Bij DofN: Bacch in tha house!

Gestart door DofN, augustus 13, 2013, 21:32:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chansig

Citaat van: Kwabbernoot op juni 10, 2024, 13:33:47Gebruik je de Paradigm nog steeds? Ik dacht dat je die ertussenuit had gehaald.

Groeten...

Weer teruggeplaatst. Vandaag nog een 2e gekocht. Als reserve.😂

Misschien dat ik hem alleen op de subs ga gebruiken. Digitaal vanuit de laatste speaker naar de Paradigm. En dan analoog uit naar de subs.

Even bedenken of het zinvol is en gaat werken.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P,  Paradigm PW link,  BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Citaat van: brt op juni 10, 2024, 11:21:51Oke. Maar kan het met Roon geintegreerd worden? Het werkt ook alleen met Spotify dacht ik?
En is er een gratis proefversie?

DofN gebruikt toch ook Roon icm BACCH?

Groeten...

Kwabbernoot

Citaat van: chansig op juni  8, 2024, 20:44:53Gewoon de Dutch & Dutch 8c speakers kopen. :D

Gr. Hans
Of dit met de plugin.

Ben je gelijk van het gekloot af met tube-rolling, zekeringen en kabels. Alhoewel, netsnoeren, zekeringen en ethernetkabels zijn nog steeds nodig... Dus misschien dat je daar nog wat kunt hobbiën.

Groeten...

Faxe

In mijn geval zou ik de Roonserver kunnen blijven draaien zoals ik gewend ben. De Bacch software draait dan op  een MAC computer en deze is dan tevens Roon endpoint. Vanaf de Mac met een USB kabel naar de Lyngdorf.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

mmuetst

#2054
Citaat van: Tabcam op juni  9, 2024, 23:26:05Het is meer een extra kastje en/of dat je aan pc afspeelsoftware gebonden bent, ofwel je afspeelgemak wordt er niet eenvoudiger op.
Maar een extra voeding of een losse DAC en streamer is geen probleem? En laten we dan zwijgen over zware kabels waar weer extra blokjes onder moeten. En wie weet kun je BACCH ook geïnstalleerd krijgen op bijvoorbeeld een Eversolo of andere Android achtige OS, zover ik nu kan zien is het alleen voor Mac en Windows (plug-in) beschikbaar, maar wie weet....
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

DofN

Citaat van: brt op juni 10, 2024, 09:29:10Ik heb hier weleens een printscreen van de interface zien langskomen en dat vind ik er toch behoorlijk ingewikkeld uitzien. Zo ontzettend veel mogelijkheden...

En ik wil met Roon blijven spelen, dat valt ook niet te combineren dacht ik?

Zelfde voor mij als HR Player via Roon. Ook te veel opties voor mij (en daarmee kansen het te verklooien) waardoor ik afhaak.

Ik combineer het met Roon en de HRplayer van Roon kan je als output selecteren in Bacch, maar dat verandert niets aan je signaal. Het is en blijft volledig in het digitale domein.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Citaat van: Faxe op juni 10, 2024, 13:07:07Ik maak gebruik van een Silent Angel Rhein server voor Roon. Mijn Lyngdorf versterker heeft Roomperfect en is een een roon endpoint. Hoe kun je hier Bacch4Mac aan toevoegen? Een Mac mini heb ik al.

Ik denk dat je de MAC bedraad moet aansluiten op je Lyngdorf. Je zet Roon op de mac, en die stop je achter een deurtje. Met Roon op een tablet, telefoon of laptop op je schoot bedien je Roon.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

#2057
In de meest ideale situatie komt Bacch beschikbaar als plugin in Roon. Voor mij dan. Via Windows vond ik het geklooi van niets. Met VLC player en Roon was dat houtje touwtje.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

brt

Citaat van: DofN op juni 10, 2024, 18:51:00In de meest ideale situatie komt Bacch beschikbaar als plugin in Roon. Voor mij dan. Via Windows vond ik het geklooi van niets. Met VLC player en Roon was dat houtje touwtje.

Dan wil ik het ook wel eens proberen. Ik heb een NUC'je met Windows waar Roon uitstekend op draait. Daar kan dan prima nog BACCH software bij op, gebruik em toch puur voor Roon. En dan ben ik wel benieuwd naar wat het oplevert!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Citaat van: DofN op juni 10, 2024, 18:51:00In de meest ideale situatie komt Bacch beschikbaar als plugin in Roon. Voor mij dan. Via Windows vond ik het geklooi van niets. Met VLC player en Roon was dat houtje touwtje.

Weet jij of zoiets in de pijplijn zit?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

DofN

Citaat van: brt op juni 11, 2024, 13:40:18Weet jij of zoiets in de pijplijn zit?

Roon heeft sinds kort een nieuwe eigenaar (Harman), hopelijk voert die een minder strikt plugin beleid dan de voorgaande. Ik heb er nog niets over gehoord, helaas.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

brt

Citaat van: DofN op juni 11, 2024, 16:46:29Roon heeft sinds kort een nieuwe eigenaar (Harman), hopelijk voert die een minder strikt plugin beleid dan de voorgaande. Ik heb er nog niets over gehoord, helaas.


Het is ook wel een niche vooralsnog, bacch. Kan me voorstellen dat de prioriteit niet enorm hoog is.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Kwabbernoot

Ik zie het ook niet zo snel gebeuren. Voor Roon heb je een server nodig. Op die server kan naast Roon gewoon BACCH draaien. Tenminste in het geval van Windows of Mac server. Waarom dan nog een versie voor Roon bouwen? De markt wordt er niet groter door, hooguit iets makkelijker bereikbaar. En of dat genoeg is voor de ontwikkeling van het product?
Ik denk dat ze eerder de koppeling tussen Roon en BACCH makkelijker gaan maken zodat, zoals DofN aanhaalde, je niet hoeft te klooien met iets als VLC player.

We gaan het zien...

mmuetst

Citaat van: Kwabbernoot op juni 11, 2024, 23:36:14Ik zie het ook niet zo snel gebeuren. Voor Roon heb je een server nodig. Op die server kan naast Roon gewoon BACCH draaien. Tenminste in het geval van Windows of Mac server. Waarom dan nog een versie voor Roon bouwen? De markt wordt er niet groter door, hooguit iets makkelijker bereikbaar. En of dat genoeg is voor de ontwikkeling van het product?
Ik denk dat ze eerder de koppeling tussen Roon en BACCH makkelijker gaan maken zodat, zoals DofN aanhaalde, je niet hoeft te klooien met iets als VLC player.

We gaan het zien...
Koppelverkoop? En dan in belang van BACCH, Roon heeft zijn sporen al verdiend. Maar dan moet Harman er wel brood in zien. Dat laatste zal waarschijnlijk de showstopper zijn.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

brt

Citaat van: Kwabbernoot op juni 11, 2024, 23:36:14Ik zie het ook niet zo snel gebeuren. Voor Roon heb je een server nodig. Op die server kan naast Roon gewoon BACCH draaien. Tenminste in het geval van Windows of Mac server. Waarom dan nog een versie voor Roon bouwen?


Omdat je de geluidsvoordelen van BACCH wilt en de gebruiksvriendelijkheid van Roon.
Beetje hetzelfde als bij HR playere. Dát heeft Roon ook mooi geintegreerd en is ook nogal een niche. Dus misschien is er hoop!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3