Versterker upgrade , nieuw buttkickers halen

Gestart door squallgage, juli 1, 2013, 15:25:02

Vorige topic - Volgende topic

squallgage

Ik heb al jaren een Yahama versterker en heb nog steeds mijn eerste versterker de , RX-V440 RDS titanium. zeer bekend .
ik heb nog geen dag te klagen gehad. altijd genoten. maar had kort geleden een kans om een rxv730 over te nemen, was deze alleen defect.
maar mijn plan was om van deze versterker een HT-PC te maken . mooie kast om mee te knutselen.

ik heb 10 euro betaald voor de versterker :D , en eerste wat me opviel waren de aansluit mogelijk heden , ik moet altijd wisselen tussen de
s/pdif van de pc en de xbox. wat niet alleen vervelend is maar kan ook nooit goed zijn. dus had ik hier voor een switch aangeschaft.

Maar hoe meer ik begon te zoeken , want ik was nooit uit op een nieuwe versterken zag ik toch wat verschillen in vermogen , en met namen op de surround kanalen. en mee optische ingangen. dus ik begon te twijfel . ga ik hem nog wel ombouwen.

Uiteindelijk besloten om hem te laten maken, dus ik met dat ding naar de monteur, want helaas lag het niet aan de zekeringen .
na 3 dagen belde hij terug om te vragen of ik hem nog wilde laten maken of het zou zou laten , het ging namelijk 92 euro kosten.
helaas was het digitale bord kaduk.
toch maar gedaan en 3 dagen later kon ik er terug om komen , dus er gelijk om geweest

maar wat een verschil zeg. zit nu lekker muzieki te luisteren, :D :D :D
ik had toch wel verwacht dat hij iets minder scherp zou zijn. maar totaal niet geluid kleur is nagenoeg identiek.
wat me wel vooral opvalt is dat hij echt veel meer vermogen heeft , op de 440 staan de rear kanalen op +4.
nu staat alles op +0db. maar het geluid komt nu meer van achter dan voren. :D . ik moet ze dus nu gewoon terug zetten.
dat is wel even geleden dat ik mijn sony pascals boven mijn missions heb gehoord. :D

Morgen avond maar eens kijken wat het verschil is bij films.

Wat wel grappig is , is het feit dat de AB van de 440 ook op de 730 werkt. ( daar zat helaas geen ab bij )
Maar nu kreeg ik dus het  idee om dat 440 te gaan gebruiken als surround butt-kicker syteem.

ik houd erg veel van race games , speel veel forza 4. en door voor elke speaker een butt-kicker aan te sluiten en te monteren om me race stoel kan ik precies voelen wat het onderstel doet en dus ook veel sneller reageren , plus het maakt het wel meer een veleving :D .

heb dit al getest met links en Rechts setup, en dan voel je de curbes wel onder door de bandjes gaan.
en dan niet de over geprijste butt-kickers van www.thebuttkicker.com ze zullen wel goed zijn , maar dit ik nu heb doen het echt
geweldig , en kosten 14 a 20 voor 2 stuks ( zonder kap - met kap)

linkje voor de mensen : http://shop.rightthing.nl/index.php?main_page=product_info&products_id=65&language=nl

voor die prijs kun je er ook 6 op 1 kanaal aansluiten en dan heb je wel kick hehe .

Het is meer een test  , als het geen effect verschil heeft dan doe ik de 440 weg , en haal ik er een aparte stereo versterker voor terug,
zonde om het beestje niet te gebruiken voor films en games.

Zelfs alleen de 440 + een goed koptelefoon verslaat elke Surround headset op de markt !
Silent Cinema van Yamaha is geweldig , daar heb je echt niet nog een keer een head set voor nodig van 350 euro.
voor de gamers onder ons. ( voor de beleving is film kijken met Silent cinema soms zelfs beter) de surround is zo goed en omdat je alles zo helder kan horen en ook echt alleen je film kan horen ga je toch wel sneller op. Dit kan helaas niet in een apartement :D.

op naar dat huis met een gigantische kelder.
ik laat jullie weten hoe het verloop met het Surround Butt-kicker System. :D

nog ff een fototje van de broers. :D

Vlissingen is de shit, geloof je het niet. Vraag het de duitsers. !