Het Linn Sondek LP12 'liefhebbers' topic

Gestart door raindog, augustus 9, 2013, 23:13:16

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Citaat van: AbZ op december  7, 2013, 13:53:33
Ik had het wat vereenvoudigd (edit), want als de plaat waterpas ligt...

Alles moet in principe tegelijk goed staan:
waterpas, overhang, VTA/SRA, naaldkracht, antiskating enz.
Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

raindog

Citaat van: Linnie op december  6, 2013, 22:54:04
Uiteindelijk toch maar besloten om de upgrade van de Lp12 goed aan te pakken. Sinds vorige week een LP 12 met Radikal/Urika upgrade. En omdat de LP 12 voor de Radikal toch uit elkaar moest, er ook gelijk een Kore in laten zetten.

Super !  :pompom:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Robiwan

Citaat van: Linnie op december  6, 2013, 22:54:04

Uiteindelijk toch maar besloten om de upgrade van de Lp12 goed aan te pakken. Sinds vorige week een LP 12 met Radikal/Urika upgrade. En omdat de LP 12 voor de Radikal toch uit elkaar moest, er ook gelijk een Kore in laten zetten.

Tuurlijk of het allemaal niets kost :D Veel luisterplezier :smile:
Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

5061

Nu liefhebber van de LP12, maar binnen 2 weken eigenaar.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Martin!!!

Citaat van: 5061 op december 11, 2013, 22:40:46

Die in je signatuur?  Dat is een hele vette.....  :thumbs-up:
mainly British stuff

5061

Ja, dat gaat ie worden. Hopelijk voor de kerstdagen klaar.

Linnie

Citaat van: 5061 op december 15, 2013, 14:31:54

Erg mooie LP 12 , heel veel plezier ermee

Rudi64

Citaat van: 5061 op december 15, 2013, 14:31:54

Very nice...
Veel plezier ermee!... :music:
Lejonklou Boazu 2◼Linn Aedsm-- Merason Frerot Dac-Pow1◼Xavian Perla Exclusiva speakers◼Linn K400 speakerkabel ◼BlueJeans 6a ethernetcable◼Lejonklou powercables-Furutech PS-950 powercable.
.

Cyreg

...af en toe 'n beetje jaloers, maar toch steeds blij..... ;)
aan m'n prima klinkende TecnoDec-zelf valt niet(weinig) te sleutelen/upgraden  :D

daarom ook nog steeds blij met m'n met MM-gecombineerde geintegreerde LFD versterker  ;D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 2DW Gold > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (8SE)

advr

Citaat van: 5061 op december 11, 2013, 22:40:46

Niet bepaald een instapper O0

Daar ga je heeeeeeel veel plezier aan beleven.
Volgend jaar ook eens voor een Urika sparen en misschien de Kore. Voor mij definitief geen Keel. Keer op keer hoor ik de bevestiging dat het voor beleving geen 'verbetering' is. Schijnbaar ben ik daar wel de enige in  :music: :music: So be it.

Hoe is de combi Benz Urika tot stand gekomen? Bij mij werd de combi Benz, welliswaar een Wood L2, icm de Urika afgeraden?

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

5061

Jan Verleg van BBG Zevenbergen heeft mij tijdens luistersessies de verschillende samenstellingen van de LP12 laten horen en beleven. Hierbij steeds een vergelijking gemaakt met mijn Wilson Benesch Full Circle die tevens stond aangesloten. Zodoende tot deze opstelling gekomen incl de Keel.

In mijn beleving is de Keel is zijn geld volledig waard omdat de rust in mijn set in stand blijft.

Bedankt voor alle reakties en zal jullie na de feestdagen informeren omtrent mijn beleving.

Allemaal fijne feestdagen.
Leo

Linnie

Ik hoorde ook dat een Benz niet ideaal is met een Urika.
Wat mij werd aangeraden is een Dynavector of een Lyra of een Linn natuurlijk maar daar is niet zoveel keus.
Maar het is en blijft natuurlijk toch ook persoonlijk.

Ik heb ook de Kore en hoewel de Keel erg mooi is, vond ik het prijsverschil erg groot.

advr

Hoi Leo,

Hopelijk is de LP12 op tijd klaar voor de feestdagen. Jan kennende zal hij daar zeker alles voor doen!

Ik heb al 15 jaar een LP12 en ken de LP12 door en door en ik zeg ook zeker niet dat de Keel zijn geld niet waard is. Die discussie is in deze helemaal niet relevant. Ik vind de verandering in het geluidsbeeld geen halleluja. Ik heb keer op keer niet het gevoel dat ik de Keel per se moet hebben. Dat had ik wel met eerder upgrades ;D  Dus het is gewoon een kwestie van smaak en geen geld kwestie anders had ik hem allang gekocht. :hehe: :hehe:

Prettige feestdagen en dat gaat zeker en vast lukken! 8)

Ad.

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Robiwan

5061

Het grote genieten is begonnen. Fantastisch.

advr

Citaat van: 5061 op december 26, 2013, 10:47:47
Het grote genieten is begonnen. Fantastisch.

Foto's........ en dat wordt de komende tijd beter en beter als alles een beetje ingespeeld raakt.
Veel plezier en een muzikaal 2014 !! :-)

Robiwan

Citaat van: 5061 op december 15, 2013, 16:50:40
Jan Verleg van BBG Zevenbergen heeft mij tijdens luistersessies de verschillende samenstellingen van de LP12 laten horen en beleven. Hierbij steeds een vergelijking gemaakt met mijn Wilson Benesch Full Circle die tevens stond aangesloten. Zodoende tot deze opstelling gekomen incl de Keel.

In mijn beleving is de Keel is zijn geld volledig waard omdat de rust in mijn set in stand blijft.

Bedankt voor alle reakties en zal jullie na de feestdagen informeren omtrent mijn beleving.

Allemaal fijne feestdagen.
Leo

Veel luisterplezier in 2014! :)

advr

De kogel is door de kerk... :P

De LP12 gaat ge-upgrade worden met een Urika, Kore (nee geen Keel, da's niets voor mij  :-X ) en een bijna nieuwe Akiva.
Dat wordt smullen geblazen.  :baaa: :baaa:

Linnie

advr

Citaat van: Linnie op januari 25, 2014, 21:18:56
Hoi Ad

Super ,dat wordt genieten

Dank.

Nu eigenlijk ook al genieten natuurlijk maar een extra stap(je) is altijd leuk.  :P

Het spul is besteld... Nu wachten tot het binnen komt. Kan Jan aan de slag! :xmas: :xmas:

Linnie

Heb je vergeleken tussen je Benz Wood en de Akiva ?

5061

advr

Citaat van: Linnie op januari 25, 2014, 21:31:24
Heb je vergeleken tussen je Benz Wood en de Akiva ?

Niet nu in een direct vergelijk echter ken ik de Akiva erg goed en die matcht natuurlijk (technisch) perfect met de Urika.
De Benz delft sowieso het onderspit tov de Akiva dat heb ik eerder al een paar keer gehoord. Toen was de Akiva ver boven mijn budget!
Jan had een zeer jonge Akiva en ik ga af op zijn woord dat ie perfect is.  :P

De Radikal heb ik tzt gekocht omdat ik ook wist dat de Urika eens zou komen.  8)

advr

garmtz

Prachtig Ad! Uiteraard ben ik nu wel een beetje jaloers op jouw Sondek... ;)