Wat moet een DVD kosten om niet meer te kopieeren?

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 9, 2004, 09:58:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wat mag een DVD kosten om kopieeren tegen te gaan.

€ 5,00
136 (21.5%)
€ 10,00
241 (38%)
€ 12,50
89 (14%)
€ 15,00
69 (10.9%)
€ 17,50
9 (1.4%)
€ 20,00
6 (0.9%)
Ik ben tegen kopieeren
39 (6.2%)
Ik zal altijd kopieeren.
45 (7.1%)

Totaal aantal stemmen: 589

Muziekfreak

Beetje laat maar toch (zo groot forum ook)

Ik vind 10euro een mooie prijs voor films op dvd. Ik kopieër toch geen films maar ik wacht wel vaak af todat films in de ballenbak belanden. Bv de freerecordshop aanbiedingen hulde voor die winkel hoor. Ze kopen megagroot in wat de prijs kan drukken endus mooie prijzen hanteert.

Speciale editie films heb ik iig geen speciale band mee als ware. Het gaat mij om de film de rest is bijzaak waarvoor je ooit dik geld betaalt. M.a.w. vind ik zonde.

Uiteraard is dat subjectief  ;) 

porto

#176
Ik heb een 15 tal originele movies maar over t algemeen zal ik blijven kopieeren omdat ik dat nou eenmaal spannender vind dan bij een dvdboer eentje te kopen. Ik krijg er een kick van om hele nieuwsgroepen af te struinen naar net die ene film die zo voor het oprapen ligt in de dvdwinkel maar die op usenet maar nauwelijks wordt gepost. Het is gewoon een hobby van me, meer niet. Ik betaal zo'n 10 euro per maand voor usenet toegang, 25 euro voor m'n adsl, 100 euro voor m'n lege schijfjes en uren... uren... en nog eens uren aan zoeken, downloaden, evt. repareren (pars), uitpakken en branden. Daarna sorteren van het spul en uiteindelijk een keertje kijken. DAT is voor mij genoegdoening. Niet binnen 5 minuten een winkel inlopen, dvd pakken, betalen en naar buiten lopen... werkelijk geen lol aan. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het stelen maar ergens werken ze het in de hand met hun monopolistische ego's en kunstmatig hoog gehouden prijzen. Met mijn nettoloon (1800+) kan ik makkelijk originelen kopen maar dat is gewoon te saai, niets meer en niets minder.  ;)

Wat de kwaliteit betreft: Ik heb zowel originelen als kopieen via een DLP projector gezien en kan vreemd genoeg geen verschil ontdekken. Beeld is nog steeds superscherp en helder, geluid en zo AC3/DD als het maar kan. Doorsnede van 1.5 - 2m geniet mijn voorkeur.

JCL

Als je geen verschil ziet dan moet je toch eens naar die projector laten kijken. Ik zie op mijn PC al verschil.

Moondust

Bij 9 van de 10 DVDRs moet het videogedeelte worden gere-encode, hetgeen per definitie een kwaliteitsvermindering betekent. In de meeste gevallen is dit op een goede projector goed zichtbaar! Qua geluid merk je het verschil zo goed als niet.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

FrankB

Citaat van: Moondust op december  5, 2005, 12:56:14
Bij 9 van de 10 DVDRs moet het videogedeelte worden gere-encode, hetgeen per definitie een kwaliteitsvermindering betekent. In de meeste gevallen is dit op een goede projector goed zichtbaar! Qua geluid merk je het verschil zo goed als niet.

Klopt. Zelfs bij een 9-pass recode door ccs zal het best nog te zien zijn. Bij een transcode zoals dvd2one en dvdshrink het doen is het afgrijselijk en zelfs op een goedkope tv al te zien.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

JCL

Citaat van: FrenkB op december  5, 2005, 13:17:17
Klopt. Zelfs bij een 9-pass recode door ccs zal het best nog te zien zijn. Bij een transcode zoals dvd2one en dvdshrink het doen is het afgrijselijk en zelfs op een goedkope tv al te zien.

Dat is niet helemaal waar, als je gewoon van image naar image gaat dan zul je helemaal niks zien bij ee DVD9 omdat het een letterlijk kopie is. Een image afgespeeld op de PC ziet er precies hetzelfde uit als een orgineel, een gebrande image ziet er precies hetzelfde uit als een orgineel.

FrankB

Citaat van: JCL op december  5, 2005, 13:21:07
Dat is niet helemaal waar, als je gewoon van image naar image gaat dan zul je helemaal niks zien bij ee DVD9 omdat het een letterlijk kopie is. Een image afgespeeld op de PC ziet er precies hetzelfde uit als een orgineel, een gebrande image ziet er precies hetzelfde uit als een orgineel.

Maar hoef je ook niet te transcoden of recoden ...
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

JCL

precies, en dus blijft de kwaliteit voor 100% hetzelfde MITS er geen schrijffouten optreden!

porto

mogelijk dat ik dan verkeerd kijk ofzo maar misschien komt het ook omdat ik enkel de films op de dvd's laat staan, zonder de menu's etc. Hierdoor wordt de film zelf wel ingepakt maar blijft de beeldkwaliteit zo hoog mogelijk. Ook van internet probeer ik zoveel mogelijk movie-only rips te pakken te krijgen al lukt dat soms niet helemaal; die zijn al met menu's, extra's etc ingepakt en dan is idd soms al op een normale tv te zien dat het beeld wat korreliger is; dit ligt ook aan het gebruikte dvd9 -> dvd5 progje. Vooral kaskrakers zoals starwars, LOTR, harry potter zijn origineel al met zo'n hoge bitrate opgenomen dat inpakken MET menu's etc gewoon zonde is en het origineel natuurlijk hierbij de voorkeur geniet.

Moondust

Citaat van: JCL op december  5, 2005, 13:21:07
Dat is niet helemaal waar, als je gewoon van image naar image gaat dan zul je helemaal niks zien bij ee DVD9 omdat het een letterlijk kopie is. Een image afgespeeld op de PC ziet er precies hetzelfde uit als een orgineel, een gebrande image ziet er precies hetzelfde uit als een orgineel.
Als re-encoden van het videogedeelte achterwege kan blijven dan is de kopie zo goed als gelijk aan het origineel. Echter, in de warez-wereld moet alles op DVD5-formaat passen, oftewel 4,7GB. Verreweg de meeste films, zeker de recente nemen meer ruimte in beslag dan 4,7GB en dus moet er gere-encode worden....met als gevolg verlies van beeldkwaliteit.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

bart_nl

ik heb ook 10 euro gekozen omdat ik dat een goede prijs vind voor het gebodene. Het is net iets meer dan een kaartje voor de bioscoop maar je kunt wel met meerderen kijken en je kunt de film dan ook vaker kijken. Bij 20 euro vind ik het feitelijk te duur of het moet een hele mooie of uitgebreide uitgave zijn.
Voor mij heeft een orgineel sowieso een meerwaarde t.ov. een kopie. Een deel van het plezier zit bij mij ook in het willen hebben en uiteindelijk kopen van een film. Mijn ervaring is dat ik daardoor ook met meer plezier aan een film begin. Bij een kopie heb ik dat helemaal niet.

JCL

Citaat van: Moondust op december  5, 2005, 18:56:09
Als re-encoden van het videogedeelte achterwege kan blijven dan is de kopie zo goed als gelijk aan het origineel. Echter, in de warez-wereld moet alles op DVD5-formaat passen, oftewel 4,7GB. Verreweg de meeste films, zeker de recente nemen meer ruimte in beslag dan 4,7GB en dus moet er gere-encode worden....met als gevolg verlies van beeldkwaliteit.

Dual Layer? Dan ben je iig overal vanaf en het is te hopen voor de distributeurs dat die schijfjes nog heel lang zo duur blijven want anders hebben ze straks een serieus probleem.

Gaeje

6,90 vind ik een goeie prijs voor dvd's zonder veel franje, special editions 14-16 euro. moesten dat de prijzen zijn dan durf ik stellen dat ik nooit nog eentje zou kopieren. denk ik. er zijn er nu trouwens ook al veel te vinden voor deze prijzen, maar nog lang niet genoeg. nu is het wel vaak zo dat ik films huur, en eenmaal dat ik ze gehuurd heb, back ik ze dan up, omdat ik toch altijd denk van... als ik nog ns wil kijken. de echte goeie films koop ik nog steeds, uit respect, maar dan moet ik ze al vroeger eens gezien hebben, of in de bios, want als ik ze huur is de reflex om te backuppen toch te groot. blind films kopen doe ik bijna nooit, tenzij ik een enorme fan ben van de regisseur of bepaalde castleden...

VlisChris

Vandaag drie dvd's gekocht die ik persé wilde hebben ongeacht de prijs.
En tja, dan betaal je de hoofdrprijs:
1 was 29.99 en de ander was ook zo iets.
SWIII was "maar" 22e99...
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Moondust

Citaat van: JCL op december  6, 2005, 10:30:19
Dual Layer? Dan ben je iig overal vanaf en het is te hopen voor de distributeurs dat die schijfjes nog heel lang zo duur blijven want anders hebben ze straks een serieus probleem.
Ik ben al een tijdje uit het DVDR-wereldje (koop alles nu netjes in de winkel), dus het kan best zijn dat de meeste rips nu dual layered zijn. In dat geval mis je zo goed als geen kwaliteit t.o.v. het origineel.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

JCL

wat je van inet haalt is vaak DVD5 maar ziet er prima uit. Maar wat je kopieerd van de videotheek / orginelen ja...

