Mijn audioset

Gestart door Rowdy, augustus 8, 2013, 14:00:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Contour


vergeerr72

Citaat van: PrimaLuna op september  8, 2023, 14:33:12klopt, er moet een andere zekeringhouder op de rail, waar 2 staafjes ( 1 is zekering) in kunnen.

bijvoorbeeld:
https://hifiproducts.nl/product-categorie/kemp-electroniks/zekeringhouder-kemp-electroniks/
Volgens mij mag dat staafje niet meer. Maar bij mij is het ook niet volgens de laatste normen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Ralf67

Een dergelijke Kemp fusie cartridge lijkt me wel wat

Ralf67

Citaat van: vergeerr72 op september  8, 2023, 18:59:31Volgens mij mag dat staafje niet meer. Maar bij mij is het ook niet volgens de laatste normen.

Heb je er een foto van ?

vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

#230
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

Citaat van: Ralf67 op september  8, 2023, 19:26:24Heb je er een foto van ?
Ik ben al blij dat het bij de eerste keer bij een straatverbod bleef.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Buell

Citaat van: Rowdy op september  8, 2023, 17:57:29Heb jij een zekering of een Nullijn buisje?

Ik heb nog een ouderwetse zekering.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Xander32

Ach, je hoeft enkel te hopen dat je nooit kortsluiting en daardoor brand en/of andere schade krijgt, want deze verhalen op de verzekering kan je dan wel vergeten ...

Citaat van: vergeerr72 op september  8, 2023, 18:59:31Volgens mij mag dat staafje niet meer. Maar bij mij is het ook niet volgens de laatste normen.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rowdy

#234
Citaat van website van Kemp:
In Nederland is het niet verplicht in de nulleiding een zekering op te nemen zodat in het rechter vakje van de module een zwaar verzilverd, masief koperen staafje zit.

Berret raadde mij af om een zekering in de nulleiding te doen. Als de zekering in de nulleiding uitklapt heb je nog steeds spanning op de apparatuur via de fase.

Rowdy

Vanmorgen nog wat CD's gedraaid. Bij de CD "Love over gold" van Dire Straits luisterde ik altijd alleen de eerste twee nummers. Vanaf nummer 3 werd het geluid te hard. Nu heb ik voor het eerst de hele CD beluisterd. Het geluid blijft mooi, ook als ik de volume harder zet.

Ralf67

#236
Maar daar is nu het koperen (vergulde) staafje van Berret geplaatst ?

Ipv de koperen uitvoering die er standaard in zit.

Rowdy

Bij mij zat er standaard, ik denk, een verzilverd staafje.

Ralf67

Ok, en ook een standaard zekering ?

Moet mijn Fuse Cartridge nog geleverd krijgen .

Rowdy

Ja, een Siemens. Deze had ik al vervangen door een Hifi-Tuning Supréme 3.

Rowdy

#240
De nullijn buisje is een blijvertje geworden.
Iets als audiokwakzalverij bestempelen vind ik zeer kwalijk, vooral als ze er geen ervaring mee hebben.

Contour

Mee eens, maar dat soort lui direct links laten liggen, geen energie aan gaan verspillen, is toch kansloos.

DofN

Citaat van: Rowdy op september 14, 2023, 18:18:12De nullijn buisje is een blijvertje geworden.
Iets als audiokwakzalverij bestempelen vind ik zeer kwalijk, vooral als ze er geen ervaring mee hebben.



Tenzij er natuurlijk geen goede reden is om aan te nemen dat zoiets leidt tot een beter geluid (ik noem maar wat: redenen op basis van logica of kennis) en het ook niet aangetoond kan worden of wordt. Dan is het alleen maar aardig dat mensen met je mee willen denken en kritisch zijn. Als iedereen altijd maar met elkaar meepraat krijg je geen gezonde omgeving en gaan mensen heel domme dingen doen. Dat is het gevaar dat iedereen loopt.
 

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mmuetst

#243
Citaat van: Rowdy op september 14, 2023, 18:18:12De nullijn buisje is een blijvertje geworden.
Iets als audiokwakzalverij bestempelen vind ik zeer kwalijk, vooral als ze er geen ervaring mee hebben.
Ach laat ik nu wat meer achtergrond info hebben over de persoon die ze maakt. Maar goed, veel plezier er meer. Hoop dat je er niet te veel voor betaald hebt. Maar goed kan jou plezier niet in geld uitdrukken. Dus als jij er plezier van hebt dan is het elke cent waard. Zal ophouden over de audiokwakzalverij gezien ik jou plezier hiermee niet bevorder
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Ralf67

#244
Zo zien de zekering en standaard staafje eruit bij Spijkie.

Lijkt me niet oké.

Vocht, teveel stroom erdoorheen of loszittende Fuse

Rowdy

Zo ziet mijn set opstelling er nu uit:

Contour

Lego is een hobby die je bij opvallend veel audio liefhebbers tegen komt!

Rowdy

Na het Jazzkwartet heb ik na 45 jaar toch weer het plezier in het bouwen van LEGO gevonden. Als ik het koop dan wordt het wel de 18+ bouwpakketten.

Hannibal_

Ziet er cool uit, hoor!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Contour

Met zoiets hoop ik altijd maar, dat de pluggen goed grip hebben in de muur, je moet er toch niet aan denken dat dit naar beneden komt.