Het Linn Sondek LP12 'liefhebbers' topic

Gestart door raindog, augustus 9, 2013, 23:13:16

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: newday op augustus 23, 2013, 18:10:29
Staat hier nu prima te spelen op een Spider Rack met voorlopig even een MDF plaat er tussen.

Wat je dan dus niet moet doen is ...... het rack alleen maar aanraken  :-\

Misschien toch een muurbeugel dan?

newday

Citaat van: garmtz op augustus 23, 2013, 18:28:52
Misschien toch een muurbeugel dan?

Voorlopig is het oké zo, lopen hier geen kids rond  :P
Mocht de LP12 een blijvertje zijn dan lijkt me een muurbeugel inderdaad de enige optie.

garmtz

Citaat van: newday op augustus 23, 2013, 18:31:53
Voorlopig is het oké zo, lopen hier geen kids rond  :P
Mocht de LP12 een blijvertje zijn dan lijkt me een muurbeugel inderdaad de enige optie.

Wat heb je voor vloer?

newday

Citaat van: garmtz op augustus 23, 2013, 18:33:14
Wat heb je voor vloer?

Een grindvloer, zoiets wat je in winkels ook wel eens ziet.

edit: zit weinig beweging in dus

garmtz

Citaat van: newday op augustus 23, 2013, 18:34:28
Een grindvloer, zoiets wat je in winkels ook wel eens ziet.

edit: zit weinig beweging in dus

Dan zou ik niet zo snel gaan voor een muurbeugel... Misschien alle bouten van het rack nog eens extra aandraaien?

newday

Citaat van: garmtz op augustus 23, 2013, 18:47:40
Dan zou ik niet zo snel gaan voor een muurbeugel... Misschien alle bouten van het rack nog eens extra aandraaien?

Aandraaien heb ik pas nog gedaan want de levels moesten verplaatst worden.
Ik denk dat het ook door de hoogte van het rack komt, bovenste level staat op 120cm.
Er is nogal wat torsie, als ik een beetje druk uitoefen op het bovenste deel van een staander kan deze wel 1 cm heen en weer, vind je dat te veel?.

raindog

Citaat van: Martin!!! op augustus 23, 2013, 15:51:49
Vanavond wordt mijn 'rebuild' LP12 bezorgd, afgesteld en gefinetuned  :nopompom:  :pompom: :clapping:

Ik verheug me er op..........

Wij ook! Waar blijven die foto's?  :pompom:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz

Citaat van: newday op augustus 23, 2013, 19:03:23
Aandraaien heb ik pas nog gedaan want de levels moesten verplaatst worden.
Ik denk dat het ook door de hoogte van het rack komt, bovenste level staat op 120cm.
Er is nogal wat torsie, als ik een beetje druk uitoefen op het bovenste deel van een staander kan deze wel 1 cm heen en weer, vind je dat te veel?.

Dat is echt veel te hoog voor een LP12... Ik ken de Spider racks en die worden al instabiel boven de 60 cm... Ik zou dan toch maar een muurbeugel overwegen of de LP12 op een apart IKEA Lack tafeltje zetten naast het Spider rack.

newday

Citaat van: garmtz op augustus 24, 2013, 09:57:50
Dat is echt veel te hoog voor een LP12... Ik ken de Spider racks en die worden al instabiel boven de 60 cm... Ik zou dan toch maar een muurbeugel overwegen of de LP12 op een apart IKEA Lack tafeltje zetten naast het Spider rack.
thanx

Martin!!!

Afgelopen vrijdag is een lang gekoesterde droom dan eindelijk waarheid geworden. Een eigen LP12 in bezit.

Zo'n vier jaar geleden heb ik de LP12 voor het eerst mogen horen spelen en meteen  :wub: :inlove: . Echter besloten om eerst (de rest van) mijn set voor mezelf op orde te brengen alvorens zo'n mooie platenspeler aan te schaffen. Ik speel momenteel met een NAIM SuperNait (de 1 inmiddels genaamd), HiCap, NDX, DVD5, Stageline N, Harbeth M 30.1 weergevers en een Velodyne SPL 1200 Ultra sub.

En nu dus een LP12 New-Build. In voorgaande posts sprak ik over 'Rebuild" maar omdat de speler uit bijna volledig nieuwe onderdelen bestaat ben ik door de bouwer (Jan Verlegh)van de speler op de vingers getikt om deze niet meer zo te benoemen  ;D  het doet de speler namelijk geen eer aan.

Specs: Rosenut plint, Subchassis met pre-cirkus lager, Stofkap, Trampoline, Akito MKII arm met een Ekos tonearmcable met een Adikt (MM)element en een Lingo voeding.

Vorige week nog snel een 8-tal absorptiepanelen gemaakt en geplaatst in de woon/luisterkamer (twee achter iedere weergever en twee aan beide zijden van de bank) hetgeen een veel rustiger en strakker geluidsbeeld oplevert, de flutterecho is verdwenen. En ja, ik wilde het toch graag "goed" voor elkaar hebben voordat de LP12 hier kwam wonen.

Natuurlijk was het spannend hoe het hier thuis dan uiteindelijk zou klinken. En hoe klinkt het dan? Ik vind het grandioos de Adikt staat nog wel in te spelen maar wat een fijn geluid en dynamiek en dan te bedenken dat verder upgraden nog iets mooiers zal brengen :hehe: . Persoonlijk vind ik dat mijn LP12 nu al mijn NDX de baas is.

En dan nog een paar foto's, waarbij op de eerste foto Garmt de speler met zijn engelengeduld en dito oren bezig is deze te finetunen, op de vingers gekeken door Jan maar dat is op de foto's dan weer niet zichtbaar  ;)

mainly British stuff

Martin!!!

..
mainly British stuff

Martin!!!

..
mainly British stuff

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

garmtz

Leuk om de foto's te zien! Je set klinkt nu behoorlijk geweldig Martin! Al zeg ik het zelf... ;)   Heel veel plezier met de LP12!

pietjepc

Ziet er puik uit zo met die rosenut plint

Martin!!!

Citaat van: Eddye op augustus 25, 2013, 21:00:49
Gefeliciteerd Martin!!!

Dank je wel Eddye, kunnen we ook plaatjes draaien als je de Naim/Harbeth-combi komt beluisteren  8)

Citaat van: garmtz op augustus 25, 2013, 21:22:33
Leuk om de foto's te zien! Je set klinkt nu behoorlijk geweldig Martin! Al zeg ik het zelf... ;)   Heel veel plezier met de LP12!

Thanks ik vind het zelf ook wel aardig klinken op dit moment  :wub:

Citaat van: pietjepc op augustus 25, 2013, 22:06:06
Ziet er puik uit zo met die rosenut plint

Past visueel gezien perfect bij mijn Harbeths M30.1 AE
mainly British stuff

Cyreg

Citaat van: Martin!!! op augustus 25, 2013, 19:24:21
Afgelopen vrijdag is een lang gekoesterde droom dan eindelijk waarheid geworden. Een eigen LP12 in bezit.

Gefeliciteerd, ziet er puik uit en gezien je complete set, zal het ook zeker wel prima klinken  ;D
Wat zijn vanaf hier nu nog de grotere (klankwijs) LP12 upgrade-stappen?

Hoe ziet je netspanningsverdeling/stroomvoorziening er op dit moment uit?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 2DW Gold > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (8SE)

Martin!!!

Citaat van: Cyreg op augustus 25, 2013, 23:23:16
Gefeliciteerd, ziet er puik uit en gezien je complete set, zal het ook zeker wel prima klinken  ;D
Wat zijn vanaf hier nu nog de grotere (klankwijs) LP12 upgrade-stappen?

Hoe ziet je netspanningsverdeling/stroomvoorziening er op dit moment uit?

Dank je.....

Er zijn nog wel wat stappen te maken tot aan de full blown LP12. Een eventuele eerste stap zouden de Keel en T-Kable kunnen zijn, eerst maar eens genieten. Zie de openingspost voor alle mogelijkheden  :D

Momenteel het volledige audio gebeuren op een aparte audiogroep: Siemens Cilindric Fuse Cartridge
mainly British stuff

Eddye

Citaat van: Martin!!! op augustus 25, 2013, 23:20:15
Dank je wel Eddye, kunnen we ook plaatjes draaien als je de Naim/Harbeth-combi komt beluisteren  8)

Leuk, heb al in geen jaren meer een draaitafel gehoord.
Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op augustus 26, 2013, 09:11:51
Leuk, heb al in geen jaren meer een draaitafel gehoord.
You'll be in for a surprise! ;D

Sinds mijn enorm uitgebreide ervaring met draaitafels ben ik nog meer dan daarvoor een bron-eerst-denker geworden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 26, 2013, 10:05:14
You'll be in for a surprise! ;D

Sinds mijn enorm uitgebreide ervaring met draaitafels ben ik nog meer dan daarvoor een bron-eerst-denker geworden.
Hmmm, mijn budget is wel zo'n beetje op voor de komende jaren, vrees ik. Zeker als ik naga dat er eigenlijk ook wat LS kabel en dat spul moet worden aangeschaft.
Misschien is het helemaal niet goed om te gaan luisteren... ;D

Martin, ik PM je even voor een datum :D
Devialet 200

Deleted Member 2

Citaat van: Martin!!! op augustus 25, 2013, 23:20:15

Ik waag me toch maar even schoorvoetend met een vraag in dit topic voor de liefhebbers:

Welke phono pré heb je? Wellicht ook Brits?

Geluk met je draaitafel.

Gr
Henk

Martin!!!

Citaat van: Onder013 op augustus 26, 2013, 15:01:38
Ik waag me toch maar even schoorvoetend met een vraag in dit topic voor de liefhebbers:

Welke phono pré heb je? Wellicht ook Brits?

Geluk met je draaitafel.

Gr
Henk

Die moest ik er inderdaad nog tussen zetten de NAIM Stageline N  :D

En bedankt voor de gelukwens
mainly British stuff

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op augustus 26, 2013, 15:14:59
Die moest ik er inderdaad nog tussen zetten de NAIM Stageline N  :D

En bedankt voor de gelukwens

Ben ook erg benieuwd naar de Harbeth 30.1 monitors in combinatie met de Sub!

Gr,

Robin
Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

raindog

Ziet er heel mooi uit Martin! Die plint past echt goed bij het fineer van de Harbeths. Mooi combo zo.

Je hebt echt een supergave set nu. Ik ben ook wel benieuwd naar de sub, deze Velodyne staat nog steeds op mijn eigen verlanglijstje... :worship:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)