Het Linn Sondek LP12 'liefhebbers' topic

Gestart door raindog, augustus 9, 2013, 23:13:16

Vorige topic - Volgende topic

Martin!!!

Citaat van: bmateijsen op maart 26, 2014, 12:16:13
Oeps.. dat is waar, 12 april hebben we ook Naim NAIT show ;D. Ik heb het hierboven aangepast. Maar jammer dat je niet kan komen!

Service heeft jouw tafel  nog niet nodig... ;). Maar arm-lift laten maken is wel fijn!

De Naim NAIT show had me ook wel wat geleken maar ook hier geldt helaas geen tijd, andere prioriteiten......  :angel:

En met het liftje komt het vast wel is goed  :thumbs-up:
mainly British stuff

Robiwan

Citaat van: bmateijsen op maart 26, 2014, 11:55:45
Voor de LP12 liefhebbers, vergeet niet om je in te schrijven voor a.s. donderdagavond of donderdagavond 10 april!
http://www.beterbeeldengeluid.nl/shows/461-beter-beeld-a-geluid-viert-40-jaar-linn-sondek-lp12.

Voor a.s. donderdag hebben we nog een paar plaatsen en we verzorgen echt een leuke avond met Highland Park whisky proeverij!

Ingeschreven voor 10 april!
Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

garmtz

Citaat van: LPlover op maart 26, 2014, 14:48:51
Ingeschreven voor 10 april!

Wie volgt! We zorgen voor een cadeau voor iedere aanwezige (naast een prachtige whisky-proeverij met Highland Park).

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op maart 29, 2014, 18:05:08
Wie volgt! We zorgen voor een cadeau voor iedere aanwezige (naast een prachtige whisky-proeverij met Highland Park).

40 years of age?

garmtz

Citaat van: Onder013 op maart 29, 2014, 18:20:08
40 years of age?

Het cadeau of de whisky? :) geen van beide zijn 40 jaar oud... :)

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op maart 29, 2014, 18:37:57
Het cadeau of de whisky? :) geen van beide zijn 40 jaar oud... :)

Dan zie ik er maar van af ;D

Joris1971

Ooit... Als ik met pensioen ga, zou ik wel een mooie lp12 willen met eikenhouten plint. :wub:

lynch1979

Citaat van: Joris1971 op april  5, 2014, 19:59:59
Ooit... Als ik met pensioen ga, zou ik wel een mooie lp12 willen met eikenhouten plint. :wub:

Pensioen bestaat over een tijd niet meer, zou er nu een kopen en van genieten  ;)

Deleted Member 2

Citaat van: lynch1979 op april  5, 2014, 20:09:40
Pensioen bestaat over een tijd niet meer, zou er nu een kopen en van genieten  ;)

Hij heeft z'n draaitafel net weer verkocht na er een paar dagen "van genoten" te hebben

sebassie

Kan iemand me uitleggen hoe ik kan achterhalen of een element (in theorie) goed matcht met mijn arm? Mijn arm is een Akito 3. En ik heb ooit gelezen dat het ideale element voor deze arm een compliance heeft van rond de 13. Maar klopt dat en hoe berekenen ze dat dan? En wat kan ik aanhouden als marge: is een compliance van bijvoorbeeld 11 ook nog goed?

Gr
Sebas
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

garmtz

Compliantie alleen zegt niks. Je moet ook de effectieve massa van de arm en gewicht element weten voor het berekenen van de resonantiefrequentie van arm+element (die tussen de 9 en 12 Hz moet liggen).

Op de site thevinylengine.com zijn tools om eea te berekenen. Maar het zijn richtlijnen, de echte match maak je op het gehoor.

sebassie

thx, da's handig om effe mee aan de slag te gaan.

nog 1 vraagje: wat bedoelen ze met fastener mass? zijn dat de schroefjes om mee vast te maken? en heb ik het n beetje bij t rechte eind als ik daar 2 gr van maak?
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Deleted Member 2

vergeet niet het gewicht van het bevestigingsmateriaal van het element meet tellen bij het gewicht van het element. Als het aluminium schroefjes zijn is het al snel 2 gram die je op moet tellen bij het gewicht van het element.

Hiet vind je de rekentool: http://www.vinylengine.com/cartridge_resonance_evaluator.php?eff_mass=9%2C5&submit=Submit

Je moet wel inschrijven op het forum om gebruik te kunnen maken van deze tool.

Succes,
Henk

postings hebben elkaar gekruist  ;D

Deleted Member 2

Citaat van: sebassie op juni 28, 2014, 10:00:31
thx, da's handig om effe mee aan de slag te gaan.

nog 1 vraagje: wat bedoelen ze met fastener mass? zijn dat de schroefjes om mee vast te maken? en heb ik het n beetje bij t rechte eind als ik daar 2 gr van maak?

Waarom staat je als nr 2 genoemde set eigelijk niet op nr 1?

Bama

Zaterdag met mijn lp12 naar bb&g voor service en om even te kijken naar een element.
Neem meteen mijn full circle mee en daarna nog naar Harbeth setjes luisteren

advr

Citaat van: Bama op juli  8, 2014, 17:44:01
Zaterdag met mijn lp12 naar bb&g voor service en om even te kijken naar een element.
Neem meteen mijn full circle mee en daarna nog naar Harbeth setjes luisteren
Veel plezier! Genoeg te doen dus...[emoji41]
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Bama

Van mij mag het regenen hoo, ik zit heel de middag onder de pannen :)

garmtz

advr

Citaat van: Bama op juli  8, 2014, 18:32:42
Van mij mag het regenen hoo, ik zit heel de middag onder de pannen :)

Maar van ons niet want wij zijn naar Bospop van het weekend. :P

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Bama

Tussentijds zoals in een ander topic gepost alweer een andere LP12 gekocht en de vorige dus in de verkoop gezet.
Vandaag met mijn "nwe" LP12 naar BB&G Zevenbergen geweest en Jan heeft hem nagekeken. Hij twijfelde eerst over de arm maar nadat hij het grote boek er bij nam bleek het dus inderdaad een originele Ekos 2 te zijn en geen gemodificeerde MK1. Ik heb opnieuw naar zijn speler staan kijken met de witte plinth en we hebben een deal gedaan en Jan gaat hem nu ombouwen zodat die van mij straks die witte plinth heeft. Nog even getwijfeld over een Woodsong plinth  :inlove: maar dat kan ik altijd nog doen.
Mijn speler krijgt natuurlijk meteen een servicebeurt en wordt ook voorzien van een zgn T cable.
Volgende stap zal waarschijnlijk zijn een nieuwe voeding maar nu even niet.

Dirk

mooie hé, die witte plint  ;D
proficiat alvast, wordt een pareltje als hij straks klaar is ;)  probleem is dat je natuurlijk nooit klaar bent met een LP12
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

Citaat van: Dynky op juli 26, 2014, 14:03:50probleem is dat je natuurlijk nooit klaar bent met een LP12
touché  :D

Bama

advr

Robiwan

Citaat van: Bama op juli 26, 2014, 14:24:44
Gelukkig is het allemaal niet duur :-X

spuitbus Gamma is stuk goedkoper :D
Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2