Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]

Gestart door Atmoz, juni 21, 2013, 09:31:34

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

evilniek

Citaat van: Raymond187 op oktober  7, 2017, 12:44:24
Gaaf speelgoed Stef  :pompom:

Revel studio voor in de HT :inlove:


I...i, love him!
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

donaldk

Citaat van: MechanicalAnimal op oktober  6, 2017, 09:40:55
Het Anti-Makita-Fanboy offensief ziet je niet graag van de Bosch-blauwe barricaden verdwijnen hoor  :D

Is Atlas Copco nog steeds king of the hill, na de verhuizing naar Slovenie en daarna verkoop aan de Chinezen?

Atmoz

Citaat van: broodro0ster op oktober  6, 2017, 15:34:38
Dat snap ik niet goed. Waarom ga je met al die gains knoeien als je 1 grote volume knop hebt op de receiver/processor? :D
Ik heb hier ook een extra amp voor mijn atmos speakers, maar dat volume van m'n atmos spekers gaat gewoon mee met de hoofdspeakers als ik het hoofd volume aanpas. Ik moet 1 keer gains goed zetten (Audyssey doet dit grotendeels) en dan staat alles goed. Tzelfde voor de subs.
Of zijn de extra amp/subs niet met de receiver verbonden?

Tja ik moet eerlijk zeggen dat ik van audio weinig verstand heb.
En het probleem is denk ik ook dat zowel de subwoofer amp als de 2e amp voor de Atmos speakers een eigen volumeknop hebben. De versterker voor de 2 voorste Atmos speakers is gewoon een Marantz (PM6004) stereo versterker. In dit geval minder handig dan gewoon een eindversterker waar je minder kunt instellen... En bij de Crown subwoofers-amp kun je ook vanalles instellen waar ik ook niet alles vanaf weet....

Maar je zegt dus eigenlijk dat ik alle instellingen zou moeten doen op de Marantz SR7009 receiver? Op welk "standaard" volume zou ik die 2e (Atmos) amp dan bijvoorbeeld zetten? En kan ik daar bijvoorbeeld de volumeknop van disabelen zodat ik (of iemand anders) daar ook niet per ongeluk aan komt? En werkt dat Audyssey voor ALLE speakers? (dus ook beide subwoofers én die extra Atmos amp?)


Citaat
In ieder geval veel plezier met de VW360. Ik heb hem 2 weken geleden gezien en dat is een pareltje! Dat zou ook mij keuze zijn moest ik nu upgraden.

Dankjewel 8)


Citaat van: Raymond187 op oktober  7, 2017, 12:44:24
Gaaf speelgoed Stef  :pompom:

:headbanging:

Citaat
Revel studio voor in de HT :inlove:


Hehe, ik heb het gevoel dat die niet heel goedkoop zullen zijn ;D
En bovendien kom ik die zeker niet kwijt in mijn HT.


Citaat van: donaldk op oktober  7, 2017, 18:31:18
Is Atlas Copco nog steeds king of the hill, na de verhuizing naar Slovenie en daarna verkoop aan de Chinezen?

Wie z'n moeder? >:D
Nee sorry, dit zegt me allemaal niets. Hoor ik dat wel te weten als Bosch blauw fanboy? :police:

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Ian G

#1053
Als het goed is heeft je marantz stereo amp een 'power amp direct/ht bypass'  modus. Daarmee omzeil je de volumeregeling en gedraagt de versterker zich als eindversterker. Je stelt het volume vervolgens in op je 7009. Ook auddysey zou zo goed moeten werken voor de atmos speakers.

donaldk

Atlas Copco had een electrisch gereedschapfabriek in Winnenden Duitsland en boormachines enzovoorts waren beter dan Bosch Blauw. Ze licenseerden ook AEG en ik lees dat ze inmiddels Enkel nog de naam AEG en Milwaukee voeren. Atlas Copco heeft de hele electrisch gereedschap business verkocht aan Chinezen met een beursnotering in Hong Kong is inmiddels ook al weer ruim twaalf jaar geleden 3-1-2005, lees ik nu. http://www.atlascopcogroup.com/en/media/corporate-press-releases/2004/Atlas_Copco_sells_its_electric_tool_business_to_Techtronic_Industries

MLCinema

Citaat van: Ian G op oktober  8, 2017, 21:50:59
Als het goed is heeft je marantz stereo amp een 'power amp direct/ht bypass'  modus. Daarmee omzeil je de volumeregeling en gedraagt de versterker zich als eindversterker. Je stelt het volume vervolgens in op je 7009. Ook auddysey zou zo goed moeten werken voor de atmos speakers.

