Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]

Gestart door Atmoz, juni 21, 2013, 09:31:34

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Loondijke

Ziet er allemaal weer top uit! Ben ook erg benieuwd naar het eind resultaat :clapping:
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

arjan1978

Die slaap/badkamer van je.....PRACHTIG  wat een geweldige kamer
je brengt me op ideeen   ;D 
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

1nt3gr@

Ben wel een beetje jaloers als ik dit zie! Dat wordt een mooie ruimte!
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

Loondijke

In alle hectiek jouw slaapbadkamer gemist  :nopompom:.

Wat een juweeltje! Zo vet gemaakt. Kleine details als die inbouwkast en plafondlijnen maken het echt af. Geweldig!

Mocht er ooit een M&G komen na de HT, dan houd ik je aanbevolen! :tounge: :clapping:
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Fox

Citaat van: Atmoz op maart  3, 2015, 07:36:27
Je moet het maar weten :)
Het werkt (op de Oppo) in ieder geval! Gelukkig.

Waarom het op de PS4 niet werkt blijft een vraag. Ook daar heb ik alle instellingen geprobeerd....

Tja, daar heb je nu handleidingen voor  ;)

Uit de Oppo handleiding: (onderstaande is bij alle BD spelers, want zou is het bij BD geregeld, want het is geen HD-DVD)

Secondary Audio: When using the "On" setting, the secondary audio track (such as a director commentary) is mixed into the main soundtrack so both can be heard. If you do this, the combined audio soundtrack output is converted to standard Dolby Digital or DTS output.

This is necessary due to the extra bandwidth required when access both soundtracks simultaneously. On the other hand, if you set the secondary audio setting to "Off" you will not be able to access the secondary audio program, but you will be able to access full resolution Dolby TrueHD/DTS-HD Master Audio from the main program.


Als de instelling bij jou dus op On stond heb je altijd naar Standaard kwaliteit geluisterd en niet naar HD  :devil:

Syphon


Atmoz

Citaat van: W.Otter op maart  8, 2015, 12:15:50
WHOOP WHOOP :pompom: gaat de goede kant op! ben benieuwd naar het eindresultaat, opschieten dus ;)

;D ;D
Anders ik wel...


Citaat van: Valkyrie op maart  8, 2015, 12:43:54
Ziet er weer goed uit Stephan!!  :thumbs-up:

Thanks!! :)


Citaat van: Loondijke op maart  8, 2015, 12:59:45
Ziet er allemaal weer top uit! Ben ook erg benieuwd naar het eind resultaat :clapping:

Thanks, ik ben ook ZEER benieuwd O0


Citaat van: arjan1978 op maart  9, 2015, 19:41:55
Die slaap/badkamer van je.....PRACHTIG  wat een geweldige kamer
je brengt me op ideeen   ;D

Thanks!
Altijd leuk om een beetje inspiratie voor anderen te zijn :pompom:


Citaat van: 1nt3gr@ op maart 13, 2015, 22:57:43
Ben wel een beetje jaloers als ik dit zie! Dat wordt een mooie ruimte!

Thanks 8)


Citaat van: Loondijke op maart 15, 2015, 08:39:13
In alle hectiek jouw slaapbadkamer gemist  :nopompom:.

Wat een juweeltje! Zo vet gemaakt. Kleine details als die inbouwkast en plafondlijnen maken het echt af. Geweldig!

Mocht er ooit een M&G komen na de HT, dan houd ik je aanbevolen! :tounge: :clapping:

Thanks!!
Ik zou een M&G heel gezellig vinden :headbanging:
Moeten we dus zeker eens doen!


Citaat van: Fox op maart 15, 2015, 10:00:40
Tja, daar heb je nu handleidingen voor  ;)

Uit de Oppo handleiding: (onderstaande is bij alle BD spelers, want zou is het bij BD geregeld, want het is geen HD-DVD)

Secondary Audio: When using the "On" setting, the secondary audio track (such as a director commentary) is mixed into the main soundtrack so both can be heard. If you do this, the combined audio soundtrack output is converted to standard Dolby Digital or DTS output.

This is necessary due to the extra bandwidth required when access both soundtracks simultaneously. On the other hand, if you set the secondary audio setting to "Off" you will not be able to access the secondary audio program, but you will be able to access full resolution Dolby TrueHD/DTS-HD Master Audio from the main program.



Thanks!!

Citaat
Als de instelling bij jou dus op On stond heb je altijd naar Standaard kwaliteit geluisterd en niet naar HD  :devil:

Haha oops :angel:
Naja, ik ga ervanuit dat het door het gepruts gekomen is.
Heb niets gemerkt, maar voor muziek (CD's) maakt het niets uit he?!


Citaat van: Syphon op maart 20, 2015, 10:32:11
Nog leuke updates?

Uhmm ja een paar kleine:

De 2 behuizingen voor de zij-speakers zijn klaar. Alleen nog een likje verf erop:



Ik ben begonnen aan de RGB-LED-verlichting in de 6 tredes die er komen:





En verder heb ik gisteren een begin gemaakt aan de sterrenhemel in het verlaagd plafond. Op de foto moeilijk vast te leggen, maar in real life echt super gaaf: O0



Er zitten inmiddels al veel meer sterren in, en ik heb maar een stukje op de foto staan, maar het begin is er  ;D

Excuses trouwens voor de slechte (telefoon-) foto's, de lens van m'n camera is laatst kapot gevallen  :nopompom: dus moet het even hiermee doen...
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

cine(d)rama

#858



Top bezich                                                    O0



Gr André  ;D
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

Atmoz

Citaat van: cine(d)rama op maart 21, 2015, 10:20:42


Top bezich                                                    O0



Gr André  ;D

Thanks André :)

Ik ben inmiddels begonnen aan het scherm :pompom:







De verticale staanders in het scherm zagen we gewoon in één keer door 8) (fijne zaag is het toch  :wub: )



At the moment wordt het tapijt gelegd. Straks als ik thuiskom meteen foto's maken...

Nu gaat het hard... ik verwacht komende week de eerste film te kunnen kijken. Wel helaas nog op stoelen. De leverancier van de banken heeft laten weten dat het enkele weken langer gaat duren  :nopompom:


Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

michel69

Zo dat heb je in een rap tempo voor elkaar gekregen en na alle foto's van zowel de vorderingen in de ht als in de rest van je huis gaat deze ruimte een beauty worden en aangezien een plaatje meer zegt dan woorden  ;D................... :clapping: :clapping: :clapping:

En wbt de eerste film in Atmoz ht kamer zelfs als je op de grond zou moeten zitten gaat het een mega beleving worden en dus heel veel kijk en luisterplezier Atmoz ;)

Groetjes Michel.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

cine(d)rama

Ah je Curved screen gaat er toch echt komen  ;D .

Mooi man .

Gr André .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

FeaR1986

Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Atmoz

Citaat van: michel69 op april  3, 2015, 12:18:16
Zo dat heb je in een rap tempo voor elkaar gekregen en na alle foto's van zowel de vorderingen in de ht als in de rest van je huis gaat deze ruimte een beauty worden en aangezien een plaatje meer zegt dan woorden  ;D................... :clapping: :clapping: :clapping:

En wbt de eerste film in Atmoz ht kamer zelfs als je op de grond zou moeten zitten gaat het een mega beleving worden en dus heel veel kijk en luisterplezier Atmoz ;)

Groetjes Michel.

Haha thanks ;D ;D
Hoop dat ik SNEL kan gaan genieten :D


Citaat van: cine(d)rama op april  3, 2015, 15:35:06
Ah je Curved screen gaat er toch echt komen  ;D .

Mooi man .

Gr André .

Yep! Zeker ;D
Thanks!


Citaat van: FeaR1986 op april  3, 2015, 17:28:27
Nu snap ik waarom ik nergens meer aan lijmklemmen kon komen :tongue2:

Lol :angel:

Hierbij een foto van de vloer wat vanmorgen is gelegd:



Is lastig op de foto te zetten met dit licht, maar het ziet d'r heel mooi donker/antraciet uit O0

Met vriendelijke groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

arjan1978

Dat word een ook een hele mooi kamer.
Maar vind nog steeds je slaap/badkamer helemaal geweldig.  :pompom:
ps. Je lijkt mijn kameraad wel , die heeft ook zoveel gereedschap. bijna overal een machientje voor. ;) 
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

Atmoz

Citaat van: arjan1978 op april  3, 2015, 19:16:12
Dat word een ook een hele mooi kamer.
Maar vind nog steeds je slaap/badkamer helemaal geweldig.  :pompom:
ps. Je lijkt mijn kameraad wel , die heeft ook zoveel gereedschap. bijna overal een machientje voor. ;)

Thanks :colgate: :colgate:

Handig toch, overal een "dedicated" tool voor hebben 8)
Ook toevallig een Bosch Blauw freak? :angel:

Gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

master30

Ik wordt jaloers van al dat klus geweld.
Normaal klus ik ook dag en nacht als ik kan.
Helaas ben ik even uit de running geraakt vorige wk.
Man wat jeukt het omwat te doen.

Ziet er allemaal geweldig uit
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Marcel-E

Gaaf hoor! Ik ben errrug benieuwd naar je scherm!!

Atmoz

Citaat van: master30 op april  5, 2015, 12:12:09
Ik word jaloers van al dat klus geweld.
Normaal klus ik ook dag en nacht als ik kan.
Helaas ben ik even uit de running geraakt vorige wk.
Man wat jeukt het omwat te doen.

Ziet er allemaal geweldig uit

Haha ;D

Heerlijk is dat he. Kan me niet herinneren dat ik eens een weekje niet geklust heb :angel:
Dan zou er toch wel iets goed mis zijn :o

Enne: thanks!!



Citaat van: Marcel-E op april  5, 2015, 20:17:25
Gaaf hoor! Ik ben errrug benieuwd naar je scherm!!

Thanks ;)

U vraagt, wij draaien :pompom:
Vers van de pers (c.q. gistermiddag)









Vandaag een paar demo's erop gekeken, maar omdat ik de verkeerde dimmers heb voor de verlichting (ik ben van halogeen naar LED gegaan), gaat de verlichting niet meer helemaal op "0".
Dus echt goede indrukken heb ik niet kunnen krijgen. Behalve dat het groot is natuurlijk O0

Ben uiteraard wel super tevreden over het uiteindelijke scherm. De ronding en alles is echt super strak. Super blij mee :pompom:

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Kjelt


master30

Citaat van: Atmoz op april  5, 2015, 20:47:56
Haha ;D

Heerlijk is dat he. Kan me niet herinneren dat ik eens een weekje niet geklust heb :angel:
Dan zou er toch wel iets goed mis zijn :o

Helaas in mijn geval dus overkomen, tis hier geen libelleforum, maar ik zit er mooi mee.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

broodro0ster

Super nice! Mooi werk. Mocht het nog kunnen, dan zou ik ook het witte vlak achter de muur nog schilderen. Anders wordt het licht dat door het scherm gaat harder weerkaatst op fr achterkant van het schem en dit kan invloed hebben.

Of zit er een zwarte laag aan de achterkant van het doek?
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Atmoz

Citaat van: Kjelt op april  5, 2015, 21:08:13
knap werk weer  :thumbs-up:

Thanks :colgate:
Vond het ook wel goed gelukt 8)


Citaat van: master30 op april  5, 2015, 22:04:56
Helaas in mijn geval dus overkomen, tis hier geen libelleforum, maar ik zit er mooi mee.

Hmzzz, klinkt niet zo mooi. In ieder geval veel succes/sterkte :)


Citaat van: broodro0ster op april  6, 2015, 09:42:55
Super nice! Mooi werk. Mocht het nog kunnen, dan zou ik ook het witte vlak achter de muur nog schilderen. Anders wordt het licht dat door het scherm gaat harder weerkaatst op fr achterkant van het schem en dit kan invloed hebben.

Of zit er een zwarte laag aan de achterkant van het doek?

Thanks!!
Het doek is inderdaad hartstikke zwart aan de achterkant. Laat 0,0 licht door.
Maar goede tip!! Thanks (nooit aan die situatie gedacht eigenlijk).

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

broodro0ster

Citaat van: Atmoz op april  6, 2015, 09:51:31
Thanks!!
Het doek is inderdaad hartstikke zwart aan de achterkant. Laat 0,0 licht door.
Maar goede tip!! Thanks (nooit aan die situatie gedacht eigenlijk).

Dan is het geen probleem  ;D
Ik dacht er aan omdat mijn Kingpinscherm een zwarte achterkant heeft om die reden.

Valt de verbuiging mee als je er op projecteert? Of heb je dan nog niet geprobeerd?
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Atmoz

Citaat van: broodro0ster op april  6, 2015, 12:09:48
Dan is het geen probleem  ;D
Ik dacht er aan omdat mijn Kingpinscherm een zwarte achterkant heeft om die reden.

Valt de verbuiging mee als je er op projecteert? Of heb je dan nog niet geprobeerd?

Buiging valt niet extreem op, maar geeft wel nét dat gevoel dat je er meer "in" zit. Althans dat is wat m'n vriendin gisteren zei.
Bovendien ziet 't er gewoon super gaaf uit. Net een uurtje met de PS4 erop gespeeld. Wow O0 ---> écht kicken :headbanging:
Call of Duty of Need for Speed @ 3m. diagonaal in (geupscalde) 4K :wub: :wub:

Voor iedereen die denkt dat een curved screen niet goed werkt of niet scherp is of wat dan ook: hou eens een A4-tje aan de rand van het scherm (waar de buiging het grootst is) en check hoe dat uitziet. Ik heb maar een buiging van +/- 10cm (de zijkanten komen dus +/- 10cm naar voren t.o.v. het midden). Valt gewoon niet op (wat scherpte betreft), en wel dat mooie van een curved screen. Ik zeg win-win :o
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5