Bij DofN: Bacch in tha house!

Gestart door DofN, augustus 13, 2013, 21:32:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koen K

Inderdaad, het waren erg fijne speakers. Het saaie aan goede speakers is dat ze meer op elkaar lijken dan ze van elkaar verschillen. Zeker als de akoestiek OK is.  :smile:

Mooi dat ze uiteindelijk toch de juiste koper hebben ontmoet!

DofN

Goed samengevat. Zo ervaar ik het ook. Goede luidsprekers hebben veel van elkaar weg. Maar de 8c's spelen wel in een andere league.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

tahnee

#1402
Citaat van: doorofnight op december  3, 2020, 14:33:38
Puntje is dat ik de Lyngdorf soms moet herstarten omdat er iets fout gaat met de communicatie met de DD8c's, ik denk door de Ohm convertor. Die wil ik er eigenlijk ook wel tussenuit hebben. Als je tips hebt?

Mooi set Doorofnight! De connectie die weg valt, is dat via de digitale aes ingang? Het kan zijn dat je kabel vanaf de Lyngdorf (spdif) te lang is. Genelec (andere fabrikant, maar de techniek is hetzelfde) raadt een kabellengte van maximaal 2 meter aan bij gebruik van een ohm converter. Dus je zou een korte kabel kunnen proberen.

Veel plezier met luisteren, groetjes Tahnee

Hannibal_

Zie dit draadje voor het eerst.
Gave set man. En mooi die akoestische aanpassingen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Zie dit draadje voor het eerst.
Gave set man. En mooi die akoestische aanpassingen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Hannibal_

Citaat van: Dirk op februari  4, 2021, 07:46:27
wel wat last van nagalm :D

Ik zie het ook ja...



Ik zie het ook ja...



Ik zie het ook ja...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Citaat van: tahnee op februari  3, 2021, 20:51:29
Mooi set Doorofnight! De connectie die weg valt, is dat via de digitale aes ingang? Het kan zijn dat je kabel vanaf de Lyngdorf (spdif) te lang is. Genelec (andere fabrikant, maar de techniek is hetzelfde) raadt een kabellengte van maximaal 2 meter aan bij gebruik van een ohm converter. Dus je zou een korte kabel kunnen proberen.

Veel plezier met luisteren, groetjes Tahnee

Thx, en bedankt voor de tip. De connectie valt niet weg zolang de set actief is. Wel een goede tip om nog wat te experimenteren met kabellengtes. Ga ik doen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Citaat van: Hannibal_ op februari  4, 2021, 05:26:06
Zie dit draadje voor het eerst.
Gave set man. En mooi die akoestische aanpassingen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dank je wel :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

vanzomereng

Citaat van: Dirk op februari  4, 2021, 07:46:27
wel wat last van nagalm :D

ik ik ik heb heb heb nooit nooit nooit last last last van van van nagalm nagalm nagalm,
wel wel wel veel veel veel hinder hinder hinder van van van echo echo echo.   :ohmy:

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

screw

Toch stiekem wel benieuwd of je de DSP nu van je speakers gebruikt of die van de Lyngdorf.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

DofN

Ik kan wisselen tussen 2 opties:

1. luisteren met de DD8c full range, interne DSP van 20-100Hz
2. luisteren met de subs en DD8's

Situatie 1.

DD8cs full range, DSP tot 100Hz. Geen Lyngdorf RP.

Situatie 2.

1. DSP DD8c tot 100Hz
2. Crossover op 80Hz
3. De Lyngdorf RP doet vervolgens zijn ding full range, maar uit een analyse van de metingen bleek al eens dat hij zich tot de Schroederfrequentie van mijn kamer als een DSP gedraagt en daarboven niet meer ingrijpt. Tussen de 80-100Hz grijpt de DSP van de DD8c in én daar gaat RP nog eens overheen.

Ik vind 2 het lekkerst. Net wat meer fundament. Maar misschien dat de DD8c's nog net anders ingesteld kunnen worden zodat de subs overbodig zijn. Moet ik nog eens voor gaan zitten.


En wie ooit nog eens twijfelt of RP het geluid verknoeit: ga eens luisteren bij de dealer van d-Audio, die gebruikt maakt van prachtige woofers in open baffle constructies met schitterende tweetermodules met Lyngdorf RP ervoor. Weergaloos en superfijn hoog.





You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Dirk

Citaat van: doorofnight op februari  5, 2021, 20:20:37
En wie ooit nog eens twijfelt of RP het geluid verknoeit: ga eens luisteren bij de dealer van d-Audio, die gebruikt maakt van prachtige woofers in open baffle constructies met schitterende tweetermodules met Lyngdorf RP ervoor. Weergaloos en superfijn hoog.

Ik heb hier D-Audio C1 clones staan...die klinken mits goede akoestiek ook hemels zónder RP, just sayin'  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

DofN

Ja, heel fraai, is vast een genot om ze thuis te hebben. Ik heb een tijdje marktplaats in de gaten gehouden of ik ze tweedehands kon vinden..

Ik denk ook niet dat RP het hoog mooier maakt :D, maar het wordt er ook niet minder van. Mijn ideaal is natuurlijk ook om ooit een kamer te hebben die akoestisch zó goed is dat ik geen DSP meer nodig heb.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Timvg

Citaat van: doorofnight op februari  5, 2021, 20:20:37
Ik kan wisselen tussen 2 opties:

1. luisteren met de DD8c full range, interne DSP van 20-100Hz
2. luisteren met de subs en DD8's

Situatie 1.

DD8cs full range, DSP tot 100Hz. Geen Lyngdorf RP.

Situatie 2.

1. DSP DD8c tot 100Hz
2. Crossover op 80Hz
3. De Lyngdorf RP doet vervolgens zijn ding full range, maar uit een analyse van de metingen bleek al eens dat hij zich tot de Schroederfrequentie van mijn kamer als een DSP gedraagt en daarboven niet meer ingrijpt. Tussen de 80-100Hz grijpt de DSP van de DD8c in én daar gaat RP nog eens overheen.

Ik vind 2 het lekkerst. Net wat meer fundament. Maar misschien dat de DD8c's nog net anders ingesteld kunnen worden zodat de subs overbodig zijn. Moet ik nog eens voor gaan zitten.


En wie ooit nog eens twijfelt of RP het geluid verknoeit: ga eens luisteren bij de dealer van d-Audio, die gebruikt maakt van prachtige woofers in open baffle constructies met schitterende tweetermodules met Lyngdorf RP ervoor. Weergaloos en superfijn hoog.

Het is me niet 100% duidelijk, maar gebruik je de 8C's full range in samenwerking met 2 extra subs, of gebruik je de 8C's als satelieten?

DofN

Ik kan in mijn versterker twee setups opslaan. Ik kan kiezen tussen optie 1: DD8c full range zonder subs en optie 2: DD8c + subs. Ik kan wisselen door op een knop op de afstandsbediening te drukken, dus ik hoef niet met kabels in de weer tussen het wisselen.





You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

screw

Heb je ooit het verschil in DSP gemeten C8 vs Lyngdorf?

En idd de 2 speaker setups is een handige modus in de Lyngdorf.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

DofN

#1418
Nee ik kan de DD8c ook full range inregelen met RP, maar dat heb ik nog niet gedaan. Is wel een idee om te doen. Uurtje werk. Zondag, als de sneeuw valt en ik er zin in heb :)

Maar niet te vergeten: de DSP van de DD8c's staat altijd aan (als je de afstanden tot muur en zijwand hebt ingevuld). Er komt nooit een heel goed vergelijk uit, tenzij je de DSP beschouwt als een kenmerk van de LS zelf. Wat m.i. niet zo is.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Aan superlatieven in de naam geen tekort. Ultra MK2 high-res :) Vandaag een mooie streamer ontvangen, met het zelf verkozen LMS. Basic, maar biedt alle functies die ik nodig heb. Een Mano Ultra mk2. https://magnahifi.com/nl/mano-ultra-music-streamer-high-res/. Leuk detail: ze hadden de twee plugins die ik gebruik al geïnstalleerd. Misschien standaard, of misschien omdat ik had verteld dat ik die gebruik, dan is het sympathiek.

Wat ik belangrijk vind: de streamer heeft een handzaam formaat, is stil en is software onafhankelijk. En 1000 euro voor een hardware platformpje vind ik meer dan zat. Bovendien heeft hij ook een I2S output, wie weet wat er ooit nog eens voor de Lyngdorf in de plaats komt. Nu gebruik ik de SPDIF uitgang.

Ook heb ik afgelopen week in de avonduren nog wat geschoven met de luisterplek en de LS omdat ik wil dat de DD8c's zingen zonder subs. En het kan, want dat heb ik gehoord.

Ik heb nu een half uurtje geluisterd en het lijkt erop dat de missie is geslaagd. De LS staan op een goede plek, het geluid is nergens kaal en de subs staan uit. Ook heeft het laag voldoende fundament. En.. niet goed te verklaren: ik heb nu ook het idee dat de details in het hoog weer zijn zoals ik het gewend was van de Dali's. Wel fijn natuurlijk.

Waar ik een beetje typisch van word, is dat REW niet consequent lijkt. Dan stuurt het de filters niet goed door, dan verhaspelt REW ze,  dan heeft het problemen met de geluidsniveaus (de calculatie klopt soms niet helemaal, en dan gaat het bij de target ook fout). Ook komt het instellen van de slopes blijkbaar heel precies met soms wel een effect op de curve en soms niet. Het lijkt soms wel alsof het proces, dat toch tamelijk basic is en niet ingewikkeld, steeds andere output genereert. En dan is het een kwestie van herhalen tot de output klopt en het goed klinkt. Maar als het eenmaal goed gaat, dan is een goede meting in max 20 minuutjes klaar.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

"Ultra MK2 high-res". Dat klinkt bijna net zo waanzinnig als je eigen set "reference set" noemen (onbewezen, onwaarschijnlijk - en een groot aantal weldenkende mensen zullen denken.. huh, wat, daarmee? in die kamer? met die apparatuur?). :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot

Dan ben je in ieder geval tevreden met wat je hebt. Lijkt mij niet zo verkeerd. Wat de ander daarvan denkt is niet interessant.

Groeten...

Contour

Mooi dat het hoog nu beter klinkt, laat zien dat een bron toch wel zijn invloed heeft, en dus naast de akoestiek en de speakers niet verwaarloost moet worden.

Geert (gvc)

Citaat van: Contour op februari 19, 2021, 15:39:53
Mooi dat het hoog nu beter klinkt, laat zien dat een bron toch wel zijn invloed heeft
Hoe weet je dat het de bron is?
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

vanzomereng

Interessante streamer maar hoe zit het met de bediening, gebruiksvriendelijkheid e.d. , welke App gebruik je hiervoor?

In ieder geval, veel plezier ermee!
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD