Het Linn Sondek LP12 'liefhebbers' topic

Gestart door raindog, augustus 9, 2013, 23:13:16

Vorige topic - Volgende topic

Broem

Citaat van: garmtz op oktober 30, 2014, 12:22:17
Dat zal je nog meevallen... Maar als je het niet vraagt... ;)

Ik ben enkele keren in Zevenbergen geweest en heb zeker de indruk dat er oprecht en met liefde voor muziek wordt gewerkt. Niets mis mee. Blijft overeind dat de concurrentie groot is een ervaren audioliefhebber goeie zaken kan doen in audioland. Geduld en breed oriënteren kan fiks geld opleveren.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Hegel V10 phono | John v Gent XLR | Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

garmtz

Citaat van: Broem op oktober 30, 2014, 16:06:54
Ik ben enkele keren in Zevenbergen geweest en heb zeker de indruk dat er oprecht en met liefde voor muziek wordt gewerkt. Niets mis mee. Blijft overeind dat de concurrentie groot is een ervaren audioliefhebber goeie zaken kan doen in audioland. Geduld en breed oriënteren kan fiks geld opleveren.

Er zijn absoluut meerdere wegen... Maar het mooiste is om er meerdere in te slaan om erachter te komen wat uiteindelijk de juiste blijkt te zijn... ;)

Broem

Citaat van: garmtz op oktober 30, 2014, 16:23:04
Er zijn absoluut meerdere wegen... Maar het mooiste is om er meerdere in te slaan om erachter te komen wat uiteindelijk de juiste blijkt te zijn... ;)
[/quote?

Voila. Laat ik dat nu juist hebben gedaan  :angel:
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Hegel V10 phono | John v Gent XLR | Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Bama

Dit is toch een plaatje?

Alco

CiteerDit is toch een plaatje?
Nee, het zijn 2 plaatjes! ;)

Het is inderdaad een erg mooie draaitafel, Bama. Tijdloos mooi, met een prachtige plint.  :worship: :smile:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

HDM

Na een paar jaartjes de Linn Axis te hebben geluisterd, en nadat hij alweer 2 jaar in mijn kast lag omdat ik niet de platenspeler kon afspelen omdat mijn Anthem geen RIAA schakeling heeft, is het toch van gekomen dankzij de jongens van BB&G om een samengestelde Linn LP12 te kopen. Ik zit met spanning te wachten om haar thuis te mogen ontvangen.

ik denk dat het eindelijk eens echte genieten gaat worden, want de Axis was leuk maar zeker niet te vergelijken met een LP12

Wordt vervolgd zeg maar aan foto's en verdere info.
Linn LP12 + Lehmann black cube zonder PWX voeding
HT-set
PANASONIC TX-P50GT60 (TV); ANTHEM MRX-710(versterker); OPPO 105EU (blu-ray); LP12 (platenspeler); Lehmann Black Cube Improved; VELODYNE DD18+(subwoofer); KLIPSCH RF7mk2 (front); KLIPSCH RC64mk2 (center); KLIPSCH RS62mk2 (surround) Audioquest rocket 33 / van den Hull / Nordost bekabeling

lynch1979

Citaat van: HDM op november 27, 2014, 18:49:30
Na een paar jaartjes de Linn Axis te hebben geluisterd, en nadat hij alweer 2 jaar in mijn kast lag omdat ik niet de platenspeler kon afspelen omdat mijn Anthem geen RIAA schakeling heeft, is het toch van gekomen dankzij de jongens van BB&G om een samengestelde Linn LP12 te kopen. Ik zit met spanning te wachten om haar thuis te mogen ontvangen.

ik denk dat het eindelijk eens echte genieten gaat worden, want de Axis was leuk maar zeker niet te vergelijken met een LP12

Wordt vervolgd zeg maar aan foto's en verdere info.
Linn LP12 + Lehmann black cube zonder PWX voeding

Allereerst gefeliciteerd met je aanschaf, maar ik ben benieuwd waarom je de Lehmann zonder PWX voeding hebt genomen.

Dirk

Citaat van: lynch1979 op november 27, 2014, 18:55:25
Allereerst gefeliciteerd met je aanschaf, maar ik ben benieuwd waarom je de Lehmann zonder PWX voeding hebt genomen.
ik gok dat het wat te maken heeft met budget en/of limiet...iig iets wat ik mezelf de laatste tijd ook (wat strikter) probeer op te leggen  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bama

HDM

Citaat van: lynch1979 op november 27, 2014, 18:55:25

heel eenvoudig, een kwestie van geld.. sinds een jaar ben ik helaas werkeloos geraakt. Hoop dat dit ooit weer anders gaat worden.
HT-set
PANASONIC TX-P50GT60 (TV); ANTHEM MRX-710(versterker); OPPO 105EU (blu-ray); LP12 (platenspeler); Lehmann Black Cube Improved; VELODYNE DD18+(subwoofer); KLIPSCH RF7mk2 (front); KLIPSCH RC64mk2 (center); KLIPSCH RS62mk2 (surround) Audioquest rocket 33 / van den Hull / Nordost bekabeling

lynch1979

Citaat van: HDM op november 27, 2014, 19:46:17
heel eenvoudig, een kwestie van geld.. sinds een jaar ben ik helaas werkeloos geraakt. Hoop dat dit ooit weer anders gaat worden.

Dat vind ik heel vervelend om te horen , ik hoop dat je snel nieuw werk zult vinden.

Ik snap het volkomen dat het nu niet uitkomt.

Geniet van je LP12 met de Lehmann, maar dat gaat volgens mij wel goedkomen  ;)

lynch1979

Citaat van: Dynky op november 27, 2014, 19:20:21
ik gok dat het wat te maken heeft met budget en/of limiet...iig iets wat ik mezelf de laatste tijd ook (wat strikter) probeer op te leggen  ;D

En wil dat lukken  :D

Dirk

ik post er minder over, dat geeft me iig het gevoel dat het lukt  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

lynch1979

Citaat van: Dynky op november 28, 2014, 14:29:18
ik post er minder over, dat geeft me iig het gevoel dat het lukt  :D

:clapping:

Dat ga ik ook uitproberen, het gevoel kost in ieder geval niks  :D

Joris1971

Citaat van: LPlover op oktober 30, 2014, 11:39:27
Tja wat moeten we hier van vinden?

Zwart gemaakt met Gamma spuitbus, rubberen mat, platenklem, aparte arm (kan wel goed zijn!):crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

Dit staat er in de advertentietekst :D

"Gereviseerde Linn met super high end arm.
Na reviseren 5 platen gedraaid, dus doe ik hem toch maar weg"

Vind je het gek dat het niet klinkt :(

Triest genoeg is deze nog gereserveerd ook, ik hoop dat de koper zich bewust is wat ie koopt...

Robiwan

Citaat van: Joris1971 op december  9, 2014, 14:19:55
Triest genoeg is deze nog gereserveerd ook, ik hoop dat de koper zich bewust is wat ie koopt...

Als die koper er een beetje verstand van heeft komt het wel goed...... hoop ik :dontgetit:
Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

HDM

Na een week geluisterd te hebben mag ik wel zeggen wow!!. Het geluid is toch zo bijzonder mooi. De rust en toch ook de attack is in de juiste balans. Mijn jazz platen swingen mijn woonkamer in.  :tounge:
De jongens van Beter Beeld en Geluid met  hun enorme ervaring hebben mijn linn lp12 bijzonder mooi ingesteld. Alles is zo fantastisch in geluid. Met mijn oude Axis die ik eerder had kon dit niet waarmaken. Natuurlijk ga ik hopelijk van de zomer de upgrade doen naar de Lingo 3 en een betere element om nog meer uit de kan te krijgen maar voor het moment is het mooi. Ik denk dat dit inderdaad de platenspeler is voor mijn gehele leven. Ik ga weer een plaatje op zetten. .. :clapping:
HT-set

Robiwan

Citaat van: HDM op december 12, 2014, 09:04:44
Na een week geluisterd te hebben mag ik wel zeggen wow!!. Het geluid is toch zo bijzonder mooi. De rust en toch ook de attack is in de juiste balans. Mijn jazz platen swingen mijn woonkamer in.  :tounge:
De jongens van Beter Beeld en Geluid met  hun enorme ervaring hebben mijn linn lp12 bijzonder mooi ingesteld. Alles is zo fantastisch in geluid. Met mijn oude Axis die ik eerder had kon dit niet waarmaken. Natuurlijk ga ik hopelijk van de zomer de upgrade doen naar de Lingo 3 en een betere element om nog meer uit de kan te krijgen maar voor het moment is het mooi. Ik denk dat dit inderdaad de platenspeler is voor mijn gehele leven. Ik ga weer een plaatje op zetten. .. :clapping:

met welke configuratie (arm, element etc.) speel je nu?
Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

chansig

Citaat van: LPlover op oktober 30, 2014, 11:39:27
Tja wat moeten we hier van vinden?

Zwart gemaakt met Gamma spuitbus, rubberen mat, platenklem, aparte arm (kan wel goed zijn!):crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

Dit staat er in de advertentietekst :D

"Gereviseerde Linn met super high end arm.
Na reviseren 5 platen gedraaid, dus doe ik hem toch maar weg"

Vind je het gek dat het niet klinkt :(

Hoezo klinkt dit niet ?

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Robiwan

Citaat van: chansig op december 12, 2014, 09:37:36
Hoezo klinkt dit niet ?

Gr Hans

zware rubberen mat, platenklem etc. is een no go voor een LP12. Daarnaast zullen er intern waarschijnlijk de nodige verstevigingen en het aanbrengen van loodbitumen zijn uitgevoerd waarmee je heel het principe om zeep helpt.

Joris1971

Citaat van: HDM op december 12, 2014, 09:04:44

:pompom: :clapping: :clapping: :clapping: :headbanging:

Dirk

als ik prachtexemplaren als deze zie voorbij komen (op het Linn Forum), gaat het toch heel erg kriebelen om terug een LP12 aan te schaffen. :inlove:

Joris1971

Citaat van: Dynky op december 13, 2014, 21:38:12
als ik prachtexemplaren als deze zie voorbij komen (op het Linn Forum), gaat het toch heel erg kriebelen om terug een LP12 aan te schaffen. :inlove:

Super mooie plint ook  :wub:

John Aries

SOTA | Lyra | Bryston | Relco