UPC alles-in-1 power 100 Mbit of Tweak glasvezel 100 Mbit alles-in-1 , welke ?

Gestart door proconsoles, augustus 1, 2013, 10:51:10

Vorige topic - Volgende topic

alexander2

Citaat van: Hanky Panky op augustus  1, 2013, 15:43:31
Tjsa.....  ;)

KPN bevalt mij prima, was een tijdje terug wel pissig over een actie van ze maar die is opgelost door mijn host.
Klacht ingediend en een 'oeps-sorry' reactie (nooit wat van de klachtafwikkeling vernomen) en kreeg spontaan een maand gratis van ze  :)

Dan moet je toch bij Ziggo zijn als je wat te klagen hebt, die smijten met maandkortingen wil je niet weten, 6 maanden is mijn laatste tegemoetkoming geweest.  :D

Hanky Panky

Citaat van: alexander2 op augustus  1, 2013, 15:50:34
Dan moet je toch bij Ziggo zijn als je wat te klagen hebt, die smijten met maandkortingen wil je niet weten, 6 maanden is mijn laatste tegemoetkoming geweest.  :D

Dan moet ik verhuizen naar een Ziggo gebied en dat kan niet omdat niemand mijn huis wil kopen  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

alexander2

Citaat van: Hanky Panky op augustus  1, 2013, 16:09:06
Dan moet ik verhuizen naar een Ziggo gebied en dat kan niet omdat niemand mijn huis wil kopen  :D

Ach tophypotheek, aflossingsvrij, verkeerde tijd gekocht.....kortom giga rente aftrek en een giga restschuld over 30 jaar. :D

Hanky Panky

Citaat van: alexander2 op augustus  1, 2013, 16:14:20
Ach tophypotheek, aflossingsvrij, verkeerde tijd gekocht.....kortom giga rente aftrek en een giga restschuld over 30 jaar. :D

Neuh, de rente daalt dit jaar, scheelt me weer 4 rooitjes/jaar  :D

Kan ik mijn internetlijn tenminste blijven betalen   :happy:

alexander2

Citaat van: Hanky Panky op augustus  1, 2013, 16:26:22
Neuh, de rente daalt dit jaar, scheelt me weer 4 rooitjes/jaar  :D

Kan ik mijn internetlijn tenminste blijven betalen   :happy:

4 rooitjes......we staan niet op de automarkt met de ouderwetse pieken. :D
Mijn rente staat 30 jaar vast maar ben een angstig typje altijd voor zekerheid gaan als het om muntjes gaat. :angel:

Hanky Panky

Citaat van: alexander2 op augustus  1, 2013, 16:28:27
Mijn rente staat 30 jaar vast maar ben een angstig typje altijd voor zekerheid gaan als het om muntjes gaat. :angel:

Dat krijg je als je te dichtbij de grote stad woont. Ik had ook 4 ruggen kunnen schrijven  :-*

Stond 10 jaar vast, 2 jaar bouwen, 8 jaar wonen. Nu wel lekker, 2 jaar vastgeklikt voor 3,5%. Daarna zien we wel weer verder.

Dit is het jaar van de besparingen  :)

alexander2

Citaat van: Hanky Panky op augustus  1, 2013, 16:33:29
Dat krijg je als je te dichtbij de grote stad woont. Ik had ook 4 ruggen kunnen schrijven  :-*

Stond 10 jaar vast, 2 jaar bouwen, 8 jaar wonen. Nu wel lekker, 2 jaar vastgeklikt voor 3,5%. Daarna zien we wel weer verder.

Dit is het jaar van de besparingen  :)

Volgens mij 4,8 , 30 jaar vast dus.
OT maar weer we dwalen af.

proconsoles

Had nooit gedacht te horen over hypotheken op een home theatre forum lol
Lees dit maar eens : http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/3484970/2013/08/01/Burgers-zijn-banken-beu-en-beginnen-eigen-cooperatie.dhtml

Heb trouwens Tweak gebeld, en de volgende bestelling gedaan:

- Glas internet 100 Mbit en bellen BLAUW voor 45 Euro per maand

Nu maar hopen dat ze opleveren, voordat Vodafone heeft afgesloten, want dat kan de boel vertragen zeiden ze.

proconsoles

Net Tweak gebeld omdat het bestelforumier goed leek toch te komen, maar kwam in een soort loop.