Pas vanaf de 7003 is dat het geval. Volume van de PM op 12 uur en nooit meer aanzitten. Afregelen binnen audessy. Alleen hoop ik dat je ab van de sr niet ook de PM aan kan sturen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Atmoz

Citaat van: Ian G op oktober  8, 2017, 21:50:59
Als het goed is heeft je marantz stereo amp een 'power amp direct/ht bypass'  modus. Daarmee omzeil je de volumeregeling en gedraagt de versterker zich als eindversterker. Je stelt het volume vervolgens in op je 7009.

Hmzzz, nee deze functie zit er helaas niet op zoals Kamidioblitz hieronder ook al aangeeft.

Citaat
Ook auddysey zou zo goed moeten werken voor de atmos speakers.

Dat zou dus in alle gevallen gewoon moeten werken toch? Mét of zonder 'power amp direct/ht bypass' modus, right? Dus ook hier ik het nu heb aangesloten lijkt me.

Thanks :)


Citaat van: donaldk op oktober  9, 2017, 13:06:47
Atlas Copco had een electrisch gereedschapfabriek in Winnenden Duitsland en boormachines enzovoorts waren beter dan Bosch Blauw. Ze licenseerden ook AEG en ik lees dat ze inmiddels Enkel nog de naam AEG en Milwaukee voeren. Atlas Copco heeft de hele electrisch gereedschap business verkocht aan Chinezen met een beursnotering in Hong Kong is inmiddels ook al weer ruim twaalf jaar geleden 3-1-2005, lees ik nu. http://www.atlascopcogroup.com/en/media/corporate-press-releases/2004/Atlas_Copco_sells_its_electric_tool_business_to_Techtronic_Industries

Als ik Google op Altlas Copco dan kom ik in Hoeselt (BE) uit. Daar waar ik zo'n 15 tot 20 jaar geleden de gekste nachten/feesten heb meegemaakt :pompom: Woei, héérlijke tijd >:D Waar is die gebleven? :angel:


Citaat van: Kamidioblitz op oktober  9, 2017, 13:54:43
Pas vanaf de 7003 is dat het geval. Volume van de PM op 12 uur en nooit meer aanzitten. Afregelen binnen audessy. Alleen hoop ik dat je ab van de sr niet ook de PM aan kan sturen.

Ok toppie! Bedankt.


Nu een vraag over het audiogedeelte in de woonkamer:

Ik heb daar een Marantz PM11s3 zonder "exotische" ingangen (dus geen coax of optical).
Aangezien ik redelijk opweg ben naar een mooie 4K Bluray-disc collectie dacht ik: laat ik daar nu ook maar een UHD-speler voor aanschaffen.
Voor in het HT heb ik de Sony X1000ES besteld, dus misschien handig om voor in de woonkamer dan de (een stuk goedkopere) Sony X800 te nemen.
Probleem is dat deze geen RCA audio-uitgangen heeft. Hoe sluit ik dan nu het beste de Sony op de Marantz aan?


Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

MLCinema

Dacje kopen. Of een leuke streamer die ook als dac kan fungeren. Ik gebruik zelf de Blue sound node 2. Optisch of coaxiaal naar de dac en dan van de dac met analoge interlinks naar de PM11.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Atmoz

Citaat van: Kamidioblitz op oktober 10, 2017, 17:57:29
Dacje kopen. Of een leuke streamer die ook als dac kan fungeren. Ik gebruik zelf de Blue sound node 2. Optisch of coaxiaal naar de dac en dan van de dac met analoge interlinks naar de PM11.


Ik wil eigenlijk juist van het streamen af ;) Vandaar dat ik ook originele UHD-discs ben gaan kopen.
Die Blue Sound node 2 ziet er niet uit dat hij discs kan vreten.

Wat zou een goed DACje zijn? Ik heb vroeger wel eens met die kastjes (van Ebay) gewerkt waar je met optical in kon, en die maakte er dan 2x RCA van. Is dat goed genoeg?
Of zou daar teveel kwaliteitsverlies in gaan zitten? (de Marantz PM11s3 verdiend natuurlijk wel enigszins goed bronmateriaal!)



Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

MLCinema

Citaat van: Atmoz op oktober 10, 2017, 18:12:12
Ik wil eigenlijk juist van het streamen af ;) Vandaar dat ik ook originele UHD-discs ben gaan kopen.
Die Blue Sound node 2 ziet er niet uit dat hij discs kan vreten.

Wat zou een goed DACje zijn? Ik heb vroeger wel eens met die kastjes (van Ebay) gewerkt waar je met optical in kon, en die maakte er dan 2x RCA van. Is dat goed genoeg?
Of zou daar teveel kwaliteitsverlies in gaan zitten? (de Marantz PM11s3 verdiend natuurlijk wel enigszins goed bronmateriaal!)

De Bluesound streamt puur muziek. Streamen van beeld materiaal kan mij ook niet bekoren. In mijn voorbeeld speelt de X800 gewoon je films af en de audio gaat naar een dac waar de digitale uitgang van de Sony wordt omgezet naar analoog.

Een DAC van Camebridge bijvoorbeeld, de Dacmagic, die is 150 euro.

Alternatief kan een uhd speler met analoge uitgangen zijn zoals de ub900 van Panasonic of de Oppo 203.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Atmoz

Citaat van: Kamidioblitz op oktober 10, 2017, 18:23:55
De Bluesound streamt puur muziek. Streamen van beeld materiaal kan mij ook niet bekoren. In mijn voorbeeld speelt de X800 gewoon je films af en de audio gaat naar een dac waar de digitale uitgang van de Sony wordt omgezet naar analoog.

Een DAC van Camebridge bijvoorbeeld, de Dacmagic, die is 150 euro.

Alternatief kan een uhd speler met analoge uitgangen zijn zoals de ub900 van Panasonic of de Oppo 203.


Ja precies!

Dat laatste vind ik fijner om eerlijk te zijn.
Dan maar gewoon een betere speler die ook meteen 2x RCA uitgangen heeft.

Eventueel meteen goed nadenken over een apparaat dat ook meteen een goede CD-speler is voor m'n Marantz PM11s3.
Daar hangt nu de Oppo BDP-93 en een Marantz CD 6003 aan. Maar ook dat kan natuurlijk beter ;D

Maargoed, dan ben ik weer van de hak op de tak aan het springen :D Laat ik eerst het HT eens aanpakken.

Werner heeft me beloofd dat ik morgen m'n Sony "beamertje" :police: kan verwachten :clapping:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

papaleo

Citaat van: Atmoz op oktober 10, 2017, 18:29:54
Ja precies!

Dat laatste vind ik fijner om eerlijk te zijn.
Dan maar gewoon een betere speler die ook meteen 2x RCA uitgangen heeft.

Eventueel meteen goed nadenken over een apparaat dat ook meteen een goede CD-speler is voor m'n Marantz PM11s3.
Daar hangt nu de Oppo BDP-93 en een Marantz CD 6003 aan. Maar ook dat kan natuurlijk beter ;D

Maargoed, dan ben ik weer van de hak op de tak aan het springen :D Laat ik eerst het HT eens aanpakken.

Werner heeft me beloofd dat ik morgen m'n Sony "beamertje" :police: kan verwachten
:clapping:

Juist...,prioriteiten stellen  8)
:clapping:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

MechanicalAnimal

Citaat van: Atmoz op oktober 10, 2017, 18:12:12
Wat zou een goed DACje zijn? Ik heb vroeger wel eens met die kastjes (van Ebay) gewerkt waar je met optical in kon, en die maakte er dan 2x RCA van. Is dat goed genoeg?
Of zou daar teveel kwaliteitsverlies in gaan zitten? (de Marantz PM11s3 verdiend natuurlijk wel enigszins goed bronmateriaal!)

even buiten de DAC.....(omdat ik daar geen verstand van heb).........jouw PM11S3 kan je alleen vanuit je laatste bron in de keten met RCA of XLR aansluiten.

Dat is het enige gemis aan de de PM11S3.....géén digitale/optische ingangen  :nopompom:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Erik van Voorst (in memoriam)

Je beamer en een Oppo 205 en je bent helemaal klaar voor elk probleem nu en de nabije toekomst  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

broodro0ster

Citaat van: Atmoz op oktober  8, 2017, 13:29:39
Tja ik moet eerlijk zeggen dat ik van audio weinig verstand heb.
En het probleem is denk ik ook dat zowel de subwoofer amp als de 2e amp voor de Atmos speakers een eigen volumeknop hebben. De versterker voor de 2 voorste Atmos speakers is gewoon een Marantz (PM6004) stereo versterker. In dit geval minder handig dan gewoon een eindversterker waar je minder kunt instellen... En bij de Crown subwoofers-amp kun je ook vanalles instellen waar ik ook niet alles vanaf weet....

Maar je zegt dus eigenlijk dat ik alle instellingen zou moeten doen op de Marantz SR7009 receiver? Op welk "standaard" volume zou ik die 2e (Atmos) amp dan bijvoorbeeld zetten? En kan ik daar bijvoorbeeld de volumeknop van disabelen zodat ik (of iemand anders) daar ook niet per ongeluk aan komt? En werkt dat Audyssey voor ALLE speakers? (dus ook beide subwoofers én die extra Atmos amp?)

Klopt. De subwoofer gains moet je 1x goed zetten. Persoonlijk zet ik die zo dat ik na de Audyssey calibratie rond -6dB kom. Dan heb ik nog een beetje headroom als ik de subs iets harder zou willen, want ik heb gehoord dat je sneller clipping zou krijgen als je boven de 0dB komt. Al weet ik niet als dat waar is, maar voor de zekerheid volg ik gewoon dat advies :-)

Jouw stereoversterker voor de atmos speakers zou ik instellen dat hij aangaat op een vast volume als dat kan. Indien niet, draai dan de knop ver genoeg open zodat je genoeg volume hebt om de Audyssey test door te komen. Daarna kom je nooit meer aan de volume knop :-)

Als je Audyssey al hebt laten lopen, zou ik gewoon met een SPL meter de boel gelijk trekken (gebruik een test disc als je die hebt, want op de test geluiden van de receiver, worden de Audyssey filters niet toegepast) en daarna nooit meer aan de subwoofer en atmos speakers gains/volumes komen :-)
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Atmoz

Citaat van: papaleo op oktober 10, 2017, 19:45:03
Juist...,prioriteiten stellen  8)
:clapping:

;D

Over prioriteiten stellen gesproken:
Zondag komt MichelDW (van cinehome.be) langs met wat mooie M&K Sound spullen.
Eens kijken of ik het geluid daarmee beter krijg. Eigenlijk heel raar, want in sommige situaties (sommige films, concerten, demo's etc...) klinkt het al goed.
Maar wellicht dat met andere speakers én (veel) betere plaatsing alles ineens beter wordt. Ik hoop het :)


Citaat van: MechanicalAnimal op oktober 11, 2017, 08:59:27
even buiten de DAC.....(omdat ik daar geen verstand van heb).........jouw PM11S3 kan je alleen vanuit je laatste bron in de keten met RCA of XLR aansluiten.

Dat is het enige gemis aan de de PM11S3.....géén digitale/optische ingangen  :nopompom:

Precies. Eigenlijk ook geen groot probleem: ik vind dat een bron gewoon netjes 2 goede RCA uitgangen moet hebben voor de mensen wat in stereo draaien.


Citaat van: Erik van Voorst op oktober 11, 2017, 09:35:11
Je beamer en een Oppo 205 en je bent helemaal klaar voor elk probleem nu en de nabije toekomst  8)

Hehe >:D Dat van die Oppo 205 heb ik me pas gisteravond bedacht :angel:

De projector is trouwens vanmorgen afgeleverd :pompom: :pompom: :pompom:



Straks uitpak-party houden met mezelf :clapping:


Citaat van: broodro0ster op oktober 11, 2017, 09:39:43
Klopt. De subwoofer gains moet je 1x goed zetten. Persoonlijk zet ik die zo dat ik na de Audyssey calibratie rond -6dB kom. Dan heb ik nog een beetje headroom als ik de subs iets harder zou willen, want ik heb gehoord dat je sneller clipping zou krijgen als je boven de 0dB komt. Al weet ik niet als dat waar is, maar voor de zekerheid volg ik gewoon dat advies :-)

Jouw stereoversterker voor de atmos speakers zou ik instellen dat hij aangaat op een vast volume als dat kan. Indien niet, draai dan de knop ver genoeg open zodat je genoeg volume hebt om de Audyssey test door te komen. Daarna kom je nooit meer aan de volume knop :-)

Als je Audyssey al hebt laten lopen, zou ik gewoon met een SPL meter de boel gelijk trekken (gebruik een test disc als je die hebt, want op de test geluiden van de receiver, worden de Audyssey filters niet toegepast) en daarna nooit meer aan de subwoofer en atmos speakers gains/volumes komen :-)

Pffew, je gooit hier met termen waar ik eigenlijk niet zoveel vanaf weet eerlijk gezegd... Had ik maar wat meer tijd om dit allemaal uit te zoeken, want interessant is het wel! :-[
Maar hopelijk ben ik na zondag al een stuk verder. Thanks voor de tips in ieder geval, komen zeker nog van pas!



Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Valkyrie

Ook al zo'n juweeltje hier! Veel kijk-plezier!!! :thumbs-up:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

MLCinema

Cool! Mooi pakje om uit te pakken. De sint is vroeg dit jaar.

Je kan eventueel ook de Marantz PM vervangen voor een echte eindversterker. Dat scheet weer een volume schakeling. Wat ik zeg bijvoorbeeld zou willen is een MM7055 voor de 5.0 laag en dan de SR7011 (7009 bij jou) gebruiken voor de hoogte kanalen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

papaleo

#1068
'Vanmorgen gebracht en nog steeds niet uitgepakt...,dat valt me van je tegen, 'prioriteiten' weet je nog  :D

Feli... :pompom: 8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Atmoz

Citaat van: Valkyrie op oktober 11, 2017, 18:52:39
Ook al zo'n juweeltje hier! Veel kijk-plezier!!! :thumbs-up:

Dankjewel 8)


Citaat van: Kamidioblitz op oktober 11, 2017, 19:00:12
Cool! Mooi pakje om uit te pakken. De sint is vroeg dit jaar.

Je kan eventueel ook de Marantz PM vervangen voor een echte eindversterker. Dat scheet weer een volume schakeling. Wat ik zeg bijvoorbeeld zou willen is een MM7055 voor de 5.0 laag en dan de SR7011 (7009 bij jou) gebruiken voor de hoogte kanalen.

Hmzz, ik snap hem.
Maar dan is het goedkoper om een Marantz PM7003 (staat toevallig in de marktsectie hier zag ik) te kopen, en daar de HT-bypass van te gebruiken, dat komt in feite op hetzelfde neer dan toch? (ook alles "rechtstreeks" aangesloten zonder onnodige extra volume-regelingen).


Citaat van: papaleo op oktober 11, 2017, 19:15:44
'Vanmorgen gebracht en nog steeds niet uitgepakt...,dat valt me van je tegen, 'prioriteiten' weet je nog  :D

Feli... :pompom: 8)

Lol :P Werken, werken en nog eens werken....
Wel heel leuk werk (eigenlijk meer hobbyen, dus dat scheelt) ;D

Ik ben inmiddels wel wat verder gekomen:

Hij staat al in de juiste ruimte:



Op de voorgrond de VW360, op de achtergrond de "oude" (ahum :devil:) VW500:


Naast elkaar :inlove:


Ik heb helaas nog geen device wat UHD schijfjes kan afspelen, dus dat kan ik helaas niet testen.
Eigenlijk valt er ook niet veel te testen nu. De VW500 gaf natuurlijk al een waanzinnig mooi plaatje, dus zonder dedicated 4K materiaal en/of HDR zal ik weinig tot geen verschil zien ::)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

MLCinema

Mocht je nog iets anders willen qua speakers etc zou ik nu niet investeren in versterking maar eerst uitvinden wat je precies zoekt[emoji4].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Atmoz

Citaat van: Kamidioblitz op oktober 11, 2017, 21:25:44
Mocht je nog iets anders willen qua speakers etc zou ik nu niet investeren in versterking maar eerst uitvinden wat je precies zoekt[emoji4].

Klopt. En dat waren inderdaad ook niet mijn plannen :)

Wat ook niet echt plannen waren (althans vorige week nog niet :angel:) was de aanschaf van dit apparaat:

:pompom: :pompom: OPPO UDP-205 UHD Bluray-speler :pompom: :pompom:









Even tijdelijk neergezet om snel aan te kunnen sluiten:


Straks moet die mee naar boven het HT in, want aangezien ik nog aan het wachten ben op de SONY X1000ES is de OPPO op dit moment de enige (HDR) UHD-Bluray speler in huis.
Totdat de SONY er is zal de OPPO dus in het HT gaan bivakkeren ;D


Tevens vanmorgen enkele nieuwe CD's en nog wat UHD-discs gekocht:



Straks (en het hele weekend) *testing testing* O0 O0
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Erik van Voorst (in memoriam)

Serieuze spullen  :pompom:

Veel lol dit weekend en hou ons op de hoogte..ben ook benieuwd wat je settings gaan worden voor HDR.  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Ian G

#1073
Dat wordt genieten  8) Nu nog een mooie 65" UHD oled in de huiskamer ::)

Atmoz

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 13, 2017, 17:12:19
Serieuze spullen  :pompom:

Ik ben je dan ook dankbaar dat (onder andere) jij me hebt overtuigd van deze mooie machine.
Want dat is het! Wow wat een mooi apparaat 8)

Ik krijg er alleen nog geen beeld uit :D

Had 2 HDMI kabels eraan gehangen: 1 rechtstreeks naar de VW360, de andere naar de receiver.
Ik hoor wel het geluid van het menu van de film, maar 0,0 beeld.

Wat ik ook probeer (ingangen/uitgangen verwisselen) het mag allemaal niet helpen.
Het menu van de projector geeft bij de eerste optie ook aan "niet aanpasbaar" (ofzoiets).
Dat staat er volgens mij normaal niet als er wel beeld is.... (maar kan me ook vergissen!)

Citaat
Veel lol dit weekend en hou ons op de hoogte..ben ook benieuwd wat je settings gaan worden voor HDR.  ;)

Ik laat 't zeker weten. Maar eerst maar eens überhaupt iets van beeld erop toveren :P


Citaat van: Ian G op oktober 13, 2017, 17:58:09
Dat wordt genieten  8)

Absoluut :pompom:


Citaat
Nu nog een mooie 65" UHD oled in de huiskamer ::)

Je hebt helemaal gelijk. En dat zal er ook gaan komen (ooit). Maar dan wel een maatje groter.
Ik hou er niet van om een nieuwe tv te kopen die even groot is als de vorige ;)

En als het klopt wat ze zeggen zou deze combinatie ook al een beter beeld moeten opleveren.

Maargoed, je hebt me door: er komt zeker een nieuwe tv ;D Alleen niet dit jaar nog!

Grtz,

Atmoz

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5