Het Linn Sondek LP12 'liefhebbers' topic

Gestart door raindog, augustus 9, 2013, 23:13:16

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Citaat van: Joris1971 op oktober  7, 2014, 23:02:36
Daarbij koop ik liever een lp12 die door iemand met kennis is samengesteld, thuis netjes geinstalleerd wordt en waarvan je weet dat je een goede aankoop doet.

Uiteraard, zou ik ook doen, toch weer een onrust minder!
Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

Bama

Citaat van: jpmoree op oktober  7, 2014, 21:08:33
Vanmiddag een heerlijke luistersessie gehad bij LPLover. Ik ben echt onder de indruk van zijn huidige set, met name als zijn LP12 als bron dient. Het laag heeft slam en is erg strak, waar ik dol op ben, snel en droog. Mooie gedetaileerd zonder analytisch te zijn. Mooi coherent geheel. Hoewel ik enkele jaren geleden mijn LP12 heb verkocht en ben gedowngrade naar een Rega P3-24 met TTPSU omdat ik een groot voorstander ben van plug and play, is er wel een kiem van twijfel gezaaid. Zo heb ik vinyl al een hele tijd niet meer gehoord!

En van het 1 komt het ander, ff marktplaats checken........ Er zijn best wel lP12's te vinden die binnen mijn budget vallen, maar vaak al wat ouder. Waar moet ik op letten bij de aanschaf en vanaf welk bouwjaar moet ik zoeken?

Gr, JP

Einde maand doe ik mijn 2e lp12 weg met akito arm en afgesteld door bb&g. Mocht je interesse hebben hoor ik het wel.

jpmoree

Citaat van: Bama op oktober  7, 2014, 23:06:39
Einde maand doe ik mijn 2e lp12 weg met akito arm en afgesteld door bb&g. Mocht je interesse hebben hoor ik het wel.
Ik heb je een PM gestuurd, dank.

Joris1971

Een paar prachtige LP12's  :inlove:
Vooral de plinten zijn  :wub: :wub:

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

bmateijsen

Citaat van: advr op oktober 15, 2014, 14:13:46
Kan er nog niet aan wennen

Heb je ze al in het echtie gezien Ad? Foto's doen echt geen recht...

advr

Een keer maar die zit nu niet bij de foto's. Het zal mijn lichte weerzin zijn het origineel niet meer origineel te laten en het maar te 'moeten'  veranderen. :-).
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Joris1971

Citaat van: advr op oktober 15, 2014, 21:13:23
Een keer maar die zit nu niet bij de foto's. Het zal mijn lichte weerzin zijn het origineel niet meer origineel te laten en het maar te 'moeten'  veranderen. :-).

Het is enkel de plint Ad

advr

Bama

Hier ook even plaatje plaatsen van mijn lp12's :)

garmtz

Waar is de 'like' button als je hem nodig hebt? :)

jpmoree

Deleted Member 2

Bama

Vrijdag een leuke en leerzame avond gehad bij bb&g waar ze out of de box hadden gedacht en diverse lp12's hadden gebouwd in een combinatie die je in eerste instantie niet logisch zou vinden.
Verbaas me altijd als ik merk dat mensen zo goed kunnen horen en ook kunnen vertellen wat ze horen, ik kom nooit veel verder dan ik vind die mooier dan die of ik vind dat niet mooi.
Was allemaal erg goed verzorgd, een verbeterpunt zou zijn een mogelijkheid vinden waardoor je nog sneller kan schakelen van de ene naar de andere speler.
Nogmaals bedankt voor deze avond.

Joris1971

Citaat van: Bama op oktober 18, 2014, 20:27:08
Hier ook even plaatje plaatsen van mijn lp12's :)

Nog even en je kunt een winkel beginnen.  ;D

Robiwan

Citaat van: Bama op oktober 19, 2014, 01:35:10
Vrijdag een leuke en leerzame avond gehad bij bb&g waar ze out of de box hadden gedacht en diverse lp12's hadden gebouwd in een combinatie die je in eerste instantie niet logisch zou vinden.
Verbaas me altijd als ik merk dat mensen zo goed kunnen horen en ook kunnen vertellen wat ze horen, ik kom nooit veel verder dan ik vind die mooier dan die of ik vind dat niet mooi.
Was allemaal erg goed verzorgd, een verbeterpunt zou zijn een mogelijkheid vinden waardoor je nog sneller kan schakelen van de ene naar de andere speler.
Nogmaals bedankt voor deze avond.

Wij (jpmoree) en ik waren er ook. Een leerzame, gezellige en muzikale avond. We zijn tot 1 uur gebleven want die Jan Verlegh bleef maar lullen :D
Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

Robiwan

Beste Bama, welke soundbar heb je onder je TV hangen?

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

marcush

ben benieuwd welke verschillen er gisteren zijn waargenomen tussen de verschillende LP12's.

lynch1979

Citaat van: marcush op oktober 19, 2014, 10:42:41
ben benieuwd welke verschillen er gisteren zijn waargenomen tussen de verschillende LP12's.

Verschil van kleur  :D

ajbeefde

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Robiwan

Citaat van: marcush op oktober 19, 2014, 10:42:41

Ik en JP hadden een voorkeur voor de configuratie met akito arm, adikt mm element, nieuwe standaard subchassis, lingo voeding, kan topplate. Dit klonk voor ons het meest naar Naim. Strak laag/ritme, direct/forward, helder.  Onze voorkeur is wat afwijkend van de doorsnee LP12 liefhebber hadden we gemerkt.

Configuratie met o.a. Nagaoka MP500 mm element en Jelco arm klonk zeer open, veel voorstanders.

Bama

Citaat van: Dynky op oktober 19, 2014, 08:56:15
da's zo'n budget Kharma dingetje  ;)

Klopt. :)
Scanspeak revelator tweeter en keramische mid en laag zitten er in.

Robiwan

Citaat van: Bama op oktober 19, 2014, 12:26:13
Klopt. :)
Scanspeak revelator tweeter en keramische mid en laag zitten er in.

welk type soundbar spreken we over?

Bama

Citaat van: LPlover op oktober 19, 2014, 12:43:04
welk type soundbar spreken we over?

Heeft geen naam gekregen, ze hadden een serie gemaakt in opdracht van een klant maar die nam later vanwege financiƫle problemen niet af en daar heb ik er 1 van gekocht.
De klant deed iets met meubels en design, hoofdkleur vaak wit. ;)