Het Linn Sondek LP12 'liefhebbers' topic

Gestart door raindog, augustus 9, 2013, 23:13:16

Vorige topic - Volgende topic

Martin!!!

Citaat van: garmtz op juli 28, 2014, 09:53:24
Over de Karmen vind je alle informatie op de lp12 blog. Wij zullen zeker een demodag houden waarbij we de standaard top plate, Khan en Karmen vergelijken.

Zou de LP12 met Kore en Keel daarnaast ook wel eens willen beluisteren dan.............
mainly British stuff

Deleted Member 2

Citaat van: Martin!!! op juli 28, 2014, 10:57:34
Zou de LP12 met Kore en Keel daarnaast ook wel eens willen beluisteren dan.............

Ben je weer terug Martin?  ;D

Hij kan ook weer opnieuw goed afgesteld worden hoor.... ;)

Gr
Henk

Robiwan

Citaat van: Onder013 op juli 28, 2014, 11:09:49

Hij kan ook weer opnieuw goed afgesteld worden hoor.... ;)

Gr
Henk

Ik zou er maar afblijven als niet LP12 liefhebber >:( :D
Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op juli 28, 2014, 10:57:34

hebben jullie wateroverlast in Gouda?
Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

Martin!!!

Citaat van: Onder013 op juli 28, 2014, 11:09:49

Jip mijn zelf opgelegde ban is voorbij  :hehe:
mainly British stuff

Deleted Member 2

kruzer

Newbee question: hoe klinkt een basik LP12 met LVV arm?  Speler lijkt al iets ouder (rode power knop) en heeft geen noemenswaardige updates gekregen.
Indien alles in goede staat, wat is een eerlijke prijs?

garmtz

Citaat van: kruzer op augustus 26, 2014, 12:58:19
Newbee question: hoe klinkt een basik LP12 met LVV arm?  Speler lijkt al iets ouder (rode power knop) en heeft geen noemenswaardige updates gekregen.
Indien alles in goede staat, wat is een eerlijke prijs?

Is compleet afhankelijk van de staat van de speler zowel optisch als technisch. Ik zou zeggen 900 Euro?

kruzer

Binnenkort eens gaan bekijken.  Heeft alvast geen stofkap, maar ziet er verder wel prima uit.  Hopelijk speelt hij ook smooth!
Zijn deze trouwens ooit in zwarte pianolak afwerking uitgebracht?

Bama

Standaard zijn ze niet in zwart pianolak gemaakt maar ze kunnen achteraf natuurlijk wel gespoten worden.

garmtz

Citaat van: kruzer op augustus 26, 2014, 13:24:42
Binnenkort eens gaan bekijken.  Heeft alvast geen stofkap, maar ziet er verder wel prima uit.  Hopelijk speelt hij ook smooth!
Zijn deze trouwens ooit in zwarte pianolak afwerking uitgebracht?

Het is bijna een must om de draaitafel gelijk een onderhoudsbeurt te laten ondergaan. De staat van de veren/rubbers en de totale afstelling (bounce, arm dressing etc.) zullen niet geweldig meer zijn denk ik. Ook de arm wordt aan een controle onderworpen, motorsnelheid gechecked etc. etc. Zou zeker een afspraak maken met Jan in onze vestiging in Zevenbergen.

thebest106

Voor de Lp12 liefhebbers onder ons, een mooi renovatieverslag en achterliggende info van een Linn Sondek. Ik kwam dit verslag vanmorgen tegen op audio-creative.nl (publicatie datum: 24-08-2014).
Spoiler
En zie zojuist dat ook op dit forum de betreffende platenspeler een warm hart wordt toegedragen, dus dan kan ik jullie de link natuurlijk niet onthouden.

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op augustus 26, 2014, 14:10:10
Het is bijna een must om de draaitafel gelijk een onderhoudsbeurt te laten ondergaan. De staat van de veren/rubbers en de totale afstelling (bounce, arm dressing etc.) zullen niet geweldig meer zijn denk ik. Ook de arm wordt aan een controle onderworpen, motorsnelheid gechecked etc. etc. Zou zeker een afspraak maken met Jan in onze vestiging in Zevenbergen.

Of zelf doen. Prima gelegenheid om met behulp van de op het internet beschikbare kennis de draaitafel te leren kennen.

garmtz

Citaat van: Onder013 op augustus 26, 2014, 17:35:08
Of zelf doen. Prima gelegenheid om met behulp van de op het internet beschikbare kennis de draaitafel te leren kennen.

Kan ook...

Bama

Zou het jammer vinden als je dan niet het maximale uit je speler haalt en dat voor die paar tientjes.
Ik had mijn speler ook wel voor 90% zelf af kunnen stellen maar had er dan niet het maximale uit gehaald en ik had bv ook niet gemerkt dat de element draadjes niet meer top waren en ik had wel mijn snaar vernieuwd terwijl dat weer niet nodig was.
Maar ieder doet het op zijn manier.

advr

Citaat van: Onder013 op augustus 26, 2014, 17:35:08
Lijkt me leuk te doen en dan het verschil horen als je daarna de LP12 laat afstellen door een kenner[emoji41]
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Robiwan

Garmt,

Kun je de rubbervoetjes van de trampolin 2 base board verstellen in hoogte?

gr,

Robin

garmtz

Citaat van: LPlover op augustus 30, 2014, 13:08:49
Garmt,

Kun je de rubbervoetjes van de trampolin 2 base board verstellen in hoogte?

gr,

Robin

Ja, dat kan... Maar gaat het deck slechter van klinken. Zou ze gewoon volledig aandraaien en de plint waterpas stellen door verstellen van de shelf zelf.

Broem

Vandaag mijn Linn Basik - Akito - Rondo Red verkocht via MP. Afscheid van een DT die ik 22 jaar (nieuw gekocht in '92) in bezit heb gehad. Hopelijk ga ik met de opvolger net zoveel plezier beleven. De queeste kan beginnen. Voorkeur voor een goeie betaalbare (niet te oude) LP12 of een nieuwe (jong gebruikte) DT incl MC element (want heb een prima Clearaudio MC phono trap) Of THE price is Right  :pompom:
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Hegel V10 phono | John v Gent XLR | Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Broem

Vandaag mijn Linn Basik - Akito - Rondo Red verkocht via MP. Afscheid van een DT die ik 22 jaar (nieuw gekocht in '92) in bezit heb gehad. Hopelijk ga ik met de opvolger net zoveel plezier beleven. De queeste kan beginnen. Voorkeur voor een goeie betaalbare (niet te oude) LP12 of een nieuwe (jong gebruikte) DT incl MC element (want heb een prima Clearaudio MC phono trap) If THE price is Right  :pompom:
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Hegel V10 phono | John v Gent XLR | Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Robiwan

Citaat van: Broem op augustus 30, 2014, 19:30:28
Vandaag mijn Linn Basik - Akito - Rondo Red verkocht via MP. Afscheid van een DT die ik 22 jaar (nieuw gekocht in '92) in bezit heb gehad. Hopelijk ga ik met de opvolger net zoveel plezier beleven. De queeste kan beginnen. Voorkeur voor een goeie betaalbare (niet te oude) LP12 of een nieuwe (jong gebruikte) DT incl MC element (want heb een prima Clearaudio MC phono trap) Of THE price is Right  :pompom:

Er is heel veel keus, zowel nieuw als 2e hands. Maar je had de LP12 toch kunnen upgraden?

Broem

Citaat van: LPlover op augustus 30, 2014, 19:43:04
Er is heel veel keus, zowel nieuw als 2e hands. Maar je had de LP12 toch kunnen upgraden?

Uhhh een Basik heeft niets met een LP12 te maken. Basik was de instapper van Linn eind 80's begin 90's

garmtz

Een Basik is inderdaad verre van een LP12... Vroegah had je de Basik, Axis en LP12. Later zijn die eerste modellen gedropt.

Broem

Citaat van: garmtz op augustus 30, 2014, 20:23:34
Een Basik is inderdaad verre van een LP12... Vroegah had je de Basik, Axis en LP12. Later zijn die eerste modellen gedropt.

De Axis heb ik nog. Die kampt echter continue met de bekende motor problemen. Binnenkort maar eens in onderdelen in de verkoop. Stofkap, scharnieren, Akito arm zijn nog prima. Ook zit er nog een oud (vintage klinkt beter) Linn MC element in met een redelijke tip. Eens kijken wat dat nog oplevert.

Robiwan

Citaat van: Broem op augustus 30, 2014, 20:02:43
Uhhh een Basik heeft niets met een LP12 te maken. Basik was de instapper van Linn eind 80's begin 90's

shame on me :blush: