zeer goed. Ik zou het op zijn minst interessant vinden als er een slechte combinatie bestaat.

Citaat van: YamahaRXV op december 16, 2013, 18:20:04
Mijn Adam,s kleuren niet of nauwelijks en daarom hoor je zo goed het (lekkere) gekleurde van Naim.... :tounge2:

Een nauwelijks kleurende versterker op nauwelijks kleurende speakers. In ieder geval zou je dan de echte Mac Mini moeten horen.

Citaat van: Sonority audio op december 16, 2013, 18:23:13

Nee, klasse ADH op Adam's.

Citaat van: weust op december 16, 2013, 18:23:35

Ik ga eten.

Ik ben toch benieuwd wat je kwijt wilde....
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Deleted Member 2

Een devialet kan ook met uitsluitend klasse A spelen...

de volle 1W beschikbaar :sadlike: Dus met een zeer hoog rendement luidspreker is er iets mee te doen.

Ik begrijp dat achter de class A amp via een controller en dmv faseverschuiving vier class D modules werken. Omdat class D niet geweldig presteert, neemt de class A het hier weer over.

Ben benieuwd of ik het allemaal goed begrepen heb.

zie: http://www.6moons.com/audioreviews/devialet2/2.html

AbZ

Citaat van: Eddye op december 16, 2013, 19:20:38Ik ben toch benieuwd wat je kwijt wilde....
Iets met hutspot?  Het gaat hier wel weer alle kanten op.  Klasse ADHD.

AbZ

Citaat van: Onder013 op december 16, 2013, 19:36:33
Een devialet kan ook met uitsluitend klasse A spelen...

de volle 1W beschikbaar :sadlike: Dus met een zeer hoog rendement luidspreker is er iets mee te doen.
Dat kan een goeie koptelefoonversterker ook in puur klasse A met zo'n speaker.  Een deel vd truc is natuurlijk dat ze qua link tussen voor- en eindtrap kunnen doen wat ze willen (misschien iets heel knaps?) omdat er geen in-/uitgangen op lijnniveau zijn, maar daarom kan je het imho ook wel met klasse A voortrap vergelijken.

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op december 16, 2013, 19:40:51
Een deel vd truc is natuurlijk dat ze qua link tussen voor- en eindtrap kunnen doen wat ze willen (misschien iets heel knaps?) omdat er geen in-/uitgangen op lijnniveau zijn, maar daarom kan je het imho ook wel met klasse A voortrap vergelijken.

Nee, de klasse A wordt ook gebruikt om de output van het hogere frequentiegebied te leveren aan de luidsprekers

AbZ

Citaat van: Onder013 op december 16, 2013, 19:43:47
Nee, de klasse A wordt ook gebruikt om de output van het hogere frequentiegebied te leveren aan de luidsprekers
Tot 1W of de volle mep?  Zal het nog 'ns bekijken.

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op december 16, 2013, 19:47:31
Tot 1W of de volle mep?  Zal het nog 'ns bekijken.

bekijk het maar ;D

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 16, 2013, 18:46:49
En vwb de "hete" reacties hier: we leggen écht geen druk op je schouders nu hoor :D. Echt niet  :tounge2::tounge2:

Nou, ik weet het zo net nog niet hoor....voel de druk nu al  :ohmy: ;D

Anyway, toch ben ik zeer benieuwd wat de Devialet van Eddye hier i.c.m. de Adam,s kan laten horen  ;)

Jullie ''keuvelen'' maar lekker verder, ik lees wel vrolijk mee hier..... Maar wel lief zijn voor mekaar hé  :smile:

twani

Citaat van: YamahaRXV op december 16, 2013, 20:36:08
Nou, ik weet het zo net nog niet hoor....voel de druk nu al  :ohmy: ;D

Anyway, toch ben ik zeer benieuwd wat de Devialet van Eddye hier i.c.m. de Adam,s kan laten horen  ;)

Jullie ''keuvelen'' maar lekker verder, ik lees wel vrolijk mee hier..... Maar wel lief zijn voor mekaar hé  :smile:
Beloofd Jan ;)

Eddye

Zojuist gekocht om de Mac Mini te upgraden:

Nu aan het backuppen, Mavericks aan het downloaden, USB stick voorbereiden, en dan straks open schroeven van de Mini en plaatsen.
Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Spijkie

Ben zeer benieuwd naar je bevindingen !  heb er zelf ook ovre gelezen maar kon nog geen harddisk ssd vinden met minimaal dezelfde aantal gb's .

Groeten,
Spijkie
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

Eddye

Ik heb de kleinste genomen, alle data staat toch op de NAS. Hier komen alleen het OS op en de apps.
Devialet 200