Moondust

Citaat van: JCL op december  6, 2005, 21:37:27
wat je van inet haalt is vaak DVD5 maar ziet er prima uit.
Tuurlijk, maar de kwaliteit is zichtbaar minder dan het origineel en dat merk je bij een (goede) projector echt heel goed.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

mikeske

ik zelf heb nog nooit een dvd gekopieerd, koop ze altijd.
Heb al paar keer een gekopieerde dvd gekregen van iemand om te kijken wat ik van de film vond voor ik hem kocht.
En telkens vond ik de qualiteit echt bagger  :-X
geluid viel nog mee, maar dat beeld ....

En het origineel doosje oogt natuurlijk ook mooier, zeker als je dvd's prominent in de kamer staan, zoals bij mij het geval is  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

JCL

hmmm, dan heb je denk ik nooit een goed kopie gezien maar een TS of RIP, daar is het geluid vaker slecht van. Als je gewoon een DVD-DL kopieerd wordt die prima.

mikeske

Zal wss zoits zijn maar ja ...
Geef mij toch maar "the real stuff"  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Tremor

10 euro moet toch wel voldoende zijn lijkt me.
Dat ze enkele ster spelers 10 of 20 miljoen aan salaris betalen is niet mijn probleem.
Alsof ze van minder niet kunnen rondkomen?

Voor dvd's die echt wat extra's bieden zoals de extended editions van LOTR die ook echt meer bevatten dan de bioscoop versie zou ik nog wel wat meer betalen.
Maar die zogenaamde extended en special editions die je normaal tegen komt, waar de film exact hetzelfde is als in de bios, die mogen ook voor 10 euro over de toonbank.

Ze maken belachelijke winsten op films en dan lopen ze nog te zeuren over het illegaal kopieren.
Denon 3802 - Tannoy R3, R1 en Center, Sub: Yamaha YST-SW 515, Philips 3005 dvd - Samsung 40F86 - Logitech Harmony 525

invocator martyrii

€10,- tot €15,-

Eeen originele dvd kopen is bijna net zo duur als er zelf een kopiëren. Je moet per slot van rekening een dvdr kopen, film downloaden of ophalen, kopiëren. Al die tijd en energie die je daar in steekt kun je beter steken in pure, originele kwaliteit.

typhoon

8 € voor de gewone dvd en 12 € voor de special editions met veel extra's is mijn maximum. Om die reden zal ik nooit de nieuwste dvd's kopen. Gelukkig ben ik iemand met geduld. De geleende kopies van een huurdvd zijn iets minder in vooral beeldkwaliteit tov de gekochte dvd's. Vooral zichtbaar op een projector.
kinostar scherm/ svs PB-12-plus/Philips BDP 9700/ Benq 1070/Arcam avr350/Qed SA xt biwire-hdmi-p-sr-sw, phoenix arx 800, Ixos 608.

Qlone

Rond de 10 euro is een mooie prijs, en dat heb ik dus ook ingevuld.

Een special edition mag iets duurder zijn, maar dan moet het ook wel wat toegevoegde waarde hebben en niet '6 uur extra's' en dan maar 1 dvdtje in het doosje aantreffen; dan weet je gewoon dat dat ten koste van de film zelf is gegaan. Over kopieeen doe ik niet moeilijk, die kijk en download ik ook gewoon. Maar als een film de moeite waard is en ik 'm voor een aardige prijs zie liggen koop ik hem alsnog. De kwaliteit van downloads is vaak best wel slecht (vooral de 'zelf vertaalde' titels), dus de 'upgrade' naar een origineel vind ik dan zelf wel logisch :) .
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform...

MovieMax

Wacht een half jaar en dan liggen ze in de koopjes bak voor 6-8 euro's. Nieuw gaan ze voor 22 euro. Dat is een idioot prijsverschil.

De meeste special editions moeten een DTS track hebben tov de normale versie. Anders is het absoluut niet de moeite. De bonus dvd wordt meestal door de regisseur aangegrepen om zichzelf in het zonnetje te zetten. Blablabla, d'r komt geen eind aan. I Robot, Stealth SE, meestal kijk je de bonus dvd maar 1 keer. Het beste ben je nog af met de superbit edition, zonder al die overbodige troep.

Wat betreft resamplen, de kwaliteit ligt aan de compressie verhouding. Onder de 70% met dvdshrink of dvd2one is inderdaad te zien aan explosies, gezichten of opwarrelend stof omdat ze blokkerig worden. Met CCE kun je toch een eind verder komen. De PC staat dan wel een nacht te processen.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701