LPLOVER stereo set

Gestart door Robiwan, augustus 17, 2013, 08:49:02

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Jullie kennen me al maar zal me toch nog even voorstellen.
Ik ben Robin (40 jaar) en woon 5 jaar samen met mijn vriendin Monique in Spijkcity met onze hond Mike en speciaal voor Fred1963 het rode bloemetjesbehang/rode radiatordecoratie. De woonkamer afmeting is 3,75x6 m.

Ben al bezig met hifi sinds 1987 toen kocht ik een 2e hands Pioneer receiver, Akai GX... cassettedeck en de welbekende StudioTech Power 125 Watt speakers. Op de Van Hogendorplaan in Vlaardingen (mijn geboorteplaats) zat toen een 2e hands winkel met mooie spullen. Ik heb daar veel gekocht en ingeruild. In 1989 Wharfedale Delta 10 speakers, dat klonk best lekker. In de jaren 90 een dikke Onkyo receiver gekocht bij Correct en omschreven als uitzonderlijke klasse :D. Speakers van o.a. BNS, Wharfedale (Diamond 3 en de 505), KEF Q30.2, B&W DM202 en m'n 1e draaitafel een Dual 503.2. In 1997 kocht ik m'n 1e serieuze draaitafel de Rega Planar 3 met Sumiko Blue Point 2 element bij Multifoon Hifi. 1600 gulden dat was een hoop geld voor een simpele student. Dat bleek helaas een ramp te zijn. Dat ding jengelde als een malle en dat is toen niet opgelost. In 1998 verkocht. Ik was toen zeer onpopulair bij Multifoon Hifi >:(. In 1999 De KEF Q30 ingeruild bij Foka voor Mission 774 speakers. Wow wat een mooi geluid was dat. Dat ging samen met een Marantz PM63KI en de CD63KI. Beide gekocht in 1998 voor 999 gulden per stuk.  In de jaren 2000 van een sony ES versterker naar Rotel en van een Pro-Ject draaitafel naar een Transrotor (Porcino) en later de Clearaudio Performance (2007). Missions verkocht en daarna ca. 9 jaar gespeeld met Linn Ninka speakers. Vanaf 2010 in aanraking gekomen met NAIM. Er staat nu dus, op de draaitafel en speakers na, een volledige Naim set bestaande uit:

NAIT XS (geïntegreerde versterker)
CD5X (CD-speler)
NAT05 (Tuner)
Flatcap 2X (voeding)
Stageline N (phonoversterker)
NACA5 (speaker kabel)
SNAIC 5 (interlink/powerkabel)
Lavender (interlink)
Fraimlite (audio rack)
Musicline (stekkerdoos)
Linn LP12 (draaitafel)
Dynavector 10X5 (HOMC element)
Neat Motive 2 (speakers) 

De draaitafel en speakerpositie is gefinetuned by "GARMT", hij heeft een engelengehoor :).

Hier een paar plaatjes.

Ik zal maar niet beginnen over de hoeveelheid CRT TV's (die ouwerwetse dikbuiken) ik tussen 2000 en 2008 heb gehad. Steeds beviel me na een tijdje de beeldkwaliteit niet meer, dus dan weer inruilen of MP. ik denk een stuk of 15 :crazy:. Al met al heeft me dat niet eens zoveel geld gekost. Die Philips bakken hadden nog het beste beeld maar de minste kwaliteit :D Na 2 jaar al uitval of beeldverkleuring.
Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

Eddye

Fraai hoor. Een soort dubbele opstelling? 1 voor muziek en 1 voor film in dezelfde kamer.
Zo te zien gebruik je de muziek set het meest   :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Robiwan

Citaat van: Eddye op augustus 17, 2013, 09:09:25
Fraai hoor. Een soort dubbele opstelling? 1 voor muziek en 1 voor film in dezelfde kamer.
Zo te zien gebruik je de muziek set het meest   :D

Ja goed he. De TV aan de lange muur met de bank daar tegenover. Het was allemaal passen en meten maar deze opstelling is zowel klankmatig als praktisch het meest fijn. Je moet alleen als het donker is niet vergeten dat er nog speakers staan bij het raamkozijn :D
Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

MVG

Hoi Robin, een eigen topic leuk!

Ik ben hier al eens wezen kijken  :D, was een leuke M&G en hier heb ik toen een erg fijn klinkende set gehoord! Met name de neat speakers verraste mij toen! Klinkt erg prettig aan de oren. Ik begrijp dat door finetuning het nu goed staat? Destijds was je sweetspot net niet in het midden van de speakers op de bank kan ik me nog herinneren maar meer naar rechts naast de bank.