Toen vertelde een andere mederwerkster mij, dan blauw niet mogelijk was op mijn postcode. Hmmmmm.

jasjenl

Als beeldkwaliteit belangrijk is zou ik nooit kiezen voor iets dat KPN glasvezel gebruikt. Mijn ouders hebben dat en vergeleken met mijn UPC HD abbo is het beeld echt zichtbaar slechter (meer compressie). Dat argument hierboven van dat je bij kabel bandbreedte deelt met de buren is in de praktijk echt een non-argument tegenwoordig. Wel is het zo dat, wil UPC goed werken, het erg belangrijk is dat alle aansluitmaterialen in je huis helemaal goed zijn, want ik heb wel het idee dat kabel wat dat betreft storinggevoelig is. Ik had tot voor kort ook wel problemen met UPC qua beeld en soms ook qua internet. Ik heb voor internet destijds een nieuw modem gekregen en dat werkt in de praktijk goed. Voor tv heb ik nog een oude Philips HD DVR, Horizon hoor ik eerlijk gezegd nog steeds teveel narigheid over. Wel hebben ze bij mij ook de splitter, de wcd en wat kabels vervangen voordat ik storingvrij tv kon kijken, maar het werkt nu goed. En zoals gezegd, áls het goed werkt dan is de beeldkwaliteit bij UPC echt wel goed, beter dan KPN glasvezel naar wat ik heb gezien.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

donaldk

Citaat van: alexander2 op augustus  1, 2013, 16:28:27

In de tijd van die dingen met een rooie rug hadden ze nog geen* automarkten;-).

Als je dat op het juuiste tijdstip hebt gedaan, dan heb je en goeie deal,hoeveel mensen er al niet gevangen zitten vanwege niet kunnen overstappen en een hoog renteaanbod bij verlenging en het hus ook niet kunnen verkopen...

*Geen Automarkten, dus. Rooie ruggen zijn iets van ongeveer 100 jaar geleden. Vrouguh hadden we groene briefjes, wel heel zelden, maar heb ze wel eens gezien. Vooral in de tijd van voor de eurocheque.

Raphie

Citaat van: proconsoles op augustus  1, 2013, 13:58:29
Dankje, denk dat het hier dan ook gaat om de gemiddelde gebruiker.

Net naar de sattelietwinkel geweest, en die biedt goedkoper setjes aan voor zo rond de 200 Euro incl. ontvanger, schotel en lnb's.
Abonnement kost 100 Euro per jaar, niet duur dus. Schijnt volgens diegene in de winkel een heel netwerk te zijn van servers die het van elkaar overnemen, dus vrijwel nooit downtime. Ik heb wel het vermoeden, dat dit niet legaal is.
LOL een dealer die cardsharing aanbiedt? wat een loser, voor cardsharing betaal je niet, je neemt zelf een officieel pakket
gaat naar een cardsharing forum en brengt je kaart in, in een pool en je geniet van alle andere kaarten binnen die pool.

commerciele cardsharing is garantie tot de deur, vaak delen dit soort gasten ook gewoon de pool waar ze zelf in zitten voor geld, op het moment dat andere pool members erachter komen flikkeren ze hem eruit.
JBL PRX Power!

konijntje

Citaat van: jasjenl op augustus  1, 2013, 17:30:46
Als beeldkwaliteit belangrijk is zou ik nooit kiezen voor iets dat KPN glasvezel gebruikt. Mijn ouders hebben dat en vergeleken met mijn UPC HD abbo is het beeld echt zichtbaar slechter (meer compressie). Dat argument hierboven van dat je bij kabel bandbreedte deelt met de buren is in de praktijk echt een non-argument tegenwoordig. Wel is het zo dat, wil UPC goed werken, het erg belangrijk is dat alle aansluitmaterialen in je huis helemaal goed zijn, want ik heb wel het idee dat kabel wat dat betreft storinggevoelig is. Ik had tot voor kort ook wel problemen met UPC qua beeld en soms ook qua internet. Ik heb voor internet destijds een nieuw modem gekregen en dat werkt in de praktijk goed. Voor tv heb ik nog een oude Philips HD DVR, Horizon hoor ik eerlijk gezegd nog steeds teveel narigheid over. Wel hebben ze bij mij ook de splitter, de wcd en wat kabels vervangen voordat ik storingvrij tv kon kijken, maar het werkt nu goed. En zoals gezegd, áls het goed werkt dan is de beeldkwaliteit bij UPC echt wel goed, beter dan KPN glasvezel naar wat ik heb gezien.

KPN Glasvezel is wel verbeterd. eerst waren de KPN streams inderdaad lage bitrate omdat ze dezelfde IPTV streams gebruikte voor hun ADSL klanten als voor hun Glasvezel klanten. Dit hebben ze nu wel verhoogd en los gekoppeld van de ADSL streams. De glasvezel streams zijn nu zo;n 12 Mbit ipv de 8 mbit van ADSL. de Glashart streams zijn 15 mbit.

zegel

Citaat van: konijntje op augustus  2, 2013, 12:14:54
KPN Glasvezel is wel verbeterd. eerst waren de KPN streams inderdaad lage bitrate omdat ze dezelfde IPTV streams gebruikte voor hun ADSL klanten als voor hun Glasvezel klanten. Dit hebben ze nu wel verhoogd en los gekoppeld van de ADSL streams. De glasvezel streams zijn nu zo;n 12 Mbit ipv de 8 mbit van ADSL. de Glashart streams zijn 15 mbit.

Het hele vervelende met KPN glasvezel is dat je niet precies weet wat je krijgt, en of dat waarvoor je nu een contract sluit, over enige maanden nog gelijk aan nu is. KPN is alle kleinere aanbieders aan het samenvoegen op een Telfort-KPN platform.  In een klein jaar heb ik zowel WDGO, gecomprimeerde en reguliere streams meegemaakt ( en een tijdlang ook niets, vandaar dat ik nu gelukkig canaldigitaal gebruiker ben , basispakket eerste 6 mnd 6,25 per maand, daarna iets van 10-11 euro). Overwegend vindt ik de kwaliteit van sateliet net even hoger als glas 12Mbit, maar het ontloopt elkaar niet veel.
Kii three + control, Wiim ultra, Roon lifetimer

Doubleoz

Zit eigenlijk met hetzelfde dilemma als oorspronkelijke post. Ik had UPC en ben uiteindelijk overgestapt op glasvezel van KPN. UPC had redelijk wat last van storingen tot dat er een monteur is langs geweest om de bekabeling te vervangen. Daarna geen enkel probleem meer en goede ontvangst.

Overgestapt op glasvezel eigenlijk puur uit nieuwsgierigheid omdat dit net was aangelegd in de wijk. Op begin veel problemen gehad met name ook met afspraken die niet werden nagekomen. Ondermeer zou KPN de opzegging bij UPC verzorgen maar dat ging dus fout waardoor ik extra kosten had. Uiteindelijk zijn al deze kosten wel vergoed.

Daarnaast viel de snelheid enorm tegen. Bekabeld geen probleem maar via powerline adapters en wifi erg slecht signaal. Inmiddels heb ik waar mogelijk vaste bekabeling neergelegd maar mijn wifi snelheid is nog steeds dramatisch. Ik haalde een snelheid van rond de 12/10 mbit met regelmatig time outs. Uitgebreid contact gehad met KPN en zij konden geen oplossing bieden. Nu een Airport extreme aangelegd voor mijn wifi waardoor snelheid wel is verbeterd maar nog lang niet de 90 mbit haalt zoals iemand anders benoemde in dit topic met zijn Asus router.

Kostentechnisch is het interessant om weer over te stappen want scheelt me in het 1e jaar 300 euro en vanaf het 2e jaar 200 euro. Alleen zie wel op tegen alle overstap problemen die ik al eerder heb meegemaakt.

Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

jasjenl

Citaat van: konijntje op augustus  2, 2013, 12:14:54
Ik weet dat het verbeterd is, echter had ik het niet over het verleden maar over nu. En ik zie nog steeds een duidelijk verschil in beeldkwaliteit tussen KPN glasvezel en UPC kabel, waarbij KPN toch echt wel de mindere van de twee is.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

SpeedyAndré

Het hangt af van welke Kpn smaak het is, Tweak Blauw heeft een GHM tvsignaal en dat heeft bij zowel SD als HD een hogere bitrate.
Helaas kan de TS dat niet krijgen op zijn adres, dus dan blijft Kpn Groen over (wat ik niet adviseer).

Zelf denk ik aan overstappen van Xms (Telfort) naar Tweak Blauw, dat is op mijn adres mogelijk.
Voordeel is véél goedkoper bellen (2ct/min tegen nu 9ct/min) en een zenderpakket dat niet door Kpn gedicteerd/uitgekleed wordt.
Ook heeft Tweak een goede newsserver standaard, dus dat scheelt een betaalde server elders.
Jammer van de eenmalige kosten en het feit dat de gratis dit en dat acties alleen voor Tweak Groen lijken te gelden.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

jasjenl

Citaat van: SpeedyAndré op augustus 11, 2013, 23:46:14
Het hangt af van welke Kpn smaak het is, Tweak Blauw heeft een GHM tvsignaal en dat heeft bij zowel SD als HD een hogere bitrate.
Helaas kan de TS dat niet krijgen op zijn adres, dus dan blijft Kpn Groen over (wat ik niet adviseer).
Mijn ouders hebben een pakket van KPN zelf (in Zevenaar), ik gok dat dat dan overeenkomt met wat jij hier KPN Groen noemt, qua beeld.

SpeedyAndré

Citaat van: jasjenl op augustus 13, 2013, 14:05:52
Mijn ouders hebben een pakket van KPN zelf (in Zevenaar), ik gok dat dat dan overeenkomt met wat jij hier KPN Groen noemt, qua beeld.

Dat klopt, Kpn biedt zelf alleen de groene smaak aan, andere providers kennen ook blauw (incl. tv via coax) maar dat wordt niet meer aangeboden in nieuwe gebieden.
Bij Reggefiber kan je met een postcode zien welke providers kunnen leveren.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB