Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]

Gestart door Atmoz, juni 21, 2013, 09:31:34

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

klaasje11

#625
Citaat van: jaco op oktober 10, 2014, 17:02:55
Alleen niet hier op dit forum.

nu maak je mij wel HEEL nieuwsgierig zeg!
als 't ''ergens'' staat, laat je het a.u.b. ff weten?  ::)
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

WickedGame

We leven alweer in december! Hoe zijn de vorderingen? :D  :clapping:

Atmoz

Citaat van: WickedGame op december 11, 2014, 08:24:11
We leven alweer in december! Hoe zijn de vorderingen? :D  :clapping:

Wat Home Theater betreft? :angel:

0,0

De speakers staan veilig opgestapeld ergens in huis, de VW500 staat ergens in de kast, over de plannen niet meer nagedacht de laatste tijd.
Beetje een pauze wat HT betreft dus :nopompom: ;)

Ben nog steeds met de nieuwe slaapkamer bezig, en de kamer ernaast. Daar ben ik al vrij ver met een inloopkast. Beetje dat soort dingen aanpakken.
Verder nog druk met het huidige bedrijf, en ondertussen weer een nieuw aan het opzetten. Dus daar gaat even alle energie/tijd/gedachtes heen ;D

Het is dus wat voor 2015 (helaas!)

Grtz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Loondijke

Jammer, maar begrijpelijk Atmoz! Altijd leuk om jouw gebeurtenissen te volgen :).

Wat heb je voor bedrijf eigenlijk? Moet haast wel iets zijn richting een klusbedrijf :D. :worship:
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Atmoz

Citaat van: Loondijke op december 11, 2014, 11:14:42
Jammer, maar begrijpelijk Atmoz! Altijd leuk om jouw gebeurtenissen te volgen :).

;D haha :clapping:


Citaat
Wat heb je voor bedrijf eigenlijk? Moet haast wel iets zijn richting een klusbedrijf :D. :worship:

Ik ben -samen met enkele andere mensen, waaronder mijn neef waarmee ik het bedrijf in eerste instantie gestart ben- een energieleverancier.
Via Zomta B.V. (m'n eigen bedrijf,  leuke naam he :D) verhuur (applicatie programmeur) ik mezelf daaraan. Verder doe ik voor Zomta B.V. inderdaad wat klussen her-en-der, en binnenkort bij het nieuw op te starten bedrijf nog veel meer.

Een leuke mix van hardware en software eigenlijk :)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

donaldk

Dat is dus een andere energieleverancier dan diegene waarbij je in dienst was, die een tijdje forumsponsor was (naam kwijt)?

Google maps komt niet zoveer naar het Zuiden ???

Atmoz

Citaat van: donaldk op december 11, 2014, 17:01:54
Dat is dus een andere energieleverancier dan diegene waarbij je in dienst was, die een tijdje forumsponsor was (naam kwijt)?

Nee, dat is nog altijd dezelfde.
Inderdaad die een tijdje forumsponsor was ;)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Atmoz

 :pompom: tijd voor een kleine update :pompom:

Een tijdje geleden heb ik m'n oude beamer (JVC HD100) op de nieuwe slaapkamer uitgetest. Eens kijken of 't ding het nog deed :D
Scherm (in koof) opgehangen. Ook maar meteen testen dan:




Koof (met dimbare spotjes erin verwerkt) waar het scherm uit komt:




Beeld testen. Let niet op de kwaliteit,  het is hartstikke licht in de kamer :angel: maar hij doet het nog in volle glorie. Mooi.




En wat ik zelf ook érg fijn vind: de badombouw is gisteravond (ein-de-lijk) geplaatst:



Ziet d'r meteen een stuk meer "af" uit.