Nosferatu

Voor een LP lover heb je best wel een aardige hoeveelheid CD's.  :D En dat behang !  :crazy:

Maar daar doorheen kijkend, een hele mooie set Robin.  ;D
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Luxman D-07X SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Black Diamond XLR, Tellurium Q Ultra Black II RCA+ JKE Lo-Cap 55 RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Robiwan

Citaat van: Nosferatu op augustus 17, 2013, 11:39:26
Voor een LP lover heb je best wel een aardige hoeveelheid CD's.  :D En dat behang !  :crazy:

Maar daar doorheen kijkend, een hele mooie set Robin.  ;D

Thanx. Maar wat is er mis met het behang? Stuk beter dan het gebruikelijke ziekenhuiswit :D

Bas Akkerman

Nou, daar ga ik echt wel mijn plekje vinden tijdens een M&G hoor! Mooi om zo je eigen smaak te zien.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 17, 2013, 13:28:36
Nou, daar ga ik echt wel mijn plekje vinden tijdens een M&G hoor! Mooi om zo je eigen smaak te zien.

Dat is een mission impossible want ik woon 4 hoog en er is geen lift of aanpassing aan rolstoelgebruik. Ik ga je echt niet omhoog sjouwen ;) :D En een LP12 heb je al beluisterd bij Garmt.

Gr,

Robin

Nosferatu

Citaat van: LPlover op augustus 17, 2013, 11:57:47
Thanx. Maar wat is er mis met het behang? Stuk beter dan het gebruikelijke ziekenhuiswit :D
Tja, mijn woonkamer is dus 'ziekenhuiswit' zoals je dat zo fraai noemt.  :D Heb niets tegen rood maar dan alleen b.v. een gedeelte (ik heb een L- vormige kamer), vind dit namelijk nogal 'druk' en thuis wil ik toch voornamelijk 'rust'. Maar maakt niet uit, jullie moeten er in wonen en dat is het belangrijkste, toch ? En die set klinkt misschien wel dynamischer in een 'drukke' woonkamer, wie zal het zeggen.  ;D

Leuk trouwens om te zien dat vinyl in 95% van de gevallen in hetzelfde type meubel word opgeslagen. (heb er zelf ook 2x 2x4 en 1x 2x2 staan in .....wit :angel:)
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Luxman D-07X SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Black Diamond XLR, Tellurium Q Ultra Black II RCA+ JKE Lo-Cap 55 RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Robiwan

Citaat van: Nosferatu op augustus 17, 2013, 15:49:16
Tja, mijn woonkamer is dus 'ziekenhuiswit' zoals je dat zo fraai noemt.  :D Heb niets tegen rood maar dan alleen b.v. een gedeelte (ik heb een L- vormige kamer), vind dit namelijk nogal 'druk' en thuis wil ik toch voornamelijk 'rust'. Maar maakt niet uit, jullie moeten er in wonen en dat is het belangrijkste, toch ? En die set klinkt misschien wel dynamischer in een 'drukke' woonkamer, wie zal het zeggen.  ;D

Leuk trouwens om te zien dat vinyl in 95% van de gevallen in hetzelfde type meubel word opgeslagen. (heb er zelf ook 2x 2x4 en 1x 2x2 staan in .....wit :angel:)

:D :D Rust heeft niets te maken met de aankleding maar alleen met de persoon : In werkelijkheid is het behang helemaal niet druk. Die expedit kasten zijn perfect voor lp opslag. De rest van de meubels is trouwens ook van de IKEA :D

Nosferatu

De Expedit is er perfect voor gemaakt. De Gladsax wissellijsten trouwens ook, past precies een LP hoes in.  ;)

advr

Leuke set !!
Mooi rack!

Maar je draait toch geen plaatjes met de stofkap zo om hoog hè...  :baaa: :baaa:
zo pik je heel veel trillingen op en voer je je LP12 met heel veel onnodige trillingen...

Over het behang heb ik het maar niet ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Robiwan

Citaat van: advr op augustus 17, 2013, 16:23:29
Leuke set !!
Mooi rack!

Maar je draait toch geen plaatjes met de stofkap zo om hoog hè...  :baaa: :baaa:
zo pik je heel veel trillingen op en voer je je LP12 met heel veel onnodige trillingen...

Over het behang heb ik het maar niet ;D

Ben ik een beetje dom, nee toch :D Tuurlijk gaat die kap eraf tijdens het draaien. Erg fijn zo'n kap om ongelukjes vanwege de lage plaatsing te voorkomen. Je schuift hem achter zo in de gleuven. Apfergeill behangetje ;) Kunnen andere merken nog een puntje aan zuigen.

advr

Citaat van: LPlover op augustus 17, 2013, 16:30:54
Ben ik een beetje dom, nee toch :D Tuurlijk gaat die kap eraf tijdens het draaien. Erg fijn zo'n kap om ongelukjes vanwege de lage plaatsing te voorkomen. Je schuift hem achter zo in de gleuven. Apfergeill behangetje ;) Kunnen andere merken nog een puntje aan zuigen.

je weet het ooit nooit... :worship:
Ik heb hem er los bovenop liggen. :hehe:
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

garmtz

Zal wel volledig tegendraads wezen, maar ik vind de LP12 beter klinken met de kap erop, maar wel open. Ben benieuwd wat jullie vinden... Bij mij staat de LP12 wel vrij ver van de speakers af.

Robiwan

Citaat van: garmtz op augustus 17, 2013, 20:48:22
Zal wel volledig tegendraads wezen, maar ik vind de LP12 beter klinken met de kap erop, maar wel open. Ben benieuwd wat jullie vinden... Bij mij staat de LP12 wel vrij ver van de speakers af.

Beter als in?.......

Robiwan

Citaat van: garmtz op augustus 17, 2013, 20:48:22

je bedoelt open als in mijn foto?

gr,

robin

eddy135

Citaat van: LPlover op augustus 17, 2013, 09:50:47
Ja goed he. De TV aan de lange muur met de bank daar tegenover. Het was allemaal passen en meten maar deze opstelling is zowel klankmatig als praktisch het meest fijn. Je moet alleen als het donker is niet vergeten dat er nog speakers staan bij het raamkozijn :D

Leuke kamer, verassende kleurkeuze inderdaad! :)

Maar waar zit je als je luistert, dan?
Op het puntje van de hoekbank!
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Robiwan

Citaat van: eddy135 op augustus 18, 2013, 10:31:32
Leuke kamer, verassende kleurkeuze inderdaad! :)

Maar waar zit je als je luistert, dan?
Op het puntje van de hoekbank!

dat is het enige nadeel. Ik sta te luisteren in de buurt van het IKEA Lack tafeltje of zit op de bank. Op de punt van de hoekbank daar heb je wel een goed stereobeeld maar ik zit daar niet graag.

MVG

Citaat van: LPlover op augustus 18, 2013, 10:44:50
dat is het enige nadeel. Ik sta te luisteren in de buurt van het IKEA Lack tafeltje of zit op de bank. Op de punt van de hoekbank daar heb je wel een goed stereobeeld maar ik zit daar niet graag.

Hoi Robin, dat vroeg ik nog hierboven, even gemist denk ik  :D

Citaat van: MVG op augustus 17, 2013, 10:26:08
Hoi Robin, een eigen topic leuk!

Ik ben hier al eens wezen kijken  :D, was een leuke M&G en hier heb ik toen een erg fijn klinkende set gehoord! Met name de neat speakers verraste mij toen! Klinkt erg prettig aan de oren. Ik begrijp dat door finetuning het nu goed staat? Destijds was je sweetspot net niet in het midden van de speakers op de bank kan ik me nog herinneren maar meer naar rechts naast de bank.

Robiwan

Citaat van: MVG op augustus 18, 2013, 11:01:03
Hoi Robin, dat vroeg ik nog hierboven, even gemist denk ik  :D

Die sweetspot is nu wel goed op de punt van de hoekbank.

MVG

Nou die vond ik toen ook al wel goed, alleen begreep ik toen dat jij vond dat het laag daar wat minder was, maar dat is nu wel goed? Ik vond het het t toen meer dan prima!

Robiwan

Citaat van: MVG op augustus 18, 2013, 11:07:06
Nou die vond ik toen ook al wel goed, alleen begreep ik toen dat jij vond dat het laag daar wat minder was, maar dat is nu wel goed? Ik vond het het t toen meer dan prima!

je moet op de hoekpunt wel met je hoofd meer naar voren gaan zitten voor meer balans. Kortom als ik daar steeds ga zitten heb ik na een jaar een boggel :D

Maro

Citaat van: LPlover op augustus 18, 2013, 11:12:30
je moet op de hoekpunt wel met je hoofd meer naar voren gaan zitten voor meer balans. Kortom als ik daar steeds ga zitten heb ik na een jaar een boggel :D

Nee, dan kun je idd beter staand gaan luisteren, krijgt het begrip luistermoeheid ook weer een extra definitie.  :blink:

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

eddy135

Je staat te luisteren?   :crazy:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN