Het Linn Sondek LP12 'liefhebbers' topic

Gestart door raindog, augustus 9, 2013, 23:13:16

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: John Aries op december 13, 2014, 22:12:43
Is dat een Woodsong?

Moet haast wel... Ook met de bijna 'klassieke' combinatie van Lingo/Akito/Adikt...

John Aries

Het is jammer dat die plints zo ontzettend duur zijn en daarnaast moeilijk te verkrijgen. Anders had ik het wel geweten.  :inlove:
SOTA | Lyra | Bryston | Relco

Deleted Member 2

Citaat van: John Aries op december 13, 2014, 22:47:00
Het is jammer dat die plints zo ontzettend duur zijn en daarnaast moeilijk te verkrijgen. Anders had ik het wel geweten.  :inlove:

Bezoekje aan de Arnhemse fijnhouthandel, nauwkeurig verstek laten zagen, een beetje handigheid en klaar voor een paar tientjes.

Dirk

Citaat van: John Aries op december 13, 2014, 22:47:00
het is er idd eentje van Chris Harban. ;)

maareh Garmt...ik had eens vernomen (ik meen me te herinneren van Jan) dat BB&G deze plinten ook zou gaan aanbieden, is dat uiteindelijk niet doorgegaan?   
De prijzen vind ik eerlijk gezegd (voor wat je krijgt!) niet zo gek, het is tenslotte een unieke en bijna ambachtelijk gemaakte plint.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

ajbeefde

Citaat van: Onder013 op december 13, 2014, 23:29:24
Bezoekje aan de Arnhemse fijnhouthandel, nauwkeurig verstek laten zagen, een beetje handigheid en klaar voor een paar tientjes.

Met mooie apparatuur lekker "rommelen in de marge"  ;)

Als je een Linn hebt ga je niet freubelen maar ga je voor het ultieme....  ;)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

garmtz

Citaat van: Dynky op december 14, 2014, 07:37:36
het is er idd eentje van Chris Harban. ;)

maareh Garmt...ik had eens vernomen (ik meen me te herinneren van Jan) dat BB&G deze plinten ook zou gaan aanbieden, is dat uiteindelijk niet doorgegaan?   
De prijzen vind ik eerlijk gezegd (voor wat je krijgt!) niet zo gek, het is tenslotte een unieke en bijna ambachtelijk gemaakte plint.

Wij bieden ze al aan en hebben er ook al een aantal staan!

Cyreg

Ik zit wat rond te neuzen in de info mbt LP12; zeer gevaarlijk voor de portemonee, I know....
Voorlopig nog wat onschuldige interesse wat mij betreft....

Ik kan geen recente info (waaruit bestaat deze nu) of prijs vinden van de BB&G(Jan's) "Edition"
Valhalla ps en 'n Jelco arm met bijv 'n Nag MP110 (bevalt me prima) en de rest?
Logischerwijs niet op de Linn prijslijst, maar ook geen info op de BB&G site of LP12 blog!

Ook niet allemaal duidelijkheid mbt Cirkus kit > is dat nou alleen voor oudere LP12's of........?;
oftewel zit er in de nieuwe draaitafels al het betere centerlager met bijbehoren?  Thx
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 2DW Gold > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (8SE)

ajbeefde

Citaat van: Cyreg op december 14, 2014, 12:33:15
Ik zit wat rond te neuzen in de info mbt LP12; zeer gevaarlijk voor de portemonee, I know....

Ik kan geen recente info (waaruit bestaat deze nu) of prijs vinden van de BB&G(Jan's) "Edition"
Logischerwijs niet op de Linn prijslijst, maar ook geen info op de BB&G site of LP12 blog!

Ook niet allemaal duidelijkheid mbt Cirkus kit > is dat nou alleen voor oudere LP12's of........?;
oftewel zit er in de nieuwe draaitafels al het betere centerlager met bijbehoren?  Thx

Mailtje aan Garmtz ?

Heb je meteen de juiste antwoorden zonder speculaties etc...
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Dirk

sinds 1993 is een Cirkus lager standaard op elke LP12, dus de upgrade kit is bedoeld voor pre-1993 exemplaren ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

Weet je zeker dat je wel over wilt stappen? Je hebt natuurlijk al een uitstekende draaitafel. Misschien interessant om een keer een 1-op-1 vergelijk te doen tussen jouw tafel en een 'Edition' in Zevenbergen?

garmtz

En zal Jan even naar alle prijzen vragen...

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op december 14, 2014, 13:27:26
Weet je zeker dat je wel over wilt stappen? Je hebt natuurlijk al een uitstekende draaitafel. Misschien interessant om een keer een 1-op-1 vergelijk te doen tussen jouw tafel en een 'Edition' in Zevenbergen?

plus binnen hetzelfde merk zijn er meerdere mogelijkheden om een andere sound te ervaren. Een upgrade noem ik het bewust niet omdat je bij michell vooral voor een bepaalde "sound" kiest binnen de hoofdgroepen Tecnodec, Gyro en Orbe.

Met een lp12 in welke samenstelling dan ook kies je voor iets dat nogal anders is. Wellicht dat jij als ex Michell Gyro eigenaar over dat verschil iets meer kan zeggen?

Cyreg

Dat had ik zeker rechtstreeks aan BB&G kunnen vragen, maar voor op het forum hier is dat toch ook leuke informatie?

Citaat van: garmtz op december 14, 2014, 13:27:26
Weet je zeker dat je wel over wilt stappen? 

Nee hoor  ;)  Dat staat er vlgns mij toch ook niet zo?
Was gewoon wat ah rondneuzen, dat heb ik wel vaker gedaan (met 'n risico, dat weet ik wel).
Ik lees dit LP12 draadje ook met plezier, merk ik en soms ook tot mijn grote verbazing  :huh2:

Zag die Edition genoemd in 'n test van paar jaar geleden, dus best wel benieuwd naar uit welke subonderdelen deze versie nu 'n paar jaar later bestaat; neem aan bijv ook al het laatste armboard en het laatste standaard(verbeterde) subchassis?

En binnen Michell is zeker ook nog zat te upgraden hoor, als ik zou willen. :D

alvast bedankt allemaal voor de info  ;D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 2DW Gold > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (8SE)

raindog

Afgaande op de rest van je set kan ik mij best voorstellen de LP12-sound nog beter naar jou smaak zou zijn dan de Michell.. Dus ik zou zeker aanraden om de verschillen eens te gaan beluisteren. Persoonlijk vond ik de verschillen in klanksignatuur/beleving tussen mijn basis LP12 en een Technodec best groot.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

bmateijsen

Citaat van: Onder013 op december 13, 2014, 23:29:24

En daarna gaat je nieuwe plinth vrolijk werken....... Oops?

eddy135

Citaat van: bmateijsen op december 14, 2014, 19:05:47

Niet de hoekverstevigingen vergeten natuurlijk... ;)

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

lynch1979

Hout werkt altijd, ik neem aan dat de LP12 plinten behandeld zijn om dat tegen te gaan (voor zover dat mogelijk is).
Mocht dat het geval zijn dan kan dat ook gedaan worden bij een plinth die je bij een goede houthandel laat maken, of eventueel door mijn vader in mijn geval (meubelmaker geweest).

garmtz

Citaat van: Cyreg op december 14, 2014, 14:29:02
Zag die Edition genoemd in 'n test van paar jaar geleden, dus best wel benieuwd naar uit welke subonderdelen deze versie nu 'n paar jaar later bestaat; neem aan bijv ook al het laatste armboard en het laatste standaard(verbeterde) subchassis?

Yep, meest recente nieuwe standaard subchassis en arm board...

garmtz

Citaat van: raindog op december 14, 2014, 16:43:28
Persoonlijk vond ik de verschillen in klanksignatuur/beleving tussen mijn basis LP12 en een Technodec best groot.

Absoluut!

Deleted Member 2

Deleted Member 2

Primaire reactie weggehaald. Ach, laat ook maar....... :-X

Robiwan

Citaat van: Onder013 op december 14, 2014, 23:36:51
Klopt, de Michell is zo mooi ;D

en ik meen het nog ook

LP12 nog veel mooier en ik meen het ook nog :)
Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

chansig

Citaat van: LPlover op december 12, 2014, 09:50:06
zware rubberen mat, platenklem etc. is een no go voor een LP12. Daarnaast zullen er intern waarschijnlijk de nodige verstevigingen en het aanbrengen van loodbitumen zijn uitgevoerd waarmee je heel het principe om zeep helpt.

Oke....eerste 2 zou kunnen. Geen idee of dat daadwerkelijk het geval is. Laatste is gissen. Eerste 2 zijn zo op te lossen.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

garmtz

Citaat van: Onder013 op december 14, 2014, 23:36:51
Klopt, de Michell is zo mooi ;D

Je zult in dit topic weinig medestanders vinden, vrees ik... Maar voor beide draaitafels is wat te zeggen.

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op december 15, 2014, 08:59:14
Je zult in dit topic weinig medestanders vinden, vrees ik... Maar voor beide draaitafels is wat te zeggen.

Ieder zijn meug, al krijg ik de indruk dat er nogal blind gevaren wordt op imago, etc. Het gaat mij zeker niet om medestanders te winnen. Geen enkel belang bij.
Zo af en toe wat tegengas en een kritisch woord mag toch wel, zelfs in een liefhebbers topic?