UPC: Geen geluid

Gestart door Jaime, juli 12, 2013, 23:23:33

Vorige topic - Volgende topic

Jaime

Hallo,

Als ik via UPC wil kijken naar oa Discovery, National Geographic, TLC en BBC (HD en normaal) komt er geen geluid uit mijn speakers. Nouja, er komt wel wat uit, maar dat is meer een hele harde ruis.

Als ik de tv luidsprekers gebruik komt er wel geluid uit. UPC klantenservice kan niks voor me betekenen omdat het volgens hun met mijn externe apparatuur te maken heeft. Bij alle overige zenders heb ik wel gewoon geluid.

alexander2

Dat is echt te weinig info om iets mee te doen. ;)
Wat voor apparatuur, hoe aangesloten?

Jaime

TV is van Philips (merk weet ik zo niet en ben ook niet thuis om het te checken).
Versterker is de Rotel RA-12 en de speakers B&W CM1. De TV is via een digitale coax kabel verbonden met de versterker. Ik heb ook al een andere kabel geprobeerd zonder resultaat.

alexander2

Sluit alles is aan met deze 1 van deze uit/ingangen.

Ik ga ervan uit dat je ook een TV decoder hebt?
Zo ja welke?

Raphie

Laat me raden: digitaal aangesloten op je receiver en deze kan niet overweg met AC3 en moetje bitstream kiezen?
JBL PRX Power!

alexander2

Citaat van: Raphie op juli 13, 2013, 09:37:53
Laat me raden: digitaal aangesloten op je receiver en deze kan niet overweg met AC3 en moetje bitstream kiezen?

Is een mogelijkheid. :D

Raphie

JBL PRX Power!

Jaime

Citaat van: alexander2 op juli 13, 2013, 09:01:59
Sluit alles is aan met deze 1 van deze uit/ingangen.

Ik ga ervan uit dat je ook een TV decoder hebt?
Zo ja welke?

Het is zo'n kastje van UPC. Geen idee welke model het is.

CiteerLaat me raden: digitaal aangesloten op je receiver en deze kan niet overweg met AC3 en moetje bitstream kiezen?

Waarom komt het dan juist alleen maar voor bij die zenders die ik opnoemde?

paulk

deze zenders zijn in dolby d vandaar (ac3 dus) bitstream kiezien
Klipsch Reference -Onkyo TX-RZ50-ADVANCE ACOUSTIC MAA 402-SAMSUNG BD-J7500-EPSON EH-TW9400-shield tv-philips oled 4k tv 55oled855

Jaime

En hoe moet ik dat doen?