In 't begin van 2015 komt de vloerbedekking, dus het einde van deze redelijke verbouwing komt in zicht :headbanging:
Echt een opluchting, want zoiets gaat je toch aan je "prei" soms met die tegenvallers en dingen die roet in 't eten gooien zo af en toe.
Straks lekker relaxen! (en door naar het HT waar een of ander SONY apparaatje zo lang op zat c.q. lag te wachten ;D ;D ;D)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Davey

Heel mooi geworden. De badombouw is mooi strak en dat flesje bier maakt het helemaal af  :clapping:

papaleo

Mooi!!!

Mocht/Mag nu zeker wel eens tijd worden,ja...dat die VW500 van jouw in actie mag/kan gaan komen,veel kijk plezier... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

donaldk

Die ombouw hoort erbij, of is dit weer een custom creatie? ABS? Of hoe is het gemaakt. Het ziet er goed uit. Ach ja einde in zicht, als het zo zacht blijft kun je bijna gelijk door met het afbouwen van het buitenbad;-).

Atmoz

Citaat van: Davey op december 19, 2014, 20:27:33
Heel mooi geworden. De badombouw is mooi strak en dat flesje bier maakt het helemaal af  :clapping:

Thanks :)
En inderdaad, zo'n fleske bier hoort erbij, toch?! :D
(op de vorige foto v/d bad stond ookal zo'n flesje zag ik. Hahaha >:D)

Citaat van: papaleo op december 19, 2014, 20:36:53
Mooi!!!

Mocht/Mag nu zeker wel eens tijd worden,ja...dat die VW500 van jouw in actie mag/kan gaan komen,veel kijk plezier... ;)

Bedankt papaleo.
En je hebt helemaal gelijk... het wordt nu potverdorie écht eens tijd...
Jij bent nog steeds helemaal hotel-de-botel ervan neem ik aan? :o

Citaat van: donaldk op december 19, 2014, 20:55:43
Die ombouw hoort erbij, of is dit weer een custom creatie?

Nee, die hoort er zéker niet bij. Ze verkopen geen baden met "custom" houten ombouwen :)
Dus idd "custom made" door een bekende. Wel echt super mooi werk wat hij heeft geleverd!

Citaat
ABS? Of hoe is het gemaakt. Het ziet er goed uit.

Thanks!

Enne, uhmm even nadenken... het is van dat "lamineer" weetjewel? Dat dunne spul wat je erop plakt met zo'n (hele dure) machine?
De basis is van waterbestendig MDF:




Citaat
Ach ja einde in zicht, als het zo zacht blijft kun je bijna gelijk door met het afbouwen van het buitenbad;-).

:D :D :Dik vind dat jij goede ideeën hebt ;D :pompom: :headbanging:
Hopelijk gaat dat inderdaad ook snel gebeuren!!

Thanks voor de reacties.
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

donaldk

Je hebt folie die wordt verwarmd en zo om bijvoorbeeld keukenfrontjes worden gekrompen. Frontjes hebben vaak een ingefreesd lijstje, zijn dus niet vlak. Melamine (Formica) komt meestal in platen die je verlijmt. Dit laatste is veel steviger, harder, vochtbestendiger en vast ook strakker, alleen hoe krijg je daarin een anti-slip laagje die geen vuil vasthoudt. Want dergelijke lagen zijn spekglad, als je daarop leunt, steunt of stapt. ABS plastic maken ze ook baden van.

Ideen heb ik wel Atmoz, alleen geen puf, moed en handigheid om ze om te zetten.

klaasje11

Citaat van: Atmoz op december 19, 2014, 19:49:39
:pompom: tijd voor een kleine update :pompom:

:clapping:

Citaat van: Atmoz op december 19, 2014, 19:49:39




Hé! de 'the Division Bell' cover! nice!

Citaat van: Atmoz op december 19, 2014, 21:13:06

Enne, uhmm even nadenken... het is van dat "lamineer" weetjewel? Dat dunne spul wat je erop plakt met zo'n (hele dure) machine?
De basis is van waterbestendig MDF:



Bedoel je misschien HPL?
Daar heb ik op een stage namelijk ook mee gewerkt, maar daar deden ze het met de hand plakken en met contactlijm.

Ziet er echt super uit!
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

joostzilla

Hi Atmoz, kan ik je nog adopteren? Lijkt me wel handig om een zoon te hebben die mijn droom kan laten uitkomen :-)

Anyhow, ik heb nog nooit zoiets cools gezien. Complimenten.
Ik heb de hele thread vluchtig door genomen maar ik kan vooralsnog niets vinden over hoe je jouw Home Automation hebt gedaan. Kun je daar iets over delen?

Ga zo door. Menig forum lid gebruikt jouw projecten als inspiratie.
Check out Apple store for MediaPortal iViewer, the MediaPortal remote control app for controlling, browsing, watching, listening and streaming your media.
MPiV is designed and developed by TheNorthCoders and built in CommandsFusion's iViewer

Atmoz

Citaat van: donaldk op december 20, 2014, 00:33:37
Je hebt folie die wordt verwarmd en zo om bijvoorbeeld keukenfrontjes worden gekrompen. Frontjes hebben vaak een ingefreesd lijstje, zijn dus niet vlak. Melamine (Formica) komt meestal in platen die je verlijmt. Dit laatste is veel steviger, harder, vochtbestendiger en vast ook strakker, alleen hoe krijg je daarin een anti-slip laagje die geen vuil vasthoudt. Want dergelijke lagen zijn spekglad, als je daarop leunt, steunt of stapt. ABS plastic maken ze ook baden van.

Ideen heb ik wel Atmoz, alleen geen puf, moed en handigheid om ze om te zetten.

Thanks voor de uitleg. Ik ben ondertussen ook al wat verder, het is inderdaad zoals hieronder ook staat HPL.
Mooie dingen kun je daarmee maken, MITS je de apparatuur hebt natuurlijk. Dat apparaat (lijmen + frezen tegelijk) is verder ook VEEL te groot om thuis te hebben natuurlijk.
Maar sjiek spul, dat zeker!

Ben inmiddels wel goed opweg om de rest van m'n gereedschap wat aan te vullen. Zo is er nog een lamellenfrees onderweg, en een mooie nieuwe afkortzaag. Voor de rest nog allemaal mooi spul gekocht, dat kan ik dus straks allemaal goed gebruiken voor de bouw van m'n HT. Over HT gesproken: morgen komt de vloerbedekking in m'n nieuwe slaapkamer. Even later kan dus het bed omhoog, en is de huidige slaapkamer vrij voor iets anders.... babykamer, of toch maar HT? :angel: :angel: :angel: :angel:

Achja, ik zie m'n VW500 ook als babytje zullen we maar zeggen :wub: :pompom:


Citaat van: klaasje11 op december 22, 2014, 11:34:21
:clapping:

Hé! de 'the Division Bell' cover! nice!

Thanks. Zelf gemaakt :) Met een airbrush die ik nog geen week had.



(de 4 lampen branden ook echt)

Citaat
Bedoel je misschien HPL?
Daar heb ik op een stage namelijk ook mee gewerkt, maar daar deden ze het met de hand plakken en met contactlijm.

Ziet er echt super uit!

Thanks! En idd HPL ja.


Citaat van: joostzilla op januari  6, 2015, 16:12:21
Hi Atmoz, kan ik je nog adopteren? Lijkt me wel handig om een zoon te hebben die mijn droom kan laten uitkomen :-)

Anyhow, ik heb nog nooit zoiets cools gezien. Complimenten.
Ik heb de hele thread vluchtig door genomen maar ik kan vooralsnog niets vinden over hoe je jouw Home Automation hebt gedaan. Kun je daar iets over delen?

Ga zo door. Menig forum lid gebruikt jouw projecten als inspiratie.

Haha, thanks :worship: Coole reactie. Erg leuk!

De home automation: tja, dat staat in dit huis nog een beetje in de kinderschoenen. Ik heb een paar Arduino's (met Ethershield) draaien, en die stuur ik vanuit een zelfgemaakte App (via UDP) aan. Als er straks weer wat meer tijd is, dan ga ik dat allemaal eens goed aanpakken. Dan moet het allemaal wat uitgebreider, en komen er nogal wat kamers bij met verlichting, rolgordijnen en muziek wat allemaal bestuurd moet worden.

Morgen dus eerst maar eens de vloer afwachten. Weer een redelijke mijlpaal: ben nu al meer dan een jaar aan de bovenverdieping bezig...

Komt allemaal goed, maar alles op zijn tijd.

Greetz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

joostzilla

#641
Citaat van: Atmoz op januari  7, 2015, 19:28:47
Haha, thanks :worship: Coole reactie. Erg leuk!

De home automation: tja, dat staat in dit huis nog een beetje in de kinderschoenen. Ik heb een paar Arduino's (met Ethershield) draaien, en die stuur ik vanuit een zelfgemaakte App (via UDP) aan. Als er straks weer wat meer tijd is, dan ga ik dat allemaal eens goed aanpakken. Dan moet het allemaal wat uitgebreider, en komen er nogal wat kamers bij met verlichting, rolgordijnen en muziek wat allemaal bestuurd moet worden.

Morgen dus eerst maar eens de vloer afwachten. Weer een redelijke mijlpaal: ben nu al meer dan een jaar aan de bovenverdieping bezig...

Komt allemaal goed, maar alles op zijn tijd.

Greetz,

Atmoz

Als je nog eens interesse hebt in een Home Automation project dan kan ik je verwijzen naar een project dat ik zelf heb. Samen met een vriend uit Stockholm heb ik de groep 'TheNorthCoders' opgericht om te werken aan een iPad app om MediaPortal aan te sturen. Het is nu verkrijgbaar in de App Store.
Nu zijn we bezig om het home automation gedeelte te doen en het MediaPortal gedeelte geschikt te maken voor allerlei mediaservers.
De app 'MediaPortal iViewer' is gebouwd in iViewer van CommandFusion.

In het subforum van Home Automation en AB's heb ik in de thread Commandfusion een reactie geplaatst met wat images en links.

Ook iets voor jou?

Gr. Joost

Btw.  Zelf gebruik ik Insteon, Philips Hue en Nest voor mijn Home Automation.
Check out Apple store for MediaPortal iViewer, the MediaPortal remote control app for controlling, browsing, watching, listening and streaming your media.
MPiV is designed and developed by TheNorthCoders and built in CommandsFusion's iViewer

Atmoz

Citaat van: joostzilla op januari  7, 2015, 20:50:00
Als je nog eens interesse hebt in een Home Automation project dan kan ik je verwijzen naar een project dat ik zelf heb. Samen met een vriend uit Stockholm heb ik de groep 'TheNorthCoders' opgericht om te werken aan een iPad app om MediaPortal aan te sturen. Het is nu verkrijgbaar in de App Store.
Nu zijn we bezig om het home automation gedeelte te doen en het MediaPortal gedeelte geschikt te maken voor allerlei mediaservers.
De app 'MediaPortal iViewer' is gebouwd in iViewer van CommandFusion.

In het subforum van Home Automation en AB's heb ik in de thread Commandfusion een reactie geplaatst met wat images en links.

Ook iets voor jou?

Gr. Joost

Btw.  Zelf gebruik ik Insteon, Philips Hue en Nest voor mijn Home Automation.

Klinkt allemaal érg interessant, en het zou inderdaad echt iets voor mij zijn om mee te werken aan zo'n project.
Helaas heb ik daar op dit moment (en ook de komende jaren) zeker geen tijd voor :-[ Ik ben eind 2013/begin 2014 nog even bezig geweest voor een bedrijf wat rolluiken (en meer van dat spul) verkoopt, maar dat heb ik snel maar laten schieten. Werd allemaal wat veel. Was ook om een App/interface te maken, en de hardware erachter. Allemaal érg sjiek, past goed in m'n straatje, maar moet er helaas van af zien..

Ik moet zeggen het ziet er heel goed uit wat jullie hebben gemaakt! Veel succes met het project :pompom:
Ben benieuwd naar het eindresultaat O0
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

joostzilla

Oh,  maar dat is helemaal niet erg. Ik bedoelde nml ook dat het iets is voor jou om te gebruiken zodra het af is. :-)
Ik houd je op de hoogte.
Check out Apple store for MediaPortal iViewer, the MediaPortal remote control app for controlling, browsing, watching, listening and streaming your media.
MPiV is designed and developed by TheNorthCoders and built in CommandsFusion's iViewer

sj0er-D

Citaat van: joostzilla op januari 11, 2015, 15:11:48
Oh,  maar dat is helemaal niet erg. Ik bedoelde nml ook dat het iets is voor jou om te gebruiken zodra het af is. :-)
Ik houd je op de hoogte.
Ik gok zomaar dat hij het niet trekt om de oplossing van iemand anders te gebruiken ;-)

donaldk

#645
Is het HPL of melamine (Formica) op plaatmateriaal (spaan/MDF)?

"Wat is HPL?

HPL is de afkorting van High Pressure Laminate, ook wel laminaat of kunststofplaat genoemd.
High Pressure Laminate (HPL) is een combinatie van papierpulp en fenolhars, met een harde toplaag van melaminehars."




Atmoz

Citaat van: joostzilla op januari 11, 2015, 15:11:48
Oh,  maar dat is helemaal niet erg. Ik bedoelde nml ook dat het iets is voor jou om te gebruiken zodra het af is. :-)
Ik houd je op de hoogte.

Top!
Ik ben zeer benieuwd naar de vorderingen.
Nogmaals succes in ieder geval, het ziet er nu al goed uit :pompom:


Citaat van: sj0er-D op januari 14, 2015, 20:16:53
Ik gok zomaar dat hij het niet trekt om de oplossing van iemand anders te gebruiken ;-)

Tja, ik maak graag alles zelf, maar ik moet eerlijk bekennen: wat grafisch ontwerp betreft ben ik geen kei ;)
Dat van joostzilla ziet er al veel beter uit dan ik ooit zou kunnen denk ik..


Citaat van: donaldk op januari 14, 2015, 20:55:06
Is het HPL of melamine (Formica) op plaatmateriaal (spaan/MDF)?

"Wat is HPL?

HPL is de afkorting van High Pressure Laminate, ook wel laminaat of kunststofplaat genoemd.
High Pressure Laminate (HPL) is een combinatie van papierpulp en fenolhars, met een harde toplaag van melaminehars."



Ik denk dat het HPL is. Tenminste, die term komt me redelijk bekend voor.


=============================================================================

Vraagje aan de mensen die me al voor geweest zijn:

Moet ik de verhoging waar het zitgedeelte op komt in mijn HT straks vullen met bijvoorbeeld glaswol ofzo?
Ik dacht dat het dan misschien minder gaat meetrillen op de bassen ofzo. Of hoe dan de meesten dit? Gé zal dit wel niet lezen, dus als iemand anders het weet: tell me please :worship:

Het gaat dan nu ECHT gebeuren, want de "oude" slaapkamer is zo goed als leeg...
Van het weekend de laatste spullen eruit halen, en dan aan de slag ermee :)

Heb me afgelopen maanden allerlei nieuw gereedschap gekocht zodat ik flink aan de slag kan daarmee.
Komende maandag en dinsdag vrij, dus vanaf morgenavond t/m dinsdagavond aan het HT bouwen O0

Zin erin :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :headbanging:

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Atmoz

:headbanging:

Vanmorgen de ruimte helemaal leeg gemaakt:



Ook even een plattegrondje gemaakt om e.e.a. makkelijker aan vrienden/hulp uit te leggen wat de bedoeling is:



- het lichte gedeelte links is gelijkvloers
- het midden gedeelte wordt 25 cm hoger
- het donkere gedeelte rechts wordt 50cm hoog

Op de 2 verhogingen komen de zitgedeeltes.
Naar de verhogingen wil ik treden van 12,5 cm hoog maken.

Na het gereedschap in de kamer te hebben gezet zijn we meteen van start gegaan met het hoogste zitgedeelte:



Tussendoor ook nog even 45 meter aan PVC buizen gehaald om in de verhoging te verwerken. Ben van plan om de versterking en rest van de AV-apparatuur achter in te ruimte te plaatsen, dus dan is het handig om de speakerkabels via die buizen te laten lopen. En ik wil natuurlijk wel nog de "ruimte" hebben om later nog wat extra kabels bij te leggen. (ik ken mezelf intussen goed genoeg met LED's en andere extra poespas achteraf :angel:)

Straks nog even verder. Hopelijk morgen beide verhogingen klaar.
Maandag en dinsdag heb ik vrij, dus kan flink vaart maken met die handel O0

Heerlijk, het is eindelijk begonnen :inlove: :bigsmile:



Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

cine(d)rama

#648
Ah kijk het gaat beginnen hierzo  ;D .

Mooi begin maar waarom twee verhogingen (podium)eigenlijk ?
Ik heb één podium met een hoogte van 40 cm .
Zo kijk je nooit tegen een hoofd voor je .

Jij hebt nu maar een verschil van 25 cm door het tweede podium .
Houd je nog voldoende hoogte (hoofd ruimte) over daar waar je PJ komt te hangen ( waarschijnlijk boven het podium)?

Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

Atmoz

Citaat van: cine(d)rama op januari 17, 2015, 17:40:24
Ah kijk het gaat beginnen hierzo  ;D .

Yup, finally  ;D

Citaat
Mooi begin maar waarom twee verhogingen (podium)eigenlijk ?
Ik heb één podium met een hoogte van 40 cm .
Zo kijk je nooit tegen een hoofd voor je .

Tja, ik vind het wel mooi verschillende etages. In een bios heb je ook meer dan één verhoging ;)
Ik ga er eigenlijk vanuit dat 25cm genoeg ruimte is om niet tegen het hoofd van je voorganger aan te kijken.
En bovendien komen er 2 redelijk brede banken in, dus als er iemand met zijn hoofd voor je zit, kun je nog wat opzei schuiven. Plaats zat :)

Citaat
Jij hebt nu maar een verschil van 25 cm door het tweede podium .
Houd je nog voldoende hoogte (hoofd ruimte) over daar waar je PJ komt te hangen ( waarschijnlijk boven het podium)?

Gr Andre

Ja, er is genoeg hoogte. De kamer is 2.60m hoog, dus daar voorzie ik geen probleem.
De projector komt ACHTER de achterste bank te hangen, dus dat komt sowieso goed.

Was wel nog aan het twijfelen over de 4 boven-hoofd speakers. De achterste 2 daarvan komen misschien wel in de weg te zitten bij het lopen naar de achterste bank.
Dus ik dacht misschien het paadje/loop gedeelte van de achterste bank op de eerste etage te maken. Maar anderzijds lijkt me dat ook zeer vreemd: je moet dan echt op de bank "klimmen" en mensen met korte benen raken de vloer niet meer als je op die bank zit. Ook niet handig. Of misschien een combinatie: een breed genoeg paadje om de 25 cm verhoging, en dan een opstapje naar de 50cm verhoging waar je toch je benen op kunt laten rusten als je zit. Maarja, dan lever ik weer in in ruimte. Alles moet dan weer verder naar voren. En hoe breed maak je het paadje, en hoe breed maak je de verhoging om je voeten op te laten rusten he? Is het inmiddels nog te begrijpen allemaal zo zonder foto? :D

Met vriendelijke groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5