twee center outputs

Gestart door W.Otter, juni 26, 2013, 15:01:49

Vorige topic - Volgende topic

W.Otter

Ik heb sinds kort een Rotel RSP-1570 pre/pro waar een dubbele center pre-out op zit. Ik neem aan dat dit voor 6.1 gebruik is maar kun je hier ook gebruik van maken om een center mee te bi-ampen? komt er hetzelfde signaal uit?

ik wil namelijk een center gaan aansturen door een stereo eindversterker en vraag me af of ik de twee center uitgangen kan gebruiken of ik de center1 met een y-adapter moet gaan verbinden met de EV? ik kan niet echt een duidelijk antwoord vinden, hopelijk kunnen jullie me verder helpen..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

quattronl

Is neem ik aan idd voor een rear center. Da's een ander kanaal dan een front center dus bi-ampen kan dan niet, het is niet hetzelfde signaal.
Ik heb het niet zo op y-adapters.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

W.Otter

dankje voor de reactie, het bevestigd m'n reactie. Als er een goede y-adapter wordt gebruikt hoeft er weinig aan de hand te zijn toch?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Gabor

Er zitten 2 center uitgangen op voor bijvoorbeeld een center boven en onder het scherm (of wat voor creatieve oplossing dan ook). De surroundspeakers gaan op CB1 en CB2 (center back).
Ik zie niet waarom het niet zou werken met een stereo tulpkabel naar een stereo versterker. Mogelijk moet je de 2e center uitgang nog inschakelen.

VlisChris

Citaat van: W.Otter op juni 27, 2013, 10:21:16
dankje voor de reactie, het bevestigd m'n reactie. Als er een goede y-adapter wordt gebruikt hoeft er weinig aan de hand te zijn toch?

Tja. Theoretisch is het een extra overgang, en daarmee verlies. Of het merkbaar is is een tweede. Je komt ze met enige regelmaat tegen, die y-splitters.

W.Otter

Citaat van: Gabor op juni 27, 2013, 23:15:18
Er zitten 2 center uitgangen op voor bijvoorbeeld een center boven en onder het scherm (of wat voor creatieve oplossing dan ook). De surroundspeakers gaan op CB1 en CB2 (center back).
Ik zie niet waarom het niet zou werken met een stereo tulpkabel naar een stereo versterker. Mogelijk moet je de 2e center uitgang nog inschakelen.

dus de 1 zegt:  "nee het kan niet" en de ander "ja het kan wel"..

betreft de y-adapter zal ik weinig van ondervinden ik ben niet zo pietluttig met subtiele verschillen horen of er de hele middag naar proberen te luisteren  :D