Inbeelding kan zintuigen overstemmen ...

Gestart door Xander32, juni 29, 2013, 08:11:03

Vorige topic - Volgende topic

AbZ

Citaat van: S@m op juni 29, 2013, 18:17:13
Een argument ook mooi omschreven lulkoek zijn... ;)
Dat blijkt wel weer.

Citaat van: Baardmannetje op juni 29, 2013, 18:18:09
Bijzondere set heb je.... een unicum in de wereld!

:P

Eelco snapt hem ook  :o

chansig

Citaat van: S@m op juni 29, 2013, 18:17:13
Een argument ook mooi omschreven lulkoek zijn... ;)

Kan....maar dat is in dit geval niet zo....en dan heb ik het niet over jouw argument. ;)

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

chansig

Citaat van: AbZ op juni 29, 2013, 18:20:19
Dat blijkt wel weer.
Eelco snapt hem ook  :o

Dan hebben jullie over dezelfde humor....of jij hebt geen humor.
Citaat van: Baardmannetje op juni 29, 2013, 18:18:09
Bijzondere set heb je.... een unicum in de wereld!

:P

Weet je toch ? Of ga je hier nu ook lopen grappen en grollen ? Zal ik Andre dan vast even roepen ?

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: chansig op juni 29, 2013, 18:22:26
Dan hebben jullie over dezelfde humor....of jij hebt geen humor.

Gaan we katten...?

Citaat van: chansig op juni 29, 2013, 18:22:26
Weet je toch ? Of ga je hier nu ook lopen grappen en grollen ? Zal ik Andre dan vast even roepen ?

Gezellig!

Of zit het je echt dwars?

chansig

Begint de twijfel toe te slaan ?  :D

Mooi he...gewoon geen smileys gebruiken en het wordt spannend... :D

Tuurlijk heb ik geen vervormingsloze set...

Gr Hans

Nou, ik zou het echt niet leuk vinden als je het gebbetje van daarstraks niet leuk zou vinden. Er een vervelend of zelfs naar gevoel aan over zou houden...

Je bent toch wel belangrijk in mijn leven...

chansig

Xander32

... fijn dat de geliefden elkaar weer hebben her-vonden, nu maar weer on topic!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AbZ

Citaat van: Xander32 op juni 29, 2013, 18:43:26nu maar weer on topic!
Heb je al iets te melden dan?

Xander32

Citaat van: AbZ op juni 29, 2013, 18:53:10
Heb je al iets te melden dan?
... uhm, ..., nu voel ik mij onder druk gezet  :sigh:.

Nee dus. Ben echter benieuwd of er nog andere zienswijzen en/of ervaringen zijn aangaande inbeelding versus zintuigen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

alexander2

Het is allemaal zo voorspelbaar geworden als er een kabeldiscussie ontstaat. :D
Altijd dezelfde mensen altijd dezelfde steken onder water...leest heerlijk weg als leek. :clapping: :popcorn:

Kjelt

Citaat van: Xander32 op juni 29, 2013, 19:10:13
Ben echter benieuwd of er nog andere zienswijzen en/of ervaringen zijn aangaande inbeelding versus zintuigen.
Even een quote van 7 jaar terug  :turn:
Citeerauthor=Kjelt on September  5, 2006
Over experts die regelmatig hun zintuigen trainen en daarin dus een soort referentie zouden hebben het volgende:

Op een wijnproeverij werden 5 topexperts 6 witte wijnen voorgezet. Deze experts hadden al snel in de gaten welke druivesoorten en wat voor types wijn het waren. De proefnotities wat smaak betreft bevatte termen die zeer kenmerkend zijn voor witte wijnen: abrikoos, citrus, perzik etc.
De 5 topexperts hadden samen een zeer hoge bijna 95% score op druivensoort en type wijn.

Er was een pauze en in die pauze werden de 6 exact dezelfde witte wijnen voorzien van een smaak en geurlozedonker paarsrode kleurstof in 6 verschillende hoeveelheden.
Opnieuw werden de 6 wijnen voorgezet aan de "nietsvermoedende" topexperts.
Ditmaal had geen 1 expert het bij het juiste eind want omdat ze door de rode kleurstof op het verkeerde been waren gezet werden er verkeerde druivensoorten genoteerd en wat nog veel verassender was er werden hele andere proefnotities genoteerd waarin de typische rode wijntermen zaten als cassis, bosbes, etc. 

chansig

John Wx

Citaat van: Xander32 op juni 29, 2013, 10:46:34
... dan ben ik begin 60 en zijn er alweer een aantal jaren van verval verstreken  ;D.

uuhhhhhhh daar gaat mijn beeld van je ik dacht eind 30 begin 40  :( ;) ;D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO

AbZ

Citaat van: Kjelt op juni 30, 2013, 14:43:02
Even een quote van 7 jaar terug  :turn:
Die wijntest is wel leuk. 
Het geeft aardig aan dat de mensen met veel expertise
ook 'op het verkeerde been' gezet kunnen worden.

Dit is wel enigzins vergelijkbaar met die test op absoluut gehoor
die laatst ergens op het forum werd genoemd.

SpeedyAndré

Volgens mij is in dat topic nog steeds niet duidelijk geworden wat een 'absoluut gehoor' nu eigenlijk is ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

AbZ

Citaat van: SpeedyAndré op juli  3, 2013, 13:44:33
Volgens mij is in dat topic nog steeds niet duidelijk geworden wat een 'absoluut gehoor' nu eigenlijk is ;)
Had je dat dan verwacht?   :blink: