Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]

Gestart door Atmoz, juni 21, 2013, 09:31:34

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RalphH

Het gaat natuurlijk om t uiteindelijke beeld, maar ook de buitenkant misstaat niet aan een plafonnetje :-)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

MLCinema

Topic weer eens doorgenomen op mijn gemak, wat een ongelofelijke trits verbeteringen in korte tijd! Bovendien nog mooie aanvullende plannen zelfs. Kicke hoor. Die projector krijgt straks vast een mooie plek tegen het plafond in de HT O0
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

diceman

Je gaat weer hard. Mooie oplossingen ( zoals altijd).
Dijk van een pj heb je aangeschaft, gelijk gek doen, van niets naar............ O0 je ben een verdraaid handig mannetje ;D

cine(d)rama

#378
Gefeliciteerd met deze geweldige PJ  ;) .
Hopen dat er snel meer 4k content komt .

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

michel69

Haha kratje bier erbij en gaan met die banaan................. :tongue2:
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Atmoz

Citaat van: sj0er-D op mei 31, 2014, 11:27:25
Like!

:)


Citaat van: RalphH op mei 31, 2014, 11:36:00
Het gaat natuurlijk om t uiteindelijke beeld, maar ook de buitenkant misstaat niet aan een plafonnetje :-)

Precies! "Het oog wilt ook wat"..... als'ie uit staat... ;)


Citaat van: Kamidioblitz op mei 31, 2014, 18:15:56
Topic weer eens doorgenomen op mijn gemak, wat een ongelofelijke trits verbeteringen in korte tijd! Bovendien nog mooie aanvullende plannen zelfs. Kicke hoor. Die projector krijgt straks vast een mooie plek tegen het plafond in de HT O0

:pompom: Zekers! Komt helemaal goed :) Thanks voor je reactie!


Citaat van: diceman op mei 31, 2014, 19:38:09
Je gaat weer hard. Mooie oplossingen ( zoals altijd).

Haha, thanks ;D ;D

Citaat
Dijk van een pj heb je aangeschaft, gelijk gek doen, van niets naar............ O0 je ben een verdraaid handig mannetje ;D

Dankeschön!! O0 :D


Citaat van: cine(d)rama op mei 31, 2014, 20:27:37
Gefeliciteerd met deze geweldige PJ  ;) .
Hopen dat er snel meer 4k content komt .

Gr Andre .

Thanks André. Komt goed ;)


Citaat van: michel69 op mei 31, 2014, 21:08:29
Haha kratje bier erbij en gaan met die banaan................. :tongue2:

Lol :angel: :headbanging:

Tevens nog een update... (er hangt tenslotte een TV, SONOS en B&W speakers >:D)

De badkamer is EINDELIJK (na 1.5 jaar) klaar/afgemaakt:

















SONOS Soundsystem + B&W inbouwspeakers (vochtbestendig)


Hopppaaaaa lekker chille in da tokooo :headbanging: :worship: Woei, echt blij ermee!!!



Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

DofN

Mooie woonkamer heb je, mooi ingericht, mooi verlicht en het klinkt vast lekker met die B&W-s :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Joske007

Zoals we inmiddels gewend zijn, prachtig  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

papaleo

#384
Citaat van: Atmoz op mei 23, 2014, 09:55:22
Zo... ::)

Het is weer tijd voor een U.P.G.R.A.D.E.   8)

Ook al is het Home Theater nog niet eens af c.q. ik ben er nog niet aan begonnen :angel: ik kon het toch niet laten....

Daarom maar alvast voor de komende tijd een andere (uiteraard tijdelijke) oplossing gemaakt om toch van mijn nieuwe speeltje te kunnen genieten:






(sorry voor de slechte kwaliteit foto)



Hij komt eraan  :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

O0 SONY VW500 4K projector  O0




Heb alvast een hele lijst met 4K spul gedownload :wub: Kan niet wachten totdat mijn nieuwe kameraadje volgende week arriveert ;D

Pffffew, je hoort het wel vaker....maar wat kan wachten soms lang duren :angel: :hehe:

Zin, zin zin whoeeehaaaa!!! 8) 8) 8)

Grtz,

Atmoz
Ik spring hier ff jouw topic binnen...maar WOW!
wat een fantastische upgrade is dit zeg... :worship: :worship:

Ik zit zelf ook al een tijdje te dubben om mijn VW90 te gaan switchen voor een VW500,ik heb zelf een 110" scherm maar weet niet of dat dit scherm eigenlijk te 'klein' is voor 4K,wat ik bedoel te zeggen is,zou ik het WOW gevoel ook nog krijgen op mijn scherm tov van VW90 en de VW500.

Welk scherm (maat) ga jij gebruiken om deze prachtige 4K projector zijn werk te laten verrichten ?

Edit;
Vergeet bijna te zeggen dat het er allemaal prachtig mooi op is geworden... :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Atmoz

#385
Citaat van: doorofnight op juni  5, 2014, 20:39:26
Mooie woonkamer heb je, mooi ingericht, mooi verlicht en het klinkt vast lekker met die B&W-s :)

Dankje!! :worship:
De B&W's staan inderdaad (wekelijks) hun mannetje 8)


Citaat van: Joske007 op juni  5, 2014, 20:42:17
Zoals we inmiddels gewend zijn, prachtig  ;D

Haha, thanks Jos! O0


Citaat van: RalphH op juni  5, 2014, 21:02:09
Niets aan toe te voegen.

:worship: Ralph!

Citaat van: papaleo op juni  5, 2014, 21:46:19
Ik spring hier ff jouw topic binnen...maar WOW!
wat een fantastische upgrade is dit zeg... :worship: :worship:

Hihi :angel:

Citaat
Ik zit zelf ook al een tijdje te dubben om mijn VW90 te gaan switchen voor een VW500,ik heb zelf een 110" scherm maar weet niet of dat dit scherm eigenlijk te 'klein' is voor 4K,wat ik bedoel te zeggen is,zou ik het WOW gevoel ook nog krijgen op mijn scherm tov van VW90 en de VW500.

Welk scherm (maat) ga jij gebruiken om deze prachtige 4K projector zijn werk te laten verrichten ?

Ik begrijp PRECIES wat je bedoeld....
Ik ga zelf een scherm nemen van 2.50 meter horizontaal (dat zal zeker iets meer dan 110" diagonaal zijn, maar ik denk niet HEEL veel meer...)
Als je zelf al een goede projector hebt -en dat is de VW90 volgens mij- dan zou ik persoonlijk denk ik (dat is nu makkelijk praten "achteraf") eerst gaan kijken naar een VW500 alvorens deze aan te schaffen.
Zelf kom ik van een JVC HD100 af (gaat nu als slaapkamer projector gebruikt worden),  terwijl ik die eerlijk gezegd écht nog niet afgeschreven had...
Toen ik die laatst nog eens aan zette (nadat ik de VW500 had gekocht), vroeg ik me een beetje af waarom ik zo'n dure nieuwe projector had gekocht.
Ok, zo'n VW500 is natuurlijk op ALLE vlakken beter, maar hoe zeer ga IK dat NU merken? Zo'n JVC (en dus zeker de VW90) geeft ook écht nog een HEEL mooi plaatje...
Het is gewoon dat ik het niet kan laten om een 4K projector te kopen, maar anders zou ik denk ik nog ontzettend tevreden zijn met m'n HD100.

Het is maar net wat je wilt eigenlijk... Ik denk dat niemand dat voor jou kan beslissen... ;)

In ieder geval veel succes met keuzes maken!! Ik ben dan ook zeer benieuwd wat 't gaat worden :)

Grtz,

Atmoz


Citaat
Edit;
Vergeet bijna te zeggen dat het er allemaal prachtig mooi op is geworden... :worship:

Dankje! O0 :)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

snopper

Citaat van: Atmoz op juni  5, 2014, 20:36:33
snip
De badkamer is EINDELIJK (na 1.5 jaar) klaar/afgemaakt:
unsnip

Weet je dat wel heel zeker ... ? Zie ik daar in plaatje 1

Niet een simpel peertje hangen in de reflectie van de spiegel waar nog geen design lamp hangt ...  :police:

Verder ... Enorm inspirerend .. ga zo door  :worship: :worship:

Snopper

Atmoz

Citaat van: snopper op juni  6, 2014, 14:43:51
Weet je dat wel heel zeker ... ? Zie ik daar in plaatje 1

Niet een simpel peertje hangen in de reflectie van de spiegel waar nog geen design lamp hangt ...  :police:

Verder ... Enorm inspirerend .. ga zo door  :worship: :worship:

Snopper

Lol, uhmmm das eigenlijk het lampje op de overloop ;)
Daar moet ik inderdaad nog wat aan doen. Net zoals daar ook nog vloerbedekking moet komen... :angel:

Enne thanks!! :worship:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

MVG

Ach, das gewoon industrieel design  ;D erg mooie badkamer! Gij levert mooi werk!

LuPo

Super mooi! Ben je ook in te huren voor HT leden? :laugh: :tongue2:

Harry HT

Hi Atmoz,

Mooi geworden de badbamer, je hebt ook handig gebruik gemaakt van de ruimte, alles past erin.

Maar, hoe is het beeld van de VW500? En met 4k?

Gegroet,

Harry

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Syphon

Net weer alles gelezen, wat een verschrikkelijke baas zeg  :headbanging: :headbanging: :headbanging:
Hoe handig kan je zijn zeg. Hoe is met je tuin, nog foto'''s van het bad?

De crisis is niet echt bij jou toegeslagen zo te zien. Werkt het LED naambordje buiten nog?

donaldk

Atmoz gaat natuurlijk een eigen LED luminaire/lamp maken, bijvoorbeeld op basis die nieuwe XL mediumpower module van Cree die als je maar laag genoeg voed 200 Lm/W haalt. Doet Cree eigenlijk aan gratis samples, of moet je die gelijk in redelijk volume kopen?

Atmoz

Citaat van: MVG op juni  6, 2014, 23:15:20
Ach, das gewoon industrieel design  ;D erg mooie badkamer! Gij levert mooi werk!

Haha zoiets ja, lol :angel:
Enne: thanks!! :worship:


Citaat van: LuPo op juni  7, 2014, 07:29:03
Super mooi! Ben je ook in te huren voor HT leden? :laugh: :tongue2:

Dankje ;D Uhmm, nee sorry op het moment (en de komende tijd) helaas 0,0 tijd voor. Al zou ik zoiets wel heel graag willen... Allemaal sjieke dingen bij mensen thuis maken.
Misschien ooit eens iets voor in de toekomst ;)


Citaat van: Harry HT op juni  7, 2014, 08:47:26
Hi Atmoz,

Mooi geworden de badbamer, je hebt ook handig gebruik gemaakt van de ruimte, alles past erin.

Thanks! Ik ben er zelf ook zeer tevreden mee. Inderdaad ook over de indeling. Net alsof het "zo hoort" :police: :colgate:

Citaat
Maar, hoe is het beeld van de VW500? En met 4k?

Gegroet,

Harry

Ik heb me helaas vergist: de PS4 kan nog helemaal geen 4K uitsturen, dus ik heb op 't moment nog geen échte 4K bron....
Ben aan het denken om dan toch maar (even tijdelijk) een videokaart te kopen met 4K ondersteuning. Helaas is dat (op dit moment) dan wel "maar" tot 30fps.


Citaat van: Syphon op juni  7, 2014, 11:55:04
Net weer alles gelezen, wat een verschrikkelijke baas zeg  :headbanging: :headbanging: :headbanging:
Hoe handig kan je zijn zeg.

Thanks Syphon!!  O0 :pompom:

Citaat
Hoe is met je tuin, nog foto'''s van het bad?

Dat komt binnenkort weer aan bod, dan ook weer picca's ;D

Citaat
De crisis is niet echt bij jou toegeslagen zo te zien.

:angel: :D
(wordt overigens wel nog steeds hard gewerkt ---> het komt niet vanzelf aanvliegen he?! ;))

Citaat
Werkt het LED naambordje buiten nog?

Zekers, iedere avond een andere kleur  O0 (nah, is overdreven... ik heb 't nu alweer enkele weken op dezelfde kleur staan :D)

Citaat van: donaldk op juni 11, 2014, 02:02:47
Atmoz gaat natuurlijk een eigen LED luminaire/lamp maken, bijvoorbeeld op basis die nieuwe XL mediumpower module van Cree die als je maar laag genoeg voed 200 Lm/W haalt. Doet Cree eigenlijk aan gratis samples, of moet je die gelijk in redelijk volume kopen?

Haha, tja zodra ik weer wat tijd heb om nieuwe projectjes te verzinnen dan zou zoiets er zomaar kunnen komen, maar op 't moment is het zoooo druk... Had een paar jaar geleden een flinke lading Cree spul gekocht op Ebay, maar het is zo druk dat ik daar nog niets mee heb kunnen doen :sneaky:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Atmoz



Als ik een subwoofer wil kopen voor in mijn HT, moet ik dan eentje kopen met zo'n bass-poort, of een dichte?
En waarom de ene wel, en de andere niet? :)

Stel ik neem een 12" versie, kan ik dan mijn REL Q200E voor "erbij" nemen? (dat was volgens mij een goed idee, right?)

Thanks voor de hulp :worship:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

rovinggecko

poort = dieper / meer lucht verplaatsing = minder snel = goed voor film
dicht = minder diep = sneller = goed voor muziek

effe in het algemeen

en hoe meer subs hoe beter, kan je bij goede plaatsing de ' nullen' wegwerken = egaler laag (geen dips) over de kamer
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Staaled

Vaak gaat een gesloten sub juist wat dieper dan gepoort echter is de bruikbare output laag. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Joske007

Citaat van: Staaled op augustus 14, 2014, 19:50:33
Vaak gaat een gesloten sub juist wat dieper dan gepoort echter is de bruikbare output laag. :)
Was dit nu net niet andersom?  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Atmoz

Citaat van: rovinggecko op augustus 14, 2014, 19:37:11
poort = dieper / meer lucht verplaatsing = minder snel = goed voor film
dicht = minder diep = sneller = goed voor muziek

effe in het algemeen

en hoe meer subs hoe beter, kan je bij goede plaatsing de ' nullen' wegwerken = egaler laag (geen dips) over de kamer

Ah thanks! Dat klinkt inderdaad logisch!! Dan ga ik morgen maar eens verder zoeken naar een leuke sub O0


Citaat van: Staaled op augustus 14, 2014, 19:50:33
Vaak gaat een gesloten sub juist wat dieper dan gepoort echter is de bruikbare output laag. :)

+

Citaat van: Joske007 op augustus 14, 2014, 19:52:39
Was dit nu net niet andersom?  ;)

Hmzzz, ja wat is het nu? :angel:

Mij leek die redenering van rovinggecko best logisch namelijk ;D
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

rovinggecko

Tja, we kunnen natuurlijk de theorie nazoeken :) maar praktisch:
Poort = film
Gesloten = muziek.

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer